تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

تمیز کردن یخچال فریزر و بهترین روش ها برای نگهداری از یخچال

لوازم خانگییخچال و فریزر

فریزر را چند بار تمیز کنیم؟ راهکار تمیز نگه داشتن یخچال چیست؟ آیا میشود یخچال را شست؟ مهمترین نکته‌ حائز اهمیت در مورد یخچال این است که غذا در یخچال خراب نشود. لکه‌هایی که توسط کارتن‌های شیر، سس‌ها و ظروف مربا در قفسه‌های یخچال می‌ماند، به‌راحتی می‌توانند عامل ایجاد تولید و رشد قارچ شوند. در نتیجه دانستن نکات تمیز کردن یخچال بسیار مهم است.

در ادامه با بررسی روند نظافت یخچال، اطلاعات مهم آن را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

نکاتی برای تمیز کردن یخچال فریزر

1- یخچال را خالی کنید

اولین قدم برای تمیز کردن یخچال فریزر، خالی کردن آن است. یخچال را ار برق بکشید و هر چه که داخل آن است را بیرون بگذارید.

مواد غذایی که در فریزر نگداری شده است را داخل یخدان یا ظرف بزرگی قرار دهید و با کیسه‌های یخ آن‌ها را محاصره کنید تا در این مدت خراب نشوند.

میز یا پیشخوانی که تمام مواد غذایی داخل یخچال را روی آن قرار خواهید داد، با پارچه و حوله کاور کنید تا در صورتی که مواد غذایی در حین تمیز کردن یخچال فریزر یخ‌شان آب شد، کانتر یا میز شما کثیف نشود.

2- سینی و سبدها را خیس کنید

قبل از این‌که از وسایل شستشو برای تمیز کردن داخل یخچال به‌منظور پیشیگیری از مشکلات یخچال استفاده کنید، تمامی‌ سینی و سبدهای موجود در یخچال را در آب گرم خیس کنید.

به مدت 10 دقیقه در آب گرم خیس نگه دارید تا تمام لکه‌های موجود از بین بروند.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

3- تمیزکاری را شروع کنید

هم می‌توانید از مواد شستشویی که در بازار موجود است استفاده کنید و هم از آب گرم و سرکه.

به این صورت که سینی و سبدها را از آب خارج کرده و با استفاده از یک اسفنج شروع به تمیزکردن لکه‌ها کنید.

برای نواحی روی لبه‌های می‌توانید از مسواک نیز برای تمیزتر شدن سریع آن‌ها استفاده کنید.

تمیز کردن یخچال فریزر

4- برای خشک کردن از پارچه استفاده کنید

به‌جای استفاده از کاغذ و یا حوله‌های آشپرخانه در روند تمیز کردن یخچال فریزر، از پارچه‌های میکروفیبر برای خشک کردن سبدها استفاده کنید.

5- تمیز کردن یخچال را شروع کنید

برای شروع تمیز کردن یخچال از منافذ، سپس قفسه‌های بطری، شروع کنید. برای این کار هم می‌توانید مطابق قبل از مواد شوینده صنعتی یا خانگی استفاده کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

به‌منظور تمیز کردن یخچال با سرکه، محلول آماده شده را ( شوینده یا ترکیب آب داغ و سرکه) را داخل یک کاسه ریخته سپس پارچه میکرو فیبر را در آن فرو کنید، سپس شروع به تمیز کردن نمایید.

از یک پارچه خشک، برای خشک کردن جاهایی که تمیز کرده‌اید، استفاده کنید. برای بیرون یخچال نیز همین موارد را تکرار کنید.

6- جانمایی دوباره سبد و سینی‌ها

حالا که یخچال به‌طور کامل تمیز شد، می‌توانید سبد و سینی‌ها را داخل یخچال گذاشته و تمام مواد غذایی را مجددا جا نمایی کنید. زمانی که این کار تمام شد، در یخچال را کمی‌ باز نگه دارید تا داخل یخچال به‌طور کامل خشک شود.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

روش‌هایی برای اطمینان از تمیز بودن یخچال

بهتر است از این به بعدبرای تمیز کردن یخچال فریزر از پارچه‌های مخصوص داخل یخچال برای روی قفسه‌ها استفاده کنید تا مطمئن باشید که در صورت چکه کردن مایعات و ریختن مواد غذایی، قفسه‌های و ردیف‌های یخچال کثیف نشده؛ در نتیجه می‌توانید هر هفته این پارچه‌ها را بیرون آورده بشویید و مجددا داخل یخچال قرار دهید. بدون آن‌که لازم باشد مراحل بالا را طی کنید.

در صورتی که در وعده‌های غذایی شما، غذایی اضافه ماند آن را داخل ظروف شیشه‌ای در بسته بگذارید و مطمئن باشید که چیزی از آن ظروف به یخچال بیرون نمی‌ریزد. ترجیحا مدت زمان زیادی از نگهداری غذا داخل یخچال نگذرد.

در صورتی که حس می‌کنید یخچال شما بو می‌دهد، می‌توانید قبل از اقدام به تعمیر توسط یک تعمیرکار یخچال، یک تکه ذغال را داخل یخچال و پشت قفسه‌ها نگه دارید.

همچنین شما برای نظافت و تمیز کردن یخچال با جوش شیرین می‌توانید داخل یک ظرف جوش شیرین و یک لیمو که از وسط نصف کرده‌اید را داخل یخچال بگذارید. در نهایت اگر بوی قهوه را دوست دارید، می‌توانید چند دانه قهوه را نیز داخل یک کاسه کوچک نگه دارید تا بوی بد یخچال را از بین ببرد.

برای ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان و ارتباط با متخصصین آچاره میتوانید از طریق سایت با اپلیکیشن اقدام به ثبت سفارش نمایید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید