علت کار نکردن پدال چرخ خیاطی

لوازم خانگیچرخ خیاطی

هیچ چیزی بدتر از این نیست که وسط خیاطی کردن، ناگهان چرخ خیاطی از کار بایستد. این مشکل می‌تواند به علت کار نکردن پدال چرخ خیاطی باشد، در این مقاله درباره علل گوناگون کار نکردن پدال پایی، و نحوه درست کردنش صحبت می‌کنیم. همراه ما باشید. 

دلیل کار نکردن پدال چرخ خیاطی چیست؟

کار نکردن پدال چرخ خیاطی دلیل‌های زیادی دارد و هر یک از این دلیل‌ها می‌تواند منجر به این اتفاق شود. مثلا، شاید پدال پایی کوتاه است یا شاید سرعت دوخت‌ودوز شما آنقدر کم است که منجر به از کار افتادن این وسیله شده.

کار نکردن پدال چرخ خیاطی ژانومه

حال نگاهی می‌اندازیم به دلایلی که باعث بروز این اتفاق شدند.

دلیل اول: دوخت و دوز خیلی آهسته

موقع خیاطی، باید سرعت مناسبی داشته باشید. معمولا نباید خیلی آهسته کار کنید وگرنه مشکلاتی ایجاد می‌شود که یکی از این مشکلات، همین کار نکردن پدال چرخ خیاطی است. وقتی آهسته خیاطی کنید، پدال پایی خیلی داغ می‌شود. معمولا اگر سرعت کار پایین باشد و چرخ خیاطی برای ساعت‌های زیادی مشغول کار شود، جریان برق خودبه‌خود قطع می‌شود تا دمای دستگاه کاهش پیدا کند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

وقتی چرخ خیاطی داغ شود، انرژی درونش می‌سوزد و به رئوستات منتقل می‌شود. در نهایت، پدالی که زیر پای شما قرار دارد داغ شده و به حدی می‌رسد که خیاطی دشوار می‌شود.

انواع پدال چرخ خیاطی

راه حل: بهترین کاری که می‌توان کرد تا این مشکل به‌وجود نیاید، دوزندگی با سرعت مناسب است. کمی بالا بردن سرعت می‌تواند مشکل را حل کند، اما اگر باز هم حس کردید که راحت نیستید، کفش به پا کنید تا کنترل پدال‌ راحت‌تر شود و پدال هم کمی وقت برای خنک شدن داشته باشد.

دلیل دوم: گذاشتن پا بی دلیل روی پدال

اگر از پدال به‌عنوان زیرپایی یا چیزی برای استراحت استفاده کنید، ممکن است با اندک فشاری که به آن داده می‌شود فعال شده باشد، اما شما متوجه نشده باشید.

روشن شدن پدال منجر به گرما می‌شود و جریان برق را به موتور می‌فرستد. برای حرکت کردن سوزن روی پارچه، جریان برق و انرژی زیادی لازم است، اما وقتی این انرژی کم باشد، پدال آن را به موتور می‌فرستد و به همین علت ممکن است حتی یک ذره هم سوزن از جای خود جابجا نشود و فقط باعث بالا رفتن حرارت پدال شود.

راه حل: حل این مشکل ساده است! فقط پای خود را روی پدال استراحت ندهید. مخصوصا وقتی کاری با پدال ندارید.

دلیل سوم: سوختن پدال چرخ خیاطی

دلیل‌های زیادی منجر به سوختن و کار نکردن پدال چرخ خیاطی می‌شوند. مثلا شاید پدال را در سوکت رها کرده‌اید و دچار شوک شده است. تشخیص سوختگی پدال کار سختی نیست، به‌خصوص که وسایل برقی موقعی که می‌سوزند بوی یکسانی از خود ساطع می‌کنند. معمولا، ایرادات داخل خود پدال،‌یا سوختن سیم‌های درونی آن هم هم می‌توانند منجر به سوختگی پدال شوند. تمامی این مشکلات، منجر به داغ شدن پدال می‌شوند و در چنین شرایطی، بهتر است به فکر عوض کردن پدال چرخ خیاطی خود بیوفتید.

تعویض پدال چرخ خیاطی

  • پدال را از چرخ خیاطی جدا کنید. قبل از این کار حواستان باشد که به برق وصل نباشد.
  • پدال را باز کنید تا به اجزای درونی‌اش برسید. در این کار از پیچ گوشتی استفاده کنید.
  • باید بخش‌هایی از پدال چرخ خیاطی که منجر به بوی سوختگی شده را پیدا کنید.  همه‌ی اجزا را خوب چک کنید تا بدانید کدام یک را باید عوض کرد. 
  • وقتی مطمئن شدید که بوی سوختگی از پدال بوده، می‌توانید آن را با پدال نو عوض، و سر جایش بگذارید.

پدال چرخ خیاطی کاچیران

دلیل چهارم کار نکردن پدال چرخ خیاطی: کوتاهی سیم برق

پدال پایی سیم برقی دارد که به کل چرخ وصل است. اگر این سیم خیلی کوتاه باشد، پدال از کار می‌افتد. پیش از خیاطی سیم‌ها را چک کنید. اگر یکی از سیم برق‌ها خیلی کوتاه بود، یا سیمی پاره شده بود، به پدال شوک وارد می‌شود و نمی‌تواند خوب کار کند. 

رفع کوتاهی پدال چرخ خیاطی

  • اول برق دستگاه را چک کنید. چراغ‌های چرخ خیاطی را روشن کنید. اگر مشکلی نداشتند یعنی برق به خوبی در دستگاه جریان دارد.
  • سلامت سیم‌ها را چک کنید. سیم‌کشی‌ها ممکن است دچار انسداد شده باشند. بررسی کنید تا اگر ایرادی در کارکردشان وجود دارد رفع شود.
  • کابل‌ها را از برق بکشید و از چرخ خیاطی بکشید. 
  • پدال را بررسی کنید. با پیچ‌گوشتی پدال را باز کنید و اجزای درونی‌اش را چک کنید. اگر بعد از تمامی بررسی‌ها نفهمیدید که چرا سیم کوتاه شده، وقتش رسیده که به کل تعویضش کنید.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

تعمیر پدال چرخ خیاطی در ۶ مرحله

برای رفع کار نکردن پدال چرخ خیاطی، باید تعمیرش کنید. اما پیش از آن، باید بدانید چه چیزی منجر به کار نکردن پدال شده است. بعضی از مشکلات با تغییر روش استفاده از پدال رفع می‌شوند، اما بعضی دیگر، مستلزم تعمیر پدال هستند. در ادامه روش تعمیر پدال چرخ خیاطی را توضیح می‌دهیم، اما اگر خودتان نخواستید این کار را بکنید، می‌توانید به‌سادگی دستگاه را به مراکز تعمیرات چرخ خیاطی ببرید تا به‌طور اصولی و حرفه‌ای، مشکل را رفع کنند.

تعمیر پدال

مرحله اول: برق را از دستگاه و پدال جدا کنید. 

مرحله دوم: سیم‌ها را به دنبال نشانی از سوختگی، انسداد و خرابی بررسی کنید. یکی از این مشکلات می‌تواند دلیل کار نکردن پدال باشد.

مرحله سوم: پدال را با یک پیچگوشتی دو سو باز کنید. حتی با چاقو هم می‌توان بازش کرد.

مرحله چهارم: مدار برق را بیرون بیاورید و بعد بررسی‌اش کنید. 

مرحله پنجم: سیم‌ها را چک کنید. دلیل کار نکردن پدال گاز می‌تواند همین سیم‌ها باشد. 

مرحله ششم: پدال را تمیز کنید. هم داخل و هم بیرون. پیش از این که سیم‌ها را دوباره سر جا بگذارید خوب تمیزشان کنید. وقتی از تمیزی آن مطمئن شدید، پدال را سر هم کنید.

می‌توان بدون پدال از چرخ خیاطی استفاده کرد؟

بله، شدنی است. اما فقط در صورتی که چرخ برقی دارید؛ مانند چرخ خیاطی ژانومه. این چرخ‌ها حتی بدون پدال هم کار می‌کنند. چرخ‌های قدیمی‌تر مانند مدل سینج، به‌جای پدال پایی، از فشار زانو کمک می‌گیرند.

پایان

در این مقاله درباره علل کار نکردن پدال چرخ خیاطی و راه‌های تعویض و تعمیر آن صحبت کردیم. اگر می‌دانید که با این توضیحات خودتان می‌توانید مشکل پدال را رفع کنید، پس دست به کار شوید. اما اگر برایتان دشوار است، از متخصصین و تعمیرکارها کمک بگیرید تا مشکل بزرگتر نشود. همچنین اگر تجربه خاصی در زمینه تعمیر پدال دارید یا فکر می‌کنید توصیحات کامل‌تری دارید که می‌تواند به دیگران در تعمیر پدال چرخ خیاطی‌شان کمک کند، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

3.6/5 - (24 امتیاز)

4 دیدگاه

    1. با سلام، شما می‌توانید با ثبت سفارش رایگان تعمیر چرخ خیاطی در وبسایت آچاره، از تعمیرکاران چرخ خیاطی ما مشاوره بگیرید.

  1. سلام چرخ خیاطی من ژانومه ۸۰۱ است، وسط دوخت یهو بدون اینکه پدال را فشار بدم چرخ خیاطی کار کرد، هر کاری کردم قطع نشد، آخرش برق را کشیدم، وقتی پدال را باز کردم دیدم یکی از سیم ها ی سیم پیچی پاره شده، علت چی می‌تونه باشه، چیکار باید کرد

  2. سلام چرخ راسته دوز موتور بزرگ دارم دکمه ای درموتور وجو داره که بنده نمیدونم قبلا چطور بود دکمه چپ یاراست یاوسط بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا