تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

بررسی علت صدای کمپرسور کولر ماشین

خودروسرویس و نگهداری

آیا کمپرسور ماشین شما سر و صدای غیرمعمول ایجاد می‌کند؟ اغلب، برای پیدا کردن علت صدای کمپرسور کولر ماشین باید به نوع سروصدایی که از سیستم کولر می‌آید توجه کنید تا شما را به قطعه خاص یا قسمت معیوب سیستم کمپرسور برساند. 

منشأ صداهای کولر ماشین

عناوین زیر، منشأ صداهای خاصی را که ممکن است از سیستم کولر اتومبیل خود بشنوید، توضیح می‌دهند. صداها منظورشان را به شما خواهند گفت تا بتوانید روی بخش خاصی از سیستم با مشکل احتمالی مشخص، تمرکز کنید.

  1. کلاچ فرسوده
  2. کمپرسور بد
  3. شیلنگ‌های معیوب
  4. پایه‌های قطعات شل

صدای کمپرسور ماشین

بنابراین به بخش مربوطه بروید و بررسی کنید که آیا واقعاً مشکلی در سیستم کولر شما وجود دارد یا خیر و علت صدای کمپرسور کولر ماشین خود را پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی تعویض کمپرسور کولر پراید

تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

تشخیص علت صدای کمپرسور کولر ماشین

برای شناسایی و در صورت لزوم، بررسی قطعات، دفترچه راهنمای تعمیر خودروی خود را در اختیار داشته باشید.

1. صدای کلیک یا جیغ کمپرسور کولر ماشین

صدای کلیک کمپرسور کولر ماشین طبیعی است. احتمالاً چیزی که می‌شنوید درگیر شدن کلاچ کمپرسور کولر ماشین است. با این حال، یک کلاچ فرسوده هم می‌تواند علت صدای کمپرسور کولر ماشین باشد؛ بنابراین می‌توانید این را به عنوان یک علامت هشدار در نظر بگیرید.

با این حال، اگر هر بار که موتور دمنده شروع به چرخیدن می‌کند، چیزی که می‌شنوید صداهای کلیک سریع است، ممکن است مواد خارجی در عملکرد موتور تداخل داشته باشند. اغلب، زمانی که کلاچ به پایان عمر خود می‌رسد، با اتصال کلاچ، کلیک‌های بلند ممکن است به صدای جیغ یا جغجغه تبدیل شود.

سرویس پیشنهادی شارژ گاز کولر ماشین در محل

اما دلایل دیگری هم می‌تواند علت صدای کمپرسور کولر ماشین باشد:

  1. کلاچ آلوده به روغن.
  2. کمپرسور متوقف شده.
  3. قرقره یا بلبرینگ معیوب.

کمپرسور کولر ماشین شما از تسمه سرپانتین موتور برای کار کردن استفاده می‌کند. اگر منبع صدای جیغ را در سیستم کولر ماشینتان پیدا نکردید، تسمه درایو را بررسی کنید. اگر تسمه سرپانتین خودروی شما چند سال قدمت دارد یا کیلومترهای زیادی کار کرده است، ممکن است لازم باشد آن را تعویض کنید. برخی از خودروها، به خصوص مدل‌های قدیمی‌تر، از بیش از یک تسمه محرک برای راه‌اندازی سایر لوازم جانبی استفاده می‌کنند. در صورت لزوم، آن تسمه‌ها را نیز بررسی کنید و به دفترچه راهنمای تعمیر خودروی خود مراجعه کنید.

2. یک نوع ارتعاش صدا می‌شنوید

به نظر می‌رسد صداهای لرزشی که از سیستم کولر می‌آیند، در داخل کابین خودرو اتفاق بیفتند. معمولاً وقتی صدایی مانند ارتعاش را می‌شنوید، در واقع یک شیلنگ علت صدای کمپرسور کولر ماشین است. در این حالت یک شیلنگ در اثر ساییدگی آن به شیلنگ یا بخشی دیگر در محفظه موتور باعث ایجاد این صدا می‌شود.

مطلب پیشنهادی کولر ماشین چگونه کار می ‌کند؟

کاپوت را بازکنید و به شیلنگ‌های سیستم کمپرسور کولر ماشین خود نگاهی بیندازید. ببینید آیا آن‌ها با شیلنگ یا قطعه دیگری در تماس هستند یا خیر. به دنبال خراش یا نقاط ساییده شده روی شیلنگ باشید. در صورت لزوم، مسیر شیلنگ‌ها را با استفاده از کابل‌های نایلونی تغییر دهید.

بررسی علت صدای کمپرسور

3. کمپرسور کولر صدای جغجغه، ناله یا تق‌تق می‌دهد

اغلب، صداهای تق‌تق، ناله یا ضربه از یک کمپرسور کولر با پایه‌های شل یا آسیب دیده می‌آید. این صدا ممکن است گاهی بیاید و برود.

  1. پایه‌های کمپرسور را بررسی کنید. پیچ‌های نصب را محکم کنید یا در صورت لزوم پایه‌ها را تعویض کنید.
  2. صداهای تق‌تق نیز ممکن است از داخل کمپرسور سرچشمه بگیرند. با افزایش شتاب کولر نیز ممکن است میزان صدا افزایش یابد. این به این معنی است که یک قطعه معیوب علت صدای کمپرسور کولر است و کمپرسور باید بررسی شود. در بیشتر موارد، باید کمپرسور تعویض شود.
  3. تسمه‌های محرک را از نظر ساییدگی یا آسیب دیگی بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

سایر منابع رایج صداهای تق‌تق کمپرسور کولر ماشین:

  1. بلبرینگ‌های قرقره کمپرسور
  2. موتور دمنده
  3. کلاچ کمپرسور

مطلب پیشنهادی علائم خرابی ترموستات کولر پراید

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

4. کمپرسور کولر صدای وزوز می‌دهد

اغلب، ممکن است پس از سرویس و پر شدن سیستم با مبرد، مدت کوتاهی صدای وزوز از کمپرسور کولر شنیده شود یا ممکن است هنگام روشن کردن کولر صدای وزوز بشنوید، این وضعیت عادی نیست.

معمولاً صدای وزوز نشان می‌دهد که سیستم با مبرد بیش از حد شارژ شده است. این ممکن است منجر به مشکلات عملکردی (خنک کننده ضعیف) و بدتر از آن، آسیب به اجزای سیستم شود. در صورت عدم مراقبت، ممکن است در نهایت مجبور شوید کمپرسور را تعویض کنید.

به مغازه‌ای که سیستم کولر ماشین شما را سرویس می‌کند مراجعه کنید، در مورد صدا به آن‌ها بگویید و از آن‌ها بخواهید سیستم را بررسی کنند و علت صدای کمپرسور کولر ماشین شما را بررسی کنند.

صدای کمپرسور کولر ماشین

5. کمپرسور کولر ماشین صدای سوت یا خش خش ایجاد می‌کند

اغلب اوقات، صدای سوت یا خش‌خشی که از سیستم کولر ماشین می‌آید، نشانه‌ای از مشکل سیستم نیست. ممکن است صدای خش‌خش را پس از خاموش کردن کولر بشنوید، زیرا مناطق فشار بالا و فشار پایین در سیستم برابر می‌شوند. هنگامی که مبرد از طریق یک جزء جریان می‌یابد، صدای سوت یا خش‌خش ایجاد می‌کند.

کمپرسور

صرفه‌جویی در هزینه‌های خودرو

هیچ سیستم کولری کاملاً بدون سر وصدا نیست؛ اما صداهای غیرمعمول اغلب اولین نشانه‌های وجود یک مشکل هستند. آن‌ها را نادیده نگیرید. صداهای خفیف یا بلند ممکن است نشان دهنده یک مشکل بالقوه و جدی در سیستم کمپرسور کولر ماشین شما باشند. پیدا کردن علت این صداها می‌تواند در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کند.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

با این حال، صداهای سیستم کمپرسور کولر ماشین تنها صداهایی نیستند که ممکن است از زیر کاپوت بیرون بیایند. تسمه‌ها، اجزای تعلیق، سیستم فرمان، قرقره‌ها و برخی دیگر از اجزا و دستگاه‌های موتور هم می‌توانند نویز داشته باشند و همچنین ممکن است نشان دهنده وجود مشکل در ماشین شما باشند.

مطلب پیشنهادی عیب یابی کولر پراید صبا

این راهنما به شما کمک می‌کند تا علت صدای کمپرسور کولر ماشین را پیدا کنید و ببینید صداها از کجای سیستم می‌آیند. هنگامی که متوجه شدید چیزی در سیستم کولر ماشین شما دچار مشکل شده است، می‌توانید آن را به تعمیرگاه ببرید یا اگر می‌توانید خودتان با کمک کتابچه راهنمای تعمیر خودرو، اقدامات و تعمیرات لازم را انجام دهید. اگر مکانیک قابل اعتماد سراغ ندارید یا بردن ماشین به تعمبرگاه و معطلی در آنجا برایتان مشکل است از سرویس تعمیر خودرو در محل آچاره استفاده کنید و از قیمت اقتصادی، کیفیت بالا و راحتی آن بهره ببرید.

درباره تعمیرات خودرو بیشتر بخوانید

اواپراتور کولر پراید چیست

انواع پولیش خودرو

تنظیم مصرف سوخت با دیاگ

نحوه تعمیر قطب باتری

اسید باتری چیست

3.5/5 - (20 امتیاز)

134 دیدگاه

  1. باسلام ماشین پراید دارم موقعی که کولر روشنه و میخام راه بیافتم ی صدایی داخل کاپوت میاد شبیه رفتن روی یه حلبی مثلا لاق لاق میکنه انگار ی چیزی لق میزنه میخاد بیافته ولی بعد که سرعت میره بالا قطع میشه. مشکل چیه؟

    1. با سلام، احتمال قوی از تسمه کولر است که نیاز به رگلاژ و درصورت پوسیدگی نیاز به تعویض تسمه دارد و حتما غلتک سفت کن تسمه هم بازدید و چک شود.

      1. سلام وقت بخیر
        ماشین شاهین دارم مدل 401
        ماشین وقتی ایستاده و کولرشو روشن کنم ،یکم کمپرستور روشن میشه و خاموش میشه خیلی هم هواش گرم میشه
        ولی هنگامی که ماشین در حال حرکته کولر خوب خنک میکنه ب نظرتون مشکل از کجاس؟
        با تشکر

          1. سلام وقت بخیر . کولر ماشین وقتی روشن هست با کمپرسور کردن خیلی صدای هرهر داخل کابین ماشین میاد

      2. سلام 207مدل99دارم وقتی کولر رو روشن میکنم رو حالت ACبعد از اینکه15دقیقه ماشین درحال حرکت هست یک صدای وز میاد و قطع میشه و دوباره بعد از 6دقیقه همین صدا و میاد و قطع میشه و وقتی ماشین درجا و ثابت هست صدای وز نمیده

        و وقتی روحالت Ecoمیزارم حتی در حال حرکت هم این صدارو نمی‌ده

  2. کمپرسور ساندن تازه نصب کردم
    هنگامی که گاز خالی میکنم که ماشین متوقف بشه از کولر صدای غرررررر بلند میشه

      1. دوماه پیش کولر ماشین رو گاز زدیم
        یک هفته پیش موقعی که کولر روشن میکردم یه صدای فشفش از زیر داشبورد میومد انگار مایعی رد میشه کم بعد یک هفته وقتی کولر روشن میکنم کمپرسور تق میکنه میره زیره بار و فن روشن میشه ولی باد گرم میزنه ممنون میشم راهنمایی کنین

        1. من هم همین مشکل رو دارم .اواپراتورم سوراخ شده عوض کردم باز هم سوراخ شده کسی هم دلیلشو هنوز پیدا نکرده

        2. سلام وقت بخیر . کولر ماشین وقتی روشن هست با کمپرسور کردن خیلی صدای هرهر داخل کابین ماشین میاد

      2. سلام الان یه مدت بود که کولر روشن میکردم زیر پای سمت شاگرد صدا ی شششش میومد بعد تقریبا ۱هفته الان ماشین سرما نداره دلیلش چیه وقتی خاموششم میکنم همین صدا میاد

  3. سلام پراید ۸۷ دارم سه ماه پیش گاز کولرشو شارژ کردم بعد شارژ کولرو که روشن میکردیم از کمپرسور یه صدای جیر جیر میومد مثل صدای تسمه که بعضا صدا میده ( البته تسمه های ماشین سالم هستن و صدایی نمیدن صدای تسمه رو مثال زدم ) به اوستا گفتم این صدای چیه گفت اون صدا طبیعیه وقتی یه مقدار گاز میدادم صدا قطع میشد و خنکی کولرم خوب بود مشکلی نبود یکی دوهفته اخیر که هوا یه مقدار خنک شد زیاد از کولر استفاده نکردم تااینکه امروز کولر روشن کردم دیدم خنکیش مثل قبل نیست و کم شده کامل قطع نشده ولی خیلی کم شده اون صدای جیر جیر کمپرسور هم زیاد شده کاپوتو زدم بالا به لوله آلمینیومی که وارد اتاق میشه دست زدم لوله گرم بود قبلا وقتی کولر روشن بود یه صدای تق از کمپرسور میومد انگاری اتوماتیک میکنه ولی امروز کمپرسور معلوم بود روشنه ولی صدای تق نمیداد زنگ زدم به همون باطریساز قضیه رو گفتم گفت احتمالا گازش خالی شده و اون صدای تق هم که دیگه نمیاد بخاطر اینه که چون کولر کامل خنک نمیکنه و دما باید به یه حدی برسه تا کمپرسور کلیک کنه ،،،، حالا نمیدونم گازش از یه جا تخلیه شده یا کمپرسورش ایراد پیدا کرده ،، به اون صدای جیر جیر ربطی داره یا نه ؟! ناگفته نمونه چند روز پیش جلو سمت راننده ماشین یه دست انداز بد افتاد ، حالا اینم گفتم در جریان باشید که اصلا ربط داره یانه ،،ممنون از راهنماییتون ،، خیلیم طولانی نوشتم 😅

    1. سلام. صدای جیر می‌تواند از تسمه و غلتک‌ها و درصوتی که سالم باشند از بولبرینگ کمپرسور کولر است. شما حتما باید برای کولرتان تست نشتی بدهید تا مطمئن شوید گاز از جایی خارج نشده باشد. در صورتی که گاز خارج شود هم خنکی ندارید هم کمپرسور ممکن است وارد مدار نشود.

    2. ماشین منم دقیقا همینطوریه الان بعد چندروز خاموش بودن ماشین امروز رفتم روشنش کردم کولرم گرفتم دیدم سرما نداره و کمپرسو یه بار بیشتر نمیزنه لوله رو دست زدم دیدم گرمه .شما عیبشو پیدا کردی؟

      1. سلام ماشین النترا موقع روشن کردن کولر یه صدای شبیه جابجایی گاز چند ثانیه میاد، شب و اول صبح معمولا کولر خنک می‌کنه ولی ظهر اصلا کولر خنک نمیکنه، نیم ساعت از حرکت که بگذره پرتاب باد خیلی کم میشه، اگه کولر رو خاموش کنی و دریچه رو باز کنی چند ثانیه دوباره روشن کنی خوب میشه انگار یخ میزنه مشکل از چیه؟

        1. به احتمال زیاد هم گار کولر کم است و هم سیستم هوا گرفته و نیاز به تخلیه کامل گاز کولر به‌وسیله پمپ وکیوم و تزریق گار جدید دارد.

  4. سلام من ی پراید ۹۸ دارم بعضی وقتا کمپسور قرو قور میکنه که با دور موتور کمو زیاد میشه بعد خودش خوب میشه تو خنک کردنش تائیری نداره بنظرتون همینطور کار کنه بدتر میشه ؟

    1. احتمالا تسمه نیاز به رگلاژ دارد و حتما از تسمه دندانه‌دار استفاده کنید.

  5. سلام میشه راهنماییم کنید پراید مدل ۸۸ دارم وقتی تو گرما کولر میگیرم امپر میر وسط بعد ک خاموش میکنم ماشین و صدای قل قل میاد از محفظه انبساطم نیس صدا از زیر داشبورد میاد لوله های کولر و دست میزنم داخلش و انگار قل قل کنه اب اونجور میلرزه بازم میگم ماشین و خاموش میکنم صدا میاد از چیه میترسم دلیل روغن سوزیم ک موتور تعمییر کردم همین باشه چون موتور روغن نداشت این صدارو نمیداد بهش اضاف کردم روغن کولر گرفتم ب صدا اومد دوباره میترسم ربط داشته باشه بهم

    1. سلام، این دو مشکل هیچ ارتباطی به هم ندارد، اما برای اطمینان خاطر رادیاتور را شستشو دهید و درب رادیات را عوض کنید.

  6. با سلام من پراید دارم ۱۱ سال دست خودمه مدل ۸۶ دو سال هست کمپرسور کولر وقتی درجا یا توشهر کارمیکنه باد گرم میزنه ولی تو جاده خوبه چکار کنم درست میشه ممنونم اگر راهنمایی بکنید

    1. با سلام، در قدم اول کندانسور را شستشو دهید. و از فن یورو 4 استفاده کنید.

  7. سلام…ایکس ۳۳ صفر گرفتم یکدفعه صدا افتاد توش نگاه کردم میبینم در حالت کولر خاموش تسمه روی پولی کمپرسور کشیده میشه ولی پولی حرکتی نداره و با گیر زیاد و صدای جغجغه مانند بصورت تیک تیک میچرخه کولر رو که روشن میکنم صدا هست و با گیر میچرخه ربع دور ربع دور و اصلا خنک کنندگی نداره…علت چی میتونه باشه و اینکه میشه رانندگی کرد باهاش تا تعمیرگاه؟ تسمه دینام نمیبره؟

    1. درود، در قدم اول تسمه و سفت کن تسمه چک شود. احتمال قوی تسمه شل شده و رانندگی طولانی با خودرو اصلا درست نیست. در این شرایط تسمه درحال رد کردن است.

      1. سلام. تیبا دارم. زمانی که کولر میگیرم صدای موتور از توی کابین عوض میشه. انگار زور میزنه ماشین. احتمال میدم از کمپرسور کولر باشه. کولر خوبه سرد میکنه. اما صداش اذیتم میکنه. نیاز به نشون دادن داره؟

  8. سلام وقتتون بخیر
    ماشینم ریو دو ماهه خریدم کولرشو هرموقع دکمه ac میزنم صدای زوزه میده بعد ک خاموش میکنم صدا قطع میشه علت چیه ؟

    1. با سلام، می‌توانید با تسمه پهن‌تر این مشکل را بطور کامل رفع کنید. بعضی از تعمیرکاران از ترس شل شدن تسمه بیش از انداره رگلاژ تسمه انجام می‌دهند. این کار اشتباه است.

  9. سلام . ۲۰۶ مدل ۹۰ تیپ پنج دارم. یک سالی هست که وقتی کولر میگیرم ، صدای وییییییزززز از زیر داشبورد میاد . زمانی که توراه گاز میدم صدا همزمان بیشتر میشه و کلاچ که میگیرم صدا با دور موتور کم میشه. و قطع میشه دوباره هم زمان با صدای کلاچ کولر صدا شروع میشه.
    کولر سازی بردم ، کمپرسور رو کامل باز کرد و گاز جدید زد باز هم همین صدا و دارم . بنده خدا میگه نمیدونم از کجاست . میشه راهنمایی کنید . خیلی ممنونم کمکم کنید.

  10. سلام…ماشینم تیبا ۲ هستش…دو دفعه پشت سرهم تسمه کولر پاره کرده یا اینکه تسمه از روی هرزگرد میفته…پولی سرمیلنگ عوض وردم درست نشد…مشکلش چی میتونه بدشه

  11. سلام و شب بخیر
    ببخشید وقتی فن روشن هست هیچ صدایی ندارم ولی به محض روشن شدن کولر ماشین پارس، یک دفعه صدایی مثل گیر کردن پره های فن میده

  12. سلام
    ماشین بنده کوییک هستش و تقریبا یک ساله تحویل گرفتم. اگه اشتباه نکنم 3 ماهی هستش که یک صدای زوزه طور از داخل موتور سمت شاگرد میاد که رفتن چند جا نشون دادم گفتن تسمه مشکل داره که برام رگلاژ کرد و بعد از اون باز صدا برگشت و گفتن که از هرز گرده. خلاصه نمایندگی گفت کولر بگیر و اگه قطع شد مشکلی نیست و امکان داره کمپرسور خیس شده باشه و با این کار صدا میره که با این کار صدا کمتر شد. میخواستم بدونم حرف نمایندگی چقدر درسته و به نظر شما چکار انجام بدن که هر چه زودتر از این وضعیت دربیاد؟
    باتشکر

    1. با سلام، نمایندگی درست تشخیص داده، اما می‌توانید با تسمه پهن‌تر این مشکل را بطور کامل رفع کنید. بعضی از تعمیرکاران از ترس شل شدن تسمه بیش از انداره رگلاژ تسمه انجام می‌دهند. این کار اشتباه است.

  13. سلام ماشین من ۲۰۶ تیپ ۲ هست قبله اینکه که بشینم داخل ماشین یه صدایی شبیه ویز از کولر ماشین میاد و بیشتر زمستون اتفاق میوفته تابستون زودتر قطع میشه یعنی تا در ها باز میشین این صدا میاد علت چی میتونه باشه

  14. سلام سمند دارم صدای بلبرینگ میاد در حالت عادی وقتی کولر روشن میکنم صدا قطع میشه، بلبرینگ سر کمپرسور عوض بخواد بشه گاز تخلیه میشه؟

    1. سلام نه در جا قابل تعویض است. اگربلبرینگ گیرپاژ باشد باید کمپرسور باز شود. باید کار را به باطری ساز بسپارید. گاز کولر در مخزن تخلیه و سپس داخل سیستم زده شود.

  15. سلام من پراید ۱۱۱ مدل ۹۲ دارم تازه گاز کولر زدم ولی احتمالا زیاد زدم یک دقیقه بعد که گاز زدم شروع کرد سروصدا کردن صدای تقریبا بلند جیغ و ناله صداش کم زیاد میشد یکم گازو کم کردم بازم صدا میداد ولی کمتر، نشون مکانیک دادم چنتا گاز داد با ماشین از رو درجه گفت مشکل کمپرسوره قدرت نداره میخواستم از شما بفهمم دقیقا مشکل از کجاش میشه ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. با سلام، ایراد ممکن است از جای دیگریباشد. زمانی که تسمه دینام و تسمه کولر شل باشد و یا سفت‌کن تسمه، هرزگرد دچار خرابی شده باشند و یا پیش می‌آید که مکانیک تسمه دینام و تسمه کولر را جابجا می‌بندد. بهتر است قبل از انجام هر کازی تسمه کولر را با نمونه دندانه‌دار تعویض کنید و دوم حتما با گیج مخصوص مقدار گاز کولر را اندازه کنبد.

      1. سلام وقتتون بخیر
        من ۲۰۶ دارم تازه نشتیابی کردم
        داشبورد هم باز شده و اواپراتور درست شده
        صدای فیس فیس شدیدی میاد وقتی کولر رو روشن میکنم
        سال‌های گذشته هم میداد یکم و کم کم خالی میشد گازش
        این فیس فیس علتش چیه؟

    2. سلام. تیبا دارم. زمانی که کولر میگیرم صدای موتور از توی کابین عوض میشه. انگار زور میزنه ماشین. احتمال میدم از کمپرسور کولر باشه. کولر خوبه سرد میکنه. اما صداش اذیتم میکنه. نیاز به نشون دادن داره؟

  16. با سلام موقعی که کولر 405 رو اول فنش روشن میکنم از داخل داشبورد صدای (وینگ .وینگ )میده علتش چی هست .

  17. باسلام من موقع روشن کردن کولر ماشین و گاز دادن یه صدای قور قور از ماشین بلند میشود کومپرسور رو عوض کردم تسمه تایم رو هم تعویض کردم هرزگردا هم تعویض شد ولی هنوز صدا نیوفتاده ماشین هم سمند ef7 هست لطف میکنید راهنمایید کنید یا ارجاع بدید به جایی که بتونن صدا رو برطرف کنن

  18. سلام
    وقت بخیر
    گاهی وقتها که کولر ماشین رو روشن میکنم صدای غرغر و لرزش همراه با صدای زیاد میاد و چندبار که خاموش روشن میکنم و گاز میدم ، دوباره کولر روشن میکنم درست میشه
    گاهی هم توی مسیر کولر میگیرم و وقتی میرسم و پارک میکنم میبینم همون صدا میاد و وقتی کولر رو خاموش میکنم صداش میوفته
    علتش چی میتونه باشه؟

  19. سلام وقت بخیر
    ۲۰۶ مدل ۹۰ تیپ ۵ دارم
    کولر بعد از مدتی که کار میکنه (به فرض بعد از نیم ساعت) صدایی مثل قل قل میده و این صدا قطع و وصل میشه
    گاهی دنده عقب که میرم بدتر میشه
    مشکل چی میتونه باشه

    1. درود، قل قل از خود موتور است چون ضعف خنک کاری دارد. بهتر است درب قمقمه عوض شده و رادیات شستشو داده شود. فن اصلی هم بهتر است بازدید شود.

    2. سلام وقت بخیر
      من وقتی کولر روشن میکنم بعد از چند دقیقه توی دنده ۳ و ۴ کلاچ که میگیرم از تو کاپوت صدا میاد انگار دوتا وسیله میخورن به هم، ماشین ام وی ام ۱۱۰ تازه هم صفحه کلاچ رو دادم کوبیدن بعد اون اینجوری شد

  20. سلام خسته نباشید
    رانا دارم مدل ۹۴ کولر که میگیرم تو دنده یک یا درجا که کار میکنه با کولر بعضی اوغات یه صدای زوزه میاد قطع میشه

  21. سلام ، ۲۰۶ تیپ ۲ ، مدل ۸۵ دارم
    توی اتاق صدای شیپور میاد و کولر ساز نتوسته درستش کنه ، باید چیکار کنم ؟
    سپاس

    1. با سلام، مشکل خودروی شما نیاز به بررسی بیشتر دارد و بدون بررسی دقیق نمی‌توان اظهار نطر کرد.

  22. باسلام .کولر ماشین فشنگی و اورنگی هاش خراب بود .تعویض شوند کردم بعدش گازش کردم
    حالا موقعی که کولررومیزنم یه صدایی میده .ماشین نوهستش .میشه راهنمایی کنید

  23. سلام بنده ال ۹۰ دارم . هنگام استفاده از کولر،زمانی که کومپرسور کار میکنه هم قدرت موتور می افته هم زوزه میکشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  24. سلام ماشینم پراید هیت وقتی دکمهacکولر رو میزنم تسمه از روی پولی کممرسور رد میشه یعنی ب سختی پولی کمپرسور رو تاب میده دلیلیش چیه

    1. با سلام، پولی تاب دارد و باید تعویض شود. از طرفی تسمه سفت کن نیاز به بررسی دارد.

  25. سلام وقت بخیر
    تیبا دارم کولر میگیرم وقتی سرگاز میدی زیر دور۱۰۰۰ تا گاز بخابع همراه با صدای موتور ی صدا ناله ای میکنه ولی درجا یا حین گاز خوردن اینطور نیست
    از چی میتونه باشع ممنون

  26. سلام مهندس وقت بخیر هیوندا کوپه fx 2008 دارم به تازگی کمپرسور سرویس کردم و کاراشو انجام دادم در هنگام که کولر روشن هست و کمپرسور کار میکنه همچیز عادی هست بعد از خاموش کردن A/C (کولر) شروع به صدایی مانند قیژ قیژ میکند دوباره کولر رو روشن کنید صدا متوقف و به حالت عادی بر میگردد و صدا از سمت چرخ اهنی کمپرسور میاد ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام، احتمال زیاد تابیدگی یا عدم رگلاژ تسمه در جلوی موتور وجود دارد. در زمان گرم و سرد بودن نیاز به بررسی دارد.

  27. سلام
    موقع روشن کردن کولر در x22 صدای تق نسبتا بلندی از کاپوت میاد، مشکل دیگه نداره.
    میخاستم نظرتان بدانم؟
    باتشکر

  28. سلام
    وقت بخیر
    Fmc مدل sx5 دارم
    وقتی از کولر استفاده میکنم حدود ٢٠ کیلومتر به بالا مسیر میرم صدای شبی چیزی که لق آویزون باشه وقتی کوچکترین دست انداز صدا میده یا ترمز میگیرم

  29. با سلام هایما اس ۷ مدل ۴۰۲ دارم کولر ماشینم از دیروز در هنگام حرکت به طور منظم ضمن کلاچ کردن صدایی مانند فیشششش فیش ازش در میاد پس از دو سه ثانیه قطع میشه و بعد از مثلا ۱۰ ثانیه تکرار میشه اگه ممکنه بفرمایید ایراد از کجاست؟ سرمایش خوبه تغییر نکرده و لوله ها کاملا سرد هستند

  30. با سلام. ساینا مدل ۹۷ دارم. وقتی کولر روشن می کنم تقریبا هر ۲۰ دقیقه یکبار صدای شبیه به بوق یا شیپور و همچین چیزی از قسمت سمت شاگرد بلند میشه و باز قطع میشه و بعد چند دقیقه باز این صدا میاد گاهی یک ساعت یکبار گاهی چند دقزقه یبار. مکانیک هم بردم نمیدونه چیه مشکل. ممنون میشم راهنمایی کنید

  31. سلام خسته نباشید
    ۱۴۱ مدل ۸۸ دارم چند روز بعد از گاز زدن کولر خوردروم تو حالت درجا یا در حرکت صدای زوزه از ماشین میاد حتی کلاچم میگیرم گاز میدم باز زوزه میکشه.(صدای زوزش مثل زمانیه که فرمون روغن هیدرولیک نداره و زوزه میکشه).
    ممنون میشم راهنماییم کنین

  32. سلام ، من یک پراید مدل ۷۸ دارم سه بار تا بحال گاز زدم ولی بعد از یکی ۲ روز کار کردن صدای خالی شدن هوا از دریچه های کولر می‌شنوم که بعدش دیگه باد گرم میزنه ، نشتی نداره و کمپرسور هم سالمه ، میتونه از اواپراتور باشه مشکلش ؟

  33. سلام پراید مدل ۸۷ دارم هروقت دکمه روشن کولر رو میزنم صدای خیلی بدی از کمپرسور میاد خواهشا راهنمایی کنید

    1. سلام
      اگر صدای جیر جیر هست، دلیلش کمپسور نیست از تسمه است و تسمه سفت کن هست که هزینه ای نداره / اگر کمپرسور باشه بلبرینگ معمولا خراب میشه رو کار میشه عوض بشه بستگی به ماشین داره

  34. سلام
    شاهین صفر خریدم ۱۴۰۲ کولر خیلی خنک و خوب هست اما صدای نویز مانند یا صدای گیربکس ماشن که زوزه داره
    خیلی زیاده و کاملا از کولر هست روشن میکنم زوزه داره وقتی گاز میدم چه کم چه زیاد زوزه هست
    مشکل چی هست راهنمایی میکنید لطفا

    1. سلام
      علت های زیادی میتونه داشته باشه صداها متفاوت هستن نمیشه نظر داد

    2. سلام
      من یه پراید ۸۶ دارم ، وقتی کولر رو روشن میکنم بعد از چند دقیقه صدای جیر جیر از دریچه میاد و بعضی وقتها صدا زیاده و بعضی وقتها کمه ، و وقتی درجه کولر رو کم میکنم صدای جیر جیر کم میشه ، باد و خنکی کولر خوبه ، تاکید میکنم ، اولش صدا نمیده ، وقتی که چند دقیقه کار میکنه صدا میده.
      ممنون میشم راهنمایی کنید.

  35. سلام یه ۲۰۶ تیپ ۲ دارم کمپرسور کولر رو باز کردم فقط در جلوش که قسمت کاسه نمد میشه باز کردم بنزین داخلش ریختم بعد خشک کردم بعدش یه سرنگ بزرگ ۶۰ سی‌سی میشه فک کنم داخلش روغن مخصوص ریختم اول صدا نداشت ولی الان وقتی کولر میگیرم ویز ویز بلندی میکنه با گاز هم زیاد و کم میشه مشکل از چیه ممنون

    1. حالا ما نمیدونیم نیت شما چی بوده از اینکار ولی بزنین پکینگ و قطعات از بین میبره و با شستشو احتمال قوی اشغال وارد مدار شده و به کمپوسر و بلبرینگ ها اسیب زده که صدا میاد

  36. سلام وقت بخیر ۴۰۵ مدل ۹۹ دوگانه سوز دارم الان ۳ روز وقتی ماشین چندین ساعت خاموش هست میخام کولر روشن کن کولر ماشین صدای عجیبی میده مثل انگار موتور ماشین تق تق می‌کنه تا راه بی افته

  37. با سلام بنده ماشين پرايد 132 مدل 95 دارم وقتي ميخوام كولر ماشين روشن كنم صداي غير عادي ميشنوم يه كم ماشين حركت كرد صدا قطع ميشه علت چيست با تشكر

  38. سلام
    یه ساینا اس دارم ، وقتی کولر قطع میشه یه صدای جیغ کوچیک میاد و به همین ترتیب
    چیکار کنم؟

  39. سلام مجدد
    در حین حرکت بین دور موتور ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ یه صدای جیرجیری میاد.راهنماییم کنیین ؟؟ ممنون

  40. سلام : پراید مدل 88 دارم، چند روز پیش اوپراتور کولر را عوض کردم و کولر را گاز زدم، الان بعد چند روز الان که ماشین را خاموش میکنم تا دو سه دقیقه بعدش از زیر داشبورد قسمت اوپراتور یه صدایی میاد ممنون میشم دلیلش را بهم بگین. با تشکر

  41. سلام
    تیبا ۲ حدود ۱ دقیقه بعد روشن کردن کولر صدای وحشتناکی از داشبورد میاد. در حد چند ثانیه طول میکشه بعد قطع میشه.
    اگه بعد روشن شدن ماشین، حدود ۱۵ دقیقه بعد، کولر رو روشن کنم دیگه اون صدا نمیاد.

  42. سلام من یه ماشن روا معملی دارم وقتی کولر رو میزنم زدای جیغ خیلی بلندی ازش بلند میشه وقتی وای می ایستم و ماشن رو دنده نیست برای ۲ ثانیه صدا میره و بعد دوباره میاد انگار یه اسب نعره میکشه لطفن راهنمایی کنید

    1. سلام
      حتما باید تسمه پروانه عوض شده و به خوبی رگلاژ شود، اگر حل نشد پولی دینام و پولی هیدرولیک بررسی شوند.

      1. سلام خستهونباشید ماشینم پراید هس مدل ۸۵ تست نشت گار دادم اوکی بود بعد گاز زد کمپروسور صدا میداد بعد گاز میداد قطع میشد .بعد ک ماشین داغ میکرد کولر خاموش میشد باد گرم میداد

  43. سلام خسته نباشید ماشینم کوییک ۱۴۰۱ چند روز پیش سر گاز زدم ،بعداز اون بعضی اوقات کولر قطع و وصل میکنه یه صدای خیلی شدید برای چند ثانیه میده بعد درست میشه ،مشکل از چیه؟

  44. سلام وقت بخیر
    بنده ی کوئیک ۹۹ دارم ی مدتی هست که کولر میگیرم برای مسافت قابل توجهی که با سرعت پایین حرکت میکنم یک دفعه پرتاب باد کم و گرم میشه .
    رفتم پیش کولر ساز میگه مشکل گازکولر نیست و برقیه
    رفتم پیش برق کار میگه احتمالا ترموستات خراب شده
    ممنون میشم راهنماییم کنید تا هزینه هام کاهش پیدا کنه.
    ممنون از تیم شما

  45. سلام خدمت دوستان
    میشه ی راهنمایی ب من کنید لطفا من ماشینم پراید صبا هست تازگیا کولر ماشینو سرویس کامل کردم ولی وقتی کولر میگیرم ماشین ک رو سه لو صدای قر قر میده وقتی گاز میدم صدا قطع میشه ممنون میشم کواب بدین

  46. سلام وقت بخیر
    چند وقت هست که پراید 141 من لوله فشار پایین لرزش داره مشکل سرما دهی هم نداره و این مسئله خیلی ذهن من درگیر کرده چون قبلا این لرزش نداشت

  47. سلام. من خودرو کوئیک ۹۹ دارم.بردم پیش کولر ساز نشتی ریز داشت نشت گیر ریخت داخل لوله کولرچیزی نشون نداد.بعد گاز زد بعد از یک ماه گاز کولر خالی شد.بردم پیش یک کولر ساز دیگه کمپرسور تست کرد سالم رادیات سالم گفت شیلنگ رابط خرابه عوضش کرد گاز زد تا یه هفته خوب بود ولی بعدش متوجه شدم کمپرسور دیگه اتومات نمی کنه احتمالا گاز کم کرده و وقتی ac رو میزنمیه صدای فس از سمت داشپورد شاگرد میاد و همچنین وقتی کولر و خاموش میکنم همون صدا تا چند ثانیه میاد.ممنون میشم راهنمایی کنید🙏🙏

  48. سلام بر اساتید برنامه.من مشکلم و مطرح کردم یک کارشناس همین برنامه به ما گفت ایراد از کلاچ مغناطیسی هستش خواستم بدونم اگه ایراد از کلاچ مغناطیسی باشه باعث میشه گاز کولر کم بشه؟تا الان پیش دو تا باطریساز بردم کمپرسور و رادیات تو تست سالم !شلنگها هم ظاهرا نشتی ندارن ولی گاز میزنم بعد از یه هفته گاز کم میکنه.کلافه شدم نمیدونم چیکار کنم اگه کسی چیزی میدونه راهنمایی کنه.ممنون میشم🙏

  49. با سلام من سورن پلاس یه ماه پیش گرفتم کولر که می زنم صدای ناله با قرقر میاد الانم دو روزه که باد گرم میاد و انگار کمپرسور کار نمیکنه

  50. سلام
    من تیبا ۱ مدل ۹۷ گرفتم، کولر سرمای قابل قبولی داره اما در هنگام روشن بودن کولر و مخصوصا وقتی در سرعت های پایین مثلا دست انداز صدای ناله مثل صدای نهنگ می ده، تسمه هاشو سفت کردم فرقی نکرد، گازشو بردم چک کردن ، گفتند اندازه هست، امروز باز یه مقدار از گازش کم کردم باز فرقی نکرد به نظر شما مشکل چیه؟

  51. سلام
    من یه تیبا ۱ مدل ۹۷ خریدم،کولرش وقتی روشن میشه بیشتر مواقع وقتی سرعت در دست اندازها یا پیچ ها کم میشه ، البته بعضا در سرعت های بالا هم اتفاق می افته، یه صدای ناله مانند مثل صدای نهنگ از جلو و سمت شاگرد می یاد، تسمه هارو سفت کردم برطرف نشد، گازشم نشون دادم گفتن میزونه، یه مقدار گاز کم کردم اما برطرف نشده و هر چند دقیقه یکبار صدا میده، به نظرتون ایراد از چی میتونه باشه؟

  52. سلام وقتتون بخیر
    من ماشینم سمنده و چند روزی هست که زمان درگیر شدن کمپرسور صدای اضافه شبیه بلبرینگ خراب به گوش میرسه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  53. سلام امروز کولر ماشینم رو شارژ کردم منتها وقتی کولر رو روشن میکنم از سمت شاگرد صدای غررر میده شبیه صداییه که کلاچ ماشین میگیره هستش و اینکه ماشینم وقتی کولر روشنه سنگین کار میکنه علتش چی میتونه باشه

  54. سلام . وقت بخیر
    من یه ماشین تیبا دارم . پارسال کمپرسور فابریک ماشین سوخت و به پیشنهاد تعمیرکار به جای کمپرسور اصلی تیبا کمپرسور کولر استوک مزدا روی ماشین بسته شد . پارسال با کمپرسور جدید مشکلی نداشتم اما امسال کمپرسور تو دور موتور زیر ۱۰۰۰ یعنی وقتی کلاچ گرفتم یا ماشین خلاصه صدای شدید جغجغه میده اما به محض اینکه گاز میدم و دور موتور از ۱۰۰۰ بالاتر میره صدا قطع میشه . دلیلش چیه و چطور میتونم از شر این صدا خلاص شم ؟

  55. سلام ماشین ۴۰۵ موقعی که کولر روشن میکنم صدای خیلی بلند مثل صدای جاروبرقی میده ، ممنون میشم راهنمایی کنید

  56. سلام وقت بخیر .
    ۲۰۶مدل ۸۸ دارم وقتی کولر روشن میکنم حدودا هر یک دقیقه صدای بوق ممتدولی کوتاه میاد و قطع میشه ولی کولر کار میکنه و کاملا سرد ….مشکل کجاست ممنونم

  57. سلام.206 تیپ 2 دارم.دمای آب همیشه نرمال بود.زدم پشت یه پرایدی توی ترافیک به محض اینکه زدم دما رفت بالا و فن دور کند دیگه روشن نمیشه.کولر میگیرم دما میاد پایین ولی صدای خیلی بدی میده در حال کار کردن کولر.مشکل از چیه؟

  58. سلام. ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۸۵ دارم. بتازگی زمانیکه دور موتور به یک خونه قبل از ۳۰۰۰ میرسه صدای گیج گیج از سمت راست جلو میاد و در خلاصی دنده صدا قطع میشه. لطفا علت رو راهنمایی بفرمایید.

  59. سلام
    پراید وانت مدل 1402دارم کولر ماشین که روشن میشه صدای پر و خالی شدن کمپرسور کولر خیلی بلند میاد تو کابین ماشین.حتی بعد خاموش شدن ماشین هم برا چند ثانیه این صدا میاد .خواستم بدونم ایراد از کجا میتونه باشه؟

  60. سلام وقت بخیر
    کولر ماشین وقتی کلا خاموشه انگار داره خودش با درجه ۱ تهویه کار میکنه و هنگام درجا هیچ صدایی نداره ولی تو سرعت صدای باد وحشتناکی میده ممنون میشم راهنمایی کنید
    ماشین ۴۰۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا