انواع لولا درب ضد سرقت

ساختمانتعمیرات ساختماندرب و پنجره

درباره انواع لولا درب ضد سرقت چه می‌دانید؟ کدام نوع لولای درب با امنیت بالا را باید انتخاب کنید؟ نقش لولا درب ضد سرقت چیست؟ اینها همگی سوالاتی هستند که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد.

نصب انواع لولا درب ضد سرقت نقش مهمی در امنیت خانه‌ها دارد. بسیاری از سارقان خانه و سایر مزاحمان مستقیماً از درهای بیرونی وارد خانه می‌شوند. حتی اگر درب‌های شما مجهز به قفل‌هایی با امنیت بالا هستند، اگر به لولاهای امنیتی مجهز نباشند ممکن است به اندازه‌ کافی امنیت نداشته باشند. زمانی که لولای در نامناسب باشند سارق می‌تواند به راحتی پس از بیرون کشیدن پین‌های لولا یا شکستن آن‌ها، با برداشتن درب وارد خانه شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای انتخاب لولای مناسب و انواع لولا درب ضد سرقت موجود در بازار و نحوه ایمن‌سازی هر لولای در بعد از نصب، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

هدف از نصب لولاهای امنیتی درب ضد سرقت

قبل از آشنایی با انواع لولا درب ضد سرقت بیایید با تعریف این قطعات آشنا شویم. لولا درب ضد سرقت یک قطعه فلزی است که شامل دو قسمت متحرک می‌شود که در اطراف یک قطعه مرکزی ثابت می‌چرخند.

انواع لولا درب ضد سرقت

برای عملکرد درست این قطعه باید یک طرف را به چارچوب در و طرف دیگر را روی در بچسبانید. برخی از مدل‌های موجود در بازار دارای زاویه باز شدن محدود هستند در حالی که برخی دیگر می‌توانند تا 360 درجه بچرخند.

به طور معمول، در مورد نصب انواع لولا درب ضد سرقت باید ابتدا پین‌های امنیتی را روی دری که به سمت بیرون می‌چرخد، قرار دهید. در گذشته در اکثر خانه‌ها از این مدل‌ها استفاده می‌شد چون صرفه‌جویی در فضای داخلی و خروج سریع‌تر در مواقع اضطراری را آسان‌تر می‌کرد.

در این مدل لولاها، پین‌ها قابل مشاهده هستند و سارق می‌تواند آ‌ن‌ها را بیرون بکشد و به سرعت به خانه شما دسترسی پیدا کند. بنابراین برای افزایش ایمنی بیشتر به لولاهای امنیتی نیاز دارید. حتی اگر دری دارید که از داخل باز می‌شود، باز هم می‌توانید نصب انواع لولا درب ضد سرقت را برای افزایش امنیت منزل خود در نظر بگیرید.

آشنایی با سیستم لولای امنیتی

اگر برای خرید لولاهای امنیتی به فروشگاه محلی بروید ممکن است به دلیل تنوع بالای این قطعات دچار سردرگمی شوید. بنابراین سعی داریم در ادامه راهنمای انتخاب لولای مناسب را در اختیار شما قرار دهیم. سه سیستم اصلی برای انواع لولا درب ضد سرقت وجود دارد که می‌توانید یکی را به دلخواه انتخاب کنید:

  • دارای پیچ تنظیم: در این طرح، یک پیچ تنظیم، پین را در جای خود نگه می‌دارد و با بستن در هیچکس نمی‌تواند به پین دسترسی پیدا کند. با این حال، زمانی که در را باز می‌کنید می توانید به سرعت به پیچ تنظیم دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز پین را بردارید.
  • نوع پرچ شده: پین‌های این سیستم از لولا بلندتر هستند. زمانی که پین ​‌ها را وارد می‌کنید، یک پرچ در بالا و پایین پین ایجاد می‌شود. در نتیجه از جابجایی پین جلوگیری می‌کند. این نوع لولا امن‌ترین سیستم موجود است اما اگر می‌خواهید در را باز کنید باید پیچ ​‌ها را به طور کامل بردارید.
  • دارای میله‌های ایمنی: نوع دیگر لولا، میله‌های ایمنی هستند که لولاهای در را حتی اگر کسی پین‌ها را بردارد، نگه می‌دارند. امروزه می‌توانید لولا درب ضد سرقت را همراه با میله‌های ایمنی خریداری کنید. از طرف دیگر می‌توانید یک سوراخ در درب ایجاد کرده و به جای یکی از پیچ‌ها، گل میخ ایمنی را نصب کنید.

انواع لولا درب ضد سرقت

انواع لولاهای امنیتی

انتخاب اتصالات درب به چند چیز بستگی دارد. فاکتورهای اولیه شامل سطح امنیتی مورد نیاز و نوع دری که نصب کرده‌اید می‌شود. در ادامه با انواع لولا درب ضد سرقت آشنا می‌شویم تا به راحتی تصمیم بگیرید کدام مدل برای درب منزل شما مناسب‌تر است.

1. لولاهای دو لبه

متداول‌ترین نوع موجود در بازار لولاهای دو لب هستند و می‌توانید از آن‌ها برای انواع درب‌ها، کمدها یا پنجره‌های کابینتی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده باید این لولا را در قاب چوبی بچسبانید.

به طور معمول، این مدل دارای یک شفت در مرکز است که دو طرف محور را به هم متصل می‌کند. یکی روی در و دومی را باید روی قاب وصل کنید. همچنین می‌توانید غلطک‌ها را برای اطمینان بیشتر نصب کنید.

2. لولاهای دو لبه امنیتی

مزیت این نوع لولا در میان انواع لولا درب ضد سرقت این است که با نصب آن از باز کردن پیچ لولا توسط سارق جلوگیری می‌شود. بنابراین برای نصب این لولا روی درب بیرونی گزینه مناسبی محسوب می‌شود. زمانی که آن را ببندید دو طرف لولا به هم متصل می‌شوند. در نتیجه هیچکس نمی‌تواند درب را باز کند حتی اگر پین را برداشته باشید.

3. لولاهای دو لبه بالارونده

با نصب این نوع لولا، کناره‌ها همراه با پین مرکزی می‌چرخند. کارشناسان نصب این سیستم را برای درهایی که هنگام استفاده باید فشار دهید و بکشید توصیه می‌کنند.

معرفی انواع لولا درب ضد سرقت

4. لولای به هم پیوسته یا لولای درب پیانو

این مدل یک لولای بلند است که برای محکم کردن بالای پیانو استفاده می‌شود. به طور معمول، طول آن یک متر است اما می‌توانید اندازه کوچکتری را برای درب خود انتخاب کنید. اگر درب سبکی دارید این مدل لولا گزینه مناسبی خواهد بود. طول بلند آن حمایت بیشتری را برای درب فراهم می‌کند اما نمی‌تواند ضربه سنگین را تحمل کند.

انواع لولای در

5. لولای گردان

این نوع لولا یک راه حل ایده آل برای درب‌های سنگین است زیرا قوی‌ترین پشتیبانی را ارائه می‌دهد. قسمت مرکزی آن دارای دو محور توخالی به شکل استوانه است که یک قطعه دیگر دارد که باید به قاب چوبی پیچ کنید.

6. لولاهای چندکاره

یکی از مستحکم‌ترین انواع لولا درب ضد سرقت لولای چندکاره است و بسیاری از کارشناسان این مدل را برای درب‌های امنیتی توصیه می‌کنند. این نوع لولا از آن جهت چندکاره نام گرفته که امکان باز کردن آن در هر جهت وجود دارد.

تعداد لولاهای مورد نیاز

تعداد لولاهایی که درب شما نیاز دارد به ارتفاع آن بستگی دارد. به عنوان یک قاعده کلی، پیمانکاران توصیه می‌کنند که در هر 76 سانتی متر یک عدد لولا قرار بگیرد. بنابراین برای درب با ارتفاع 152 تا 229 سانتی متری به سه عدد لولا نیاز است.

با این حال، اگر درب شما پهن‌تر از اندازه استاندارد اس در چنین حالتی، باید یک لولای دیگر برای تحمل وزن اضافی نصب کنید. اگر عرض درب ورودی شما بیشتر از 94 سانتی متر باشد نصب یک لولای دیگر کافی خواهد بود.

آشنایی با انواع لولا درب ضد سرقت

چگونه لولاهای درب امنیتی را نصب کنیم؟

نصب انواع لولا درب ضد سرقت یک پروژه آسان است که حتی یک مبتدی نیز می‌تواند به سرعت آن را انجام دهد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که لولاها را در ارتفاع مناسب قرار دهید و طرح کلی آن‌ها را علامت بزنید.

بسته به ابعاد درب، احتمالاً به یک تا چهار قطعه نیاز خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که درهای سنگین به لولاهای بیشتری نیاز دارند. همیشه از علامت گذاری ارتفاع هم روی در و هم روی چارچوب درب مطمئن شوید.

سپس از جعبه برش یا ابزاری مشابه برای ایجاد سوراخ در چهارچوب و درب استفاده کنید. شکاف‌ها باید به اندازه ضخامت صفحات لولا عمیق باشند. آنها را در فرورفتگی قرار دهید و با مداد محل دقیق پیچ‌ها را مشخص کنید. سوراخ‌ها را دریل کنید و صفحات لولا را به چارچوب و در ثابت کنید.

در پایان، شما باید درب را با چارچوب تراز کنید. احتمالاً برای تراز کردن کامل به کمک نیاز خواهید داشت. سپس، دو طرف لولا را قبل از لغزش در پین وصل کنید. فراموش نکنید که درب را تست کنید تا مطمئن شوید که آیا به آرامی باز و بسته می‌شود یا خیر.

نصب انواع لولا درب ضد سرقت

جمع‌بندی

انواع لولا درب ضد سرقت امنیت بیشتری را برای خانه شما فراهم می‌کنند. با نصب آ‌ن‌ها، سارق احتمالی نمی‌تواند پین‌ها را بیرون بکشد و در را از چهارچوب خارج کند. به علاوه، این لولاها از چارچوبی که وزن در را تحمل می‌کند پشتیبانی می‌کنند.

از آنجایی که مدل‌های مشابه زیادی در بازار وجود دارد، باید بسته به اندازه و نوع درب و متریال استفاده شده، با توجه به راهنمای انتخاب لولای مناسب مدل کاربردی برای درب منزل خود را انتخاب کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا