سرویس و تعمیر کولر آبی سرویس و تعمیر کولر آبی

اجرت سرویس کولر آبی چقدر است؟

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر آبی

شرایط اقلیمی کشور عزیزمان طوری است که در بیشتر نقاط آن می‌توان از کولر آبی برای خنک کردن خانه استفاده کرد. کولر آبی جایگزینی خوب برای کولرهای گازی است چون هم خنکی مطبوعی تولید می‌کند و هم مصرف برق آن کمتر است. در ماهای ابتدایی شروع سال که هوا رفته‌رفته گرم می‌شود همه به فکر راه‌اندازی کولر خود می‌افتند و یکی از سؤالات مهم آنها این است که اجرت سرویس کولر آبی چقدر است؟ در ادامه به این سؤال مهم شما پاسخ خواهیم داد.

جدول قیمت اجرت سرویس کولر آبی در بهار و تابستان 1402

اگرچه فردی که کمی مهارت فنی دارد می‌تواند بخشی از اقدامات مربوط به تعمیر و سرویس کولر آبی را انجام دهد اما بهتر است سالی یک بار از یک سرویسکار ماهر بخواهید کولرتان را سرویس و در صورت نیاز تعمیر کند. خصوصا وقتی کولر به درستی کار نمی‌کند. در جدول زیر می‌توانید لیست قیمت به روز و آپدیت شده سرویس و تعمیر کولر آبی را مشاهده کنید.

اجرت سرویس کولر آبی 190،000 تومان
هزینه نصب و راه‌اندازی کولر آبی 250،000 – 210،000 تومان
تعویض موتور کولر آبی 115،000 – 90،000 تومان
تعویض یاتاقان 90،000 – 70،000 تومان
تعویض برزنت 70،000 – 50،000 تومان
تعویض پمپ کولر آبی 60،000 – 50،000 تومان
تعویض کف کولر 320،000 – 280،000 تومان
تعویض تسمه کولر 30،000 تومان
نصب سایبان کولر آبی 30،000 تومان
تعویض پروانه و شفت 320،000 – 210،000 تومان
تعویض شناور کولر 30،000 تومان

هزینه سرویس کولر آبی

در تعیین هزینه سرویس کولر آبی عواملی مثل سن کولر و اینکه آیا نیاز به تعمیر دارد یا خیر مهم هستند. با توجه به اینکه کولر آبی قطعات متحرک کمی دارد معمولاً نیاز کمتری به تعمیر دارد و با سرویس منظم و اصولی، چندین سال بدون مشکل می‌توان از آن استفاده کرد. برخلاف چیزی که اغلب افراد فکر می‌کنند سرویس کولر آبی فقط مختص شروع فصل گرما نیست و با سرد شدن هوا نیز باید کولر را سرویس کرد تا سال بعد بدون مشکل کار کند.

سرویس و تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی

اگر قدرت خنک‌کنندگی کولر کم شده باشد، یا اصلاً کار نکند یا موقع کار صداهای نامتعارفی از کولر به گوش برسد؛ کولرتان به چیزی بیش از یک سرویس روتین و ساده نیاز دارد و باید عیب‌یابی و تعمیر شود و نتیجتاً اجرت سرویس کولر آبی بیشتر می‌شود.

هزینه سرویس کولر آبی

نگهداری و تعمیر کولر آبی

البته اگر در مناطق شرجی و مرطوب زندگی می‌کنید و کولرتان خانه را کمک نمی‌کند نیازی نیست با تعمیرکار کولر آبی تماس بگیرید. چون این کولر مناسب اقلیم شما نیست و خنک نشدن خانه به دلیل خرابی کولر نیست. لازم به ذکر است برخلاف کولرهای گازی که بهتر است در محیط عایق که خنکی خانه را هدر نمی‌رود کار کنند؛ کولرهای آبی نیاز به گردش هوا دارند تا بتوانند خانه را خنک‌تر کنند. بنابراین خوب است کمی لای پنجره یا در را باز بگذارید.

شما باید به‌صورت هفتگی یا حداقل یک بار در ماه اجزای اصلی کولر مثل پوشال‌ها، پمپ، شناور و موتور را بررسی کنید. در مناطقی که آلودگی و گردوغبار هوا زیاد است و آب سخت است پوشال‌ها زودتر فرسوده می‌شوند و باید تعویض شوند. رسوب محفظه آب و قطعات نیز باید مرتباً زدوده شود.

استعلام قیمت تعمیر کولر آبی

در شروع زمستان هم باید آب کولر تخلیه شده و خشک شود و روی کولر پوشانده شود. حتی اگر در طول فصل گرما به خوبی از آن نگهداری کرده و آن را تمیز کرده باشید باز هم باید قبل از زمستان کولر را تمیز کنید تا برای راه اندازی کولر در فصل آینده آماده باشد.

تصویری از اجزای داخلی کولر آبی

نحوه محاسبه اجرت سرویس کولر آبی

اجرت سرویس کولر آبی بسته به خدماتی که باید ارائه شود در بازه 120 هزار تومان تا 700 هزار تومان قرار می‌گیرد. همان‌طور که بیان شد با توجه به اینکه جزئیات تعمیر و سرویس کولر شما منحصربه‌فرد است، ارائه یک قیمت ثابت و مشخص، قبل از بررسی اختصاصی و صحبت کردن با شما ممکن نیست.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر آبی

ما نیاز به دانستن جزئیات بیشتری داریم و باید چند سؤال از شما بپرسیم. در آچاره برای راحتی شما در تخمین اجرت سرویس کولر آبی این امکان را در اپلیکیشن ایجاد کرده‌ایم که با متخصصان متبحر ما چت کنید و شرایط کولرتان و سرویس موردنیاز خود را بگویید و از هزینه سرویس کولر آبی مطلع شوید.

شما می‌توانید بر اساس امتیازات، تعداد کارهای انجام‌شده، نظرات دیگر مشتریان و درنهایت هزینه اعلام شده توسط متخصص، سرویس‌کار کولر آبی خود را انتخاب کنید. در تمام این مراحل نیازی به پرداخت هزینه نیست و اگر در مورد اجرت سرویس کولر آبی به توافق نرسیدید می‌توانید سفارش را بدون هیچ هزینه‌ای لغو کنید.

سوالات متداول

اجرت سرویس کولر آبی در سال 1402 چقدر است؟

اجرت سرویس کولر بسته به اقداماتی که لازم است انجام شود تغییر می‌کند. انجام خدمات روتین برای سرویس و راه اندازی کولر از 120 هزار تومان شروع می‌شود .برای اطلاع از جزئیات قیمت به جدول درج شده در صفحه مراجعه کنید.

4.3/5 - (10 امتیاز)

5 دیدگاه

  1. سلام
    کولر من کفیش مشکل داره و پوسیده شده، تعمیر کفی کولر آبی هم توی خدمات شما انجام میشه؟ قیمت آن چقدر میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی با تعمیرکاران آچاره

 

کلیک کنید