تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

کولر گازی چند ساعت روشن باشد تا آسیبی نبیند؟

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

در فصول گرم سال معمولا کولر گازی به طور دائم و برای ساعت‌های متمادی روشن گذاشته می‌شود. اما کولر گازی دقیقا چند ساعت باید روشن باشد و از چه حدی بیشتر ممکن است منجر به آسیب به کولر گازی شود؟ عوامل مختلفی هستند که بر مدت زمان استاندارد روشن ماندن کولر گازی اثر می‌گذارند. در این مطلب از آچاره این عوامل را بررسی کردیم تا بدانیم با توجه به موارد مختلف، بهتر است کولر گازی چند ساعت روشن باشد.

کولر گازی چند ساعت روشن باشد؟

کولر گازی روزانه چند ساعت روشن باشد؟ به طور معمول روشن ماندن مداوم کولر گازی در مدت زمان 15 تا 20 دقیقه با دمای متوسط مانعی ندارد و این میزان زمان استاندارد محسوب می‌شود. بهتر است بعد از 20 دقیقه کولر گازی را خاموش کرده و پس از مدتی مجددا روشن کنید. اما عوامل مختلفی بر میزان ساعات روشن بودن کولر گازی اثر گذارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کولر گازی چند ساعت روشن باشد تا آسیبی نبیند؟

عوامل اثر گذار بر میزان ساعات روشن ماندن کولر گازی

همانطور که گفته شد جدا از زمان استاندارد، عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند بر میزان ساعات استاندارد روشن ماندن کولر گازی اثر گار باشند. این عوامل شامل:

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

1. دمای محیط بیرون

زمانی که دمای محیط بیرون بالا است کولر گازی برای رسیدن به خنک‌کنندگی مناسب باید ساعات طولانی‌تری روشن بماند. بنابراین بیشتر روشن ماندن کولر گازی در روزهایی که هوا بسیار گرم است مسئله‌ای نداشته و تا زمانی که کولر خنک‌کنندگی مناسبی داشته باشد می‌تواند روشن بماند.

2. تنظیمات ترموستات

در صورتی که ترموستات روی دمای پایین تنظیم شده باشد، کولر گازی برای رسیدن به این دما باید مدت زمان بیشتری روشن بماند. تنظیم کردن دمای ترموستات روی میزان استاندارد باعث می‌شود تا کولر گازی برای رسیدن به خنک‌کنندگی مطلوب زمان کمتری صرف کند. این کار همچنین باعث صرفه‌جویی در مصرف برق و کاهش هزینه‌ قبض برق می‌شود.

کولر گازی چند ساعت روشن باشد تا آسیبی نبیند؟

مطلب پیشنهادی تعمیر کولر گازی دایکین (Daikin)

3. ابعاد کولر گازی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که بر زمان روشن بودن کولر گازی اثر گذار است، ابعاد و سایز آن است. معمولا کولر گازی‌های بزرگ تنها در 10 دقیقه می‌توانند دمای فضا را به میزان خنکی مطلوب برسانند. اصطلاحا به این حالت “چرخه کوتاه” می‌گویند؛ به این معنی که کولر گازی قادر است در مدت زمان کمی خنکی مطلوب را ایجاد کند. خنک‌کنندگی کولر گازی طی این چرخه کوتاه بر میزان رطوبت فضا اثر گذار نیست. اگر شما در شهری با آب و هوای شرجی زندگی می‌کنید، به طور همزمان خنکی و گرمای حاصل از آب و هوای شرجی را حس خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی لیست جامع ارور کولر گازی آکس (AUX)

نحوه عمل کولر گازی کوچک دقیقا برعکس نوع بزرگ است. از آنجایی که قدرت خنک‌کنندگی کولر کوچک کمتر است، به زمان بیشتری برای خنک کردن فضا نیاز دارد. معمولا این زمان در حدود 20 دقیقه است. اگر خنک‌کنندگی بیش از 20 دقیقه زمان ببرد به این معنی است که کولر گازی مورد استفاده برای فضای شما بسیار کوچک است و باید آن را با یک کولر گازی بزرگ‌تر عوض کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

4. وضعیت نو یا کهنه بودن کولر گازی

مشابه هر سیستم دیگری، کولر گازی نیز بعد از مدتی کار کردن کهنه شده و ممکن است دیگر کارکرد روز اولش را نداشته باشد. به طبع هرچه بهتر از این سیستم نگهداری کنید عمر طولانی‌تری خواهد داشت. یک کولر گازی کهنه و قدیمی قدرت خنک‌کنندگی خودش را تا حدودی از دست داده و برای رسیدن به دمای مطلوب باید ساعات بیشتری روشن بماند. این موضوع باعث مصرف بالای انرژی و افزایش هزینه قبض برق می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل و عملکرد مناسب کولر گازی بهتر است سالی یک بار سرویس کولرگازی انجام دهید.

5. متراژ فضا

هر چه متراژ خانه یا فضای کار بیشتر باشد به طبع کولر گازی به زمان بیشتری برای خنک کردن فضا نیاز خواهد داشت. در صورتی که کولر گازی به نسبت متراژ خانه کوچک باشد، این زمان دو برابر خواهد شد. بهتر است در هر زمان تنها فضاهایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید را خنک کرده و دریچه کولر را در اتاق‌های دیگر ببندید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

روشن بودن دائم کولر گازی و مصرف بی‌رویه برق

در کنار مخاطراتی که روشن بودن دائم کولر گازی ممکن است برای سلامتی شما  به‌وجود بیاورد؛ نکته مهم دیگری وجود دارد و آن مصرف بی‌رویه برق است. این مسئله هم باعث از بین رفتن منابع ملی می‌شود و هم در انتهای ماه شما را با قبوض سرسام‌آور برق مواجه می‌کند. به همین دلیل در مجله آچاره مقاله‌ای با عنوان۱۰ ترفند برای کاهش مصرف برق کولر گازی تا 30% برای شما تهیه کرده‌ایم که با کمک آموزه‌های آن بتوانید مصرف برق خود را کم کنید.

نتیجه گیری

میزان ساعات روشن ماندن کولر گازی شما بستگی به وضعیت کولر و تنظیمات دمایی دارد. زمانی که قصد خارج شدن از منزل را دارید، دمای کولر گازی حداکثر باید روی 5 درجه پایین‌تر از دمای هوا تنظیم شود؛ با این کار فشار کمتری به کولر گازی آمده و مدت زمان بیشتری کار خواهد کرد.

در این باره بیشتر بخوانید:

آموزش تصویری تعویض ترمیستور کولر گازی پنجره‌ای

کولر گازی اینورتر یا کولر گازی معمولی؟

آموزش نحوه استفاده از تایمر کولر گازی

آموزش استفاده از کنترل کولر گازی سامسونگ

کولر گازی چند وات است؟

3.1/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید