تعمیر پمپ آب تعمیر پمپ آب

روش صحیح لوله کشی پمپ آب

ساختمانپمپلوله کشی و تاسیسات

پمپ آب، برای کمک به فشار آب در ساختمان‌های مسکونی و تجاری پرجمعیت استفاده می‌شود. این روزها که جمعیت زیاد شده است، استفاده از پمپ آب، ضروریست و نبود آن مساوی است با کاهش فشار آب! چنانچه تصمیم به نصب پمپ آب و لوله‌کشی آن دارید، بهتر است که از نیروهای متخصص کمک بگیرید و خودتان دست به کار نشوید چون این کار تخصصی است و نیازمند آشنایی کامل با پروسه کار است؛ اما در این مقاله، روش صحیح لوله کشی پمپ آب را به شما ارائه می‌دهیم تا چنانچه خودتان تصمیم به این کار گرفتید، با روند آن آشنایی داشته باشید.

به چند روش می‌توان پمپ آب را لوله‌کشی و نصب کرد؟

  1. نصب پمپ، بدون واسطه، روی آب شهری
  2. اتصال پمپ به منبع ذخیره آب
  3. استفاده از بوستر پمپ

برخی از کارها، مانند نصب پمپ روی آب شهری، کاملا غیرقانونی تلقی می‌شوند و بهتر است سراغشان نروید؛ اما ما تمامی مراحل لوله کشی پمپ آب را در هر سه روش به شما ارائه خواهیم داد.

اشکالات لوله کشی پمپ آب و نصب روی آب شهری

همانطور که گفته شد، این کار را نباید انجام دهید. نصب پمپ آب روی آب شهری، هزینه‌های آب شما را قطع می‌کند و نوعی دزدی محسوب می‌شود. چنانچه این کار را انجام دهید و اثبات شود، جریمه سنگینی را باید بپردازید. علاوه بر آن، این کار شما، باعث کم و زیاد شدن فشار آبی می‌شود که به دیگر خانه‌ها و ساختمان‌ها می‌رسد. مشکل دیگر در صورت نصب پمپ آب روی پمپ شهری، این است که اگر آب شهری قطع شود، شما به هیچ‌وجه به آب دسترسی نخواهید داشت.

تعمیر پمپ آب
تعمیر پمپ آب

روش لوله کشی پمپ آب بر آب شهری

این روش، نیاز به لوله‌کشی ندارد؛ فقط کافی است که لوله‌ای را به لوله اصلی آب شهری وصل کنید. برای این کار، به یک والو که با لوله متناسب باشد، یک ماسوره و مغزی احتیاج است. این قطعات، به لوله نصب می‌شوند و در آخر، لوله سوار می‌شود. این کار، باعث می شود که انشعابی از آب شهری به لوله‌کشی خانه شما وارد شود. 

لوله کشی و اتصال پمپ آب به منبع ذخیره

بهترین کاری که در این روش می‌توان کرد و روش صحیح لوله کشی پمپ آب، استفاده از یک منبع آب است. در این روش، به‌دلیل این‌که پمپ به‌طور دائم کار نمی‌کند، استهلاک کمتری هم پیدا می‌کند و دیرتر خراب می‌شود. علاوه‌برآن، از آن‌جا که به لوله‌کشی اصلی شهر وصل نیست، مزاحمتی برای دیگران ایجاد نمی‌کند و در صورت قطعی آب، شما باز هم به آب دسترسی خواهید داشت.

برای نصب پمپ آب، جایی را پیدا کنید که تردد کمی دارد؛ چرا که پمپ بزرگ است و مانع آمد و شد می‌شود. همچنین، سروصدای زیادی ایجاد می‌کند و اگر نزدیک مردم باشد، مانع آرامش می‌شود. علاوه بر این‌ها، بهتر است مکانی سرپوشیده برای آن در نظر بگیرید تا آفتاب و برف و باران باعث خرابی آن نشوند. 

مطلب پیشنهادی:آموزش کامل شارژ باد منبع پمپ

لوله کشی صحیح پمپ آب

برای نصب صحیح لوله‌کشی پمپ آب، باید یک انشعاب برای ورودی مخزن، و انشعاب دیگری هم به کمک سه راهی، برای ورودی ساختمان در نظر بگیرید. در مسیر هر یک از این ورودی‌ها، لازم است که یک والو قرار دهید. شناور پمپ، هر زمان که پمپ پر شود، دیگر اجازه ورود آب بیشتر به مخزن را نمی‌دهد. 

اگر از یک شیر یک طرفه در مسیری اتصال کمک بگیرید، پمپ وارد مدار نمی‌شود و بی‌خودی کار نمی‌کند.

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر پمپ آب!

روش نصب پمپ آب خانگی

در پایین منبع، یک خروجی تعبیه شده که مخصوص نصب پمپ آب خانگی است. وقتی اتصالات مخزن را نصب کردید، با کمک لوله‌ای که حداقل ۳۰ سانت طول دارد و یک مغزی و یک بوشن، پمپ را به مخزن اتصال دهید. با این کار، هر زمان که فشار آب کم شود، پمپ آب مورد نیاز شما را به دستتان می‌رساند.

پمپ آب

تعمیرات انواع پمپ آب با تیم آچاره

پمپ خانگی با ست کنترل

استفاده از ست کنترل که یک پمپ دیجیتال است، راحت‌تر از سیستم پمپ مکانیکی است. برای استفاده از این پمپ، نیاز به تجهیزات خاصی ندارید، اما برخی از این سیستم‌های دیجیتال، محدودیت آمپر دارند بنابراین بهتر است که فقط برای یک یا دو ساختمان استفاده شود.  بدنه‌های ست کنترل، فشار سنجی دارند که از سوی کارخانه تنظیم شده و نیازی نیست شما تنظیمات خاصی را انجام دهید. تنها کافیست بدانید که این فشارسنج‌ها پیچ تنظیمی دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید فشار استارت پمپ را به‌دلخواه مشخص و تنظیم کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نصب و تعمیر پمپ آب

درخواست تعمیر و عیب یابی انواع پمپ آب!

 

کلیک کنید