تاپ کات ناخن چیست و تفاوت آن با بیس کات و برق ناخن

زیبایی و سلامتکاور و ژلیش ناخنناخن

تابه حال شده در حین کار لاک ناخنتان به لبه میز یا جایی گیر کند و شکسته شود؟ تمام خانم‌ها به زیبایی پوست دست خود اهمیت می‌دهند. یکی از کارهایی که شما می‌توانید برای محافظت از ناخن دست خود انجام دهید و جلوی لپ پر شدن آن را بگیرید، استفاده از لاک تاپ کات ناخن است. در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم در خصوص تاپ کات و تفاوت میان آن با برق ناخن و بیس کات صحبت کنیم؛ پس بدون دغدغه همراه ما باشید.

تاپ کات ناخن چیست؟

برای پاسخ به سوال تاپ کات ناخن چیست باید بگوییم به محلولی که روی سطح کاشت پودری، ژلیش، ژل و حتی روی لاک معمولی دست و پا زده می‌شود، می‌گویند. به کمک این لاک می‌توانید عمر لاک معمولی یا کاشت خود را افزایش دهید. از مهم‌ترین مزیت‌های این لاک می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • افزایش عمر و ماندگاری لاک ناخن
  • جلوگیری از شکسته‌ شدن لاک
  • مانع از تغییر رنگ ناخن در اثر تابش نور آفتاب
  • براق کردن ناخن دست و پاتاپ کات ناخن چیست

تاپ کات ناخن به چند دسته تقسیم می‌شود و هر یک چه ویژگی دارند؟

تاپ‌ کات انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع استفاده‌تان می‌توانید از آن استفاده کنید. در ادامه به انواع این لاک اشاره خواهیم کرد.

1. تاپ کت ژل ناخن

احتمالا بارها برای زیبایی ناخن‌های دست‌تان به آرایشگاه‌های مختلف مراجعه کردید تا ژلیش ناخن انجام دهید. این نوع لاک معمولا بعد از خشک شدن لاک ژل زده می‌شود. برای خشک شدن آن باید حتما دست یا پای خود را درون دستگاه UV-LED قرار دهید.

2. لاک تاپ کات معمولی

اگر تابه‌حال کاشت ناخن انجام نداده‌اید اما به دنبال راهی برای افزایش دوام لاک ناخن، خشک شدن زودتر ناخن و حتی براقی بیشتر آن هستید، می‌توانید از تاپ کات معمولی استفاده کنید. تاپ کات روی ناخن معمولی زده می‌شود و برای خشک شدن آن نیاز به دستگاه ندارید.

3. تاپ کات شاین

معمولا در زمان کاشت ناخن و بعد از زدن پودر اکربلیک و ژل کاشت از تاپ کات شاین استفاده می‌شود. برای خشک شدن آن هم نیاز به دستگاه UV-LED است و در هوای آزاد این نوع لاک نیز خشک نمی‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.Top Cut Shine

  • سطح کاشت ناخن را یکنواخت می‌کند و بیشتر به عنوان کاور استفاده می‌شود.
  • جلوی خراب شدن لاک ناخن را می‌گیرد.
  • باعث درخشندگی و براقی لاک ناخن دستتان می‌شود تا زیبایی دست شما را دو چندان کند.

4. تاپ کات مات

این نوع تاپ کات را می‌توانید هم روی لاک ناخن ژلیش و هم روی لاک معمولی ناخن بزنید. یعنی در واقع از تاپ ژل مات برای کاشت پور و ژلیش استفاده می‌شود و از تاپ مات معمولی برای لاک‌های معمولی ناخن استفاده می‌شود. برای از بین بردن شاین ناخن و پیشگیری از شکستگی لاک می‌توانید از این تاپ کات استفاده کنید. البته نباید فراموش کنید برای خشک کردن تاپ ژل مات نیاز به دستگاه است و برای خشک شدن تاپ کات مات معمولی نیاز به هیچ دستگاهی نیست چراکه در هوای آزاد خشک می‌شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

تاپ کات مات

مهم‌ترین مزایای تاپ کات چیست؟

تابه‌حال شده به این مسئله فکر کنید که تاپ کات چه مزایایی دارد و چرا باید از آن استفاده کنید؟ در این قسمت در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم.

1. دوام و افزایش عمر و ماندگاری لاک

تمام آرایشگران متخصص برای کاشت ناخن و ژلیش و جلوگیری از لب ‌پر شدن، شکستگی و پخش شدن لاک روی ناخن از تاپ کات استفاده می‌کنند.

2. زیبایی و براقی را به ناخن خود هدیه دهید

بسیاری از خانم‌ها برای زیبایی دست‌ها از کاشت ناخن، ژلیش یا پدیکور استفاده می‌کنند، برای زیبایی و درخشندگی لاک ناخن می‌توانید در انتهای کار از تاپ کات استفاده کنید. اگر می‌خواهید رنگ لاک مات به نظر برسد، می‌توانید از تاپ کات مات استفاده کنید.زیبایی و براقی ناخن

3. خشک شدن سریع

یکی از ویژگی‌های دیگر تاپ کات ناخن این است که رنگ لاک به سرعت خشک می‌شود و نیاز نیست زمان طولانی منتظر بمانید تا لاک روی ناخنتان خشک شود.

4. پیشگیری از عفونت

وقتی به صورت مداوم لاک یا کاشت روی ناخن‌هایتان قرار دارد، ممکن است دچار عفونت یا قارچ شود. با کمک تاپ کات می‌توانید جلوی رشد و انتشار قارچ یا عفونت را بگیرید.

5. محافظت از لاک

با تاپ کات می‌توانید جلوی لک شدن، کدر شدن، خراش یا آسیب‌دیدگی ناخن را بگیرید. هم‌چنین از لاک در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کنید.

۵ تفاوت بین تاپ کات با برق ناخن چیست؟

احتمالا این اشتباه از سوی افراد زیادی پیش آمده که تاپ کات ناخن را با برق ناخن اشتباه می‌گیرند؛ چراکه فکر می‌کنند منظور ما از ویژگی براق کردن ناخن این محصول است اما در واقع اینطور نیست. برق ناخن در واقع لاکی شفاف و بی‌رنگ است که روی ناخن یا لاک ناخن زده می‌شود. در لیست زیر به مهم‌ترین تفاوت‌های بین این دو اشاره کرده‌ایم پس خواندن آن را از دست ندهید.تفاوت بین تاپ کات با برق ناخن

  • تاپ کات غلیظ‌تر از برق ناخن است در حالی که غلظت برق ناخن مثل لاک معمولی است.
  • اصلی‌ترین هدف استفاده از برق لاک درخشندگی بیشتر لاک است اما از تاپ کات برای ماندگاری و افزایش دوام لاک استفاده می‌شود.
  • یکی از انواع تاپ کات، نوع مات آن است اما از برق ناخن تنها برای درخشندگی و براق کردن لاک استفاده می‌شود.

تفاوت تاپ کات با بیس کات چیست؟

اولین لایه‌ای که روی ناخن زده می‌شود بیس کات است. از این محلول برای جلوگیری از زردی یا تغییر رنگ ناخن استفاده می‌شود. اما سوال اینجا است که چه تفاوتی با تاپ کات دارد؟ در این قسمت در خصوص آن صحبت می‌‌کنیم.

  • از بیس کات فقط برای ژلیش استفاده می‌شود اما برای استفاده از تاپ کات محدودیتی ندارید.
  • بیس کات زیر لاک و تاپ کات روی لاک زده می‌شود.

تاپ شاین چه تفاوتی با تاپ کت دارد؟

بعد از اینکه پودر اکرلیک روی لاک ناخن خود زدید نوبت این می‌رسد که از تاپ شاین استفاده کنید. در واقع این محلول یک لایه براق روی ناخن لاک ایجاد می‌کند که تنها با دستگاه یو ال دی خشک می‌شود. برای آشنایی با تفاوت بین این دو نیاز است نگاهی به لیست زیر بیندازید.

  • برخلاف تاپ کات، شما نمی‌توانید تاپ شاین را تنها روی ناخن اصلی خود بزنید چراکه ممکن است ترک بخورد.
  • تاپ شاین فقط باعث زیبایی و درخشندگی ناخن‌هایتان می‌شود اما تاپ کات علاوه بر درخشندگی باعث دوام و عمر بالای لاک می‌شود.
  • امکان زدن تاپ کات در خانه وجود دارد اما تاپ شاین را تنها متخصصان حرفه‌ای در این زمینه انجام می‌دهند.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

برای استفاده از تاپ کات ناخن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • از تماس مستقیم با آب پرهیز کنید چراکه می‌تواند عمر و ماندگاری آن را کاهش دهد.
  • همیشه سعی کنید مدل مناسب ناخن خود را انتخاب کنید تا مشکلی برای ناخن و دستتان ایجاد نشود.
  • برای افزایش ماندگاری بهتر است در هنگام ظرف شدن یا تماس با آب از دستکش استفاده کنید.نکات هنگام استفاده

حرف ‌آخر

تاپ کات به عنوان محصولی برای افزایش دوام و ماندگاری لاک شناخته می‌شود. اگر دقت کرده باشید در انتهای کار از این لاک مات یا براق روی ناخن استفاده می‌شود. در این مطلب تلاش کردیم هر آنچه که نیاز است درباره تاپ کات بدانید را برای شما بازگو کنیم. امیدواریم این مطلب مورد استفاده شما قرار بگیرد.

3.8/5 - (25 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا