اگر ال سی دی گوشی بشکند چه می‌شود؟

لوازم دیجیتالموبایل

احتمالا شما هم افرادی را دیده‌اید که ال سی دی گوشی‌شان شکسته، و هیچ اقدامی برای تعمیر یا تعویض آن نمی‌کنند. اکثر ما فکر می‌کنیم صفحه‌ی شکسته گوشی، مشکلی ایجاد نمی‌کند و می‌توان کماکان از آن استفاده کرد. اما اگر ال سی دی گوشی بشکند چه می‌شود؟ آیا استفاده از موبایلی که صفحه‌اش تا حد زیادی آسیب دیده مشکلی ایجاد نمی‌کند؟ در این مقاله با ما باشید تا این مسئله را بررسی کنیم. در پایان مقاله، هر سوالی برایتان ایجاد شد، در قسمت نظرات مطرح بفرمایید تا تعمیرکاران موبایل ما پاسخگوی شما باشند.

آشنایی با LCD موبایل

تمام موبایل‌ها و گجت‌های دیجیتال، ال سی دی دارند. ال سی دی بخشی از صفحه نمایش است که شما به واسطه آن، هر چیزی در گوشی وجود دارد را مشاهده می‌کنید. در موبایل‌ها، یک اسکرین دیگر هم روی ال سی دی قرار می‌گیرد که به آن تاچ اسکرین گفته می‌شود و تا حدودی از ال سی دی هم حفاظت می‌کند. 

زمانی که موبایل شما آسیب می‌بیند احتمالا نگران آسیب دیدن تاچ اسکرین آن می‌شوید. در صورتی که اگر ال سی دی خراب شده باشد، باید بیشتر نگران شوید! ال سی دی از تاچ اسکرین مهمتر است و تعمیر آن هم هزینه بیشتری دارد. 

اگر ال سی دی بشکند یا آسیب ببیند، شاهد مشکلاتی مانند پرش تصویر یا پرپر زدن دوربین خواهید بود که اصلا برای چشمانتان خوب نیست و بهتر است در اولین فرصت، اقدام به رفع این مشکل کنید. به جز آن، ممکن است اسکرین هم همراه با ال سی دی خراب شود و نتوانید از گوشی خود استفاده کنید.

ال سی دی گوشی چیست

بیشتر بخوانید:‌ آشنایی با روش‌های تشخیص نوع و رزولوشن صفحه نمایش گوشی

آیا ال سی دی گوشی راحت می‌شکند؟

ال سی دی‌ها، شیشه هستند و شیشه هم شکستنی است. این قطعات طوری ساخته می‌شوند که در برابر فشارهای روزانه، مثلا فشار در جیب و کیف را راحت دوام بیاورند. اما اگر با جسم سختی برخورد داشته باشند، ترک برمی‌دارند و از آن لحظه به بعد بسیار آسیب‌پذیرند و باید سریعا تعویضشان کنید که بدتر نشوند. همچنین، استفاده از گلس‌های محافظ، تا حد خوبی می‌تواند از شکستن ال سی دی محافظت کند.

تعمیر ال سی دی گوشی در تهران

اگر ال سی دی گوشی بشکند چه می‌شود و چه قسمت‌هایی آسیب می‌بینند؟

  1. تاچ اسکرین یا تاچ پد: ال سی دی گوشی شما به دیجیتایزر گوشی وصل است. زمانی که شما با لمس تاچ اسکرین، به گوشی فرمان می‌دهید، سیگنال‌هایی به ال سی دی ارسال می‌شود. بنابراین، اگر ال سی دی خراب شود، احتمال از کار افتادن تاچ اسکرین هم بالاست.
  2. نمایشگر: از آن‌جا که ال سی دی همان نمایشگر گوشی است، با توجه به میزان آسیب وارد شده به ال سی دی، صفحه نمایش هم آسیب می‌بیند. اگر آسیب کم باشد، احتمالا نور صفحه تغییر کند و شاهد پرش نمایشگر باشید. اگر زیاد باشد، احتمالا صفحه گوشی سیاه شود.

در صورت شکستن ال سی دی، بدون توجه به میزان شکستگی یا آسیب دیدگی، حتما باید اقدام به حل این مشکل کنید. این مسئله، هم برای جلوگیری از حاد شدن مشکل و هم  جهت جلوگیری از آسیب دیدن خود شماست. در ادامه تعدادی از مشکلاتی را که ال سی دی معیوب می‌تواند برایتان ایجاد کند، بررسی می‌کنیم.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

چه دلایلی منجر به آسیب ال سی دی می‌شوند؟

  • آب یا مایعات: اگر موبایل خود را داخل آب بیاندازید یا کمی آب روی آن بریزد، احتمال خراب شدن آن وجود دارد. خیس شدن موبایل و ماندن آب درون آن، می‌تواند به قطعات داخلی هم آسیب برساند.
  • افتادن روی جسم سخت: اگر گوشی از دستتان بیوفتد و از روی ال سی دی، با زمین یا هر جسم سخت دیگری برخورد کند، مشکلاتی برای ال سی دی به‌وجود خواهد آمد. 
  • حرارت: اگر گوشی در جایی باشد که گرما ببیند، مثلا روی داشبورد و در معرض تابش مستقیم آفتاب، نمایشگر گوشی آسیب می‌بیند.
  • تعویض نامرغوب: اگر به تازگی ال سی دی را عوض کردید و مجددا ال سی دی‌تان آسیب می‌بیند، این بدان معناست که ال سی دی درست نصب نشده، نامرغوب بوده، یا فردی که این کار را انجام داده مهارت و تجربه کافی برای این کار را نداشته است. 

چرا باید ال سی دی شکسته را تعویض کرد؟

1. عمیق‌تر شدن مشکل

ترک کوچک کنار گوشی، ممکن است بنظرتان مشکل بزرگی نباشد، اما چند روز بعد، ناگهان می‌بینید که بزرگ شده است. این مشکل، بخاطر این است که گوشی شما روزانه در جیب یا کیفتان، متحمل فشار می‌شود و همین مسئله منجر به گسترش خرابی آن می‌شود. هر گامی که برمی‌دارید، باعث فشار آمدن به ال سی دی گوشی می‌شود. پس در صورتی که ال سی دی گوشی شکست، معطل نکنید و پیش از زیاد شدن مشکل و بدتر شدن اوضاع، به آن رسیدگی کنید.

اگر ال سی دی گوشی بشکند چه میشود؟

2. آسیب رساندن به خود

اگر صفحه گوشی‌تان شکسته و گلس روی آن لبه‌های تیز دارد و شما تعمیر آن را دارید پشت گوشی می‌اندازید، بد نیست به این آمار توجه کنید:

هر شخص، به طور میانگین، روزانه بالغ بر ۲۰۰۰ بار به موبایل خود دست می‌زند. برای دسته‌ای از افراد، این آمار تا روزی بالای ۵۰۰۰ بار هم می‌رسد. این بدان معناست که شما روزانه بیش از ۲۰۰۰ بار، احتمال این که دست خود را با ال سی دی شکسته زخمی کنید، وجود دارد.

مطلب پیشنهادی: کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ j5pro 

اگر وقت بردن گوشی به مراکز تعمیراتی را ندارید، می‌توانید در آچاره سفارش خود را برای تعمیر ال سی دی گوشی ثبت کنید تا متخصصین، به محل بیایند و گوشی شما را تعمیر کنند. با این کار، از شما وقتی گرفته نمی‌شود و مشکل هم به‌خوبی و به‌موقع برطرف می‌شود.

شکستن اسکرین گوشی

3. در تماس بودن با هوا و اجرام خارجی

شاید ندانید که ال سی دی گوشی شما، فراتر از یک نمایشگر است و مانند درپوشی عمل می‌کند که اجازه نمی‌دهد گرد و غبار، رطوبت و آشغال وارد گوشی شود. تمامی این موارد، حتی رطوبت، اگر وارد ال سی دی شود می‌تواند کاری کند که ال سی دی ترک بخورد و اگر به این مشکل رسیدگی نکنید، تاثیر منفی زیادی روی گوشی‌تان می‌گذارد.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

4. آسیب به چشم 

خراب بودن نمایشگر، نه تنها به چشمانتان فشار وارد می‌کند، بلکه خواندن و تشخیص درست چیزهایی که زیر شکستگی‌ها و ترک‌ها قرار گرفته‌اند، دشوار است. 

فرض کنید می‌خواهید با کمک gps موبایلتان که ال سی دی‌اش شکسته، مسیری را تعیین کنید. همین شکستگی‌ها، ممکن است مانع درست دیدن مسیر شوند و شما نتوانید به درستی مسیرتان را پیدا کنید. 

جمع‌بندی

حال که به پایان این مقاله رسیدیم، متوجه شدید که استفاده از ال سی دی شکسته چه مشکلاتی را می‌تواند به‌وجود بیاورد و رسیدگی به آن ضروری‌ است. تعویض ال سی دی را به‌هیچ‌وجه خودتان انجام ندهید و به یک فرد متخصص بسپارید. برای این کار، می‌توانید روی متخصصین آچاره حساب کنید. ثبت سفارش شما برای سرویس‌ تعمیر و تعویض ال سی دی در محل رایگان است و متخصص در زمان تعیین شده از جانب شما، به محل مراجعه می‌کند و کار شما را با بهترین متریال و در زمانی کوتاه، به پایان می‌رساند. راه‌های ارتباط با ما و ثبت سفارش، وبسایت و اپلیکیشن آچاره، و همچنین شماره‌ تماس ۱۴۷۱ می‌باشد.

4.3/5 - (3 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا