تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

ارور e18 ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع و تعمیر

لوازم خانگیماشین لباسشویی

همانطور که می‌دانید ماشین‌های لباسشویی‌ هوشمند وجود مشکل در سیستم را با یک کد ارور مشخص نشان می‌دهند. دیدن این کدهای خطا می‌تواند گیج‌کننده و در عین حال ناامیدکننده باشد؛

خصوصا اگر معنی آن را ندانید. این کدهای خطا بسته به برند و مدل ماشین لباسشویی شما می‌توانند متفاوت باشند و هرکدام نیازمند بررسی خاص خود است. در این مقاله از آچاره به بررسی علت نمایش کد ارور e18 ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع و تعمیر لباسشویی بوش در تهران می‌پردازیم.

کد ارور e18 ماشین لباسشویی بوش به چه معنی است؟

زمانی که تخلیه آب ماشین لباسشویی توسط پمپ تخلیه بیش از حد معمول طول بکشد با ارور e18 ماشین لباسشویی بوش مواجه می‌شوید. اصلی‌ترین دلایل وجود این مشکل کثیف بودن فیلتر پمپ، مسدود شدن شلنگ تخلیه و خرابی پمپ تخلیه است. خوشبختانه دو مورد اول به راحتی قابل رفع هستند و برای حل مشکل آن‌ها نیازی به تعمیرکار ندارید.

برای اینکه بدانید علت اصلی مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش چیست مراحل زیر را انجام بدهید. بنابراین این ارور حاکی از اشکال در پروسه تخلیه ماشین لباسشویی است و نشان می‌دهد دستگاه آب را به طور کامل تخلیه نمی‌کند. لذا البسه می‌مانند. اگر بخواهیمم خلاصه‌وار دلیل نمایش این خطا را بررسی کنیم می‌توان گفت:

  1. انسداد فیلتر
  2. انسداد شلنگ تخلیه
  3. خرابی پمپ ماشین لباسشویی

علت ارور e18 ماشین لباسشویی بوش

بررسی فیلتر پمپ تخلیه

نحوه بررسی فیلتر پمپ تخیله ماشین لباسشویی بوش بسیار ساده است. اولین عاملی که می‌تواند منجر به نمایش کد ارور e18 ماشین لباسشویی بوش شود گرفتگی فیلتر است که باعث دیر تخلیه شدن آب می‌شود. فیلتر معمولا در گوشه پایینی و راست قسمت جلوی ماشین لباسشویی قرار دارد. در این قسمت پنل دسترسی فیلتر قرار دارد که باید آن را بردارید.

حالا می‌توانید فیلتر دایره‌ای و شلنگ سیاه رنگ متصل به آن را ببینید.  قبل از باز کردن فیلتر باید لباسشویی را خالی کنید.

تخلیه آب ماشین لباسشویی بسیار ساده است. کافی است یک ظرف بزرگ جهت جمع آوری آب برداشته و آن را زیر شلنگ تخلیه (قسمت جلویی ماشین لباسشویی) قرار بدهید. با باز کردن شلنگ آب تخلیه می‌شود.

بعضی از مدل‌های ماشین لباسشویی بوش شلنگ تخلیه ندارند. اگر مدل ماشین شما از این دسته است فیلتر تخلیه آن یک درپوش دایره مانند پیچی دارد که برای باز شدن و دسترسی به فیلتر باید آن را بچرخانید. با باز کردن این درپوش، آب تخلیه خواهد شد.

در مدل‌های شلنگ‌دار هم ممکن است فیلتر یک درپوش پیچی داشته باشد. بعد از تخلیه آب درپوش را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. این کار را به آرامی انجام داده و ظرفی زیر آن قرار بدهید تا آب اضافی خارج شده روی زمین نریزد.  اگر گرفتگی در فیلتر وجود داشته باشد در باز کردن درپوش دچار مشکل خواهید شد.

چون آشغال‌های جمع شده در فیلتر باز کردن آن را مشکل می‌کند. در این صورت می‌توانید ماشین لباسشویی را به‌آرامی کمی به عقب و جلو خم کنید و تکان دهید تا زباله و گرفتگی جابجا شود.

حالا می‌توانید مجددا درپوش فیلتر را چرخانده و آن را باز کنید. زمانی که درپوش باز شد می‌توانید فیلتر را خارج کنید. تمام کرک، موها و جرم‌های جمع شده در فیلتر را برداشته و آن را تمیز کنید. حتما حفره‌ای که فیلتر در آن قرار می‌گیرد را نیز با دستمال تمیز کنید.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

بررسی پروانه ماشین لباسشویی

برای بررسی ارور e18 ماشین لباسشویی بوش، بعد از خارج کردن فیلتر زمان مناسبی برای بررسی عملکرد پروانه ماشین لباسشویی است. تنها کاری که باید انجام دهید قرار دادن ماشین لباسشویی روی حالت Spin است. وقتی این حالت در حال اجراست پروانه پمپ را بررسی کرده و ببینید آیا در حال چرخش است یا نه.

اگر پروانه حرکت نمی‌کند به این معنی است که پمپ ماشین لباسشویی شما خراب شده است. فیلتر را مجددا در جای خود گذاشته و به سراغ شلنگ تخلیه پشت ماشین لباسشویی بروید.

رفع انسداد شلنگ تخلیه:

ممکن است شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی توسط چیزی مسدود شده باشد. شلنگ تخلیه به ماشین لباسشویی متصل است و آب کثیف داخل ماشین را به فاضلاب هدایت می‌کند.

این مسیر ممکن است با مو، آشغال و جرم‌های موجود در آب کثیف مسدود شود. ابتدا شلنگ را خوب بررسی کنید. اگر تاخوردگی و پیچ خوردگی وجود دارد و یا شلنگ بین ماشین و دیوار تحت فشار قرار دارد آن را از این حالت خارج کنید. چرا که در این حالات آب به راحتی از این مجرا خارج نخواهد شد.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی بوش!

برای بررسی شلنگ تخلیه، آن را از ماشین لباسشویی جدا کنید. سپس با یک سیم یا وسیله بلند داخل شلنگ را بررسی کرده و ببینید آیا گرفتگی وجود دارد یا خیر. همچنین می‌توانید وجود گرفتگی را با فوت کردن داخل شلنگ نیز تشخیص دهید. اگر هوا از سمت دیگر خارج شد به این معنی است که شلنگ مسدود نشده است.

در صورت وجود گرفتگی شلنگ را کاملا خالی و تمیز کرده و آن را مجددا به ماشین لباسشویی وصل کنید. اگر مشکل تخلیه ماشین همچنان برطرف نشده و دوباره با خطای e18 مواجه شدید احتمالا مشکل از خرابی پمپ است. در این صورت تعویض پمپ باید توسط فرد متخصص انجام شود.

تعمیرات تخصصی لباسشویی بوش با آچاره

نکات تکمیلی برای رفع ارور e18 ماشین لباسشویی بوش

ریست کردن ماشین لباسشوییی بوش

ماشین لباسشویی بوش دکمه ریست ندارد، اما می‌توانید برای تغییر تنظیمات، آن را در حالت Pause قرار بدهید. ابتدا دکمه start/pause را بزنید. سپس دکمه انتخاب چرخه را روی حالت Off بگذارید. حالا می‌توانید یک چرخه جدید را انتخاب کنید.

این کار باعث می‌شود چراغ چشمک بزند. برای انتخاب چرخه جدید مجددا دکمه start/pause را بزنید. در اغلب ماشین لباسشویی‌های بوش برای رفع ارور e18 ماشین لباسشویی بوش می‌توانید از این طریق ریست انجام بدهید:

  • دکمه انتخاب چرخه را روی Off و سپس On بگذارید.
  • دکمه spin را فشار داده و همزمان دکمه انتخاب چرخه را روی “7” تنظیم کنید.
  • دکمه spin را برای 5 ثانیه نگه دارید. بعد از رها کردن دکمه چراغ آب روشن خواهد شد.
  • دکمه انتخاب چرخه را مجددا روی حالت خاموش و سپس روشن بگذارید. در این حالت تمام کدهای خطا باید پاک شوند.

فعال کردن حالت Diagnostic Mode ماشین لباسشویی بوش

  • دکمه انتخاب چرخه را روی Off بگذارید.
  • همزمان دو دکمه menu و select را فشار بدهید و در همین حال دکمه انتخاب چرخه را روی “Permanent Press Cold” قرار بدهید. فشار دادن دو دکمه را تا زمانی که “P1:Errors” نمایش داده شود ادامه دهید.
  • برای رفتن به حالت تست، دکمه Menu را بفشارید.
  • در این زمان شاهد چشمک زدن چراغ start/pause خواهید بود.
  • P1 را برای لیست شدن ارورها انتخاب کرده و دکمه start/pause را بزنید.
  • کدهای نمایش داده شده Er:1-24 به بخش کنترل و کدهای dr:1-18 به مشکلات موتور اشاره می‌کنند.
  • برای اتمام این حالت دکمه spin را زده و با قرار دادن دکمه انتخاب چرخه روی حالت خاموش از برنامه خارج شوید.

جمع‌بندی

نمایش ارور e18 ماشین لباسشویی بوش به معنی پایان کار ماشین لباسشویی‌تان نیست! همانطور که می‌دانید لوازم خانگی بوش کیفیت بالایی دارند، اما هر وسیله‌ای ممکن است هرازگاهی دچار مشکل شود.

جرم و موهای جمع شده از لباس‌های کثیف در ماشین لباسشویی می‌تواند باعث مسدود شدن مسیر تخلیه آب شده و به نمایش خطا منجر شود. با توجه به این موضوع با تمیز کردن مرتب فیلتر می‌توانید از تعمیر لباسشویی جلوگیری کنید.

4/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید