شیدینگ لب چیست و چقدر ماندگاری دارد؟

آرایشپوستزیبایی و سلامت

اگر قصد شیدینگ لب دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی تحقیق کنید که مزایا و معایب شیدینگ لب چیست و چقدر ماندگاری دارد؟

شیدینگ لب یا همان آرایش نیمه‌دائمی لب، در واقع یک نوع خالکوبی موقت است که تلاش می‌شود کاملا طبیعی باشد. برای آشنایی بیشتر با این تکنیک زیبایی لب و شناخت مزایا و معایب آن با مجله آچاره همراه باشید.

نکات کلیدی 

  • دستگاه‌هایی که برای کار شیدینگ لب مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل دستگاه کویل، دستگاه خطی، قلم چرخشی دائمی آرایشی و بهداشتی و دستگاه دیجیتال هستند.
  • شیدینگ لب می‌تواند رنگ لب را برای مدتی طولانی تغییر دهد و آن را زیباتر کند.
  • معمولاً شیدینگ لب بین ۲ تا ۵ سال ماندگاری دارد.

کاربرد شیدینگ لب چیست و چگونه انجام می‌شود؟

شیدینگ لب در واقع یک خالکوبی معمولی است که به وسیله یک دستگاه کوچک توسط افراد آموزش‌دیده انجام می‌شود. 

دستگاه‌هایی که برای کار شیدینگ لب مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل دستگاه کویل، دستگاه خطی، قلم چرخشی دائمی آرایشی و بهداشتی و دستگاه دیجیتال هستند. تمامی این دستگاه‌ها یا ماشین‌ها، برای انجام یک عملکرد مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

این دستگاه‌ها می‌توانند برش‌های کوچکی را در لب ایجاد کنند و سپس یک جوهر رنگی زیبا را در برش‌ها قرار دهند. مسلماً هر خانمی با توجه به سلیقه خود، می‌تواند یک رنگ مناسب را برای لب‌های خود انتخاب کند.

لازم به ذکر است که رنگ لب باید قبل از شروع عمل، توسط شخص تعیین شود. رنگ شیدینگ می‌تواند از یک یا دو سایه دور از رنگ طبیعی لب‌های شما تا یک رنگ عمیق‌تر و شدیدتر تغییر کند که این کاملاً بستگی به سلیقه شما دارد.

شیدینگ لب با توجه به عوامل متعددی قابلیت این را دارد که تا دو سال روی لب‌هایتان بماند. از جمله عوامل تاثیرگذار در ماندگاری شیدینگ لب، قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید است.

مسلما قرار گرفتن در معرض نور خورشید، می‌تواند سرعت محو شدن خالکوبی را بیشتر کند.

مزیت‌های شیدینگ لب چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، شیدینگ لب یک نوع آرایش نیمه‌دائمی به حساب می‌آید و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. مسلماً آرایش کردن یکی از کارهایی است که می‌تواند وقت شما را بگیرد؛ بنابراین یکی از مزیت‌هایی که شیدینگ لب دارد، این است که شما می‌توانید برای همیشه روی لب‌های خود رنگ داشته باشید و نیازی نیست که هر روز رژ لب بزنید. 

 یکی دیگر از نکات مثبت شیدینگ لب شکل‌دهی به لب‌ها است. با شیدینگ لب می‌توانید ایرادات لب مانند عدم‌تقارن یا فرورفتگی و نازکی لب را اصلاح کنید.

کسی که کار شیدینگ لب را انجام می‌دهد، معمولاً در ابتدای کار خود یک طرح کلی در اطراف لب‌ها ایجاد می‌کند که این طرح کلی قادر است مناطقی از لب‌های شما را که رنگ طبیعی آن‌ها محو شده است را بهتر کند و به صورت برجسته‌تری نشان دهد. 

از طرفی دیگر باید گفت که این کار باعث جوان‌تر نشان دادن ظاهر هم می‌شود. یکی از موضوعاتی که در این قسمت وجود دارد، این است که نازک شدن لب‌ها می‌تواند برخی از افراد را با افزایش سن آن‌ها تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر یک طرح لب مشخص، می‌تواند یک ظاهر جوان‌تر ایجاد نماید. 

شیدینگ لب چیست

معایب شیدینگ لب چیست؟

یکی از معایبی که شیدینگ لب ممکن است داشته باشد، این است که این روش برای تمامی افراد مناسب نیست.

علاوه بر آن، شما نمی‌توانید رنگ رژ لب خود را تغییر دهید و باید صبر کنید تا زمان ترمیم شیدینگ برسد. همانطور که مشخص است، زمانی می‌توانید رنگ شیدینگ لب را تغییر دهید که موقع ترمیم شیدینگ باشد.

در نظر داشته باشید که شیدینگ لب نیاز به ترمیم دارد و پس از گذشت مدت زمانی لب‌ها تغییر رنگ می‌دهند و رنگ آن‌ها کمرنگ می‌شود. برخی از افراد هم ممکن است به این روش حساسیت داشته باشند و یا اینکه التهاب در آن‌ها ایجاد شود.

مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از شیدینگ لب چیست؟

شیدینگ لب نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد که در ادامه به آن‌‌ها اشاره خواهیم کرد. مراقبت‌های ویژه بعد از شیدینگ، باعث می‌شود تا بتوانید نتایج بهتری را به دست آورید.

اول از همه توصیه می‌کنیم که در مورد این مراقبت‌ها با یک فرد متخصص مشورت کنید. برای تسکین درد، ورم و سوزش لب‌های خود، می‌توانید از وازلین استفاده کنید‌. وازلین یک نوع مرطوب‌کننده است که می‌تواند زخم‌های ریز را بهبود دهد.

معمولاً بعد از شیدینگ سطح لب‌ها پوسته پوسته خواهد شد و شما باید از کندن این پوسته‌ها خودداری نمایید، زیرا ممکن است به نتیجه کاری که روی لب‌هایتان انجام داده‌اید، آسیب وارد شود.

استفاده از کرم مرطوب‌کننده لب هم، دارای اهمیت زیادی است تا لب‌هایتان همیشه نرم و مرطوب باقی بمانند. استفاده از بالم لب هم، می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

در نهایت باید اضافه کنیم که مصرف مواد غذایی ترش، شور و تند، نباید تا مدتی در برنامه غذایی شما وجود داشته باشند، زیرا این مواد ممکن است لب‌ها را تحریک کنند و در نهایت باعث ایجاد التهاب شوند.

میزان ماندگاری شیدینگ لب

میزان ماندگاری رژ لب از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است؛ اما معمولاً شیدینگ لب بین ۲ تا ۵ سال ماندگاری دارد. مهم‌ترین عاملی که می‌تواند در ماندگاری شیدینگ نقش داشته باشد، این است که پوست شما چقدر می‌تواند رنگدانه‌های آرایشی را نگه دارد؟

عادات و همینطور سبک زندگی که دارید هم، می‌تواند در طول عمر شیدینگ نقش داشته باشد؛ بنابراین سعی کنید در معرض نور خورشید قرار نگیرید و از شنا کردن به صورت مکرر خودداری کنید و این مورد را به حداقل برسانید.

شیدینگ لب چیست

اقدامات قبل از شیدینگ لب

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به کار شیدینگ لب علاقه دارید، مسلماً در وهله اول باید با یک متخصص مشورت کنید تا او بتواند تشخیص دهد که شما چه نوع ظاهری را برای خود انتخاب می‌کنید.

چند روز قبل از انجام شیدینگ لب، باید مشاوره شوید. مشاورانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، یک تست پچ را از شما می‌گیرند تا متوجه شوند که به این کار حساسیت دارید یا نه.

ممکن است برخی از افراد به محلول بی‌حس‌کننده یا رنگدانه مورد استفاده در طول عمل حساسیت داشته باشند. قبل از شروع عمل، فرد متخصص ناحیه تحت درمان را با استفاده از یک کرم بی‌حس‌کننده بی‌حس می‌کند تا کل عمل بتواند تا حد امکان راحت شود.

فرد متخصص با استفاده از یک دستگاه سوزن برقی، میلیون‌ها نقطه ریز را روی لب‌هایتان خالکوبی می‌کند و به تدریج آن‌ها را از رنگدانه اشباع می‌کند که این کار مربوط به عمل شیدینگ لب است.

سخن پایانی

شیدینگ لب طرفداران بسیاری دارد و شاید شما هم به تازگی تصمیم گرفته‌اید که این عمل زیبایی را انجام دهید.

ما تلاش کردیم در این مطلب به تمامی جوانب این عمل زیبایی بپردازیم و توضیح دهیم که مزایا و معایب شیدینگ لب چیست.  با کسب آگاهی بیشتر در این زمینه، به طور قطع می‌توانید مراقبت‌های قبل و بعد از شیدینگ را به درستی انجام دهید.

منبع: https://www.webmd.com

https://www.pmuhub.com

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا