لباسشویی چند کیلویی بخرم؟

لوازم خانگیماشین لباسشویی

اگر قصد خرید ماشین لباسشویی دارید و این سوال هم ذهن شما را مشغول کرده است که”لباسشویی چند کیلویی بخرم؟” با ما همراه باشید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که معیارهای انتخاب وزن و ظرفیت لباسشویی چیست و لباسشویی مناسب را بر چه اساسی باید انتخاب کنید.

ظرفیت ماشین لباسشویی، یکی از مهم‌ترین عواملی است که هنگام خرید این دستگاه باید به آن توجه کنید؛ زیرا تعیین‌کننده میزان لباسی است که دستگاه می‌تواند در هر چرخه شستشو، آن‌ها را بشوید. 

علاوه بر این ظرفیت دستگاه، تاثیر زیادی در کیفیت شستشو و مصرف آب و انرژی دارد و باید متناسب با تعداد افراد خانواده و حجم لباس‌های مصرفی باشد.

در ادامه این مقاله از آچاره، به طور مفصل به عواملی که در انتخاب ظرفیت مناسب ماشین لباسشویی موثر هستند، اشاره می‌کنیم.

شما می‌توانید برای خرید یا تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی درخواست خود را در وبسایت آچاره و در بخش تعمیر ماشین لباسشویی ثبت کنید و با متخصصان و تعمیرکاران به‌طور رایگان مشاوره کنید.

نکات کلیدی 

  • اولین و مهم‌ترین عامل در انتخاب ظرفیت لباسشویی، تعداد اعضای خانواده است. برای خانواده‌های یک یا دو نفره، لباسشویی‌های 5 تا 7 کیلویی مناسب هستند. برای خانواده‌های سه نفره، لباسشویی‌های 7 تا 9 کیلویی و برای خانواده‌های چهار نفره یا بیشتر، لباسشویی‌های 9 تا 12 کیلویی مناسب هستند.
  • اگر از لباسشویی به‌صورت روزانه استفاده می‌کنید، باید لباسشویی با ظرفیت بالاتری انتخاب کنید. اگر از لباسشویی به‌صورت هفتگی یا دو هفته‌ای استفاده می‌کنید، می‌توانید لباسشویی با ظرفیت پایین‌تری خریداری کنید.
  • اگر لباس‌های سنگین مانند پتو و پرده را می‌خواهید بشویید، باید لباسشویی با ظرفیت بالاتری انتخاب کنید.
  • ظرفیت لباسشویی بر اساس وزن لباس‌های خشک محاسبه می‌شود. بنابراین، هنگام انتخاب لباسشویی، باید وزن لباس‌های خشک را در نظر بگیرید.
  • لباسشویی را بیش از ظرفیت آن پر نکنید. پر کردن بیش از حد لباسشویی می‌تواند باعث عدم تمیز شدن صحیح لباس‌ها و آسیب دیدن لباس‌ها و لباسشویی شود.

چرا توجه به ظرفیت لباسشویی مهم است؟

ظرفیت لباسشویی تعیین می‌کند که در هر بار شستشو، چند کیلوگرم لباس می‌توانید در آن بریزید. اگر خانواده‌ پرجمعیتی دارید، باید لباسشویی با ظرفیت بالاتری انتخاب کنید.

لباسشویی‌های با ظرفیت بالاتر، معمولاً مصرف انرژی و آب بیشتری دارند. بنابراین، اگر از لباسشویی به‌صورت روزانه استفاده نمی‌کنید یا لباس زیادی ندارید، انتخاب لباسشویی با ظرفیت پایین‌تر، به‌صرفه‌تر است.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیرات ماشین لباسشویی!

لباسشویی چند کیلویی بخرم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که لباسشویی‌ها در ابعاد مختلفی از ۵ کیلوگرم تا ۱۵ کیلوگرم تولید می‌شوند. هر یک از این ظرفیت‌ها برای نیازهای خاصی مناسب هستند.

  • لباسشویی‌های ۵ تا ۶ کیلوگرمی

 این لباسشویی‌ها برای خانواده‌های یک یا دو نفره مناسب هستند. ظرفیت آن‌ها برای شستن لباس‌های روزمره کافی است.

  • لباسشویی‌های ۷ تا ۸ کیلوگرمی

 این لباسشویی‌ها برای خانواده‌های سه نفره مناسب هستند. ظرفیت آن‌ها برای شستن لباس‌های روزانه و لباس‌های کثیف‌تر مانند لباس‌های ورزشی کافی است.

  • لباسشویی‌های ۹ تا ۱۰ کیلوگرمی

 این لباسشویی‌ها برای خانواده‌های چهار نفره یا بیشتر مناسب هستند. ظرفیت آن‌ها برای شستن لباس‌های روزانه، لباس‌های کثیف‌تر و لباس‌های سنگین مانند پتو و پرده کافی است.

  • لباسشویی‌های ۱۱ تا ۱۵ کیلوگرمی

 این لباسشویی‌ها برای خانواده‌های پرجمعیت یا افرادی که لباس‌های زیادی دارند، مناسب هستند. ظرفیت آن‌ها برای شستن حجم زیادی از لباس در یک زمان کافی است.

معیار های انتخاب وزن و ظرفیت لباسشویی

چه میزان لباس می‌توان در هر دوره از شستشو در ماشین لباسشویی شست؟

برای این کار، می‌توان از فرمول زیر استفاده کرد:

یک کیلوگرم = 5 عدد پیراهن

با استفاده از این فرمول، می‌توان ظرفیت لباسشویی را به تعداد پیراهن‌هایی که می‌توان در آن شست، را مشخص کرد.

  • لباسشویی 7 کیلوگرمی قابلیت شستشوی 35 پیراهن را در یک چرخه دارد.
  • لباسشویی 8 کیلوگرمی قابلیت شستشوی 40 پیراهن را در یک چرخه دارد.
  • لباسشویی 10 کیلوگرمی قابلیت شستشوی 50 پیراهن را در یک چرخه دارد.
  • لباسشویی 12 کیلوگرمی قابلیت شستشوی 60 پیراهن را در یک چرخه دارد.

البته، این اعداد تنها یک تخمین هستند و ممکن است با توجه به نوع و جنس لباس‌ها، متفاوت باشند. برای مثال، لباس‌های سنگین مانند پتو و پرده، حجم بیشتری از لباس‌های سبک‌تر مانند لباس زیر دارند. بنابراین، برای شستشوی این لباس‌ها، باید ظرفیت لباسشویی را بیشتر در نظر گرفت.

خدمت پیشنهادی: تعمیر لباسشویی سامسونگ

 وزن تعیین شده ماشین لباسشویی مربوط به لباس‌های خشک است یا خیس؟

ظرفیت لباسشویی، بیانگر مقدار لباسی است که می‌توان به‌طور همزمان در آن شست. اما آیا این ظرفیت بر اساس وزن لباس‌های خشک یا خیس محاسبه می‌شود؟

پاسخ این سؤال این است که ظرفیت لباسشویی بر اساس وزن لباس‌های خشک محاسبه می‌شود. یعنی اگر ظرفیت لباسشویی شما 6 کیلوگرم باشد، می‌توانید 6 کیلوگرم لباس خشک را در آن بشویید.

بدیهی است که وزن لباس‌های خیس بیشتر از لباس‌های خشک است. اما این افزایش وزن، ملاک قابل‌شستشو بودن لباس‌ها نیست و در خصوص شستن لباس بافتنی در لباسشویی و سایر البسه نیز باید میزان جذب آب آن‌ها را هم در نظر گرفت.

برای مثال، اگر شما 3 کیلوگرم لباس خشک را در لباسشویی 6 کیلوگرمی خود قرار دهید و آن‌ها را بشویید، بعد از خیس شدن، وزن آن‌ها به بیش از 6 کیلوگرم می‌رسد. اما این امر به معنی این نیست که لباسشویی شما بیش از حد بارگیری شده است و باید از کار بیفتد.

لباسشويي چند کيلويي بخرم

معیارهای انتخاب وزن و ظرفیت لباسشویی

انتخاب وزن و ظرفیت لباسشویی مهم‌ترین ویژگی است که باید در نظر گرفته شوند تا این دستگاه با نیازهای خانواده و سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد. در ادامه در پاسخ به سوال “لباسشويي چند کيلويي بخرم؟” به معیارهای اصلی برای انتخاب وزن و ظرفیت یک لباسشویی می‌پردازیم:

۱. تعداد افراد خانواده

روشن است که تعداد افراد بیشتر یعنی حجم بیشتر لباس برای شستشو؛ بنابراین برای خانواده‌های پرجمعیت، لباسشویی با ظرفیت بزرگ‌تر و وزن مناسب توصیه می‌شود.

۲. نوع فعالیت‌ها

 اگر در خانه فردی با فعالیت‌های ورزشی زیاد دارید، ممکن است به یک لباسشویی با ظرفیت بیشتر نیاز باشد.

۳. فضای موجود

 بررسی فضای موجود برای قرار دادن لباسشویی اهمیت زیادی دارد.

۴. مصرف انرژی

 معمولاً لباسشویی‌های با ظرفیت بزرگتر ممکن است مصرف انرژی بیشتری داشته باشند؛ بنابراین، بهتر است در انتخاب مدل به دستگاه‌، به کلاس انرژی نیز توجه کنید.

معیارهای انتخاب وزن و ظرفیت لباسشویی

پر کردن بیش از حد ظرفیت لباسشویی چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

پر کردن بیش از حد ظرفیت لباسشویی ممکن است مشکلاتی را به دنبال داشته باشد، از جمله:

  • عدم تمیز شدن صحیح لباس‌ها

وقتی لباسشویی بیش از حد پر باشد، لباس‌ها به‌خوبی در آب شناور نمی‌شوند و به‌طور کامل تمیز نمی‌شوند. در واقع علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی در بیشتر مواقع مربوط به عدم رعایت ظرفیت لباسشویی است.

  • آسیب دیدن لباس‌ها

 وقتی لباسشویی بیش از حد پر باشد، لباس‌ها به هم می‌چسبند و ممکن است به یکدیگر آسیب بزنند. همچنین، ممکن است زیپ یا دکمه لباس‌ها به دیگ لباسشویی گیر کند و باعث آسیب به آن شود.

  • آسیب دیدن لباسشویی

 وقتی لباسشویی بیش از حد پر باشد، موتور آن باید سخت‌تر کار کند و ممکن است زودتر خراب شود. همچنین ممکن است آب و کف به خارج از دیگ لباسشویی نشت کند و باعث آسیب به بدنه آن شود.

برای جلوگیری از پر کردن بیش از حد ظرفیت لباسشویی، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • وزن لباس‌ها را قبل از قرار دادن در لباسشویی اندازه بگیرید.
  • اگر لباسشویی شما دارای نشانگر ظرفیت است، از آن استفاده کنید.
  • اگر لباسشویی شما فاقد نشانگر ظرفیت است، از یک ترازو استفاده کنید تا وزن لباس‌ها را اندازه بگیرید.

لباسشویی چند کیلویی بخرم

برای شستن پتو، لباسشویی چند کیلویی بخرم؟

یکی از موارد دیگری که باید به آن توجه داشت این است که برای شستن پتو لباسشویی چند کیلویی لازم است؟

پتوها معمولاً وزن بالایی دارند و برای شستن آنها، لباسشویی با ظرفیت بالا لازم است. لباسشویی‌های 7 کیلویی تا 12 کیلویی برای شستن پتو مناسب هستند.

برای شستن پتو در لباسشویی، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • وزن پتو را کاملاً درون لگن لباسشویی پخش کنید.
  • از شوینده‌ی مناسب برای شستن پتو استفاده کنید.
  • برنامه‌ی مخصوص شستن پتو را فعال کنید.

لباسشویی‌های 6 و 7 کیلویی برای شستن پتوهای کوچک و تک نفره مناسب هستند. لباسشویی‌های 8 تا 12 کیلویی برای شستن پتوهای سنگین و دونفره مناسب هستند.

عیب‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی با تیم آچاره

سخن پایانی

لباسشویی چند کیلویی بخرم؟ معیار انتخاب وزن و ظرفیت لباسشویی چیست؟ کدام لباسشویی برای من و خانواده‌ام مناسب است؟ این سوالات در زمان خرید ماشین لباسشویی همواره ذهن ما را درگیر می‌کند. در این مقاله تلاش کردیم راهنمای خرید ماشین لباسشویی مناسب را با توجه به معیارهای استاندارد آن بیان کنیم. چنانچه در این زمینه نیاز به راهنمایی بیشتر دارید با متخصصان آچاره تماس بگیرید.

منابع

 https://www.haier.com

https://redsea.com

سوالات متداول

1. برای یک خانواده 4 نفره لباسشويي چند کيلويي بخرم؟

برای خانواده‌های چهار نفره، معمولاً ماشین‌های با ظرفیت 7 تا 9 کیلوگرم پیشنهاد می‌شود. این ظرفیت به شما اجاره می‌دهد تا لباس‌های مصرفی خانواده را در چندین دسته شستشو دهید.

2 . آیا انتخاب ظرفیت بیشتر، گزینه خوبی است؟

خیر، انتخاب ظرفیت بیشتر همیشه بهتر نیست. انتخاب ظرفیت بر اساس نیازهای واقعی خانواده و حجم لباس‌های مصرفی مهم است تا مصرف منابع مانند آب و انرژی بهینه باشد.

3 . میزان مصرف انرژی ماشین‌های لباسشویی‌ با ظرفیت آن مرتبط است؟

معمولاً بله، میزان مصرف انرژی ماشین‌های لباسشویی‌ با ظرفیت بالا، نسبت به لباسشویی‌های با ظرفیت کمتر، بیشتر است، اما با تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته، برخی از مدل‌های جدید می‌توانند با کارکرد هوشمندانه مصرف انرژی را کاهش دهند.

4 . آیا لباسشویی‌هایی که ظرفیت بیشتری دارد، قیمت بالاتری هم دارند؟

بله، معمولاً هزینه خرید لباسشویی‌های با ظرفیت بالا، بیشتر است، اما نباید فقط بر اساس قیمت تصمیم‌گیری کنید. نیازهای خود و ویژگی‌های دیگر ماشین لباسشویی را نیز در نظر بگیرید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا