۱۰ اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم + روش صحیح استفاده از آن

زیبایی و سلامتپوست

استفاده از کرم دور چشم یکی از رایج‌ترین روش‌های مراقبت از پوست در بین افرادی است که می‌خواهند علائم پیری را به حداقل برسانند. کرم‌های دور چشم، علائم پیری که با افزایش سن و یا خستگی و استرس روی صورت ظاهر می‌شوند را بهبود می‌بخشند. بنابراین استفاده از آنها در روتین مراقبت از پوست، برای مبارزه با علائم پیری بسیار مفید است.

این کرم‌ها علاوه بر کاهش علائم پیری، برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز در آینده نیز، مفید هستند. استفاده از کرم دور چشم باعث می‌شود پوست شما سالم و بی‌عیب به نظر برسد. اگرچه این کار ساده به نظر می‌رسد اما جالب است بدانید اشتباهات متداولی وجود دارد که اثر کرم دور چشم را کم کرده و یا حتی آن را بی اثر می‌کند که در ادامه با 10 مورد از آنها آشنا خواهیم شد.

روش صحیح استفاده از کرم دور چشم

بسیاری از ما یک راه آسان برای پنهان کردن تمام مشکلات پوستی خود داریم و آن استفاده از آرایش است. برخی افراد در آرایش کردن حرفه‌ای هستند و می‌توانند طوری آرایش کنند که هیچ کس نتواند علائم پیری را در صورت آنها پیدا کند. اما در مقابل، افرادی نیز وجود دارند که در آرایش کردن چندان ماهر نیستند و نه تنها نواقص صورت خود را نمی‌پوشانند بلکه آنها را بیشتر نمایان می‌کنند.

استفاده از محصولات مراقبت از زیبایی برای این دسته واجب‌تر است و باید با استفاده از این محصولات مراقبت از پوست، در حفظ جوانی و زیبایی خود کوشا باشند. مراقبت مناسب از پوست، برای حفظ اعتماد به نفس، زیبایی، شادی و رضایت از نفس لازم است. قبل از استفاده از کرم دور چشم، ابتدا نحوه صحیح به کار بردن آن را یاد بگیرید.

کارشناسان زیبایی زیادی روش استفاده صحیح از کرم دور چشم را به طورکامل شرح داده‌اند و اغلب آنها توصیه کرده‌اند این کرم‌ها را با انگشت چهارم یا همان انگشت حلقه زیر چشم بزنید. دلیل این کار حداقل کردن فشار وارده به پوست نازک اطراف چشم است و می‌توان به‌راحتی  با این انگشتان، کرم را روی لایه‌های پوستی موجود در زیر چشم پخش کرد.

مطلب پیشنهادی:فرمول 16 ماسک ضد پیری خانگی

حداقل فشار را روی چشم اعمال کنید تا کرم به خوبی جذب لایه‌های پوست چشم شود تا به نتیجه دلخواه برسید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

اشتباهات متداول در استفاده از کرم دور چشم

به گفته متخصصان پوست، کرم دور چشم برای رفع سیاهی دور چشم که ممکن است در سنین پایین به دلیل استرس، رژیم غذایی نامناسب یا هر گونه تاثیر محیطی ایجاد شود، مفید است. بنابراین در صورت داشتن چنین مشکلی باید آن‌ها را نادیده نگیرید. زیرا ممکن است بعد از مدتی مشکلات بزرگتری برای شما ایجاد کنند.

بسیاری از ما هنگام استفاده از کرم‌های دور چشم، اشتباهات رایجی را مرتکب می‌شویم. شرح 10 مورد از مهم‌ترین این اشتباهات را در ادامه بیان خواهیم کرد تا سعی کنید از آنها اجتناب کنید.

1. مالش پوست برای جذب کرم دور چشم

پوست چشم ما در مقایسه با پوست سایر قسمت‌های بدن شکننده و حساس است. بنابراین هنگام استفاده از این کرم، در مالش زیاده روی نکنید! این کرم را زیاد روی پوست اطراف چشم خود نمالید. حرکات ملایم برای جذب آن کافی است. همانطور که بیان شد می‌توانید این کرم را با استفاده از انگشت حلقه خود به پوستتان بزنید. تنها کاری که برای استفاده از این کرم باید انجام دهید این است که به آرامی‌ روی سطح چشم ضربه بزنید. باید از مالش محکم اجتناب کنید زیرا می‌تواند باعث آسیب و قرمزی پوست اطراف چشم شود.

مطلب پیشنهادی:شناخت انواع پلک مونولید

2. استفاده از کرم دور چشم به مقدار زیاد

از آنجایی که ناحیه اطراف چشم بسیار نازک، ظریف و حساس است؛ مقدار کمی کرم برای یک بار استفاده کافی است. با ضربه ملایم انگشت حلقه، مقدار کمی از کرم را بردارید.

3. ترتیب اشتباه در استفاده از کرم دور چشم

همه ما در برنامه روزانه خود از محصولات مراقبت از پوست زیادی استفاده می‌کنیم. بنابراین دقت در ترتیبی که باید این محصولات استفاده شوند دشوار و در عین حال حائز اهمیت است.

بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند از محصولات مراقبت از پوست به ترتیب غلظت آنها استفاده کنید. به این صورت که محصول با غلظت بیشتر در بالا و محصول با غلظت کمتر در زیر بقیه محصولات، استفاده شود. اگر از کرمی ضد چروکی ‌استفاده می‌کنید که قوام آن در مقایسه با مرطوب‌کننده‌تان بیشتر است، باید کرم ضد چروک را روی مرطوب کننده بزنید و اگر قوام کرم شما نسبت به مرطوب‌کننده‌تان کمتر است، باید ابتدا کرم ضد پیری و سپس مرطوب کننده را استفاده نمایید. ذتمام دستورالعمل‌های ارائه شده به همراه کرم دور چشم را بخوانید و از آن به روش مناسب استفاده کنید تا از حداکثر فواید آنها بهره ببرید.

4. استفاده از کرم دور چشم خیلی نزدیک به چشم

محصولاتی که قرار است در نزدیکی چشم قرار بگیرند باید با احتیاط فراوان استفاده شوند. استفاده از کرم در نزدیکی پلک یا حتی مژه‌ها می‌تواند خطرناک باشد. زیرا باعث سوزش و قرمزی چشم می‌شود. چشم حساس‌ترین عضو بدن است، بنابراین از تماس آن محصولات آرایشی و بهداشتی خودداری کنید زیرا این محصولات می‌توانند آسیب‌های شدیدی به آنها وارد کنند.

کرم دور چشم را ابتدا زیر چشم‌ها نزدیک استخوان گونه و سپس به گوشه‌ها و سپس زیر ابرو بزنید. اگر ابتدا کرم دور چشم را زیر ابروی خود بزنید، کرم به سمت پلک‌ها می‌لغزد و می‌تواند به چشم شما آسیب برساند. از آنجایی که پوست نزدیک چشم بسیار نازک و شکننده است، کرم را به سرعت و به راحتی جذب می‌کند.

5. استفاده از کرم دور چشم یک بار در روز

اغلب افراد فکر می‌کنند که باید از کرم دور چشم باید یک بار در روز و یا یک بار در شب استفاده کرد. اما واقعیت این است که برای حصول نتیجه مطلوب باید دو بار در شبانه روز، یک بار در روز و یک بار در شب کرم دور چشم بزنید. همانطور که به طور منظم دو بار در روز پس از شستن صورت خود مرطوب کننده می‌زنیم در مورد کرم دور چشم نیز باید این کار را انجام دهیم.

کرم دور چشم در طول روز برای مبارزه با شرایط بد محیطی و ایجاد پوششی محافظ برای پوست و در شب، برای مبارزه با علائم پیری مانند چین و چروک، حلقه‌های تیره و خطوط ریز لازم است.

6. استفاده مستقیم از کرم دور چشم روی پوست خشک

همه ما از کرم مرطوب کننده استفاده می‌کنیم تا آن را به درستی هیدراته، مرطوب و نرم نگه داریم. کرم دور چشم نیز باید مانند مرطوب کننده استفاده شود. صورت خود را با آب بشویید و با استفاده از حوله خیسی صورت را پاک کنید. بعد از پاک کردن آب با حوله، می‌توانید از کرم استفاده نمایید.

مطالعه بیشتر: روتین پوست خشک برای مراقبت‌های روزانه و شبانه‎‎

7. استفاده همزمان از چندین محصول

همانطور که گفته شد اغلب افراد استفاده از چندین محصول مراقبت از پوست را در برنامه روزانه خود دارند. توجه به این نکته ضروری است که هر محصول باید در زمان خاصی استفاده شود تا جذب پوست شود.  بنابراین افرادی که از چندین محصول استفاده می‌کنند باید محصولات را با دقت استفاده کنند و به محصول اول زمان بدهند تا تاثیر بگذارد.

اگر بی حوصله باشید یا برعکس مشتاقانه محصولات زیبایی را یکی پس از دیگری استفاده کنید، برای پوست شما مضر است. زیرا محصولات مختلف دارای مواد شیمیایی متفاوتی هستند و ممکن است با یکدیگر واکنش داده و سبب آسیب به پوست شوند. بنابراین بهتر است ابتدا کرم دور چشم استفاده کنید و کمی‌ زمان دهید تا جذب پوست شود و سپس از محصولات دیگر استفاده کنید.

8. استفاده از کانسیلرهای نامرغوب

استفاده از کانسیلرها و کرم‌های پایه، ساده‌ترین راه برای پنهان کردن حلقه‌های سیاه و چین و چروک موجود در اطراف چشم هستند. اما برخی از افراد از کانسیلرهایی استفاده می‌کنند که با رنگ پوستشان هماهنگ نیست. استفاده از این نوع کانسیلرها، سبب می‌شود تا از سن واقعی خود بزرگتر به نظر برسیم.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

9. عدم استفاده از کرم دور چشم قبل از ظاهر شدن علائم پیری

برخی افراد تصور می‌کنند استفاده از این کرم فقط در سنینی که تمام علائم پیری ظاهر می‌شود، مناسب است. این درحالی ست که کرم‌های دور چشم، برای رفع سیاهی و خطوط ریز نیز موثر هستند که به دلیل رژیم غذایی نامناسب و شرایط سخت محیطی در سنین پایین نیز ظاهر می‌شوند. بنابراین می‌توانید از کرم دور چشم در سنین پایین تر نیز استفاده کنید.

10. استفاده از پودر دور چشم برای کاهش ظاهر چرب آن

برخی از افراد  فکر می‌کنند با زدن پودر می‌توانند برق اطراف چشم را کاهش دهند اما این روش بسیار نامناسب است. زیرا این پودرها در خطوط ریز رسوب می‌کنند و از این رو باعث ایجاد چین و چروک می‌شود و بیشتر دیده شدن آن می‌شوند. بنابراین بهتر است به جای استفاده از این پودرها، از کرم پودرهای بدون روغن و مرطوب کننده‌هایی استفاده کنید که به راحتی قابل شستشو هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا