سرویس و تعمیر کولر آبی سرویس و تعمیر کولر آبی

خطرات تعمیر کولر آبی

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر آبی

با نزدیک شدن به فصل تابستان و رسیدن گرما، همه به دنبال تعمیر کولر آبی هستند. نکته‌­ای که خیلی از افرد آن را نادیده می­‌گیرند، خطرات تعمیر کولر آبی است. برای جلوگیری از بروز حادثه بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید. اگر هم قصد دارید خودتان کولر را تعمیر کنید، برای جلوگیری از خطرات تعمیر کولر آبی، ادامه این مقاله از مجله آچاره را از دست ندهید.

شما می‌توانید برای تعمیر و سرویس کولر آبی خود از تعمیرکاران ماهر آچاره کمک بگیرید و در زمانی کوتاه و با هزینه کم کولر خود را تعمیر و راه‌اندازی کنید.

خطرات تعمیر کولر آبی شامل چه مواردی می­‌شود؟

  1. برق گرفتگی: یکی از حادثه­‌ساز‌ترین خطرات تعمیر کولر آبی، خطر برق گرفتگی است. بسیاری از افراد بی‌­تجربه حین تعمیر کولر دچار برق گرفتگی می­‌شوند و صدمات جبران ناپذیری را به بار می­‌آورند.
  2. آسیب دیدن قطعات کولر: اگر با تعمیرات کولر آبی آشنایی نداشته باشید، ممکن است در حین تعمیر به قطعات کولر آسیب بزنید.
  3. آسیب دیدن انگشتان: پروانه کولر، تسمه و سایر قطعات کولر آبی اگر در حین تعمیر کار کنند، ممکن است باعث آسیب رساندن به انگشتان دست شوند. در بعضی از موارد حتی ممکن است این آسیب دیدن، منجر به قطع انگشتان دست شود.
  4. پرت شدن از ارتفاع: اکثر کولرها در پشت بام یا بالکن نصب می­‌شوند. بعضی از افراد با سهل­‌انگاری ممکن است جان خود را به خطر بیاندازند و از ارتفاع به پایین پرتاب شوند.

مزایای تعمیر کولر آبی

    1. تعمیر به موقع کولر آبی، باعث افزایش عمر کولر خواهد شد.
    2. سرویس کولر آبی به صورت سالانه، هزینه تعمیرات قطعات آن را کاهش می‌­دهد.(اجرت سرویس کولر آبی چقدر است؟)
    3. تعمیر کولر آبی، باعث می­‌شود کولر به درستی کار کند و همین باعث کاهش مصرف برق و آب می­‌شود. بنابراین هزینه قبض برق و آب به میزان قابل توجهی کاهش می‌­یابد.

مراحل سرویس کولر آبی

  • در مرحله اول از تعمیر و سرویس کولر آبی، از قطع بودن جریان برق کولر اطمینان پیدا کنید. برای این کار ابتدا کلید کولر را خاموش کنید و فیوز آن را به طور کامل قطع کنید. برای اطمینان بیشتر با دست خیس به قسمت­‌های برقی کولر دست نزنید و در صورت امکان از دستکش پلاستیکی مخصوص استفاده کنید.

خطرات تعمیر کولر آبی

    • در مرحله بعد، با احتیاط کامل کف و بدنه کولر را بشویید. کف کولر به دلیل جمع شدن آب، در طولانی مدت ممکن است رسوب گرفته و زنگ بزند. بنابراین تمیز کردن به موقع کف کولر از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث افزایش طول عمر کولر خواهد شد. پروانه کولر هم به خوبی بشویید تا زمان روشن کردن کولر، گرد و خاک وارد دریچه کولر نشود.

سرویس و تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی

خطرات تعمیر کولر آبی

      • مرحله بعدی در سرویس کولر آبی، تعویض پوشال است. اگر در شهرهای آلوده و صنعتی زندگی می‌­کنید، به هیچ عنوان از تعویض به موقع پوشال­‌ها غافل نشوید. پوشال­‌های کولر آبی به دلیل مرطوب شدن، مکان مناسبی برای رشد انواع قارچ و باکتری هستند و می­‌توانند باعث ایجاد حساسیت­ و بیماری­‌های تنفسی شوند. همچنین، دیر عوض کردن پوشال­ها باعث می­‌شود با روشن کردن کولر بوی نامطبوعی ایجاد شود. بعد از خریدن پوشال، آن­ها خیس کنید و در جای مخصوص خود نصب کنید. پیش از خریدن پوشال، حتماً سایز و ظرفیت کولر خود را در نظر بگیرید.

استعلام قیمت تعمیر کولر آبی

خطرات تعمیر کولر آبی

      • در مرحله بعد، پروانه کولر و سایر اتصالات را به خوبی روغن کاری کنید.
      • در مرحله بعد باید شناور کولر را بررسی کنید و اگر نیاز به تعویض دارد آن را با یک شناور جدید جایگزین کنید. طول عمر شناورها بین 2 تا 5 سال است و اگر با بالا آمدن شناور جریان آب قطع نشود یعنی باید آن را تعویض کنید. وظیفه شناور تنظیم میزان آب موجود در کف کولر است.
      • قطعه دیگری که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد، تسمه کولر است. تسمه کولر بین 3 تا 5 سال عمر مفید دارد. هنگام تعویض تسمه کولر به هیچ وجه کولر را نباید روشن کنید، چون ممکن است باعث آسیب دیدن انگشتان دست شود.

مطالعه بیشتر: آیا هر تابستان پوشال کولر باید تعویض شود؟

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر آبی

سخن پایانی

تعمیر کولر آبی کاری تخصصی است. خطرات تعمیر کولر آبی را جدی بگیرید و اگر با روند سرویس کولر آبی آشنایی ندارید، توصیه می­‌کنیم از سرویس کاران حرفه‌­ای کمک بگیرید. برای این منظور می‌­توانید روی کمک آچاره حساب باز کنید.

سوالات متداول

هنگام تعمیر کولر چه خطراتی ممکن است بوجود بیاید؟

برق گرفتگی، آسیب دیدن قطعات کولر، آسیب دیدن انگشتان و پرت شدن از ارتفاع از مهم‌ترین خطراتی است که ممکن است هنگام تعمیر و سرویس کولر شما را تهدید کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی با تعمیرکاران آچاره

 

کلیک کنید