تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو

لوازم خانگیماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از وسایل ضروری و کاربردی هر خانه‌ای است. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک روانه بازار شوند. اما هنوز هم ماشین‌های لباسشویی دوقلو محبوبیت زیادی بین افراد دارد. هیچ‌چیز نمی‌تواند بدتر از این باشد که قبل از نظافت منزل متوجه شوید ماشین لباسشویی شما خراب شده و دیگر کار نمی‌کند.

این اتفاق ناخوشایند می‌تواند زندگی شما را مختل کند. شاید تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو سخت و پیچیده به‌ نظر رسد و فکر کنید راهی جز تماس با تعمیرکار ندارید اما خبر خوشحال‌کننده اینجاست که شما می‌توانید آن را در کوتا‌ه‌ترین زمان تعمیر کنید.

در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم درباره علت خرابی و روش‌‌های تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو صحبت کنیم؛ اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید احتمالا شناخت این روش‌ها کمک می‌کند تا بدون نیاز به تعمیرکار، ماشین لباسشویی دوقلو خودتان را تعمیر کنید.

ماشین لباسشویی دوقلو را بهتر بشناسید!

ماشین لباسشویی دوقلو از دو مخزن؛ جدا یکی برای خشک کردن و دیگری برای شست‌و‌شوی لباس، پارچه و پتو تشکیل شده است.

تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو

۷ مزیت مهم ماشین لباسشویی دوقلو

  • داشتن قیمت تقریبا مناسب نسبت به ماشین لباسشویی‌ اتوماتیک
  • قابلیت تنظیم تایمر و قفل کودک
  • امکان تنظیم سرعت چرخش موتور خشک‌کن
  • امکان اضافه کردن یا کم کردن لباس در حین شست‌و‌شو
  • وجود قسمت جداگانه خشک‌کن برای خشک کردن لباس‌ها
  • داشتن ظرفیت حداکثر ۹ کیلوگرم برای شست‌و‌شوی لباس
  • دارای پمپ تخلیه آب

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

۳ علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی دوقلو

اتصال نادرست شلنگ به ماشین لباسشویی

در برخی از مواقع علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی به دلیل خرابی یا پوسیدگی شلنگ ماشین لباسشویی است اما گاهی اوقات ممکن است شلنگ را به درستی به ماشین لباسشویی متصل نکرده باشید و همین اتفاق باعث شده باشد که آب ماشین لباسشویی تخلیه شود.

خراب شدن کاسه نمد یا موتور آسنکرون دستگاه

علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی دوقلو می‌تواند خرابی کاسه نمد یا موتور آسنکرون دستگاه باشد. معمولا از کاسه نمد برای جلوگیری از نشتی آب استفاده می‌شود.  اگر علت تخلیه آب ماشین لباسشویی خرابی کاسه نمد باشد باید آن را به صورت کامل عوض کنید و تعمیر آن راهگشا نیست.

وجود واشر خراب در ماشین لباسشویی

وجود واشر خراب یکی از علت‌های تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی یا نشتی آن است. اگر علت خرابی واشر بود، بهتر است آنها را عوض کنید تا نشتی آب لوله‌ها برطرف شود.

خرابی پمپ آب ماشین لباسشویی

آیا تابه‌حال شده به این مورد دقت کنید که چرا آب ماشین لباسشویی دوقلو تخلیه می‌شود چطور باید آن را تعمیر کنید؟ کار پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی این است که آب کثیف لباس‌ها را از ماشین‌ لباسشویی خارج کند. اگر پمپ آب خراب شود یا در اثر استفاده زیاد فرسوده شود، ممکن است در زمان تخلیه به مشکل بربخورد. پس بهترین کار تعویض پمپ آب ماشین لباسشویی دوقلو است.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

۴ علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دوقلو که باید بدانید

همانطور که بی دلیل تخلیه شدن لباسشویی باعث می‌شود نتوانید از آن استفاده کنید تخلیه نشدن آن هم مشکل‌ساز است. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود تخلیه آب ماشین لباسشویی دوقلو به‌درستی انجام نشود. در ادامه به ۴ علت اشاره می‌کنیم.

  • خراب شدن پمپ تخلیه آب
  • بسته شدن یا گرفتگی محل خروج آب
  • استفاده زیاد پودر یا مواد شوینده
  • خرابی تایمر یا میکروسوئیچ ماشین لباسشویی

علت خراب شدن خشک‌کن لباسشویی دوقلو

اگرچند وقتی هست که عملکرد و سرعت خشک‌کن ماشین لباسشویی دوقلو کاهش پیدا کرده یا کلا کار نمی‌کند باید برای تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو به دنبال راه‌حل مناسبی باشید وگرنه مجبور هستید لباس‌ها را به‌صورت خیس از ماشین‌ لباسشویی خارج کنید. در ادامه به مهم‌ترین دلایل خراب شدن خشک‌کن ماشین لباسشویی دوقلو خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید.

  • تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو در اثر آسیب‌‌دیدگی دینام؛

دینام یکی از قطعات مهم ماشین لباسشویی است. درصورتی‌که این قطعه آسیب ببیند، چرخش خودکار لوله خشک‌کن متوقف می‌شود و درنتیجه خشک‌کن لباس دیگر نمی‌چرخد.

  • وجود مشکل در خازن ماشین لباسشویی دوقلو

بعد از دینام، خازن به‌عنوان یک عضو مهم ماشین لباسشویی شناخته می‌شود. آسیب یا سوختگی خازن می‌تواند باعث متوقف شدن دینام و ایجاد اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی شود. هم‌چنین خازن نقش مهمی در تامین جریان راه‌اندازی و چرخاندن دینام دارد که در صورت آسیب می‌تواند کل کار دینام و خشک‌کن ماشین لباسشویی را مختل کند.

  • ریختن لباس بیش‌از حد ممکن

شاید ساده‌ترین علت خراب شدن خشک‌کن لباسشویی دوقلو، ریختن بیش‌از حد‌لباس در آن باشد. اگر شما هم جز کسانی هستید که معمولا حجم لباس زیادی را در ماشین لباسشویی می‌ریزید باید در جریان باشید که به زودی شاهد نچرخیدن خشک‌کن  و در نهایت خرابی آن خواهید بود.

  • شل شدن تسمه ماشین لباسشویی؛ نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو

تسمه ترمز از فولاد تشکیل شده است. اگر تسمه ماشین لباسشویی پاره شود، لنت به دینام ساییده می‌شود در نتیجه چرخش ماشین لباسشویی هم متوقف می‌شود. اما اگر تسمه شل شود، احتمالا در عملکرد خشک‌کن ماشین لباسشویی تاثیر منفی می‌گذارد. در‌نتیجه لباس‌های شما خیس باقی می‌مانند و خشک نمی‌شوند.

  • از کار افتادگی موتور؛ نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی

در برخی از مواقع علت خراب شدن خشک‌کن ماشین لباسشویی دوقلو از کارافتادگی موتور است. اگر موتور تنها به دلیل استفاده بیش از حد از کار افتاده باشد، جای نگرانی نیست. صرفا باید چند دقیقه منتظر بمانید و سپس مجددا خشک‌کن را روشن کنید. ولی اگر این مشکل رفع نشد، احتمالا مشکل بلبرینگ است و باید برای تعویض آن با یک تعمیرکار مشورت کنید.

تست موتور خشک کن لباسشویی دوقلو برای مبتدیان

ماشین لباسشویی دوقلو از سه سیم مشترک، چپ‌گرد و راست‌گرد تشکیل شده است. برای تست موتور خشک‌کن باید سیم‌ها را دو به دو (قرمز، زرد و آبی) به اهم‌متر وصل کنید تا سیم مشترک را پیدا کنید. کمترین‌ عددی که اهم‌متر نشان می‌دهد، سیم مشترک است. برای تست موتور خشک‌کن لباسشویی دوقلو نیاز به یک خازن دارید.

اما فراموش نکنید که اگر سیم‌‌ها را به‌صورت اشتباه به همدیگر وصل کنید موتور می‌سوزد. یک ‌بار سیم دو شاخه برق را به زرد و بار دیگر به قرمز وصل کنید تا سیم چپ‌گرد و راست‌گرد مشخص شود. بعد از انجام این کار مشخص می‌شود که موتور سالم است و مشکلی آن را تهدید نمی‌کند. در این صورت موتور خشک‌کن به مشکل برنخورده و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو ندارید.

طریقه نصب خازن لباسشویی دوقلو

اگر ماشین لباسشویی دوقلو خراب شده بهتر است به‌جای خرید دوباره آن و پرداخت هزینه بالا، خازن لباسشویی را تعویض کنید. به‌صورت کلی دو خازن در لباسشویی وجود دارد که خازن استارتر زمانی خاموش می‌شود که موتور شروع به کار کند و در غیر این صورت خازن روشن است. اما گاهی اوقات شرایط زیر پیش می‌آید و باعث می‌شود خازن به‌درستی کار نکند و خراب شود.

طریقه نصب خازن لباسشویی دوقلو

  • خرابی موتور دستگاه و روشن نشدن آن
  • داغ شدن بیش‌ازحد
  • کار نکردن دستگاه خشک‌کن
  • نچرخیدن دیگ و بد شسته شدن لباس‌ها

در ادامه در خصوص طریقه نصب خازن لباسشویی دوقلو صحبت می‌کنیم.

  • سیم ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید.
  • برای تعویض خازن نیاز است دستگاه را به صورت کامل باز کنید.
  • از دستگاه عکس بگیرید تا در زمان بسته شدن ماشین لباسشویی دوقلو به مشکل برنخورید.
  • سیم‌ها را با انبر جدا کنید تا بتوانید به سادگی خازن خراب را از دستگاه خارج کنید.
  • برای جلوگیری از برق‌گرفتگی یک پیچ‌گوشتی بردارید و سعی کنید دو پایه خازن را بهم متصل کنید تا بار خازن تخلیه شود.
  • حالا خازن جدید را در جای خازن قبلی قرار دهید.
  • سیم‌ها را به ترمینال وصل کنید. اگر مشکلی داشتید، می‌توانید به عکس گرفته‌شده خود نگاه کنید.

طریقه نصب خازن لباسشویی دوقلو

قیمت خازن لباسشویی دوقلو براساس مدل و کیفیت متفاوت است. شما می‌توانید برای خرید خازن به فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کنید.

راهنمای تعمیرات ماشین لباسشویی دوقلو

1. تعمیر روشن نشدن ماشین لباسشویی دوقلو

برای تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو باید در ابتدا علت خرابی آن را شناسایی کنید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

  • چک دوشاخه برق

ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید، ممکن است علت روشن نشدن ماشین لباسشویی خرابی پریز برق یا شل بودن دوشاخه برق باشد. اما گاهی اوقات هم ممکن است خرابی فیوز یا قطع‌کننده مدار (مدارشکن) باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی دوقلو شود.

  • بررسی سیم برق

گاهی اوقات ممکن است سیم برق فرسوده شده باشد، اگر مهارت فنی دارید سیم برق را بررسی کنید در غیر این صورت از یک تعمیرکار راهنمایی بگیرید.

  • بررسی سوئیچ در ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی را باز  و بسته کنید و ببینید که آیا مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی، باز ماندن در ماشین لباسشویی است یا خیر! چراکه اگر مکانیسم دستگیره به‌درستی کار نکند، ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود.

2. تعمیر استارت نزدن موتور ماشین لباسشویی دوقلو

اگر چند وقتی هست که موتور ماشین لباسشویی دوقلوتان استارت نمی‌زند باید قبل از تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید.

  • اطمینان حاصل کنید که بلبرینگ‌ها فرسوده نشدند چراکه می‌تواند باعث خرابی یا فرسودگی زودهنگام موتور ماشین لباسشویی شود.
  • فرسودگی تسمه می‌تواند فشار زیادی به موتور وارد کند و درنهایت موتور فرسوده می‌شود و کارایی خود را از دست می‌دهد.
  • اگر مشکل خازن بود باید آن را تعویض کنید تا دوباره ماشین لباسشویی روشن شود.
  • اگر از لحاظ فنی مشکلی داشته باشد بهتر است برای تعمیر با یک تعمیرکار ماشین لباسشویی مشورت کنید.

3. حل مشکل برقدار شدن ماشین لباسشویی دوقلو

اگر بدنه ماشین لباسشویی دوقلوتان برق دارد ابتدا ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید و بررسی کنید که سیم‌های آن سالم باشد. اگر سیم خراب شده بود باید آن را در سریع‌ترین زمان عوض کنید. تمام قطعات برقی را تست کنید تا اتصالی نداشته باشد و در آینده مشکلی برای ماشین لباسشویی پیش نیاورد.

کلام آخر

در صورتی که شناخت خوبی روی قطعات ماشین لباسشویی ندارید، بهتر است برای تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو خود از یک تعمیرکار متخصص راهنمایی بگیرید. در غیر این صورت می‌توانید مشکل خرابی ماشین لباسشویی را پیدا کنید

4.7/5 - (73 امتیاز)

7 دیدگاه

  1. سلام . وقت بخیر و نوروز مبارک
    تجربه های شما بسیار پر مطلب است .
    میخواستم در مورد موتور دوقلو هایر یه سئوالی بپرسم خدمت شما .
    موتور قسمت شستشو ایراد پیدا کرده و زمانیکه استارت می‌زنم نمی‌چرخد و زمانی که با دست پروانه موتور را میچرخانم کار میکند و زمانی که اتومات قطع میشود و دوباره استارت میزنم همان مراحل تکرار میشود . لطفاً راهنمایی بفرمایید. با سپاس

      1. سلام وقت بخیر.لباسشویی دوقلوی حایر موتور خشکنش رو باخازن مشکی 4 سیم هست جداکردم برای تست ولی سیم های
        برق اصلی ومشترک
        برق وخازن رودقیق نمیدونم چه رنگی هستن.به راهنماییتون نیازدارم

        1. سلام دوست عزیز وقت شما هم بخیر
          رنگ سیم مشکی برای خازن هستش. سیم قرمز مربوط به موتور هستش.

  2. با سلام.
    مینی واشر دوقلو دارم.
    می‌خوام قسمت خشک کن رو تمیز و جرم گیری کنم.
    چطور این کارو انجام بدم؟

    1. چاره اش این هستش که یا با جوهر نمک یا دیسکلر (اسید که رنگ فروشی ها دارن) تمیزش کنید.

  3. سلام به تیم حرفه‌ای آچاره
    من چند بار کارشناس از مجموعه شما گرفتم و راضی بودم
    الان آمدم ویلای اقوام در شمال و متاسفانه یک مشکل دارم

    لباسشویی ایرانی
    دو قلو با ظرفیت ۴ کیلوگرم

    خشک‌کن سالمه ولی موتور شستشو با کمک دست میچرخد و وقتی اتومات می‌کند، مجددا نیاز به کمک اولیه دارد
    پشت ماشين لباسشویی را باز کردم
    به نظر میاد که یکبار تعمیر شده

    خازن دوقلو مشکی رنگ چهار سیم
    با مشخصات ۴ میکروفاراد برای خشک‌کن + ۵ میکروفاراد برای همین موتور شستشو

    ظاهر خازن سالم و بدون بادکردگی

    آیا خازن ۵ میکروفاراد برای موتور شستشو (ظرفیت ۴ کیلوگرم) کم نیست؟

    الان آیا باید کل خازن دو قلو را عوض کنم؟

    یا یک خازن جداگانه برای موتور شستشو بگیرم و وصل کنم؟ (خازن با جه ظرفیتی)؟
    ببخشید طولانی شد
    ممنون بابت وقتی که میگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید