آموزش اپیلاسیون در خانه

زیبایی و سلامتاپیلاسیون

اپیلاسیون کردن کاری ضروریست، سالن‌هایی وجود دارند که همه روزه شما را در انجام این کار یاری می‌رسانند. اپیلاسیون در خانه ممکن است کاری سخت به‌نظر بیاید اما در این مطلب از مجله آچاره فوت و فن‌های انجام اپیلاسیون در خانه را به شما خواهیم گفت. اپیلاسیون کردن در خانه باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود. در ادامه ما راه حرفه‌ای شدن در مسیر اپیلاسیون کردن در خانه را به شما خواهیم آموخت.

نکاتی که قبل از اپیلاسیون در خانه باید به آن توجه کنیم

داشتن پوست صاف و بدون مو امری بسیار ایده‌آل است، اما برای داشتن این پوست باید نکاتی را رعایت کنیم تا پوستی بدون آسیب دیدگی داشته باشیم:

اندازه مناسب مو برای اپیلاسیون

قبل از اینکه دوباره اپیلاسیون کنید، موهای شما باید به اندازه مشخصی رشد کنند. به طور دقیق – باید حداقل 1/4 اینچ باشد تا بتوانید به راحتی آن‌ها را اپیلاسیون کنید.

از اپیلاسیون مکرر بپرهیزید

اپیلاسیون مکرر می‌تواند پوست شما را شل کند. بنابراین، دفعه بعد که تصمیم به اپیلاسیون گرفتید، بررسی کنید که آیا موهایتان به اندازه کافی رشد کرده است که بتوانید از بین ببرید یا خیر.

چرخه قاعدگی خود را بررسی کنید

وقتی پریود هستید اپیلاسیون نکنید. بدن شما در حال حاضر درد دارد و مجبور نیستید عذاب بیشتری را پشت سر بگذارید. بهتر است قبل از اپیلاسیون مراقب زمان پریود خود باشید.

از لایه برداری بپرهیزید

این ایده خوبی نیست که درست قبل از اپیلاسیون لایه برداری کنید. اپیلاسیون می‌تواند پوست شما را حساس کند و آن را مستعد درد، آلرژی و سوختگی کند. لایه برداری یک یا دو روز قبل از اپیلاسیون مشکلی ندارد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

مرطوب نکنید

مرطوب کننده سدی بین پوست شما و موم ایجاد می‌کند و باعث می‌شود موهای شما به سختی از پوست خارج شوند.

می توانید شب قبل پوست خود را مرطوب کنید تا روز بعد زمانی که آن را اپیلاسیون می‌کنید، خیلی خشک نشود.

بهداشت را رعایت کنید

دست ها، مکان و ابزاری که برای اپیلاسیون استفاده می کنید را تمیز کنید. این بسیار مهم است زیرا اپیلاسیون می‌تواند منجر به بریدگی‌ها و بریدگی‌های کوچکی شود که از طریق آن باکتری‌ها می‌توانند وارد شوند. همچنین، ابزار اپیلاسیون خود را با الکل ضدعفونی کنید.

مناطق حساس

قبل از شروع اپیلاسیون، نواحی را که درد زیادی ایجاد می کنند،مواد بی‌حسی بزنید. این نواحی می‌تواند شامل لب بالایی، زیر بغل و غیره باشد. این کار باعث درد کمتری در طول فرآیند اپیلاسیون می شود.

طرز تهیه وکس خانگی؟

مواد مورد نیاز:

  • 1 فنجان شکر قهوه ای
  • 2 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 2 قاشق غذاخوری آب
  • یک ظرف

طرز تهیه:

شکر قهوه‌ای را به ظرف اضافه کنید. سپس آبلیمو و آب را به آن اضافه کنید. در حالی که آن را روی شعله کم حرارت قرار می‌دهید، مخلوط را هم بزنید. با هم زدن حرارت را زیاد کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید.

حرارت را کم کنید. رنگ مخلوط باید طلایی شود. قوام آن را با برداشتن یک قاشق از مخلوط و اجازه دادن به خنک شدن آن بررسی کنید. اگر بافت کمی ضخیم‌تر از عسل است، وکس شما آمادست.

مخلوط را در یک کاسه بریزید و بگذارید حدود 30-45 دقیقه خنک شود. وکس آماده استفاده است.

آموزش اپیلاسیون در خانه

یا می توانید موم را در خانه درست کنید، یا آن را از بازار خریداری کنید. هنگامی که موم را خریدید، با رعایت نکاتی که در ابتدای این پست ذکر شد، برای روند حذف موهای زائد آماده شوید.

فضایی را که می خواهید اپیلاسیون کنید پاک کنید. یک پارچه نخی را روی میز که موم را روی آن قرار می‌دهید و محلی که قرار است بنشینید، پهن کنید.

موم کافی را از ظرف موم بردارید و به آرامی در جهت رویش مو روی پوست خود بمالید. برای این منظور از اپلیکاتور موم استفاده کنید. سپس یک نوار موم بردارید و آن را روی ناحیه‌ای که موم زده اید بمالید.

سپس، آن را به سرعت در یک حرکت، در جهت مخالف رشد موهایتان، از روی پوست خود بکشید. بلافاصله پوست موم شده را با کف دست خود فشار دهید تا درد کاهش یابد.

بیشتر بخوانید کاهش درد اپیلاسیون

همین روش را در تمام قسمت‌هایی از بدن که می‌خواهید اپیلاسیون کنید، انجام دهید. پس از اتمام، بدن خود را با یک پارچه گرم (و سپس با یک پارچه سرد) پاک کنید. اجازه دهید بدنتان خشک شود. سپس از کرم‌های تسکین دهنده استفاده کنید.

نکاتی که باید هنگام اپیلاسیون در خانه به خاطر داشته باشیم

پوست خود را بررسی کنید

هنگام اپیلاسیون، بریدگی، سوختگی و جوش روی پوست خود را بررسی کنید. از آن نواحی دوری کنید و اطراف آن‌ها را با دقت وکس بزنید.

اگر از هر گونه حساسیت و عفونت پوستی رنج می‌برید، بهتر است با متخصص پوست خود مشورت کرده و به توصیه‌های او عمل کنید.

تنظیم دمای موم

اگر از موم داغ استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که خیلی داغ نمی شود زیرا ممکن است پوست شما را بسوزاند. همچنین مطمئن شوید که آنقدر سرد نباشد که به درستی روی پوست شما پخش نشود.

جهت درست رویش مو را چک کنید

برای یک پیلاسیون باید جهت رشد موهای خود را پیدا کنید. در برخی از مناطق آسان است، و در برخی مناطق که رشد مو ها پراکنده است. باید نگاه دقیق تری داشته باشید و در صورت نیاز از چندین جهت وکس بزنید.

از وکس کردن چندین باره منطقه‌ای خاص بپرهیزید

ناحیه خاصی را بیش از حد موم نکنید. کار را با یک حرکت تمام کنید. اپیلاسیون چندباره یک ناحیه می‌تواند منجر به راش، قرمزی و سوختگی شود.

در صورت ایجاد سوختگی بر پوست خود یخ بگذارید

اگر پوست خود را می سوزانید، اپیلاسیون را متوقف کنید و محل را  یخ بمالید یا آن را در آب یخ خیس کنید. قبل از ادامه روند، صبر کنید تا قرمزی و درد فروکش کند. اما از وکس کردن ناحیه آسیب دیده اجتناب کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

بهترین روتین‌های بعد از اپیلاسیون در خانه

کشیدن پوست برای از بین بردن مو می تواند آن را تحریک کند. بنابراین، پس از یک جلسه اپیلاسیون، باید مراقبت کنید تا پوست خود را به حالت عادی برگردانید. و به این صورت این کار ها را انجام دهید:

لباس‌های گشاد بپوشید

پوست شما بعد از اپیلاسیون زخمی می‌شود و پوشیدن لباس‌های تنگ فقط می‌تواند اوضاع را بدتر کند.

ما لباس‌های نخی سبک، قابل تنفس و گشاد را توصیه می‌کنیم که تمام بدن شما را بعد از اپیلاسیون بپوشانند تا به خوبی پوست شما بهبود یابد

اجتناب از نور خورشید

پس از یک جلسه اپیلاسیون، پوست شما آسیب پذیر می‌شود و به راحتی در معرض آسیب قرار می‌گیرد. مطمئن شوید که بلافاصله پس از وکس زیر نور خورشید قرار نمی‌گیرید، زیرا ممکن است باعث آفتاب سوختگی و برنزه شدن وحشتناک شما شود.

از ورزش کردن اجتناب کنید

ورزش کردن بعد از اپیلاسیون یک مشکل بزرگ برای شما ایجاد می‌کند زیرا منافذ باز و پاره شده اند. شما در طول تمرین به شدت عرق می‌کنید و این باعث می‌شود باکتری‌ها به سرعت روی پوست تازه وکس شده شما پخش شوند.

لایه برداری نکنید

پوست وکس شده حساسیت بالایی دارد و انجام لایه برداری بلافاصله فقط باعث آسیب دیدن پوست می‌شود.

اپیلاسیون در خانه

اپیلاسیون کل بدن شامل چه قسمت‌هایی است؟

درمان معمولاً با اپیلاسیون ناحیه شرمگاهی و بخش بیکینی شروع می شود تا بازوها، پاها و پشت ادامه می‌یابد. برخی از طرح‌ها شامل مومهای صورت نیز می‌شوند. وکس تمام بدن همه روزه طرفداران زایدی را به خود جذب می‌کند

بیشتر بخوانید عوارض اپیلاسیون

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا