تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

نکات مهمی که هنگام تعمیر یخچال ساید بای ساید باید بدانید!

لوازم خانگییخچال و فریزر

در این مقاله از دسته‌بندی تعمیر لوازم خانگی برقی از آچاره در مورد تعمیر یخچال ساید بای ساید صحبت خواهیم کرد. قبل از اختراع یخچال‌ها، از سردخانه‌ها که در کنار آب‌های تازه دریاچه‌ها و یا با استفاده از یخ‌های زمستانی که جمع‌‌آوری می‌شدند بنا می‌شدند، برای خنک و تازه نگه داشتن مواد غذایی استفاده می‌شد که با توجه به محدودیت‌هایی که این روش داشت، بشر با سختی‌های زیادی برای نگهداری مواد فاسد‌شدنی روبه‌رو بود.

تعمیر یخچال ساید بای ساید

از حدود 50 سال پیش که یخچال‌ها کم‌کم به خانه ایرانی‌ها وارد شدند، نیاز به حضور یک وسیله که به نگهداری مواد غذایی در خانه‌ها کمک کند روزبه‌روز بیشتر از قبل حس شد و امروزه دیگر تصور خانه‌ای بدون یخچال بسیار سخت است.

با پیشرفت تکنولوژی، یخچال‌ها پیچیده‌تر از قبل شدند و امکانات بیشتری رو در اختیار مصرف‌کنندگان خودشان گذاشتند و کم کم یخچال‌های ساید بای ساید که با خرید یک دستگاه هر 2 مسئله یخچال و فریزر را برطرف می‌کردند، وارد خانه‌ها شدند و بازار مناسبی بدست آورده‌اند و در بسیاری از خانه‌ها پیدا می‌شوند

در این شرایط مسئله تعمیر یخچال های ساید بای ساید نیز بیشتر از گذشته به چشم می‌آید، چراکه دستگاه ها پیچیده‌تر از قبل شده‌اند و تعمیر یخچال ساید بای ساید سامسونگ و … نیز یک فرایند تخصصی است و با سپردن دستگاه به فردی که تخصص کافی برای تعمیر یخچال را ندارد، ممکن است باعث آسیب دیدن بیشتر دستگاه و متضرر شدن مصرف‌کننده شود.

تعمیر یخچال ساید بای ساید

اجزای یخچال

یخچال به‌طور کلی دارای: کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، گاز یا ماده مبرد و ترموستات است که هر کدام از این اجزا نقش کلیدی‌ای در سرماسازی دستگاه دارند.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

کمپرسور

کمپرسور یخچال‌های خانگی عموما دارای 2 بخش الکتریکی و مکانیکی هستند که هر 2 قسمت در محفظه‌ای فولادی قرار دارند.

قسمت الکتریکی، قسمت مکانیکی را به حرکت در می‌آورد و این قسمت با ایجاد حرکت رفت و برگشتی سیلندر در پیستون حالت مکش و دمیدن را ایجاد می‌کند.

خرابی کمپرسور یخچال را می‌توان یکی از مهمترین دلایلی دانست که منجر به تعمیر یخچال ساید بای ساید می‌شود.

کندانسور

کندانسور یا چگالنده، همان‌طور که از اسمش پیداست وظیفه خنک سازی سیال و تبدیل بخار به مایع را به‌عهده دارد.

کندانسور در یخچال‌های خانگی معمولا ‌به‌صورت شبکه ای لوله‌ای در پشت یا دیواره یخچال قابل مشاهده است و در یخچال‌های بزرگ شکلی شبیه به رادیاتور اتومبیل دارد.

تمیز کردن کندانسور یخچال را می‌توان یک از مهمترین روندهایی در نظر گرفت که باعث افزایش عمر یخچال شما خواهد شد.

اواپراتور

اواپراتور کاری برعکس کندانسور انجام می‌دهد و در واقع یک تبخیرکننده است که وظیفه ایجاد سرما و برودت را به‌عهده دارد. کار این قسمت به این صورت است که، وقتی گاز مبرد توسط موتور وارد کندانسور شد، متراکم می‌شود و تحت فشار بالا تبدیل به مایع می‌شود.

پس از آن وارد خشک کن و لوله موئی می‌شود که باعث کاهش فشار شده و بعد از آن وارد اواپراتور یخچال خواهد شد که انتهای آن به ساکشن موتور وصل است. زمانی که مکش اتفاق می‌افتد، سطح فشار اواپراتور یخچال پایین می‌آید و باعث تبخیر شدن مبرد می‌شود.

ترموستات

ترموستات وظیفه کنترل دمای داخل یخچال را به‌عهده دارد، در زمانی که دمای یخچال افزایش یافت و داخل یخچال گرم شد با وصل کردن جریان برق فرایند سرماسازی را شروع می‌کند.

زمانی که دمای یخچال پایین آمد، با قطع کردن جریان برق کمپرسور را از کار می‌اندازد و باعث توقف عملیات سرما سازی می‌شود و خرابی ترموستات یخچال این روند را مختل خواهد کرد.

نحوه کار فریزر یا جایخی مانند یخچال است و تنها تفاوتی که دارد این است که درجه ترموستات آن برای دمای پایین‌تری تنظیم می‌شود و باعث سرد تر شدن محیط داخلی فریزر می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

گاز یا ماده مبرد

در ابتدا از گاز آمونیاک به‌عنوان گاز مبرد استفاده می‌شد که با توجه به عوارض برخورد گاز آمونیاک با پوست انسان و خاصیت انفجاری این گاز بعدها از گاز فریون برای این منظور استفاده شد که این گاز برای پوست انسان ضرری ندارد و قابل اشتعال هم نیست.

اما از معایب استفاده از این گاز به عنوان ماده مبرد می‌توان به ایجاد اثر گلخانه‌ای و تخریب لایه اوزون اشاره کرد و این که هنگام استفاده از گاز فریون به جای آمونیاک حجم بیشتری از ماده را برای سرما سازی نیاز داریم.

به همین دلیل تلاش برای پیدا کردن گاز مناسب یخچال ادامه پیدا کرد و گازهای جدید آسیب کمتری به لایه اوزون می‌زنند و عموما از ترکیب چند نوع گاز تشکیل شده‌اند. هنگام شارژ گاز یخچال، ماده باید به‌صورت مایع شارژ شود که میزان ورودی به یخچال متعادل باشد تا شما مجبور به تعمیر یخچال ساید بای ساید خود نشوید.

شارژ گاز یخچال ساید

تعمیر یخچال ساید بای ساید

یخچال‌ها برای بهبود عملکردشان نیاز به سرویس دوره‌ای دارند و از نشانه‌های خرابی یخچال می‌توان به داشتن صدای زیاد یخچال، یکسره کار کردن دستگاه، داغ کردن کمپرسور یخچال، فاسد شدن یا پارگی لاستیک دور درب یخچال، برفک زدن یخچال و یا کار نکردن فن یخچال اشاره کرد که در صورت بروز هر یک از موارد بالا، شما باید از یک متخصص برای تعمیر یخچال‌تان کمک بگیرید.

یکی از اجزای یخچال که ممکن است شما را به تعمیر یخچال ساید بای ساید نیازمند کند، کمپرسور است که از نشانه‌های خرابی آن زیاد شدن صدای یخچال و سرد نشدن و گرم بودن داخل یخچال است.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

تعویض فیلتر یخچال هم یکی دیگر از خدماتی است که هنگام استفاده از دستگاه به آن نیاز پیدا می‌کنید، فیلتر یکی از وسایل مهم یخچال های ساید بای ساید است که با توجه به اتصال مستقیم یخچال به لوله کشی آب خانه برای تصفیه کردن آب استفاده می‌شود.

این فیلتر‌ها عمر مصرفی مشخصی دارند و عموما باید هر 6 ماه یک‌بار تعویض شوند و یخچال‌ها با روشن کردن چراغ تعویض فیلتر این زمان را نمایش می‌دهند.

نکاتی که به کاهش هزینه تعمیر یخچال ساید بای ساید کمک میکند

  • باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال یکی از مشکلات رایج یخچال است که باعث آسیب رسیدن به یخچال و کاهش طول عمر آن می‌شود.
    چراکه باعث خروج هوای سرد داخل یخچال و ورود هوای گرم به آن می‌شود که مصرف انرژی را افزایش می‌دهد و باعث بیشتر کار کردن یخچال می‌شود.
  • یخچال ها را در معرض کانون گرما مثل اجاق گاز یا بخاری قرار ندهید. گرم بودن محیط اطراف یخچال باعث هدر رفتن انرژی یخچال و آسیب رسیدن به کمپرسور می‌شود.
  • زمانی که نیاز به منتقل کردن یخچال دارید، مراقب باشید که دستگاه 3 ساعت قبل از تکان داده شدن خاموش شده باشد و گاز آن از جریان افتاده باشد.
  • در صورتی که بخش کمپرسور و کندانسور یخچال دارای محافظ نبود، از تمیز کردن آن غافل نشوید تا دستگاه محل مخفی شدن موجودات موذی نشود.
  • دقت کنید که فاصله بین دیوار و بدنه یخچال حداقل 20 سانتی‌متر باشد که هوای پشت یخچال در جریان بماند. این جریان هوا از گرم شدن موتور یخچال جلوگیری می‌کند.
  • از قرار گرفتن یخچال در سطح صاف مطمئن شوید که گاز موجود در لوله های یخچال به‌صورت یکنواخت در لوله‌ها در جریان باشند.
  • مواد غذایی داغ و آب جوش را پیش از خنک شدن در یخچال قرار ندهید این کار باعث هدر رفت انرژی موتور می‌شود.
  • درجه ترموستات یخچال را با توجه به دمای هوای محیط تنظیم کنید که انرژی به‌صورت بهینه مصرف شود.
  • از متصل بودن دستگاه به محافظ برق مطمئن شوید؛ چراکه نوسانات برق آسیب شدیدی به یخچال وارد می‌کند.

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات مهم به‌منظور تعمیر یخچال ساید بای ساید را در اختیار شما قرار دهیم تا شما در روند عیب یابی یخچال ساید و تعمیر آن، با هیچ چالشی مواجه نشوید.

در صورتی که شما برای تعمیر یخچال ساید بای ساید خود به کمک یک فرد متخصص نیاز دارید، متخصصین تعمیر یخچال آچاره در کنار شما خواهند بود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید