آموزش پاک کردن ریمل ضد آب

پوستزیبایی و سلامت

ریمل ضد آب از آن دسته ریمل‌هایی است که بسیاری از خانم‌ها در روزهای گرم تابستان استفاده می‌کنند و روی مژه‌های خود می‌زنند چراکه نسبت به سایر ریمل‌ها ماندگاری و دوام بالاتری دارد. اما یکی از بزرگ‌ترین دغدغه افراد، پاک کردن ریمل ضد آب از روی مژه‌های چشم است. در این مطلب از وبلاگ آچاره قصد داریم در رابطه با روش‌های پاک کردن ریمل ضد آب صحبت کنیم؛ پس همراه ما باشید. البته قبل از اینکه به سراغ اصل موضوع برویم باید این نکته را یادآوری کنیم که استفاده از روش‌های غیراصولی پاک کردن ریمل می‌تواند باعث آسیب یا کنده شدن مژه‌های شما شود.

از کجا متوجه شویم ریمل ضد آب است؟

مهم‌ترین وجه تمایز ریمل معمولی با ریمل ضد آب، دوام بالای ریمل است و با تعریق و اشک به راحتی از روی صورت پاک نمی‌شود. هم‌چنین تمیز کردن این نوع ریمل ساده نیست و با آب پاک نمی‌شود.

چگونه باید ریمل ضد آب را پاک کنیم؟

پاک کردن ریمل ضد آب کار ساده و راحتی نیست به همین دلیل استفاده از آن را برای آرایش‌های روزانه اصلا توصیه نمی‌کنیم. اما اگر از این نوع ریمل برای دوام بیشتر استفاده کرده‌اید و حالا تنها نگرانی‌تان پاک کردن ریمل است، در این قسمت می‌توانید درباره ۵ روش پاک کردن ریمل ضد آب صحبت کنیم.

پاک کردن ریمل ضد آب

پاک کردن ریمل ضد آب با پاک‌کننده آرایش مخصوص چشم

یکی از روش‌های ساده‌ای که معمولا تمام خانم‌ها برای پاک کردن آرایش چشم از آن استفاده می‌کنند، پاک‌کننده آرایش است. محصولات متفاوت و متنوعی در بازار هستند که توصیه می‌کنیم از پاک‌کننده آرایش چشم مرغوب و باکیفیت استفاده کنید. چراکه ارتباط مستقیمی با چشمان شما دارد و ممکن است دچار حساسیت چشمی شوید.

قبل از اشاره به مراحل نیاز است چند عدد پنبه و یک محلول پاک‌کننده آرایش را تهیه کنید. در این قسمت به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید از این روش‌ برای پاک کردن کامل ریمل ضد آب استفاده کنید.

  • ابتدا نیاز است یک پنبه کوچک را آغشته به محلول پاک‌کننده آرایش چشم کنید.
  • چشم‌هایتان را ببندید، سپس پنبه را حدود ۱۰ تا ۲۰ ثانیه روی مژه‌ها قرار دهید.
  • این کار را چندین بار انجام دهید تا ریمل به صورت کامل از روی مژه‌ها پاک شود.

بیشتر بخوانید : آموزش استفاده از شابلون خط چشم

پاک کردن ریمل ضد آب با روغن زیتون، نارگیل یا بادام

همان‌طور که می‌دانید ریمل ضد آب با آب پاک نخواهد شد پس استفاده از روغن‌های طبیعی مانند زیتون، آووکادو، نارگیل و بادام می‌تواند یک روش خوب برای پاک کردن ریمل ضد آب از روی مژه‌ها باشد. ابتدا یکم روغن روی پنبه بریزید و سپس پنبه را چند ثانیه روی مژه‌های خود قرار دهید یا با انگشتان دست خود، مژه‌ها را مالش دهید. حالا بعد از گذشت چند ثانیه خواهید دید ریمل به صورت کامل از روی مژه پاک شده است. بعد از انجام این کار باید از یک دستمال مرطوب‌کننده برای پاک کردن روغن استفاده کنید.

پاک کردن ریمل ضد آب با شامپو بچه؛ راهی ساده و کاربردی

از زمان‌های قدیم برای شستن موهای کودک از شامپو بچه استفاده می‌شد چراکه چشم‌های کودک آسیب نمی‌دید. اگر می‌خواهید ریمل ضد آب را از روی مژه‌های خود پاک کنید، ساده‌ترین و شاید در دسترس‌ترین روش استفاده از شامپو بچه باشد. برای انجام آن ابتدا نیاز است چند تکه پنبه و شامپو بچه را آماده کنید و سپس مراحل زیر را انجام دهید.

پاک کردن ریمل ضد آب

  • مقداری کمی شامپو بچه را روی پد پنبه‌ای بریزید.
  • سپس چشم‌ها خود را ببندید و پنبه را روی مژه‌های خود بکشید.
  • پد پنبه را از وسط تا کنید و آن را روی قسمت پایین مژه‌هایتان بکشید تا ریمل پاک شود.
  • بعد از اینکه از پاک شدن ریمل ضد آب مطمئن شده‌اید نیاز است از یک پاک‌کننده آرایش برای پاک کردن ریمل و شامپو بچه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : استفاده صحیح از فرمژه

نکته: گاهی اوقات دیده شده شامپو بچه باعث ایجاد حساسیت چشم شده ‌است. پس بهتر است قبل از استفاده از هر یک از این روش‌ها با پزشک مشورت کنید.

پاک کردن ریمل ضد آب

کرم سرد برای پاک کردن ریمل ضد آب

برای پاک کردن آرایش‌های سخت مثل ریمل ضد اب می‌توانید از کرم سرد استفاده کنید. قبل از هر چیزی باید پوست صورت خود را با پاک‌کننده معمولی بشورید و خشک کنید. سپس از کرم سرد برای پوست صورت استفاده کنید البته نباید فراموش کنید این نوع کرم را باید با احتیاط روی مژه بزنید و سپس با یک دستمال پاک کنید.

بیشتر بخوانید : عوارض لیفت مژه

چرا نباید از وازلین برای پاک کردن ریمل ضد آب استفاده کنیم؟

احتمالا دیده‌اید که بسیاری از افراد استفاده از وازلین را برای پاک کردن ریمل ضد آب از چشم توصیه می‌کنند. اما به دلیل وجود مواد نفتی در آن استفاده از وازلین را حتی برای پاک کردن صورت هم توصیه نمی‌کنیم.

چه زمانی بهتر است ریمل ضد آب را پاک کنیم؟ قبل یا بعد از خواب؟

احتمالا سخت‌ترین کار دنیا بعد از رسیدن به خانه، پاک کردن آرایش از روی صورت است اما بدون انجام این کار ممکن است:

  • باعث ایجاد و رشد باکتری روی مژه شود.
  • خورده‌های خشک‌شده ریمل وارد چشم شوند و باعث آسیب چشم شود.
  • مژه‌ها به مرور زمان ریزش پیدا کنند.

پس پاک کردن آرایش صورت به خصوص ریمل را در برنامه خود قرار دهید تا مشکلی ایجاد نشود.

نکته: بهتر است پس از پاک کردن آرایش ضد آب خود از ماسک یا سرم مژه برای مراقبت از مژه استفاده کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

بهترین روش پاک کردن ریمل ضد آب از لباس

ممکن است زمان استفاده از ریمل، مقدار کمی از آن روی لباس بریزد برای پاک کردن ریمل ضد آب نیاز به محلول یا مواد خاصی ندارید بلکه تنها نیاز است مراحل زیر انجام دهید.

  • قبل از خشک شدن ریمل بهتر است از یک دستمال برای پاک کردن ریمل از لباس استفاده کنید اما مراقب باشید لکه روی لباس پخش نشود.
  • مقدار کمی مایع ظرف‌شویی را روی لکه لباس بریزد و اجازه دهید چند دقیقه‌ای لباس در همین حالت باقی بماند.
  • لباس را با آب گرم بشورید تا لکه پاک شود.
  • در غیر این صورت بهتر است این کار را مجددا تکرار کنید تا لکه به صورت کامل پاک شود.

جمع‌بندی

استفاده زیاد از ریمل ضد آب را به شما توصیه نمی‌کنیم چراکه ممکن است به راحتی از روی مژه‌های چشم شما پاک نشوند. اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید از این ریمل برای ماندگاری بیشتر استفاده کنید، حتما در شب از روش‌های بالا برای پاک کردن ریمل ضد آب استفاده کنید تا مژه‌های شما آسیب نبینند. امیدواریم این روش‌ها کاربردی باشند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا