هایلایت و لولایت چیست؟

زیبایی و سلامترنگ مومو

هایلایت و لولایت چیست؟ در این قسمت از مجله آچاره به معرفی هایلایت و لولایت و تفاوت‌های آن‌ها با یکدیگر و طریقه انجام آن‌ها در خانه خواهیم پرداخت.

هایلایت و لولایت چیست؟

به زبان ساده، هایلایت‌ها موها را با تارهایی با رنگ روشن‌تر روشن می‌کنند، لولایت با رشته‌هایی به رنگ تیره، به موها جلوه می‌بخشند. حتی لولایت برای موهای مشکی نیز می‌تواند از نظر حجم تفاوت ایجاد کند، اگرچه تاثیر آن ظریف خواهد بود.

هایلایت و لولایت

تفاوت هایلایت و لولایت

اگر هایلایت‌ها تکه‌هایی از مو هستند که کمی روشن تر از بقیه قسمت‌های سر رنگ شده اند، لولایت‌ها مخالف آن‌ها هستند. این تارها باید حداقل یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ پایه شما باشند و با بقیه موهای شما متضاد باشند.

برای هایلایت و لولایت در خانه به چه چیزهایی نیاز داریم؟

دکلره و رنگ، مواد شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • یک قلم موی رنگ
  • یک کاسه رنگ
  • پودر دکلره
  • اکسیدان
  • مقداری فویل
  • یک شانه دم باریک
  • دستکش لاتکس
  • شنل یا حوله و گیره رنگ

هایلایت و لولایت

لولایت کردن مو در خانه

  1. برای اینکه خودتان موهایتان را لولایت کنید، با خرید رنگ مو شروع کنید، برای انتخاب رنگ خود به داروخانه یا فروشگاه لوازم آرایشی مراجعه کنید. برخی از تولید کنندگان رنگ مو در حال حاضر محصولاتی دارند که مخصوصاً برای لولایت “در خانه” ساخته شده‌اند.
  2. رنگی را انتخاب کنید که دو یا سه درجه تیره‌تر از موهای خودتان باشد. یک تا سه رنگ را در طیف مشابه انتخاب کنید. به تن پوست خود توجه کنید، بسته به رنگ طبیعی پوست خود، با رنگ های سرد یا گرم کار کنید.
  3. افرادی با پوست بلوند باید تن تیره‌تر بلوند یا قهوه‌ای روشن را امتحان کنند. اکثر رنگ‌های موجود در فروشگاه، این رنگ‌ها را به عنوان رنگ‌های کاراملی، قهوه و عسلی تبلیغ می‌کنند.
  4. افرادی با پوست سبزه‌ باید سایه‌های قهوه‌ای و قرمز غنی را انتخاب کنند. این‌ها ممکن است روی جعبه به صورت دارچینی یا قهوه‌ای رنگ ظاهر شوند. سبزه‌هایی با پوست رنگ پریده باید از رنگ‌های خیلی تیره اجتناب کنند، زیرا باید رنگ پوست خود را مورد توجه قرار دهند. به جای آن رنگ‌های طلایی یا مسی را انتخاب کنید.
  5. افرادی که موی قرمز دارند باید طیف قرمز را انتخاب کنند. با این حال، اگر موهای شما تیره است، رنگ‌های قهوه ای طلایی یا زیتونی را امتحان کنید.
  6. افراد مو مشکی باید طیف‌های تیره‌ای را انتخاب کنند که با رنگ‌های دیگر مانند رنگ آبی-مشکی رنگ شده باشد. همچنین، به خاطر داشته باشید که اگر موهای شما مشکی یا قهوه ای بسیار تیره است، ممکن است لولایت برای شما مناسب نباشد.

محاسبه رایگان هزینه خدمات آرایش صورت در محل!

هایلایت

  1. آزمایش آلرژی روی خودتان انجام دهید. رنگ را با قرار دادن یک یا دو قطره از آن در ناحیه کوچکی از پوست خود آزمایش کنید. 10 دقیقه صبر کنید تا ببینید آیا واکنشی دارید یا خیر. اگر پوستی که رنگ روی آن یا نزدیک آن است شروع به قرمز شدن یا برآمدگی کرد، شما به رنگ حساسیت دارید و نباید از آن استفاده کنید.
  2. قسمت‌هایی از مو را که می‌خواهید لولایت را روی آن اعمال کنید جدا کنید. برای انجام این کار، از یک شانه دم باریک استفاده کنید تا موهای خود را تقسیم کنید، درست همانطور که برای هایلایت انجام می‌دهید.
  3. مناطقی را که می‌خواهید لولایت کنید را سنجاق کنید و برنامه‌ریزی کنید که هر رشته چه رنگی به خود بگیرد، اگر می‌خواهید بیش از 1 رنگ اعمال کنید. آن‌ها نیازی به متقارن بودن ندارند. اگر تنوع داشته باشند طبیعی‌تر به نظر می‌رسد یعنی رنگ‌ها را پراکنده بر موهای خود بزنید.
  4. رنگ را روی موهای خود قرار دهید. اپلیکاتور را (1.3 سانتی متر) از پوست سر خود دور کنید و موها را تا پایین به دقت با رنگ بپوشانید.
  5. اگر قصد دارید بخش‌های زیادی از مو را  لولایت کنید، از نوارهای کوچک فویل برای جدا کردن موها هنگام رنگ کردن آن با رنگ‌های مختلف استفاده کنید. فویل را زیر مو قرار دهید. رنگ را از ریشه تا نوک، برس بکشید و فویل را تا کنید. رنگ را برای مدت زمان مشخص روی رشته‌ها نگه دارید، سپس بردارید و بشویید.

هایلایت و لولایت

چگونه موهای خود را در خانه هایلایت کنیم

بعد از تهیه مواد مورد نیاز برای انجام هایلایت مانند پودر دکلره، اکسیدان و رنگ، موهای خود را دسته بندی کنید. با استفاده از شانه دم باریک موهای خود را تقسیم کنید و مواد را بر موهای خود بمالید.

اجازه دهید تا مو به حد مورد نیاز رنگ باز کند.

در صورت نیاز طیف‌هایی از بلوند را با رنگ کردن دسته‌های موی بلوند بر روی سر خود ایجاد کنید.

از شامپو بنفش یا آبی برای ازبین بردن قرمزی مو استفاده کنید

سپس موها را بشویید. ماسک بزنید و اجازه دهید به حالت طبیعی خشک شوند.

هایلایت و لولایت

چگونه از موهای هایلایت شده مراقبت کنیم

1از شامپوهای محافظت کننده رنگ مو استفاده کنید.

تا جای ممکن بدن و موهای خود را هیداراته نگه دارید.

استفاده از نرم‌کننده‌های مو را فراموش نکنید.

برای داشتن موهای بلوند زیبا بهتر است هر هفته از شامپوی بنفش بر موهای خود بمالید تا از بروز تن نارنجی در موهای خود جلوگیری کنید.

روغن‌های تقویت کننده را فراموش نکنید موهای خود را تقویت کنید.

از سشوار کردن یا اتو کشیدن موهای خود تا حد امکان بپرهیزید.

بیشتر بخوانید بالیاژ چیست

سوالات رایج درباره هایلایت و لولایت

لولایت

آیا فویل به سفید شدن مو کمک می‌کند؟

فویل‌ها برای روشن‌کردن کل موهایتان ضروری نیستند، اما اگر بخواهید از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانند به برش دادن و جدا نگه داشتن قسمت‌های دکلره شده موهایتان کمک کنند. فویل‌ها همچنین می‌توانند به جلوگیری از خشک شدن رنگ یا پودر دکلره کمک کنند

به جای فویل مو از چه چیزی استفاده کنم؟

پوشش پلاستیکی

پوشش پلاستیکی یک گزینه عالی است زیرا به ما امکان می‌دهد موهای رنگ شده را ببینیم. استفاده از فویل هنگام رنگ کردن مو کاملا خوب است، اما ما همیشه بازخورد مثبتی از مشتریان در مورد پوشش پلاستیکی دریافت می‌کنیم زیرا میزان تغییر رنگ مو در آن قابل مشاهده است.

چگونه هایلایت‌ بلوند در موهای قهوه‌ای تیره در بیاوریم بدون اینکه نارنجی شوند؟

شامپو آبی رنگ‌های نارنجی را خنثی می‌کند. برای موهایی که بلوند شده‌اند، از شامپوی بنفش و برای موهایی که به رنگ قهوه‌ای روشن‌تر، دکلره شده‌اند، از شامپوی بنفش با رنگ آبی استفاده کنید.

 آچاره!

اگر به لولایت یا هایلایت کردن کردن موهای خود فکر می‌کنید اما متخصصی نمی‌شناسید که موهای شما را رنگ کند، بهتر است هرچه سریعتر به ثبت سفارش در پنل آچاره بپردازید. ما در آچاره بهترین متخصصین رنگ مو را به خانه شما می‌فرستیم، تا موهایی زیبا داشته باشید.

بیشتر بخوانید عوارض اپیلاسیون

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا