نحوه باز کردن و برداشتن رادیاتور شوفاژ

سرمایش و گرمایشپکیجرادیاتور شوفاژگرمایش

دلایل زیادی وجود دارد که شما را ناچار به باز کردن و برداشتن رادیاتور از روی دیوار می‌کند. ممکن است بخواهید دکوراسیون اتاق را عوض کنید یا رادیاتور خود را با یک رادیاتور جدید عوض کنید و یا حتی برای تعمیر رادیاتور مجبور به باز کردن آن شوید. با خواندن ادامه این مطلب به‌سادگی می‌توانید رادیاتور خانه خود را باز کنید.

نحوه باز كردن رادياتور شوفاژ

برای باز كردن رادياتور شوفاژ و برداشتن آن به‌طور خلاصه باید مراحل زیر را طی کنید:

  • منبع گرمایی را خاموش کنید.
  • شیرها را ببندید.
  • رادیاتور را از آب تخلیه کنید.
  • سوپاپ هواگیری رادیاتور را باز کنید.
  • سوپاپ دیگر شوفاژ را نیز باز کنید.
  • اتصال رادیاتور را قطع کنید.
  • رادیاتور را از براکت‌ها جدا کنید.

در ادامه در مورد هر یک از این مراحل توضیحات لازم را بیان خواهیم کرد.

مردی در حال باز کردن رادیاتور شوفاژ

1.  خاموش کردن منبع گرمایش آبگرمکن

قبل از اقدام به برداشتن رادیاتور ابتدا باید سیستم گرمایش مرکزی خود را خاموش کنید و اجازه دهید سیستم خنک شود. این کار کمک می‌کند حین باز کردن رادیاتور امنیت بیشتری داشته باشید.

1.  خاموش کردن منبع گرمایش آبگرمکن

2.  بستن شیرها

مرحله بعد این است که باید شیر ترموستاتیک رادیاتور (TRV) را به حالت صفر یا خاموش درآورید. شیری که در قسمت دیگر رادیاتور قرار دارد را شیر محافظ یا شیر قفلی می‌نامند. درپوش پلاستیکی را برداشته و دوک کوچک داخل آن را پیدا کنید. با استفاده از یک آچار، شیر قفلی را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا بسته شود. هنگامی که آن را می‌چرخانید، تعداد دورهایی که برای بستن آن لازم است را شمرده و یادداشت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بعد از تعویض، رادیاتور خود را در فشار قبلی تنظیم کنید.

3.  تخلیه رادیاتور

یک ظرف را زیر شیری که در حال تخلیه آن هستید قرار دهید. یکی از آچارها را روی بدنه شیر قرار داده و از آچار دیگر برای باز کردن مهره‌ای که رادیاتور را به شیر متصل می‌کند، استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که آب درون کاسه شما تخلیه شود.

3.  تخلیه رادیاتور

4.  باز کردن سوپاپ هواگیری

سوپاپ هواگیری رادیاتور خود را با چرخاندن کلید آن باز کنید. این کار به تخلیه هوا و خارج شدن آب کمک می‌کند.

باز کردن سوپاپ هواگیری در باز كردن رادياتور شوفاژ

5.  باز کردن شیر دوم

در ادامه روند باز کردن رادیاتور سوپاپ هواگیری رادیاتور را ببندید و سراغ شیری که در طرف دیگر است بروید. مانند کاری که قبلاً انجام دادید، از دو آچار برای شل کردن مهره اتصال‌دهنده شیر به رادیاتور استفاده کنید و آب خارج شده را در یک کاسه جمع کنید. مجدداً سوپاپ هواگیری را باز کنید تا آب بیشتری خارج شود.

5.  باز کردن شیر دوم

6.  نحوه باز كردن رادياتور شوفاژ  و قطع اتصال رادیاتور

مهره‌های روی رادیاتور را باز کنید تا زمانی که بتوانید آن را کاملاً جدا کنید. بعد از قطع اتصال‌ها، رادیاتور را به یک سمت متمایل کنید تا آب و رسوبات باقیمانده درون آن به داخل کاسه تخلیه شود.

مقاله پیشنهادی تشخیض و رفع نشتی رادیاتور شوفاژ

7.  جدا کردن رادیاتور از براکت‌ها

با دقت رادیاتور را بالا برده و از براکت‌های روی دیوار جدا کنید. اگر رادیاتور شما سنگین است، ممکن است نتوانید به تنهایی آن را بلند کنید و نیاز به کمک داشته باشید. اکنون شما موفق به برداشتن رادیاتور خود شده‌اید!

نحوه باز كردن رادياتور شوفاژ و جدا کردن رادیاتور از براکت‌ها

نکات مهم هنگام تعویض و خرید رادیاتور

هنگام تعویض و خرید رادیاتور به نکات زیر توجه کنید:

  • رادیاتور با کیفیتی بخرید: رادیاتورها انواع مختلفی دارند. رادیاتور پره‌ای، شیشه‌ای، قرنیزی و … . در نتیجه ممکن است انتخاب رادیاتور مناسب کمی دشوار به‌نظر برسد. رادیاتورها معمولاً عمری طولانی دارند، با این وجود مهم است مدلی را انتخاب کنید که جنس بدنه با کیفیتی داشته باشد.
  • به زیبایی ظاهری رادیاتور توجه کنید: با توجه به نقشی که رادیاتورها در زیبایی و دکوراسیون داخلی خانه دارند، مهم است که هنگام خرید رادیاتور این مورد را نیز در نظر بگیرید.
  • انتخاب محل مناسب نصب رادیاتور: با توجه به اینکه رادیاتور معمولاً روی دیوار نصب می‌شود، باید مقاومت دیوار به‌خوبی سنجیده شود تا بتواند وزن رادیاتور را روی خود تحمل کند.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

نکات مهم هنگام تعویض و خرید رادیاتور

مقاله پیشنهادی مقایسه هزینه گرمایش از کف با شوفاژ رادیاتور

جمع‌بندی

در این مطلب نحوه باز کردن و برداشتن رادیاتور شرح داده شد. با خواندن این مقاله قادر خواهید بود خودتان کار باز کردن رادیاتور و تعویض آن را انجام دهید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. با این وجود ممکن است فرصت کافی برای انجام این کار نداشته باشید و نیاز باشد از فردی کمک بگیرید. از طریق وبسایت، اپلیکیشن و شماره تلفن 1471 می‌توانید با تعمیرکاران آچاره در ارتباط باشید و خدمات تعمیر شوفاژ با قیمت اقتصادی دریافت کنید.

 

 

4/5 - (8 امتیاز)

10 دیدگاه

  1. سلام. یسوال داشتم، برای نحوه باز كردن رادياتور شوفاژ باید فلکه آب رو ببندیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر سیستم گرمایشی موتورخونه باشد و داخل واحد فلکه آب گرم نداشته باشید، باید از داخل موتورخانه فلکه را ببندید. اگر سیستم پکیج یا آبگرمکن است از زیر دستگاه ورودی آب را ببندید که آب داخل سیستم وارد نشود

  2. رادیاتور شوفاژ خانه را باز کردم و بعد از بستنش پکیج روشن نمیشه؟ ! چیکار کنم

    1. با سلام، به احتمال زیاد مشکلی در بستن رادیاتور وجود نداشته باشد و ایراد از پکیجتان است. برای پاسخ دقیق نیاز به بررسی بیشتر است. جهت راهنمایی با پشتیبانی آچاره با شماره 1471 تماس بگیرید.

    2. معمولاً زمانی که شما شوفاژ را باز می کنید دچار افت فشار در پکیج می شوید، بنابراین کافی است با کمک پیچ مشکی یا سرمه ای رنگ زیر پکیج فشار آب را تنظیم کنید. پیچ را باز کرده تا فشار سنج روی دستگاه عدد 1.5 به بالا را نشان دهد، پکیج اتوماتیک روشن می شود.

    1. سلام. ممکنه شیر رفت یا برگشت دچار پسیدگی شده باشه که معمولا نیاز به تعویض شیر هستش. گرچه اگر نشتی کوچیک باشه پس از مدتی که رادیاتور باز بشه رسبوات داخل لوله جلوی نشتی رو ممکن هستش بگیره.

    2. با سلام، ممکن است شیر رفت یا برگشت دچار پوسیدگی شده باشه که معمولا نیاز به تعویض شیر است. گرچه ممکن است اگر نشتی کوچک باشد پس از مدتی که رادیاتور باز شود رسوبات داخل لوله جلوی نشتی را بگیرد.

  3. بعد از باز کردن رادیاتور پکیج بوتان خود بخاطر زنگ زدگی و نشتی آب و کور کردن راه های ورودی آب بطور کل با گذاشتن در پوش بر روی آنها فشار آب پکیج بصورت خود بخود بالا میرود و مجبور میشوم با قطع کردن آب و پیچ فشار آب در زیر دستگاه فشار را پائین بیارم ولی دوباره بالا میرود قبلا مشکلی نبود و بعد از خارج کردن رادیاتور به این مشکل دچار شدم سپاسگزاری میکنم اگر علت مشکل را بفرمائید.

    1. سلام وقت بخیر. اگر در حالت خاموش میره بالا یا شیر پر کن خرابه یا مبدل سوراخه.اگر در حالت زمستانه فقط میره بالا یا منبع انبساط باد نداره یا سوراخه یا اینکه مسیر شوفاژ کلا بسته هست. برای اطمینان بیشتر می‌تونید از سرویس تعمیر پکیج آچاره استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا