تعمیر اجاق گاز تعمیر گاز

علت صدا دادن شعله اجاق گاز چیست؟

لوازم خانگیاجاق گاز و فر

اجاق گاز یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اجزا در هر آشپزخانه است. به دلیل اتصال به گاز شهری، لازم است هرگونه ایرادی که در این وسیله رخ می‌دهد، کاملا جدی بگیرید و به سرعت برای حل این مشکل اقدام کنید. در این مقاله به بررسی یکی از مشکلات رایج اجاق گاز می‌پردازیم. صدا دادن شعله اجاق گاز مشکلی است که بسیاری از افراد با آن روبه‌رو شده‌اند. علت صدا دادن شعله گاز چیست؟ اگر این سوال برای شما نیز پیش آمده است، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

علت صدا دادن شعله گاز چیست؟

اجاق گاز، وسیله‌ای کاربردی و حساس است که در هر جایی، چندین بار در روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین احتمال ایجاد مشکل در این وسیله زیاد است. همچنین به‌دلیل اتصال این وسیله به گاز شهری و ایجاد آتش، باید به سلامت این وسیله توجه زیادی داشته باشید تا به دلیل نقص در گاز، سلامت اعضای خانواده به خطر نیفتد.

به طور کلی سر و صدای شعله به دو دلیل ایجاد می شود:

  1. به هم ریختن تنظیمات نسبت هوا به گاز
  2. وجود ذرات غذا بر روی شعله

در ادامه به بررسی هر یک از این دلایل و روش حل آن می‌پردازیم.

علت سروصدای شعله اجاق

1. بهم ریختن تنظیمات اجاق گاز

شعله اجاق گاز در حالت طبیعی باید یک دست باشد و گاز آن به‌آرامی با هوا مخلوط شده و بسوزد. ایجاد سر و صدا توسط شعله، معمولا به دلیل به هم ریختن تنظیمات مربوط‌ به هوا رسانی به شعله است. شعله پر سر و صدا زمانی ایجاد می‌شود که هوایی که به مشعل می‌رسد، بیشتر از حد معمول باشد.

تعمیر اجاق گاز تعمیر گاز

شعله‌ای که نسبت گاز و هوای آن تنظیم نباشد، دو نشانه دارد:

  1. شعله‌ها صدایی مانند وزش باد می‌دهند.
  2. معمولا شعله‌ای که دارای این مشکل است، به رنگ زرد می‌سوزد و یکدست نیست. (شعله حالت کچلی دارد!)

برای رفع این مشکل، شاتر هوای اجاق گاز خود را بررسی کنید و میزان هوا و گاز را تنظیم کنید. همچنین در اجاق گازهای قدیمی که دارای صفحه مخلوط کن هستند نیز، می‌توانید با پیچاندن مهره تنظیم‌کننده گاز، میزان هوای شعله را کم کنید و مشکل صدا دادن شعله خود را رفع کنید. همچنین در مواری هم ممکن است با مشکل قرمز سوختن شعله مواجه شوید که برای این مشکل هم راه حل‌های ساده‌ای وجود دارد.

بهم ریختن تنظیمات اجاق و کچلی شعله

2. صدا دادن شعله به‌دلیل وجود ذرات غذا روی شعله

علت دیگری که اجاق گاز شما سر و صدا می‌کند، می‌تواند وجود ذرات غذا روی شعله‌ها باشد. ذرات غذای باقیمانده روی شعله می‌توانند صدا، بو و دود ایجاد کنند و تجربه آشپزی دلپذیر شما را مختل کنند.

در حین پخت‌وپز، به‌خصوص هنگامی که از اجاق گاز خود برای کباب کردن مواد غذایی استفاده می کنید (یا به طور کلی اگر مواد غذایی را خارج از قابلمه و به صورت مستقیم روی شعله قرار دهید)، مواد غذایی مختلف روی شعله می‌ریزند و اگر بلافاصله شعله و اجزای گاز خود را تمیز نکنید، این ذرات به‌مرور باعث ایجاد مشکلات زیادی می شوند. ممکن است ذرات غذا باعث گرفتگی شعله گاز یا ایجاد سر و صدا در شعله شما شوند.

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر اجاق گاز و فر!

شعله‌ای که به‌دلیل انباشته شدن مواد غذایی سر و صدا کند، صدای ترق تروق می‌دهد و گاها به‌صورت جزئی ایجاد دود و بو نیز می‌کند. همچنین ممکن است شما متوجه کم شدن شعله نیز شده باشید زیرا ذرات غذا باعث ایجاد گرفتگی در شعله می‌شوند و شعله دیگر قدرت قبلی خود را نخواهد داشت.

برای جلوگیری از ایجاد این مشکل بعد از هر بار استفاده از اجاق گاز، به خصوص پخت و پز غذاهای چرب و کبابی، اقدام به تمیز کردن شعله و صفحه گاز خود کنید. در صورتی که گرفتگی شعله با مواد شوینده معمولی پاک نمی‌شود، برای رفع گرفتگی شعله گاز، از خمیر جوش شیرین و یا سرکه استفاده کنید.

وجود ذرات غذا روی شعله اجاق

عیب‌یابی و تعمیرات اجاق گاز و فر با تیم آچاره

جمع‌بندی

اجاق گاز قلب هر آشپزخانه و عضوی اساسی در هر خانه است. در این مقاله به سؤال “چرا اجاق گاز صدا می‌دهد؟” پاسخ دادیم و دو دلیل ایجاد این مشکل را با هم بررسی کردیم. ممکن است این مشکل به دلیل برهم خوردن نسبت هوا و گاز رخ داده باشد یا صدا به‌دلیل ذرات غذای جمع شده در شعله ایجاد شده باشد. در صورتی که این روش‌ها را برای رفع مشکل خود امتحان کردید و به نتیجه نرسیدید (که البته بعید است)، اجزای زیر شعله خود را برای یافتن شکستگی‌های احتمالی بررسی کنید و اگر قطعه ای شکسته بود، اقدام به تعویض آن کنید.

اگر خودتان قصد ندارید برای تعمیر اجاق گاز شخصا اقدام کنید، همواره می‌توانید از متخصصان مجرب آچاره کمک بگیرید و با پرسیدن سوال‌های خود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ را دریافت کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

علت صدا دادن شعله اجاق گاز چیست؟

به هم ریختن تنظیمات نسبت هوا به گاز، وجود ذرات غذا بر روی شعله، گرفتگی مشعل، افزایش رطوبت، بالا بودن نسبت هوا به گاز و یا خرابی ماژول و الکترود فندک باشد دلیل مشکل است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر اجاق گاز

درخواست تعمیر اجاق گاز رومیزی و فردار!

 

کلیک کنید