نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گرانترین گلهای آپارتمانی

باغبانیباغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

آیا شما هم از طرفداران گیاهان آپارتمانی هستید؟! اگر یک شخص لاکچری‌پسند باشید و در عین حال به نگهداری از گلهای آپارتمانی نیز علاقه داشته باشید، احتمالا دوست دارید گرانترین گلهای آپارتمانی را برای منزل خود تهیه کنید.

گیاهان آپارتمانی قیمت‌های مختلفی دارند و انواع مختلفی را نیز شامل می‌شوند. با مجله آچاره همراه باشید تا با گیاهان آپارتمانی لوکس بیشتر آشنا شوید.

اگر در زمینه باغبانی، هرس، سمپاشی یا کوددهی گیاهان به خدمات نیاز دارید می‌توانید از طریق ثبت درخواست در بخش خدمات باغبانی و همچنین سرویس نگهداری از گیاهان آپارتمانی از کارشناسان پرورش گل و گیاه آچاره مشاوره رایگان دریافت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • پیش از تصمیم به خرید یکی از گیاهان آپارتمانی باید اطلاعات کاملی درباره آن به‌دست آورید. ممکن است گیاهی که انتخاب می‌کنید، اگر چه بسیار لوکس و زیباست، اما با محیط زندگی شما مطابقت نداشته باشد.
  • عوامل متعددی در افزایش قیمت یک گیاه موثر هستند. به طور معمول در بازار پرورش هر گیاه با بالا رفتن تقاضا ممکن است قیمت آن گیاه نیز به همان نسبت افزایش یابد.
  • فیلودندرون جاذب خوبی برای ترکیبات شیمیایی موجود در هواست. با خرید یک فیلودندرون و نگهداری از آن می‌توانید مطمئن باشید که تمام ترکیبات شیمیایی مضر در هوای منزل شما از بین رفته است.

چرا تعدادی از گیاهان گران قیمت هستند؟

گیاهان آپارتمانی زیادی وجود دارند که می‌توانند فضای خانه شما را زیبا و هوای آن را پاکیزه کنند. از بین تعداد زیاد گیاهان آپارتمانی، برخی از آنها از بقیه گرانتر هستند.

گرانترین گلهای آپارتمانی ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. آیا می‌دانید چه چیزی باعث گرانی برخی گیاهان نسبت به برخی دیگر می‌شود؟ عوامل زیر در افزایش قیمت یک گیاه موثر هستند:

  • نادر بودن
  • زیبایی
  • شرایط پرورش
  • نحوه تکثیر
  • دارا بودن عملکردهای خاص (مثل دورکردن حشرات، تصفیه‌کنندگی هوا به طور موثر و …)

فعالیت‌های باغبانی در دهه‌های اخیر به‌خصوص میان نسل جوان بسیار محبوب شده‌اند. در واقع می‌توان گفت اخیرا با پدیده‌ای به نام «رونق گیاهی» روبه‌رو بوده‌ایم. به همین نسبت تمایل به داشتن گونه‌های کمیاب و جذاب نیز افزایش یافته است.

در هر قرنی برخی گونه‌های گیاهی از اقبال بیشتری بین مردم برخوردار بوده‌اند. در این مقاله گرانترین گلهای آپارتمانی قرن 21 را معرفی خواهیم کرد.

گرانترین گیاهان آپارتمانی کدامند؟

همانطور که اشاره کردیم، عوامل متعددی در افزایش قیمت یک گیاه موثر هستند. به طور معمول در بازار پرورش هر گیاه با بالا رفتن تقاضا ممکن است قیمت آن گیاه نیز به همان نسبت افزایش یابد. در این بخش تعدادی از گرانترین گلهای آپارتمانی را معرفی می‌کنیم که معمولا جزء پرفروش ترین گلهای اپارتمانی هم هستند.

1. فیکوس لیراتا (انجیر برگ کمانچه)

گیاهان گران قیمتیکی از گرانترین گلهای آپارتمانی، گیاه فیکوس لیراتا است. این گیاه در شرایط آب‌وهوایی جنگل‌های بارانی استوایی می‌تواند تا 15 متر رشد کند. با این وجود در شرایط منزل توانایی رشد حداکثر تا 3 متر را دارد.

انجیر برگ کمانچه به کیفیت هوا حساس است. هوای خشک مورد علاقه این گیاه نیست. همچنین به آفتاب بیش از حد یا ناکافی پاسخ مناسبی نمی‌دهد.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

خرید یک درختچه فیکوس لیراتا تعهدی بزرگ است. این کار برای افراد حرفه‌ای مناسب است. اگر از شرایط نگهداری این گیاه آگاهی چندانی ندارید، داشتن نمونه بالغ آن یک چالش خواهد بود. اگر تصمیم به خرید فیکوس لیراتا گرفتید، حتما از یک دستگاه رطوبت‌ساز نیز در خانه خود استفاده کنید.

2. مونسترا

آشنایی با گیاهان آپارتمانی گران دنیاگیاه مونسترا یکی دیگر از گرانترین گلهای آپارتمانی است. این گیاه برگ‌هایی بزرگ و پهن شبیه پنیر سوئیسی دارد. مونسترا در حال حاضر یکی از محبوبترین گیاهان آپارتمانی است و قیمت نسبتا بالایی نیز دارد. سرعت تکثیر آهسته این گیاه، آن را بسیار نادر می‌کند. منحصربه‌فرد بودن آن نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت مونسترا است.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

برخی از انواع این گیاه برگ‌های متنوعی دارند؛ اما برخی از آنها سبز معمولی هستند. گیاه با برگ‌های متنوع قیمت بالاتری دارد. در گیاه دارای برگ‌های متنوع، هیچ دو برگی مشابه هم پیدا نمی‌کنید!

3. گیاه هویا کارنوزا کامپکت؛ از گرانترین گلهای آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی لوکسگیاه هویا کارنوزا با برگ‌های رنگارنگ و پیچ‌خورده خود ظاهر بسیار زیبایی دارد. عجیب نیست که این گیاه نیز در زمره گیاهان آپارتمانی لوکس قرار داشته باشد.

نوع دیگری از این گیاه هویا کامپکت نام دارد که در ماه ژوئن سال 2020 به‌عنوان گرانترین گیاه آپارتمانی فروخته شده در Trade Me شناخته شد. برگ‌های آن برخی سبز و برخی به رنگ کرم یا زرد هستند. گیاهان هویا تنوع زیادی دارند. برخی نمونه‌های آن قیمت مناسب‌تری دارند.

4. گیاه فیلودندرون مینیما

گرانترين گلهاي آپارتماني

این گیاه را که با نام مینی مونسترا یا پیکولو نیز می‌شناسند، جزء محبوب‌ترین و گرانترین گلهای آپارتمانی است و یکی از گزینه‌های اصلی خرید برای علاقه‌مندان به گیاهان گران قیمت آپارتمانی محسوب می‌شود. این گیاه قیمت بالایی دارد؛ حتی انواع کوچک آن با داشتن تنها 4 برگ نیز قیمت بالایی دارند.

فیلودندرون مینیما گیاهی بسیار کمیاب و با تنوع رنگ خیره‌کننده زرد روی هر برگ شناخته می‌شود. انواع تک رنگ آن قیمت پایین‌تری دارند. علاقه‌مندان به گیاهان آپارتمانی لوکس معمولا نمونه‌های با رنگ برگ متنوع را انتخاب می‌کنند.

فیلودندرون مینیما در مناطق خنک و در سایه بهتر رشد می‌کند. از جمله گیاهانی است که برای رشد نیاز به آبیاری منظم دارد. این گیاه محیط‌های دارای رطوبت را به محیط‌های خشک ترجیح می‌دهد.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

فیلودندرون جاذب خوبی برای ترکیبات شیمیایی موجود در هواست. با خرید یک فیلودندرون و نگهداری از آن می‌توانید مطمئن باشید که تمام ترکیبات شیمیایی مضر در هوای منزل شما از بین رفته است.

5. گیاه ارکیده شنزن؛ نمونه‌ای شاخص از گرانترین گلهای آپارتمانی

گیاهان گران قیمتاین گیاه که همواره جزء گرانترین گلهای آپارتمانی به‌شمار می‌آید، از گیاهان ساخته دست بشر است! گیاهی است که برای ساخت آن دانشمندان سال‌های زیادی را در آزمایشگاه زحمت کشیدند. نه تنها ساخت این گیاه زمان زیادی طول کشیده، بلکه شکوفه دادن آن نیز مستلزم داشتن شکیبایی است! بین 4 تا 5 سال طول می‌کشد تا این گل زیبا شکوفه دهد.

شکوفه‌های این گیاه بوی بسیار مطبوعی دارند که هوش از سر هر شخصی می‌برد. با این حال ارکیده شنزن بسیار کمیاب است و کمتر کسی آن را تهیه کرده و از بوی خوش آن مست می‌شود. برخی نمونه‌های آن تا 200000 دلار نیز فروخته شده‌اند.

6. گیاه بونسای کاج؛ از گرانترین گلهای آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی لوکس

گیاهان بونسای زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند. اگر به‌ دنبال خرید یک گیاه آپارتمانی لوکس برای منزل خود هستید، قطعا این گیاه یکی از بهترین انتخاب‌هاست. کاج‌های قدیمی قیمت بالاتری دارند. این گیاه رشد کندی داشته و برگ‌هایی به شکل سوزن دارد.

خرید بونسای راهی عالی برای آوردن طبیعت به خانه است. اکثر گیاهان بونسای در محیط‌های خارج از خانه رشد کرده و مانند درختان معمولی تغییرات فصل‌های مختلف را تجربه می‌کنند.

برخی انواع بونسای باید در محیط خارجی نگهداری شوند تا در معرض تغییرات آب‌ هوایی فصل‌های مختلف قرار گیرند. برخی از نواع بونسای نیز مناسب نگهداری در آپارتمان هستند. شکل‌گیری ظاهر اولیه درخت بونسای بین 4 تا 6 ماه زمان می‌برد.

7. گیاه ملکه شب

آشنایی با گیاهان آپارتمانی گران دنیا

این ساکولنت گلدار بومی سریلانکا و دیگر کشورهای شبه قاره هند است. این گل هم نمونه‌ای از گرانترین گلهای آپارتمانی است و از خیره‌کننده‌ترین گلهای دنیا به شمار می‌آید؛ زیرا تنها در شب شکوفا می‌شود! متأسفانه عمر کوتاهی دارد و به ندرت می‌توان آن را در جایی یافت.

گلهای آن بسیار زیبا هستند و بوی خیلی خوبی دارند. همزمان با غروب آفتاب گلهای آن باز می‌شوند. از این رو به آن ملکه شب می‌گویند. این گلها رنگی سفید و مایل به زرد دارند.

برخی از این گیاه با عنوان «گل آمده از بهشت» یاد می‌کنند! ملکه شب نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد. همچنین نباید در محیط سرد و با دمای کمتر از 4 درجه سانتیگراد قرار گیرد. برای رشد باید به‌طور منظم آبیاری شود. در فصل تابستان نیاز آن به آبیاری بیشتر است.

8. گیاه سانسوریا

گرانترین گیاهان آپارتمانی کدامند؟

سانسوریا نیز یکی از گرانترين گلهاي آپارتماني است. نگهداری آن نیز به نسبت راحت است. این گیاه به آبیاری کمی نیاز دارد همچنین باید آن را در معرض نور غیرمستقیم و ملایم خورشید قرار داد.

با توجه به تنوع گونه‌های مختلف لازم است که انواع سانسوریا از جمله سانسوریا مهتابی و غیره در نور مناسبی قرار بگیرند. این گیاه قدرت خیلی خوبی در تصفیه‌کنندگی هوا دارد.

آیا نگهداری از گرانترین گلهای آپارتمانی سخت است؟

پاسخ این سوال کاملا به نوع گیاهی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. برخی از گرانترين گلهاي آپارتماني نگهداری راحتی دارند، در حالی که برای نگهداری از برخی از آنها باید دانش حرفه‌ای پرورش گیاه داشته باشید!

درهر صورت پیش از تصمیم به خرید یکی از گیاهان آپارتمانی باید اطلاعات کاملی درباره آن به‌دست آورید. ممکن است گیاهی که انتخاب می‌کنید، اگر چه بسیار لوکس و زیباست، با محیط زندگی شما مطابقت نداشته باشد. آن وقت هزینه زیادی صرف کرده‌اید و گیاه شما نیز خیلی زود می‌میرد!

در نگهداری از گرانترین گلهای آپارتمانی باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

پاسخ این سوال نیز بسته به نوع گیاهی که انتخاب می‌کنید، تفاوت دارد. در این مقاله به‌طور مختصر در مورد نحوه نگهداری و شرایط مورد نیاز گرانترین گیاهان آپارتمانی صحبت کردیم.

البته برای نگهداری صحیح از گیاه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید. در زمان خرید راجع به گیاه انتخابی خود اطلاعات کاملی از فروشنده کسب کنید. همچنین پیش از خرید گیاه با چند نفر متخصص در مورد گیاهان آپارتمانی گران قیمت و نحوه نگهداری آنها صحبت کنید.

بهترین گیاه آپارتمانی لوکس برای نگهداری کدام است؟

در این مقاله چند نمونه از بهترین و گرانترين گلهاي آپارتماني برای علاقمندان به گیاهان لاکچری معرفی شدند. اینکه کدام یک از این گیاهان بهتر هستند، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

منطقه زندگی شما، هدف شما از خرید گیاه آپارتمانی، میزان انرژی که برای نگهداری از گیاه می‌گذارید، نحوه تابش نور خورشید در منزل شما، تعریف شما از زیبایی گیاه و … بستگی دارد. پس نمی‌توان دقیقا گفت که بهترین گیاه آپارتمانی لوکس کدام است!

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی گران دنیا، اطلاعات جامعی ارائه کنیم. اگرچه بعضی از این گیاهان قیمت گزافی دارند؛ اما شما می‌توانید با آموزش نحوه تکثیرشان، تعداد بیشتری از آنها را در منزل خود نگهداری کنید یا حتی با کسب دانش کافی در خصوص پرورش گیاهانی که به‌عنوان گرانترین گلهای آپارتمانی شناخته می‌شوند، درآمد قابل توجهی کسب نمایید.

سوالات متداول

گرانترین گیاهان آپارتمانی کدامند؟

فیکوس لیراتا (انجیر برگ کمانچه)، مونسترا، هویا کارنوزا کامپکت، فیلودندرون مینیما، ارکیده شنزن، بونسای کاج، ملکه شب و سانسوریا از گرانترین گیاهان آپارتمانی هستند.

آیا گیاهان گران قیمت بیشتر عمر می‌کنند؟

بالا بودن قیمت یک گیاه ربطی به طول عمر آن ندارد. حتی دیده شده برخی گونه‌های گیاهان گران قیمت کمتر عمر می‌کنند. بالا بودن قیمت یک گیاه اغلب به دلیل ظاهر خاص یا فواید منحصربه‌فردی است که دارد.

آیا نگهداری از گیاهان آپارتمانی لوکس سخت است؟

خیر. اگر نکات نگهداری گیاه را رعایت کنید، می‌توانید به خوبی از گیاه خود مراقبت کرده و تا سال‌ها آن را سالم و سر حال نگه دارید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا