هنگام خیس شدن موبایل چکار کنیم؟ [10 اقدام اورژانسی]

لوازم دیجیتالموبایل

خیس شدن موبایل معمولا به این معنی است که کم کم باید به فکر تعویض آن باشید. اما در بعضی از مواقع اگر سرعت عمل مناسبی داشته باشید، ممکن است بتوانید از آب رفتن در گوشی موبایل خود جلوگیری کنید. در این مقاله با ارائه 10 گام موثر، شما را از سردرگمی هنگام خیس شدن موبایل نجات داده و از انجام هزینه‌های اضافه برای تعمیر گوشی خیس شده و مراجعه به خدمات تعمیر کامپیوتر بی‌نیاز می‌کنیم.

اگر تابحال گوشی شما بطور اتفاقی درون سینک یا حتی توالت افتاده یا اینکه دوستان شما برای شوخی شما را به درون استخر پرت کرده‌اند، اصلا نگران نباشید. برای هر موضوعی راه حلی وجود دارد. بنابراین بجای اینکه ابزار ناراحتی و عصبانیت کنید، باید به فکر تعمیر موبایل آب خورده خود باشید. قبل از انجام هر کاری، سریعا گوشی موبایل را از آب خارج کنید. همانطور که می‌دانید هر چه مدت زمان بیشتری تلفن همراه شما درون آب باشد، میزان آب بیشتری از طریق دهانه‌ها و شکاف‌های آن وارد قطعات داخلی موبایل می‌شود. پس از انجام این مرحله، مواردی وجود دارد که حتما باید آن‌ها را انجام دهید. همچنین موادری نیز وجود دارد که باید از انجام آن‌ها بپرهیزید. پس ادامه مقاله را دنبال کنید.

اقدامات مهم هنگام خیس شدن موبایل

 

هنگام خیس شدن موبایل چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟

  • در صورت خاموش بودن گوشی موبایل، به هیچ عنوان آن را روشن نکنید و از آن استفاده نکنید.
  • هیچ دکمه یا کلیدی را فشار ندهید.
  • گوشی موبایل را تکان ندهید و از ضربه زدن به آن جلوگیری کنید چون ممکن است ال سی دی موبایل آسیب ببیند.

خیس شدن موبایل - موبایلی زیر جریان آب در حال خیس شدن

  • ترجیحا قطعات تلفن همراه مخصوصا گوشی‌های هوشمند جدید را باز نکنید زیرا منجر به ابطال گارانتی آن خواهد شد. در صورت نیاز اگر تجربه لازم را دارید می‌توانید این کار را انجام دهید.
  • سعی کنید برای خروج آب به گوشی موبایل ضربه نزنید. این کار باعث می‌شود تا آب به سایر قسمت‌های داخلی تلفن همراه نیز نفوذ کرده و باعث آسیب بیشتر شود.

با ۱۰ مورد از بهترین افزونه‌های گوگل کروم آشنا شوید

10 اقدام مهم هنگام آب رفتن در گوشی موبایل

  1. اگر گوشی موبایل شما همچنان روشن است، آن را خاموش کرده و در حالت عمودی قرار دهید.
  2. اگر از قاب محافظ استفاده می‌کنید، آن را بردارید و همچنین کارت حافظه Micro SD و سیم کارت را از قسمت‌های مربوطه خارج کنید.
  3. درب پشتی گوشی را باز کرده و در صورت امکان باتری را خارج کنید. البته این موضوع در مدل‌هایی که باتری آن‌ها قابل تعویض نیست (مانند HTC one (m8) یا Blackberry Q5)، امکان پذیر نخواهد بود.
  4. به کمک یک حوله یا پارچه، به آرامی گوشی موبایل را خشک کنید. با این کار از رسیدن آب بیشتر به شکاف‌ها و دهانه‌های تلفن همراه جلوگیری خواهید کرد.
  5. اگر حس کردید میزان آب وارده بیشتر است، می‌توانید از جاروبرقی یا خشک کن برای کشیدن آب درون شکاف‌ها استفاده کنید.
  6. گوشی موبایل را درون یک کیسه برنج قرار دهید. این کار ممکن است عجیب بنظر برسد، اما در واقع برنج در جذب مایعات عالی عمل می‌کند و این امر یک موضوع رایج برای خشک کردن تلفن همراه و تبلت است که امتحان خود را پس داده و با خیال راحت می‌توانید این کار را انجام دهید.

قرار دادن موبایل خیس شده در برنج

۱۴ قانون برای حفظ امنیت در اینترنت که همه باید بدانیم!

  1. اگر کیف خشک کن تلفن همراه دارید، از آن استفاده کنید! همچنین اگر فکر می‌کنید احتمال رخ دادن این اتفاق برای شما زیاد است، می‌توانید برای پیشگیری به فکر خرید آن باشید.
  2. در این فاصله باید از تلفن همراه دیگری استفاده کنید و اجازه دهید که در مدت 1 یا 2 روز بطور کامل خشک شود. برای این کار می‌توانید از یک گوشی قدیمی استفاده کرده و یا از دوستان و خانواده خود قرض بگیرید.
  3. پس از 1 الی 2 روز، باتری را وارد کرده و گوشی موبایل را روشن کنید. در این مرحله باید بررسی کنید که همه چیز آنطور که باید کار می‌کند یا خیر. به عنوان مثال میزان پاسخگویی نمایشگر لمسی و سلامت بلندگوها را می‌توانید براحتی چک کنید.
  4. اگر گوشی موبایل شما اصلا روشن نشد، می‌توانید آن را به شارژر متصل کرده و دوباره امتحان کنید. اگر همچنان روشن نشد، احتمالا باتری تلفن همراه شما آسیب دیده است. در این حالت بهتر است بگذارید تا مدت بیشتری خشک شود یا به فکر خرید یک باتری جدید باشید. همچنین می‌توانید برای تعمیر گوشی خیس شده خود به مراکز خدمات تعمیر کامپیوتر مراجعه کرده تا توسط یک فرد ماهر مورد بررسی قرار بگیرد. (۵ نکته کلیدی برای تعمیر موبایل)

در نهایت برای پیشگیری از خیس شدن موبایل توصیه می‌کنیم هنگام رفتن به استخر، حمام، شستن ظروف و غیره از همراه داشتن آن خودداری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا