شستشوی فرش از لکه آبغوره به 4 روش کاربردی

خانه‌داریقالیشویینظافت و شستشو

یکی از لکه‌های سخت روی فرش یا مبلمان، لکه آبغوره است. آبغوره موادی اسیدی است که اگر روی فرش بریزد، ممکن است باعث پوسیدگی آن شود و ماندگاری آن باعث ایجاد بوی نامطبوع ترشیدگی خواهد شد و باید به‌سرعت برای شستشوی فرش از لکه آبغوره اقدام کرد.

در این مطلب قصد داریم چند روش ساده و کاربردی برای شستشوی فرش از لکه آبغوره را بیان کنیم. با این روش‌ها می‌توانید لکه‌های سرسخت فرش را از بین ببرید.

اما اگر شستشوی فرش و پاک کردن لکه‌های آن برای شما دشوار است و فرصت کافی برای این کار ندارید، می‌توانید با ثبت سفارش در صفحه قالیشویی آنلاین سایت آچاره یا تماس با شماره 1471 شستشوی فرش‌های خود را به متخصصان بسپارید.

نیروهای خدماتی بلافاصله پس از ثبت سفارش شما، جهت تحویل گرفتن فرش‌ها در محل حاضر خواهند شد و با امکانات و تجهیزات پیشرفته و مواد شوینده موثر و ایمن، فرش‌های شما را مانند روز اول، درخشان و پاک در اسرع وقت تحویل خواهند داد.

نکات کلیدی

  • هنگامی که آبغوره روی فرش می‌ریزد، به سرعت اقدام به شستشوی فرش از لکه آبغوره کنید و اجازه ندهید خشک شود.
  • از جوش شیرین برای پاک کردن لکه‌هایی که روی بعضی از سطوح است (چوبی، مرمری، کوارتز) استفاده نکنید.
  • برای پاک کردن هر لکه لازم است از ترفندهای ویژه همان استفاده شود تا نتیجه‌بخش باشد.

نحوه کاربردی شستشوی فرش از لکه آبغوره

برای اینکه بتوانید لکه‌های اسیدی آبغوره را بدون اینکه به بافت فرش آسیبی برسد پاک کنید، لازم است از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که علاوه‌بر قدرت لکه‌بری، در تماس با لکه آبغوره واکنش شیمیایی خاصی نشان ندهند و الیاف فرش را خراب نکنند. در ادامه به چند روش کاربردی اشاره می‌کنیم.

سرویس قالیشویی را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • شستشوی انواع تابلو فرش، فرش ابریشم و عتیقه
  • شستشوی انواع فرش ماشینی و دستباف
  • اعلاشویی و لکه‌گیری فرش
  • شستشوی موکت و گلیم
  • بهترین و ارزان‌ترین قالیشویی

خدمات قالیشویی در محل با تیم آچاره

سرویس قالیشویی را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • شستشوی انواع تابلو فرش، فرش ابریشم و عتیقه
  • شستشوی انواع فرش ماشینی و دستباف
  • اعلاشویی و لکه‌گیری فرش
  • شستشوی موکت و گلیم
  • بهترین و ارزان‌ترین قالیشویی

خدمات قالیشویی در محل با تیم آچاره

1. شستشوی فرش از لکه آبغوره با شامپو فرش

اگر لکه آبغوره تازه است، باید همان موقع آبکشی شود. بهتر است آب ولرم را با مقداری شامپو فرش مخلوط کنید و روی محل مورد نظر بریزید تا کمی خیس شود. بعد از چند دقیقه، به‌راحتی می‌توانید با یک اسفنج، لکه‌زدایی کنید.

پاک کردن لکه آبغوره از فرش

2. شستشوی فرش از لکه آبغوره با صابون

یکی از روش‌های رایج برای شستشوي فرش از لکه آبغوره، ترکیب آب و صابون است. البته دقت داشته باشید که این محلول معجزه‌کننده، هنگامی به‌کار می‌آید که لکه هنوز تازه است. در این ترفند، همانند آب و شامپو فرش، روی لکه مورد نظر را با اسکاچ به‌خوبی بکشید و بعد از ده دقیقه فرش را آب‌کشی کنید.

3. شامپو فرش نانو شوینده موثر برای شستشوی فرش از لکه آبغوره

برخی از لکه‌ها وقتی کهنه می‌شوند، آسیب بیشتری به فرش می‌رسانند و سخت‌تر پاک می‌شوند. به‌عنوان مثال، لکه آبغوره یکی از لکه‌های اسیدی و بد بو است که با سهل‌انگاری؛ الیاف فرش را پوسیده می‌کند. بنابراین برای شستشوی فرش از لکه آبغوره که از قضا کهنه و خشک شده است، باید از مواد شوینده‌ی قوی برای پاک کردن آن استفاده کنید.

یکی از محصولات پرطرفداری که این روزها در بازار با برندهای مختلف عرضه می‌شود و سروصدای زیادی به پا کرده است، شامپو فرش‌های نانو است. ویژگی شامپو فرش نانو این است که قابلیت پاک‌کنندگی بالایی دارد.

به‌طوری که هر لکه‌ای را به‌سرعت و بدون آسیب به بافت فرش، نابود می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم، زمانی که لکه آبغوره خشک شده است، از محلول آب و شامپو فرش نانو برای لکه‌زدایی و شستشوی فرش از لکه آبغوره استفاده کنید.

محاسبه رایگان هزینه خدمات قالیشویی در محل!

4. جوش شیرین و پودر سفید‌کننده ترکیبی فوق‌العاده برای شستشوی فرش از لکه آبغوره

پودر سفیدکننده قاتل هرگونه لکه است. به‌طوری که قادر است به‌صورت موثر، لکه‌ آبغوره را از بین ‌ببرد. در کنار پودر سفید‌کننده، اگر از جوش شیرین استفاده کنید، بوی بد و اسیدی آبغوره جذب می‌شود و به فرش رنگ و روی بهتری می‌بخشد.

پس برای درست کردن این محلول قوی، به مقدار موردنیاز جوش شیرین و پودر سفید‌کننده را با آب ولرم مخلوط کنید. این ترفند شستشوی فرش از لکه آبغوره، شبیه به روش‌های گفته شده‌ قبلی است که بایستی همان مراحل را تکرار کنید.

معرفی چند راه حل برای پاک کردن انواع لکه‌ها

به جز لکه آبغوره، لکه‌های دیگری هم وجود دارند که پاک کردن آن‌ها، راه و روش متفاوت و جداگانه‌ای دارد. البته ناگفته نماند که بعضی از ترفندها برای شستشو، بین لکه‌ها مشترک است که در این مطلب به چند مورد دیگر اشاره کنیم تا به تفاوت‌ها و تشابه‌هایی که بین شستشوی فرش از لکه آبغوره و لکه‌های دیگر وجود دارد؛ پی ببریم.

شستشوي فرش از لکه آبغوره

پاک کردن لکه چای

یکی از فاکتورهای مهم برای پاک کردن لکه از روی فرش، سرعت عمل است. احتمال اینکه اگر چای بر روی فرش بریزد، بالا است. اما چند راه‌حل برای اینکه از شر لکه چای خلاص شوید، وجود دارد.

1. جوش شیرین و سرکه سفید

وسایل لازم برای تمیز کردن لکه چای از روی فرش، جوش شیرین و سرکه سفید و یک حوله است. بعد از اینکه محل مورد نظر را با این محلول قوی آغشته کردید، ده دقیقه‌ای منتظر بمانید و بعد با حوله و سشوار، جای لکه پاک شده را خشک کنید.

خدمات قالیشویی با تیم کاربلد آچاره

2. محلول سرکه و آب

سرکه و آب را داخل ظرف خالی شیشه پاک‌کن بریزید و بعد روی لکه چای، اسپری کنید.

3. شامپو فرش و آب ولرم

محلولی از آب و شامپو فرش را تهیه کنید و روی لکه چای را اسپری کرده و با یک پارچه سفید روی فرش را ماساژ دهید.

نحوه کاربردی شستشوی فرش از لکه آبغوره

پاک کردن لکه چربی

لکه‌های چربی به شدت آزار‌دهنده هستند، زیرا چسبناکی و لزجی خاصی دارند که در پاک شدن مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. اما این نوع لکه هم مانند لکه آبغوره قابل‌پاک شدن است و حتی در برخی موارد، روش‌های یکسانی دارند که دو نمونه از آن را شرح می‌دهیم.

1. جوش شیرین و نشاسته

جوش شیرین و نشاسته در جذب چربی بسیار موثر هستند؛ مقداری از این دو ماده را روی لکه چربی و یا روغنی بپاشید و بعد با آب ولرم و یک دستمال خشک، لکه را تمیز کنید. مطمئن باشید با این روش اثری از چربی روی فرش باقی نمی‌ماند!

پاک کردن لکه آبغوره از فرش

2. شامپو فرش و سرکه

دومین راه‌حل موثر برای تمیز کردن لکه چربی از روی فرش، ترکیب فوق‌العاده‌ شامپو فرش و سرکه است. مثل پاک کردن لکه آبغوره از فرش، شامپو فرش در تمیز کردن لکه چربی هم معجزه می‌کند. حالا اگر سرکه سفید را با شامپو فرش مخلوط کنید، خیلی زود لکه چربی نابود می‌شود.

پاک کردن لکه شمع

یکی از انواع لکه‌ها، لکه شمع است. اگر شمع داغ روی فرش چکه کند، برای پاک کردن آن احتیاج به دو تا سه عدد یخ دارید تا شمع ریخته شده بر روی فرش را سرد کند. سپس با یک چاقو یا یک شی تیز آن را از روی سطح فرش، بخراشید و پاک کنید.

پاک کردن لکه جوهر

گاهی جوهر خودکار روی فرش می‌ریزد و لکه‌ای را به وجود می‌آورد. در اینجا می‌خواهیم به معرفی دو روش ساده اما کاربردی بپردازیم که متفاوت از شستشوی فرش از لکه آبغوره است.

شستشوی فرش از لکه آبغوره | پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

1. محلول ماست

مقداری ماست را روی لکه جوهر بریزید و بعد از نیم ساعت با یک قاشق، محلول را از روی فرش جمع کنید. توجه داشته باشید که باقی مواد را با یک دستمال خشک تمیز کنید. این روش برای پاک کردن لکه نوشابه از روی فرش هم موثر است.

2. محلول شیر

اسفنج را داخل ظرف شیرفرو کنید به‌صورتی که مایع شیر را به خود جذب کند. در قدم دوم، اسفنج را روی لکه جوهر بکشید تا به‌خوبی پاک شود، سپس با یک حوله یا دستمال؛ محل مذکور را خشک کنید.

3. محلول دوغ

دوغ را داخل یک ظرف بریزید و روی لکه جوهر اسپری کنید و بعد با یک دستمال، فرش را پاک کنید. این کار را تا زمانی‌که لکه جوهر ناپدید شود، ادامه دهید.

جمع‌بندی

پاک کردن لکه اسیدی آبغوره از روی فرش راهکارهای ساده‌ای دارد که می‌توانید با مواد ساده و در دسترس این لکه‌های بدبو را از روی فرش پاک کنید.

به خاطر داشته باشید که شرط اول موفقیت در شستشوی فرش از لکه آبغوره، سرعت عمل است. اجازه ندهید که لکه برای مدت طولانی روی فرش بماند؛ در اینصورت باید زحمت بیشتری متحمل شوید تا لکه آبغوره را از روی فرش پاک کنید.

سوالات متداول

آیا مواد شوینده نانو برای پاک کردن لکه آبغوره از فرش موثر هستند؟

بله، یکی از محصولات پرطرفداری که این روزها در بازار با برندهای مختلف عرضه می‌شود و سروصدای زیادی به پا کرده است، شامپو فرش‌های نانو است. ویژگی شامپو فرش نانو این است که قابلیت پاک‌کنندگی بالایی دارد. به‌طوری که هر لکه‌ای را به‌سرعت و بدون آسیب به بافت فرش، نابود می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم، زمانی که لکه آبغوره خشک شده است، از محلول آب و شامپو فرش نانو برای لکه‌زدایی استفاده کنید.

چرا بهتر است در کنار پودر سفیدکننده از جوش شیرین هم برای پاک کردن لکه آبغوره فرش استفاده شود؟

اگر در کنار پودر سفید‌کننده، از جوش شیرین استفاده کنید، بوی بد و اسیدی آبغوره جذب می‌شود و به فرش رنگ و روی بهتری می‌بخشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا