تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

8 علت سرد نشدن قسمت پایین یخچال دوو

لوازم خانگییخچال و فریزر

علت سرد نشدن قسمت پایین یخچال دوو  می‌تواند به چندین عامل بستگی داشته باشد. معمولا علت سرد نشدن یخچال دوو به ۸ عامل بستگی دارد. معمولأ در فصل‌های گرم سال با مشکل خنک نشدن یخچال مواجه می‌شویم. گاهی مواد غذایی‌ای که در طبقات پایین قرار دارند، خراب می‌شوند و مشکلات جدی برای سلامت ما به وجود می‌آورند.

شاید زمانی که شیر گرم یا سوپ گرم را از يخچال برمی‌دارید از گرم بودن آن خوشحال شوید ولی باید توجه کنید این نشانه‌ی خوبی نیست و ممکن است به سلامت ما لطمه وارد کند. ما در این بخش به شما کمک می‌کنیم تا علت سرد نشدن قسمت پایین یخچال دوو را پیدا کنید و برای رفع این مشکل و نیاز احتمالی به تعمیرات یخچال اقدام کنید.

علت سرد نشدن یخچال چیست؟

معمولا به علت بی‌توجهي به برخی از موارد اصلی، با مشکل سرد نشدن یخچال مواجه می‌شویم. گاهی یخچال شما مشکل فنی ندارد و با رعایت و بررسی چند نکته می‌توان به این موضوع بهبود بخشید. البته توجه داشته باشید، اگر علت سرد نشدن یخچال شما در این موارد نبود باید با یک متخصص صحبت کنید. می‌توانید از خدمات پس از فروش شرکت سازنده و یا متخصصان ما در این زمینه کمک بخواهيد.سرد نشدن قسمت پایین یخچال دوو

۸ علت سرد نشدن قسمت پایین یخچال دوو

همانطور که بالا اشاره کردیم، دلايل زیادی می‌توانند علت سرد نشدن قسمت پایین یخچال دوو باشند. در ادامه هر یک از این موارد برای شما شرح می‌دهیم.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

1. کثیف بودن لوله‌های کندانسور

همه‌ی ما به نظافت یخچال توجه داریم و سعی می‌کنیم همیشه به آن رسيدگی کنیم. اما افراد کمی به نظافت پشت یخچال توجه دارند. خاک و تار عنکبوت‌هایی که ممکن است روی لوله‌های پشت یخچال را بپوشاند، در روند خنک کردن یخچال، مشکلات زیادی ايجاد می‌کنند.

گرد و خاک موجود روی لوله‌ها از خنک شدن و جریان هوای مناسب در پشت یخچال جلوگیری می‌کند. عدم وجود جریان هوای مناسب در پشت یخچال، باعث می‌شود لوله‌های کندانسور به اندازه‌ی کافی خنک نشوند. این موضوع سبب می‌شود تا دمای یخچال به قدر کافی سرد نباشد و باید نسبت به تمیز کردن کندانسور یخچال اقدام کرد.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

کثیف بودن لوله‌های کندانسور

راه حل:

ابتدا کمی یخچال را به سمت بیرون حرکت بدید تا بتوانید به قسمت پشت آن دسترسی داشته باشید. سپس با دسته‌ی مناسب جاروبرقی گرد و غبار را از روی لوله‌ها پاک کنید. توجه کنید به لوله‌ها آسیب نزنید. لوله‌ها نباید دچار ضربه بشوند.

2. تنظیم نبودن درجه یخچال

تنظیم نبودن دمای یخچال دوو معمولا ساده‌ترين و رایج‌ترین علت سرد نشدن قسمت پایین یخچال دوو است. گاهی ممکن است، هنگام قرار دادن ظروف غذا در یخچال یا تمیز کردن آن، درجه را تغییر داده باشيد و درجه‌ی آن را بالا برده باشید. توصیه می‌شود درجه‌ی یخچال کمتر از 40 درجه فارنهایت باشد. همین‌طور درجه فريزر باید 0 یا کمتر از آن باشد.

راه حل:

برای حل این مسئله باید به درجه یخچال توجه کنید. اگر تغییری در آن مشاهده کردید، تنظیمات آن را دوباره انجام دهید. انتظار نداشته باشید سریعا درجه به حالت قبل خود برگردد. این تغییر حدود یک روز زمان می‌برد پس صبور باشيد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

3. کثیف بودن نوار دور یخچال؛ علت سرد نشدن قسومت پایین یخچال دو

به مرور زمان نوار دور یخچال کثیف و چرب می‌شود. نوار پلاستیکی دور در، با چربی دست ما، ذرات غذا و… در تماس است. گاهی این آلودگی‌ها مانع از خوب بسته شدن در یخچال می‌شود. در نتيجه یخچال نمی‌تواند سرد شود و گاز آن خارج می‌شود.کثیف بودن نوار دور یخچال

راه حل:

با یک ابر، آب و صابون به آرامی پلاستیک دور در را تمیز کنید. توجه کنید قبل از آن یخچال را خاموش کنید و از برق بکشید. فراموش نکنید از شیشه پاک‌کن‌ها، فرچه، پاک کننده‌های قوی و اسپری‌ها به هیچ عنوان استفاده نکنید. بهتر است طرف مقابل، قسمتی که نواری پلاستیکی نیز بر روی آن قرار می‌گیرد، را هم تمیز کنید تا چربی وجود نداشته باشد.

4. بسته شدن مسیر جریان هوا با ظروف غذا

ظروف بلند و بزرگ می‌توانند جلوی مسیر هوای خنک را بگیرند. در این صورت هوای سرد نمی‌تواند در تمام طبقات جریان داشته باشد و فقط طبقات خاصی خنک می‌شوند. برای حل این مشکل باید ظروف بزرگتر را از مسير هوای سرد بردارید و در طبقات دیگر قرار بدهید.

5. خراب بودن نوار پلاستیکی دور یخچال

اگر هنوز در یخچال به خوبی بسته نمیشود، ممکن است نوار پلاستیکی دور در یخچال خراب شده باشد. گاهی این مشکل با تمیز کردن نوار پلاستیکی حل می‌شود ولی اگر با تمیز کردن، این مشکل حل نشد باید نوار پلاستیکی را عوض کنید. البته اگر این کار برای شما مشکل است بهتر است از یک متخصص یخچال در این زمینه کمک بخواهيد.خراب بودن نوار پلاستیکی دور یخچال

6. تنظیم نبودن فاصله‌ی یخچال از دیوار و زمین

همانطور که بالاتر اشاره‌ شد، باید توجه کنید برای خنک شدن لوله‌های پشتی، به فاصله‌ی مناسب برای جریان هوای پشت یخچال نیاز است. این به این‌ معناست که، يخچال باید حدود ۵ سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد. همین‌طور باید بدانید، یخچال مورد نظر شما نباید فاصله‌ی زیادی از سطح زمین داشته باشد و بهتر است در سطح پایین ان‌ را تنظیم کنید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر کلیک کنید: فاصله بین یخچال و دیوار باید چقدر باشد؟

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

7. جریان ضعیف برق؛ علت سرد نشدن قسمت پایین یخچال دوو

این مورد از لیست علت سرد نشدن قسمت پایین یخچال دوو معمولا دلیل اصلی این مشکل است. سعی کنید از اتصالات برق مطمعن شوید. مطمعن شوید اتصالات ثابت و محکم هستند. اگر نوسانات برق در منطقه‌ی شما زیاد است بهتر است محافظ‌های مناسب یخچال استفاده کنید تا شدت جریان برق کاهش و افت‌وخیز نداشته باشد.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

جریان ضعیف برق

8. دمای محیط اطراف یخچال

اگر یخچال را در کنار اجاق‌گاز قرار داده‌اید ممکن است بهتر باشد تا آن را جا به جا کنید. بهتر است یخچال در محیط‌های بسیار گرم قرار نگیرد تا هوای خنک در پشت آن در جریان باشد. این موضوع می‌تواند بر توان خنک کردن یخچال تاثیر گذار باشد.

اگر علت سرد نشدن قسمت پایین یخچال دوو به این موارد مربوط نبود ممکن است مشکل از موارد زیر باشد. بهتر است در این صورت از یک متخصص در این زمینه کمک بخواهيد:

  • خاموش یا روشن نشدن کمپرسور
  • خراب شدن فن موتور
  • خراب شدن ترموستات

توجه کنید بهتر است تعميرات یخچال را به افراد ماهر بسپاريد تا مشکلات‌ دیگری به آن اضافه نشود و مجبور نباشید چندين بار برای تعمیر آن اقدام کنید.

تمام دلایل و علت سرد نشدن قسمت پایین یخچال دوو برای شما در این بخش شرح داده شد. اگر مشکل یخچال شما با رعایت مواردی که ذکر شده حل نشد می‌توانید از تعمیرکاران ماهر آچاره کمک بگیرید تا یخچال خود را با قیمت رقابتی و اقتصادی و بدون دردسر درست کنید.

وقتی از خدمات آچاره استفاده می‌کنید نگرانی بابت کاربلد بودن تعمیرکار نخواهید داشت چون صلاحیت فنی و اخلاقی تعمیرکاران قبلا بررسی شده و بهترین تعمیرکاران برای ارائه خدمات به شما انتخاب شده‌اند.

3.6/5 - (24 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید