تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

بررسی علت لرزش لباسشویی + فیلم آموزشی

لوازم خانگیماشین لباسشویی

بعضی از اختلالاتی که در عملکرد لباسشویی پیش می‌آید به علت لرزش لباسشویی در چرخه شستشو یا در حالت خشک کن است. تکان‌های شدید موجب خرابی یا حتی شکستگی بعضی‌ از قطعات داخلی می‌شود و به کمک فنرهای دستگاه آسیب می‌رساند.

بنابراین لازم است در اسرع وقت برای عیب‌یابی علت لرزش لباسشویی خود اقدام کنید.

چنانچه ماشین لباسشویی شما هم به‌دلیل به‌هم‌ریختگی تنظیمات و یا خرابی قطعات الکترونیکی و مکانیکی نیاز به تعمیرات تخصصی دارد، سفارش خود را در وبسایت آچاره و در بخش تعمیر ماشین لباسشویی ثبت کنید و با متخصصان و تعمیرکاران به‌طور رایگان مشاوره کنید.

نکات کلیدی

  • تراز نبودن ماشین لباسشویی به این معناست که دستگاه در یک شیب نامناسب نصب شده و سر لباسشویی به سمت بیرون است.
  • اگر لاستیک پایه‌های زیرین دستگاه‌ ماشین لباسشویی از جلو، دفرمه شده باشند، دستگاه هنگام خشک‌کردن لباس تکان می‌خورد.
  • اگر آب درون مخزن ماشین لباسشویی به‌خوبی خارج نشود، صددرصد باعث لرزش و تکان شدید دستگاه می‌شود.

عیب یابی علت لرزش لباسشویی

 

لرزش شدید مشکلی است که ممکن است در هر ماشین لباس‌شویی مشاهده شود. لرزش لباسشویی به مرور زمان تأثیر منفی بر روی عملکرد و سلامت دستگاه خواهد گذاشت و آلودگی صوتی آن نیز بسیار آزاددهنده است.

لرزش لباسشویی علل مختلفی دارد که در رأس آن‌ها مشکلات فنی است. البته پیش از آنکه از تعمیرکار کمک بخواهید، باید یک‌سری موارد را بررسی کنید و در صورت وجود، آن‌ها را برطرف نمایید.

از آن‌ها می‌توانیم به میزان ظرفیت لباسشویی، لباس‌های گلوله شده در دیگ دستگاه، تراز نبودن لباسشویی و غیره اشاره کنیم. ما در ادامه مطلب به طور کامل علت لرزش لباسشویی را خواهیم گفت.

علت لرزش ماشین لباسشویی موقع خشک کن

لرزش ماشین لباسشویی در حالت خشک کن علل مختلفی دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد:

1. رعایت نکردن ظرفیت لباسشویی

توجه‌ نکردن به ظرفیت لباسشویی مهم‌ترین علت تکان خوردن دیگ لباسشویی است؛ بنابراین اگر میزان لباسی که در دستگاه ریخته‌اید بسیار کمتر یا بیشتر از ظرفیت آن است، به‌احتمال زیاد علت لرزش لباسشویی همین مورد است.

حتماً می‌دانید که لباسشویی دارای یک وزن ایده‌آل است و به‌اندازه گنجایشش لباس می‌شُوید. درصورتی‌که شما به این گنجایش توجه نکنید و بیشتر یا کمتر از ظرفیت از آن کار بکشید به‌مرورزمان فنرهای دستگاه خراب می‌شوند. در صورتی خرابی فنرها هزینه تعمیر آن‌ها بسیار زیاد می‌شود.

علت لرزش لباسشويي

2. تراز نبودن ماشین لباسشویی

یک علت لرزش لباسشویی، تراز نبودن آن است. معمولاً وقتی که دستگاه تراز نیست، لرزش در هنگام آب‌گیری و خشک‌کردن لباس نسبت به سایر مواقع بیشتر است.

برای رفع این مشکل سه‌راه پیشرو دارد.
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

روش اول

در صورت داشتن دستگاه تراز مهندسی، آن را روی دستگاه قرار دهید و با تنظیم پایه‌های زیرین دستگاه، محور عمودی و افقی آن را به طور صحیح تنظیم کنید.

روش دوم

در صورت نداشتن دستگاه تراز، می‌توانید از تخته‌های سه‌لایی چوبی استفاده کنید. تخته‌های چوبی به طور چشمگیری لرزش لباسشویی را کاهش می‌دهند.

برای این کار کافی است دوتخته سه‌لایه را بادقت در دو طرف قسمت زیرین ماشین لباسشویی قرار دهید.

روش سوم

یکی دیگر از روش‌ها برای کاهش لرزش و صدا دستگاه ماشین لباسشویی، استفاده از کف‌پوش یا پایه ضدلرزش است. شما با قراردادن یک کف‌پوش یا پایه ضربه‌گیر و ضدلرزش در زیر ماشین لباس‌شویی لرزش آن را بسیار کم خواهید کرد.

تراز کردن ماشین لباسشویی را به‌هیچ‌عنوان به تعویق نیندازید، زیرا علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی و لرزش دستگاه به‌مرورزمان باعث خرابی فنرهای ماشین لباسشویی نیز می‌شود؛ بنابراین بهتر است این کار را به بعد موکول نکنید و دراسرع‌وقت دستگاه را تراز کنید.

علت تکان خوردن دیگ لباسشویی

3. متعادل نبودن بار درون مخزن

یک علت لرزش لباسشویی متعادل نبودن بار درون مخزن است. اگر ماشین لباس‌شویی شما باحالت عجیبی مانند لگدزدن به یک سمت حرکت می‌کند، احتمالاً بار درون مخزن متعادل نیست.

معمولاً هنگامی که دستگاه متعادل نیست که وسایلی مانند پتو، حوله بزرگ، کتونی، کیف و غیره را درون ماشین لباسشویی ریخته باشید. این وسایل پس از آبکشی آب زیادی جذب می‌کنند و به یک سمت ماشین لباسشویی می‌چسبند.

برای جلوگیری و رفع علت لنگیدن دیگ ماشین لباسشویی نباید این وسایل را به‌تنهایی درون ماشین لباسشویی بیندازید. به‌عنوان‌مثال اگر تصمیم به شستن حوله بزرگ دارید، تعدادی حوله کوچک به همراه آن در ماشین لباسشویی بیندازید تا از لرزش آن جلوگیری کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

4. تنظیم نبودن پایه زیر ماشین لباسشویی

یک علت لرزش لباسشويي تنظیم نبودن پایه زیر ماشین لباسشویی است. احتمالاً تاکنون پایه‌های که ارتفاع ماشین لباسشویی را از زمین تنظیم می‌کنند را دیده باشید.

گاهی این پایه‌ها تنظیم نیستند و باعث لرزش شدید ماشین لباسشویی می‌شوند. برای رفع این مشکل کافی است با کمک یک دستگاه تراز، این پایه‌ها را به طور صحیح تنظیم کنید.

علت لرزش ماشین لباسشویی موقع خشک کن

5. تخلیه‌ نشدن آب درون دستگاه ماشین لباسشویی

اگر آب درون مخزن ماشین لباسشویی به‌خوبی خارج نشود، صددرصد باعث لرزش و تکان شدید دستگاه می‌شود. زیرا آب داخل ماشین لباس‌شویی وزن بسیار زیادی دارد و اگر به‌درستی از شلنگ تخلیه خارج نگردد، منجر به لرزش شدید دستگاه ماشین لباسشویی می‌شود.

در این شرایط برای رفع علت لرزش لباسشویی بهتر است پمپ تخلیه بررسی شود.

6. بستن بودن پیچ ترنسلیت یا ترنسفر

یک علت لرزش لباسشويی، بسته‌ بودن پیچ ترنسلیت است. احتمالاً تاکنون در هنگام اسباب‌کشی با این پیج آشنا شده‌اید.

معمولاً این پیج در ماشین لباسشویی‌های دوو، سامسونگ، بوش و ال‌جی تعبیه شده است و بسته‌ بودن ان باعث لرزش شدید دستگاه می‌شود. بنابراین در صورت نبود مشکلات بالا حتماً پیج ترنسلیت را نیز بررسی کنید.

مشکلات فنی لرزش ماشین لباسشویی

چنانچه موارد بالا را بررسی کردید و خبری از مشکل نبود باید به سراغ مشکلات فنی برویم، برای رفع علت تکان‌خوردن دیگ لباسشویی به دلیل مشکلات فنی باید از متخصصان ماهر این زمینه کمک بگیرید. در ادامه با چند مشکل فنی ماشین لباسشویی آشنا خواهید شد.

  • خرابی کمک‌ فنر ضدلرزش ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی تمام‌اتوماتیک برای جلوگیری از لرزش، چند کمک‌ فنر دارند. محصولاتی که به‌صورت آکبند از کارخانه روی ماشین لباسشویی تعبیه شده‌اند استاندارد و باکیفیت هستند؛ اما معمولاً پس از گذشت 5 تا 7 سال باید برای تعمیر یا تعویض کمک‌ فنرهای ماشین لباسشویی اقدام کنید.

کمک‌فنرها در داخل و پشت دستگاه قرار دارد و در صورت خرابی، باعث لرزش شدید ماشین لباسشویی در حین کار می‌شود. قطعاً بررسی فنی کمک‌ فنرهای دستگاه لباسشویی نیاز به یک متخصص دارد.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

  • فرسودگی فنرهای ماشین لباسشویی

یک علت لرزش لباسشویی فرسودگی فنرهای ماشین لباسشویی است. دیگ ماشین لباسشویی برای ثابت ماندن چندین فنر دارد که در صورت فرسودگی آن‌ها، ماشین لباسشویی دچار لرزش و حرکت شدید می‌شود.

بنابراین اگر موارد بالا را بررسی کردید و علت لرزش لباسشویی برطرف نشد‌، حتماً به کمک یک متخصص ماهر فنرهای دیگ را بررسی کرده و سپس از او بخواهید فنرها را تعمیر یا در صورت نیاز آن‌ها را تعویض نماید.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، راهنمای آموزش علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی را مطالعه فرمایید.

علت لنگیدن دیگ ماشین لباسشویی | علت لرزش لباسشویی

  • نقص فنی بردهای الکترونیکی موجود در دستگاه ماشین لباسشویی

یک علت لرزش لباسشویی نقص فنی بردهای الکترونیکی آن است. تمام ماشین‌های لباسشویی بردهای الکترونیکی مخصوصی دارند. ماشین لباسشویی‌های قدیمی دارای برد تایمر و لباسشویی‌های جدید نیز دارای برد الکترونیک هستند.

درحالی‌که هریک از این دو نوع برد آسیب ببیند، تعادل دستگاه به‌هم می‌ریزد و باعث تکان‌های شدید ماشین لباسشویی می‌شود.

سخن پایانی

لرزش ماشین لباسشویی، علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی باعث فرسودگی و خرابی ماشین لباسشویی نیز می‌شود، به همین دلیل باید برای پیدا کردن علت لرزش لباسشویی و رفع آن هرچه زودتر اقدام کنید تا هزینه زیادی به شما تحمیل نشود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا