10 نکته برای روتین روش صحیح پاکسازی صورت

پوست

اهمیت پاکسازی صورت به شکل روزانه بر هیچکس پوشیده نیست در این مطلب از مجله آچاره به معرفی 10 نکته برای پاکسازی پوست می‌پردازیم.

شستن صورت یک مرحله مهم در روال پاکسازی صورت شماست تا پوستی زیبا و تمیز داشته باشید. عرق و روغن ممکن است بعد از خواب در شب روی پوست وجود داشته باشد و در طول روز گرد و غبار و باکتری ها روی پوست قرار گیرند. بنابراین، جدا از جایی که هستید، پاکسازی روزانه صورت گام مهمی برای حفظ سلامت و شادابی پوست است.

حقیقت این است که هیچ احساسی بهتر از پوست نرم و تمیز بعد از یک روز طولانی وجود ندارد. بنابراین از پوست خود مراقبت مناسبی را که شایسته آن است، انجام دهید. پوست تمیز شده شفاف‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسد.

پاک کننده با از بین بردن کثیفی، آلاینده‌ها و سبوم اضافی به حفظ ظاهر پوست شما کمک می‌کند. اگر پوست خود را به درستی تمیز نکنید، می‌توانید متوجه شوید که رنگ پوستتان کدر به نظر می‌رسد.

 پاکسازی صورت

برای داشتن پوستی سالم و درخشان، باید عشق و مراقبتی را که شایسته آن است به آن نشان دهید. با مراقبت صحیح از پوست خود، تفاوت واقعی را در رنگ پوست خود مشاهده و احساس خواهید کرد. نکات ساده در مورد شستشوی صحیح صورت و در عین حال مراقبت از پوست خود را بخوانید.

 پاکسازی صورت

1. ابتدا دست‌های خود را بشویید

اگر روی دست‌هایتان باکتری‌هایی وجود داشته باشد در نهایت به صورت شما منتقل می‌شود.

2. پاکسازی با آب کافی نیست

آب به تنهایی قادر به حذف سبوم اضافی، ذرات محلول در روغن یا سایر انواع کثیفی نیست. این به سادگی قدرت پاک کنندگی و توانایی پاک کردن کثیفی را مانند یک پاک کننده موثر ندارد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

3. آب ولرم

اگر از شوینده‌ای استفاده می‌کنید که نیاز به آب دارد، حتماً از آب ولرم برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. آب ولرم به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند در حالی که آب خیلی داغ پوست شما را کم آب می‌کند.

مطلب پیشنهادی آموزش ساخت موم اپیلاسیون

4. با پوست خود ملایم باشید

پوست صورت شما حساس تر از پوست بقیه بدن است، بنابراین باید با مراقبت بیشتری از آن استفاده کرد. ترفند این است که ملایم باشید. هنگام شستشو یا استفاده از مرطوب کننده پوست خود را به شدت اسکراب نکنید. برای خشک کردن صورت، کافی است آن را با یک حوله نرم به آرامی لمس کنید و از مالیدن آن خودداری کنید.

5. یش از حد تمیز نکنید

بله، چیزی به نام پاکسازی بیش از حد وجود دارد. پاکسازی دو بار در روز کافی است. پاکسازی بیش از حد می‌تواند رطوبت طبیعی و سد چربی را که به محافظت از پوست شما کمک می‌کند، تضعیف کند. این همچنین می‌تواند شانس ورود مواد محرک و آلرژی زا را به پوست افزایش دهد.

6. پاک‌کننده مناسب با نوع پوست خود را برای پاکسازی پیدا کنید

بسیار مهم است که پاک کننده مناسب برای نوع پوست خود را پیدا کنید. استفاده از محصول نامناسب در واقع می‌تواند منجر به آسیب دیدگی پوست شود. به همین دلیل بسیار مهم است که به دنبال یک پاک کننده ملایم باشید که صورت شما را کاملا تمیز کند و در عین حال از پوست شما نیز مراقبت کند.

مطلب پیشنهادی آماده‌سازی پوست برای اپیلاسیون

7. از محصولات ملایم استفاده کنید؛ مهم نیست چه نوع پوستی دارید

مهم است پاک کننده‌ای که استفاده می‌کنید خیلی خشن نباشد. پاک کننده نادرست می‌تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و احساس خشکی، سفت شدن و ناراحتی به پوست بدهد. به همین دلیل است که بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که هم پوست شما را تمیز و هم مرطوب کنند.

 پاکسازی صورت

8. از استفاده از صابون خودداری کنید

صابون می‌تواند روغن‌های طبیعی صورت را از بین ببرد و پوست را سفت‌تر و خشک‌تر از قبل کند. علاوه بر این، صابون‌ها PH طبیعی پوست شما را مختل می‌کنند.

مطلب پیشنهادی 21 روغن روشن کننده پوست صورت

9. صورت خود را تمیز کنید، حتی اگر آرایش نمی‌کنید

حتی اگر آرایش نمی‌کنید، پاکسازی برای از بین بردن هر گونه آلودگی که در طول روز روی صورت شما جمع می‌شود، مهم است.

10. هنگام پاکسازی صورت زیاد لایه‌برداری نکنید

همانند پاکسازی بیش از حد، لایه برداری بیش از حد پوست می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد. بسته به نوع پوست شما توصیه می‌کنیم هفته‌ای یک یا دو بار لایه برداری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا