سیم کشی تلفن

راهنمای عیب یابی تلفن رومیزی

برقکاریساختمانسیم‌ کشی تلفن

یکی از لوازم پرکاربرد و مهم که همه از آن استفاده می‌کنیم دستگاه تلفن است و معمولاً به علت استفاده زیاد در مدت زمان طولانی خراب می‌شود. برای عیب‌یابی گوشی تلفن رومیزی خود باید در قدم اول اطلاعاتی در اینخصوص کسب کنید. در ادامه بصورت اجمالی به نکاتی درباره عیب یابی تلفن رومیزی خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است برای خبره شدن در این کار نیاز به تجربه و مطالعه است و اگر دوست دارید خودتان بتوانید دستگاه تلفن را عیب یابی و تعمیر کنید باید در  اینخصوص به کسب دانش و تجربه بیشتری بپردازید.

عیب یابی گوشی تلفن رومیزی

در ادامه به چند ایراد رایج و دلایل آنها در تلفن می‌پردازیم:

  1. نویز و بوق ممتد در تلفن‌های سیمی: معمولاً اگر سوکت کابل و یا کپسولی گوشی تلفن خراب شده باشد، این اتفاق رخ می‌دهد.
  2. روشن نشدن تلفن‌های رومیزی یا همان سیمی: اگر سوکت کابل تلفن شکسته شده، و یا خراب شده باشد، باعث روشن نشدن تلفن شما می‌شود. همچنین ناگفته نماند که نوسانات برق نیز موجب سوختن ورودی برد تلفن، و در نهایت روشن نشدن تلفن می‌شود.
  3. از کار افتادن کلید های تلفن: در این صورت قطعاً ارتباط بین کلید و برد تلفن به مشکل خورده است.
  4. روشن نشدن صفحه نمایش: از دلایل اصلی روشن نشدن صفحه نمایش تلفن، پارگی فلت‌های آن می‌باشد.
  5. روشن نشدن تلفن های بی‌سیم: از دلایل این مشکل می‌توان به خراب بودن آداپتور، سوختن آی سی و یا باتری تلفن اشاره کرد.

گوشی تلفن رومیزی

بیشتر بخوانید : 5 مشکل رایج در عیب یابی سیم کشی تلفن

عیب یابی دهنی گوشی تلفن ثابت

جهت عیب‌یابی گوشی تلفن رومیزی، به برد تلفن دقت کنید. اگر بر روی برخی مدارات لحیم کاری وجود داشته باشد، به آنها مدارات نصب سطحی می‌گویند. اگر تلفن شما خاموش شده، و دیگر روشن نمی‌شود، در صورتی که سوخته باشد، باید به زین آن که در نزدیک ترانزیستور قرار دارد توجه کنید و آن را قطع کنید.

سیم کشی تلفن


توجه داشته باشید که به تعویض آن نیازی نیست. در کنار بزرگترین خازن برد تلفن نیز، یک زین بزرگ دیگر وجود دارد. این گزینه به قسمت آیفون تلفن مربوط است. در صورتی که آیفون تلفن شما کار نمی‌کند، میتوانید آن را نیز قطع کنید.

قسمت گوشی به دهنی مدار هم در برق زدگی‌ دچار سوختگی خواهد شد. در این صورت جهت تعمیر دهنی گوشی تلفن ثابت، شما باید ترانزیستورهای ۸۰۵۰، ۸۵۱۴ و۵۹۹۰ رو چک کنید. معمولاً این ترانزیستورها در کنار یکدیگر قرار دارند.

تعمیر تلفن ثابت سوخته

از جمله مشکلات رایجی که در تلفن‌ها وجود دارد، مشکل برق‌خوردگی آن است. از آن جایی که پریز تلفن و پریز برق در کنار یکدیگر قرار دارند، احتمالا برای شما هم پیش آمده که اشتباهی سیم تلفن را به پریز برق بزنید. در ادامه به عیب یابی گوشی تلفن رومیزی در زمان سوختن می‌پردازیم.

گاهی در صورت اتصال برق به تلفن مشکل قابل حل است و می‌توان آن را تعمیر کرد. جهت عیب یابی و تعمیر آن در ابتدا باید آن را باز کنید. سپس وریستور سوخته آن را تعویض کنید. در این صورت اگر باز هم مشکل تلفن شما حل نشد، باید به دیگر قطعات تلفن توجه کنید. اگر آسیبی در قطعات دیگر به وجود آمده بود آن‌ها را نیز تعویض کنید.

استعلام قیمت سیم کشی تلفن

بیشترین احتمال خرابی در ترانزیستورهایی است که، با علامت ۹۲ نشانه گذاری شده‌اند. ۲ عدد از این ترانزیستورها در اکثر تلفن‌ها موجود است. اگر فقط یکی از آنها بسوزد، ترانزیستور دیگر نیز، خراب می‌شود. بنابراین لازم است هنگام باز کردن گوشی تلفن، این دو ترانزیستور را نیز چک کنید.

امروزه در تلفن‌های جدید از فیوز نیز استفاده می‌کنند. یعنی زمانی که شما دوشاخه را اشتباهی به پریز برق بزنید، این فیوزها می‌سوزند و تلفن مصون می‌ماند. ناگفته نماند که امروزه این فیوزها در اکثر لوازم برقی وجود دارند، و کار را بسیار آسان‌تر کرده‌اند. زیرا زمانی که فیوز می‌سوزد فقط کافی است آن را تعویض کنید. همچنین می‌توانید به دو سر پایه‌های آن یک سیم بکشید، تا سیم به عنوان هادی عمل کند.

بیشتر بخوانید : آموزش سیم کشی روکار تلفن

عیب یابی گوشی تلفن رومیزی

عیب یابی تلفن رومیزی – قطعی بوق

در این قسمت می‌خواهیم به چند دلیل قطعی بوق تلفن اشاره کنیم. اگر برق تلفن شما قطع شده باشد، باید آن را با پریز تلفن دیگر تست کنید.

ثبت درخواست سیم کشی تلفن ساختمان

این مشکل احتمالاً می‌تواند از گوشی تلفن شما، و یا همچنین از مرکز تلفن باشد. در صورتی که تلفن را با پریز تلفن دیگری امتحان کردید، و متوجه شدید که تلفن سالم می‌باشد، بنابراین می‌توان گفت که مشکل از خطوط است. مشکل دیگری که می‌تواند وجود داشته باشد، سوکت پریز تلفن است، که حتماً باید آن را چک کنید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با اصول نقشه سیم کشی تلفن

گوشی تلفن

دلیل خش خش و نویز گوشی تلفن چیست؟

به چند دلیل مختلف این مشکل پیش می‌آید:

  1. ممکن است سیم‌های برق به سیم‌های تلفن نزدیک باشد. جریان سیم برق می‌تواند بر کیفیت صدا تاثیر بگذارد.
  2. خرابی سیم تلفن، و گره خوردن سیم بیرون از ساختمان یا داخل منزل، در صدا تاثیر می‌گذارد.
  3. از کارافتادن کابل‌های درون تلفن نیز از دیگر علل این مشکل است.

2.5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سیم کشی تلفن
خدمات تخصصی سیم کشی تلفن با آچاره

 

کلیک کنید