دلیل خاموش شدن گوشی سامسونگ گلکسی نوت

لوازم دیجیتالموبایل

بارها برای بسیاری از ما این موقعیت پیش آمده است که گوشی هوشمندمان، به شکل ناگهانی خاموش شود؛ اگر برند گوشی شما سامسونگ و مدل آن گلکسی نوت است و دوست دارید بدانید دلایل خاموش شدن گوشی سامسونگ گلکسی نوت چیست؛ با ما همراه باشید.

دلایل خاموش شدن گوشی سامسونگ گلکسی نوت

1. مشکلات سخت‌افزاری

ممکن است در گذشته گوشی موبایل از دست شما افتاده باشد، در جایی تحت فشار قرار گرفته باشد یا در اثر مجاورت با حرارت، بخشی از بدنۀ آن آسیب دیده باشد. در این شرایط، بعضاً نشانه‌ها به شکل آنی بروز پیدا نمی‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل خاموش ‌شدن گوشی گلکسی نوت، همین مشکلات سخت‌افزاری است.خاموش ‌شدن گوشی سامسونگ گلکسی نوت

2. شل و معیو‌ب‌ بودن باتری

یکی دیگر از شایع‌ترین دلایل خاموش ‌شدن گوشی سامسونگ گلکسی نوت، قرار نگرفتن باتری به شکل درست در جای خود است. فرسودگی باتری ممکن است ابعاد آن را تغییر دهد و این موضوع باعث تنگی فضا برای آن می‌شود. در این حالت، باتری به شکل سفت و محکم در جای خود قرار نمی‌گیرد و با کمی حرکت، از جای خود جدا می‌شود. باد‌ کردن باتری گوشی به دلیل رطوبت هم، منجر به بروز چنین شرایطی می‌شود.

مطلب پیشنهادی:لق شدن دوربین گوشی سامسونگ

برای بررسی وضعیت باتری، کد دستوری *#*#4636#*#* را وارد کنید. در این حالت بلافاصله به صفحه جزییات گوشی همراه متصل خواهید شد. در این منو، روی گزینۀ Battery Information ضربه بزنید. اگر در جلوی سلامت باتری، عبارت Good نوشته شده بود، دیگر خیالتان از این بخش راحت می‌شود ولی در صورت این‌که پیام Bad ظاهر شد، باید باتری را تعویض کنید. در صورتی که این کد روی گوشی سامسونگ گلکسی نوت شما کار نکرد، از برنامۀ جانبی «AccuBattery Android» استفاده کنید.

خرابی باتری، دیگر دلیل خاموش ‌شدن موبایل سامسونگ گلکسی نوت بعد از خارج کردن شارژر است. در این شرایط به دلیل عدم توانایی باتری در ذخیرۀ انرژی، به محض جداکردن شارژر، گوشی سامسونگ گلکسی نوت خاموش می‌شود. در این حالت بایستی در اولین زمان، باتری را تعویض کرد.

3. تقلبی‌بودن شارژر

تقلبی‌ بودن شارژر، یکی دیگر از دلایل اصلی خاموش شدن گوشی گلکسی نوت بعد از خارج‌ کردن شارژر است. در اینجا، ممکن است شما ساعت‌ها گوشی را به‌وسیلۀ شارژر به برق زده باشید، ولی به محض جدا کردن سیم متوجه می‌شوید که گوشی خاموش می‌شود. این شرایط ناشی از عدم انتقال برق به میزان کافی توسط شارژر است.

انگار اتصال شارژر شبیه مُسکن عمل کرده و تنها تا زمان اتصال، امکان روشن‌ ماندن دستگاه را فراهم می‌کند. در این حالت بایستی حتماً شارژر گوشی سامسونگ گلکسی نوت را تعویض کنید. سعی کنید حتماً از مدل‌های اصلی شارژر استفاده کنید تا کمتر دچار چنین شرایطی شوید.

4. گرم‌شدن گوشی

گوشی موبایل به دلیل تماس‌های طولانی، در مجاورت گرما بودن، ساعت‌ها در شارژ بودن یا… می‌تواند بیش از حد گرم شود؛ به شکلی که شما این حرارت اضافه را به وضوح حس کنید. اما شرایطی پیش می‌آید که بدون هیچ‌کدام از این دلایل، گوشی گرم می‌شود.

خاموش‌ شدن گوشی موبایل سامسونگ گلکسی نوت بعد از خارج‌ کردن شارژر در این حالت، ممکن است ناشی از گرم‌ شدن گوشی به دلیل مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باشد که سریعاً بایستی آن را شناسایی کرد. این حالت، در صورت عدم رسیدگی، ممکن است منجر به انفجار گوشی شما هم بشود!

دلیل خاموش شدن گوشی گلگسی نوت

5. گیرکردن دکمه پاور

گوشی‌های موبایل با فشاردادن دکمۀ کناری یا لمس یکی از دکمه‌های نمایشگر خاموش می‌شوند. در حالتی که شما دکمه‌ پاور دستگاه را فشار می‌دهید و دستگاه خاموش نمی‌شود، احتمالاً یک ایراد سخت‌افزاری رخ داده است.

در این شرایط دکمۀ پاور در جای خود گیر می‌کند؛ به شکلی که بعد از برداشتن انگشت، به حالت طبیعی باز نمی‌گردد. یکی دیگر از دلایل خاموش شدن گوشی موبایل سامسونگ گلکسی نوت، خرابی دکمه‌هاست که بایستی سریعاً آن را برطرف کرد.

مطلب پیشنهادی:آیا اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی

علت خاموش شدن گوشی گلگسی نوت

6. مشکلات نرم‌افزاری

مشکل نرم‌افزاری، یکی دیگر از دلایل خاموش‌ شدن موبایل سامسونگ گلکسی نوت است. در صورت بروز چنین شرایطی، بایستی بلافاصله شرایط سیستم عامل یا وضعیت نرم‌افزاری دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. ویروسی‌ شدن گوشی سامسونگ گلکسی نوت، یکی دیگر از مشکلات متداولی است که در این حالت رخ می‌دهد.

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا به شما در شناسایی دلیل خاموش شدن گوشی گلگسی نوت بعد از خارج کردن از شارژر کمک کنیم تا شما در این شرایط بدون هیچ چالشی، نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید. اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید، حتما آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا