تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

دلایل خاموش شدن لباسشویی حین کار

لوازم خانگیماشین لباسشویی

شایع‌ترین علت خاموش شدن لباسشویی حین کار معیوب بودن سنسور درب آن است. وقتی ماشین لباسشویی به اشتباه تشخیص بدهد درب باز شده است، حین شستشو خاموش می‌شود.

اگر دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید احتمالا می‌توانید ایده بهتری در مورد علت خاموش شدن لباسشویی حین کار پیدا کنید. چراغ‌های چشمک زن را چک کنید چون در صورت بروز مشکل چشمک می‌زنند و وجود ایرادی را هشدار می‌دهند.

اگر لباسشویی شما مدل قدیمی‌تری است و چراغ چشمک زن ندارد برای بررسی مشکل باید چند مرحله ساده را انجام دهید. با مجله آچاره همراه باشید تا دلایل توقف ماشین لباسشویی حین شستشو را برای چند برند معتبر مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین می‌توانید برای رفع علت خاموش شدن لباسشویی حین کار با متخصصان آچاره هم مشورت نموده و در صورت نیاز، از خدمات تخصصی بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تعمیر ماشین لباسشویی مراجعه کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • در اکثر موارد قطع برق در وسط چرخه شستشو باعث خاموش شدن لباسشویی می‌شود.
  • گاهی خرابی پریز یا قطعکننده مدار ممکن است علت خاموش شدن لباسشویی حین کار باشد.
  • اگر ماشین لباسشویی به درستی تخلیه نشود ممکن است چیزی پمپ را مسدود کرده باشد. همین گرفتگی باعث می‌شود ماشین لباسشویی در اواسط چرخه متوقف شود.
  • برای عیب‌یابی خاموش شدن لباسشویي حین کار باید تایمر را بررسی کنید. تایمر ممکن است حتی در لباسشویی‌های دیجیتال مدرن‌تر هم از کار بیفتد.

بررسی علت خاموش شدن لباسشویی حین کار

اگر متوجه شدید به علت نچرخیدن ماشین لباسشویی، دستگاه در اواسط چرخه متوقف می‌شود دلایل احتمالی زیادی برای این مشکل وجود دارد؛ اما هر علتی در بیشتر موارد علائم منحصربه‌فرد خود را دارد. در ادامه با بررسی علت خاموش شدن لباسشویی اسنوا، ال جی، دوو و سامسونگ با شما همراه هستیم.

1. خرابی تایمر ماشین لباسشویی

تایمر ماشین لباسشویی به دستگاه اعلام می‌کند چه زمانی به چرخه بعدی شستشو برود. با این حال اگر تایمر خراب باشد به برد کنترل دستور نمی‌دهد تا چرخه‌ها تغییر کنند. این مشکل می‌تواند به خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی دوو شما منجر شود.

با برداشتن پشت ماشین لباسشویی یا کنترل پنل در بعضی مدل‌ها می‌توانید به تایمر دسترسی داشته باشید و از نظر تداوم آن را بررسی کنید. این قطعه به راحتی آسیب نمی‌بیند؛ اما ممکن است با گذشت زمان خراب شود. تست آن با مولتی‌متر تنها راه مطمئن برای یافتن عیب تایمر است.

خاموش شدن لباسشویي حین کار

2. خرابی برد کنترل

مشابه تایمر، خرابی برد کنترل در ماشین لباسشویی هم ممکن است علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ یا ال جی شما باشد. حتی اگر تایمر سیگنال‌های درستی را ارسال کند برد کنترل ممکن است آنها را به درستی دریافت یا پردازش نکند.

از آنجایی که برد کنترل، مغز ماشین لباسشویی است این نقص می‌تواند به صورت مشکلات مختلف از قفل نشدن در گرفته تا تکان نخوردن لگن بروز کند. برد کنترل باید از نظر ساییدگی، خوردگی یا زنگ‌زدگی یا سیم‌کشی بررسی شود.

با این حال حتی اگر آسیب قابل مشاهده یافت نشد برد کنترل را باید با مولتی‌متر آزمایش کنید. این کار مخصوصاً زمانی ضروری است که قبل از شروع به توقف در وسط شستشو متوجه بسیاری از مشکلات مختلف دیگر شده باشید.
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

3. سوئیچ و قفل درب لباسشویی

هم سوئیچ و هم قفل درب ماشین لباسشویی دو قسمت متفاوت هستند که نقش مشابهی را دارند. اگر درب لباسشویی باز باشد اجازه نمی‌دهد ماشین کار کند. وظیفه قفل، بسته نگه داشتن درب ماشین در طول چرخه شستشو است چون ممکن است لباس‌ها در حین چرخش درب را باز کنند.

صرف‌نظر از این، اگر یکی از دو قطعه قفل یا سوئیچ معیوب باشند ممکن است مانع از شروع شستشو یا توقف ماشین لباسشویی حین شستشو شوند. چون تشخیص می‌دهند درب باز مانده یا قفل نشده است.

برای عیب‌یابی این مشکل باید بررسی کنید که آیا درب ماشین هنگام بسته شدن تکان می‌خورد یا نه. این ایراد نشان‌دهنده این است که قفل درب لباسشویی به درستی قفل نشده است. علاوه‌بر این چک کنید که سوئیچ درب به درستی جا افتاده و چیزی مانع آن نمی‌شود.

در بیشتر موارد از روش بای پس قفل درب لباسشویی استفاده می‌شود تا ماشین چرخه را کامل کند. این روش شامل قرار دادن آهنربا بین قفل درب و شیر برقی است. این کار زمانی انجام می‌شود که هنوز آب در ماشین لباسشویی وجود دارد و برای ایمنی خود باید دستگاه را از برق بکشید.

برای دسترسی به قفل درب لباسشویی احتمالاً باید پانل بالایی را هم بردارید. در بسیاری از موارد، خارج کردن لباس‌ها و آبکشی آن‌ها به روش‌های دیگر آسان‌ترین راه است. اما عیب‌یابی قطعه هم می‌تواند ابزار تشخیصی خوبی محسوب شود.

علت خاموش شدن ماشین لباسشویی ال جی در حین کار

4. خرابی شیر ورودی آب

معیوب بودن شیر ورودی آب هم می‌تواند علت خاموش شدن ماشین لباسشویی ال جی در حین کار باشد. برای عیب‌یابی مشکل باید بررسی کنید که چرا شیر ورودی به آب اجازه عبور نمی‌دهد. ممکن است شیر ورودی خراب باشد یا مانعی در مسیر شیر، گیر کرده است.

اگر درجه سختی آب بالا است این احتمال وجود دارد که مواد معدنی روی فیلترها جمع شده باشند. همچنین باید بررسی کنید که آب از کجا وارد ماشین لباسشویی می‌شود. ممکن است لازم باشد رسوبات را از ورودی‌ شیر آب تمیز کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

5. گرفتگی شلنگ لباسشویی

اگر شلنگ تخلیه در ماشین لباسشویی شما مسدود شود دستگاه در اواسط چرخه متوقف خواهد شد؛ چون سوئیچ فشار را فعال می‌کند. در این شرایط با خاموش شدن ماشین تا زمان رفع گرفتگی شلنگ می‌توانید از مشکلات فاجعه‌آمیز بیشتر جلوگیری کنید.

برای عیب‌یابی علت خاموش شدن لباسشویی حین کار می‌توانید با جدا کردن شلنگ‌ها و دمیدن هوا گرفتگی شلنگ‌ها را بررسی کنید. یادتان باشد قبل از جدا کردن شلنگ، تا حد امکان آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنید.

توقف ماشین لباسشویی حین شستشو

6. مشکلات پمپ و موتور

اگر لباسشویی در اواسط چرخه متوقف می‌شود ممکن است به علت از کار افتادن پمپ یا موتور ماشین باشد. زمانی که این اتفاق می‌افتد آب به طور کامل تخلیه یا به داخل پمپاژ نمی‌شود؛ بنابراین حسگرها اجازه نمی‌دهند شستشو به چرخه بعدی پیش برود.

اگر هر یک از این قسمت‌ها خراب شوند ممکن است صداهای عجیبی را از لباسشویی بشنوید. این صداها علامت خوبی هستند که بدانید ابتدا باید کجا را بررسی کنید. در نهایت ممکن است لازم باشد که برای تعویض یا تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی و تعمیر موتور آن اقدام کنید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

اگر ماشین لباسشویی حین شستشو متوقف شود چه باید کرد؟

در صورت مواجهه با خاموش شدن لباسشویی حین کار، توجه داشته باشید که ممکن است ایراد از شیر تخلیه باشد. قبل از اینکه درب دستگاه را باز کنید بهتر است ابتدا تعدادی حوله و پتوی سبک را زمین بگذارید تا آب اضافی را جذب کنند.

از لگن کوچک هم می‌توانید برای جلوگیری از نشت آب کمک بگیرید. تعمیرکار لباسشویی می‌تواند ماشین را طوری تعمیر کند تا به طور کامل تخلیه شود. با این حال باید قبل از هر اقدامی ماشین لباسشویی را خالی کنید.

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ | خاموش شدن لباسشویی حین کار

علت کار نکردن لباسشویی بعد از ریست کردن آن

اگر بعد از ریست کردن ماشین لباسشویی شما هنوز هم کار نمی‌کند توصیه می‌کنیم از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. اگر دانش کافی در این زمینه نداشته باشید ممکن است ماشین شما آسیب بیشتری ببیند. خرابی‌های بیشتر تعمیرات پرهزینه‌‌تری را به شما تحمیل خواهد کرد.

از آنجایی که لباسشویی‌ها به قطعات مختلفی نیاز دارند فقط متخصص تعمیرات می‌داند که چگونه مشکل آن را برطرف کند. این کار شما را از دردسر و استرس نجات می‌دهد چون می‌دانید که فرد متخصص می‌تواند به سرعت این مشکل را برطرف کند.

جمع بندی

خاموش شدن لباسشویی حین کار دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداختیم. در این شرایط برای اکثر ماشین‌ها، می‌توانید با از برق کشیدن دستگاه به مدت یک دقیقه تنظیم مجدد انجام دهید. با این کار می‌توانید خطای الکتریکی لباسشویی را اصلاح کنید.

اگر درب ماشین لباسشویی بسته نشده باشد سوئیچ درب از کارکرد دستگاه جلوگیری می‌کند. اگر قفل درب خراب شده باشد لباسشویی در اواسط چرخه متوقف می‌شود. قفل درب ممکن است به صورت مکانیکی یا الکتریکی خراب شود.

توصیه می‌کنیم به عنوان اولین اقدام برای رفع مشکل خاموش شدن لباسشویی حین کار، قفل درب را از نظر خرابی بررسی کنید.

سوالات متداول

اگر ماشین لباسشویی حین شستشو متوقف شود اولین کاری که باید انجام دهیم چیست؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه خود را ریست کنید. هارد ریست می‌تواند هرگونه نقص در عملکرد الکتریکی ماشین را اصلاح کند. در صورت عدم موفقیت، توصیه می‌کنیم با تعمیرکار لباسشویی تماس بگیرید تا مشکل را ارزیابی و رفع کند.

آیا توقف ماشین لباسشویی حین شستشو طبیعی است؟

اگر شیر ورودی آب به درستی کار نکند ماشین لباسشویی ممکن است در اواسط چرخه متوقف شود. این مشکل ممکن است از شلنگ منبع تغذیه دستگاه یا شیر نصب شده در ورودی لوله‌کشی باشد.

آیا می‌توانم ماشین لباسشویی را حین کار متوقف کنم؟

دکمه "شروع/استاپ" در جلوی ماشین لباسشویی را فشار دهید. چند دقیقه منتظر بمانید تا دستگاه آب را در درام تخلیه کند قبل از اینکه قفل درب باز شود. پس از انجام این کار می‌توانید در را باز کرده و لباس‌ها را اضافه یا کم کنید.

رایج‌ترین مشکل ماشین لباسشویی چیست؟

عدم تخلیه یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که با آن مواجه می‌شویم. مسدود شدن شلنگ یا پمپ تخلیه با لباس، آشغال یا پرز دلیل اصلی تخلیه نشدن لباسشویی است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا