سیم کشی تلفن

سیم کشی تلفن، علت نویز و خرابی و هزینه سیم کشی

ساختمانبرقکاریسیم‌ کشی تلفن

حتما برای شما هم پیش آمده است که به یک باره تلفن منزل و یا محل کارتان قطع شده است. حال از کجا بدانیم که علت این قطعی تلفن به دلیل سیم کشی داخل ساختمان بوده و یا مشکل از مخابرات منطقه است؟ در صورت قطعی از مخابرات که کاری از دستمان ساخته نیست، ولی اگر مشکل از داخل ساختمان باشد چه کاری باید انجام داد؟

پس از مطالعه این مطلب به راحتی می توانید در صورت مواجه شدن با مشکل تلفن آن را به راحتی رفع کنید.

نحوه سیم کشی تلفن

اغلب این کار در مراحل پایانی کار ساخت ساختمان و همراه با سایر  بخش های تاسیساتی انجام می‌شود و پس از آن صرفا اتصال بخش خارجی به داخل بنا برای راه‌اندازی تلفن کافی است. 

سیم کشی تلفن با سیم کشی برق ساختمان تفاوت زیادی دارد که یکی از اصلی ترین آن ها این است که بی خطر است به همین علت در هنگام سیم کشی خط تلفن نباید هیچ گونه نگرانی داشته باشید و اگر این کار را خودتان انجام دهید مقرون به صرفه نیز خواهد بود.

سیم کشی تلفن باید بر اساس اصول و قوانینی صورت بگیرد زیرا این کار برای یک واحد مسکونی با چند واحد مسکونی متفاوت است.

در خانه های ویلایی یا ساختمان های تک واحدی در ابتدا محل نصب هر یک از پریز های تلفن منزل مشخص می‌شود. بهتر است در نحوه انجام این کار، نقشه ای را داشته باشید و اگر ندارید می توانید خودتان آن را قبل از نصب طراحی کنید تا بدانید که پریز ها را در کجا باید نصب نمایید. بطور کلی لازم است تا در سه مکان پریز تلفن نصب شود. درنظر داشته باشید که داخل حمام و سرویس های بهداشتی محل مناسبی برای نصب پریز تلفن نیست.

  • سیم کشی تلفن هال یا پذیرایی:

غالبا در هال یا پذیرایی منزل در کنار یک پریز برق، و یا پریز آنتن، یک پریز تلفن هم قرار داده شده است، با توجه متراژ خانه این تعداد تغییر می کند، هرچه سالن بزرگتر باشد این تعداد به دو یا سه عدد افزایش میابد.

  • اتاق خواب:

در داخل هر اتاق خواب هم نصب یک عدد پریز تلفن کافی است. توجه داشته باشید به هیچ وجه پریز تلفن پشت در، پشت شوفاژ و یا پشت تخت خواب تعبیه نشود.

  • آشپزخانه:

ترجیحا روی اُپن آشپزخانه هم میتوان یک پریز تلفن درنظر گرفت.

انواع کابل و سیم برای سیم کشی تلفن

سیم کشی تلفن

انواع سیم تلفن

انواع سیم تلفن با توجه به کارایی که دارند به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند در ادامه به برخی از انواع کابل تلفن اشاره شده است:

  • کابل شبکه
  • کابل آیفون
  • کابل مفتولی
  • کابل افشان
  • کابل تخت
  • کابل سرب و زره دار
  • کابل آلومینیوم
  • کابل مخابراتی
  • کابل کواکسیال
  • کابل شیلد دار

علت قطعی تلفن

در صورتیکه تلفن شما هیچ بوقی نمیزند ممکن است موارد زیر اتفاق افتاده باشد:

  • در اطراف شما عملیات ساختمانی انجام می‌شود و به تقسیم‌کننده خطوط تلفن آسیب رسیده است یا سیم‌ها دچار قطعی شده است.
  • در فصولی که بارندگی و برف زیاد می‌باشد امکان دارد  آب به داخل تقسیم‌کننده نفوذ کرده باشد.
  • قطعی در اثر عملیات گود برداری
  • دستکاری کردن نا آشنایان برای اتصال خطوط تلفن خود
  • پرداخت نکردن طولانی مدت قبض و …

نویزگیر سیم کشی تلفن

علت نویز تلفن و خرابی سیم کشی تلفن

ایجاد نویز و خرابی سیم کشی تلفن، می تواند دلایل بسیاری داشته باشد، به عمده ترین دلایل آن می پردازیم:

  1. ایجاد نویز در تلفن ثابت می تواند به دلیل ایجاد بخار آب در داخل پریز، کابل های سیم یا باکس سیم‌های تلفن باشد یا آب به درون آن ها نفوذ کرده باشد.
  2. هنگام سیم کشی باید از مواد و لوازم استاندارد استفاده شود. همچنین این عمل می بایست با مهارت و دقت بالا انجام شود. در غیر این صورت، در طی زمان، باعث ایجاد نویز و خرابی در خطوط تلفن خواهد شد.
  3. در عمل سیم کشی خطوط ثابت باید از کابل ها و سیم‌هایی استفاده شود که مخصوص تلفن است. اگر از سیم‌ها و کابل های مخصوص این کار استفاده نشود، در خطوط نویز ایجاد می‌شود.
  4. در صورتی که خط تلفن ثابت با سایر خطوط تلفن اتصالی پیدا کند، باعث ایجاد نویز و خرابی در سیستم تلفن می‌شود. همچنین در صورتی که سیم‌ها و یا خطوط تلفن ثابت با فلزات نیز اتصالی پیدا کند، باز هم در تلفن باعث ایجاد نویز می‌شود.
  5. اگر کابل و یا سیم‌های خطوط تلفن ثابت دچار خراشیدگی شود و یا توسط یک وسیله سنگین له شود، در خطوط تلفن ثابت نویز و خرابی ایجاد خواهد شد.
  6. اگر از کنار خطوط تلفن، کابل برقی رد شود که دارای آمپر بالا باشد، باعث ایجاد نویز در تلفن ثابت می‌شود. به عبارتی، وجود جریانی با آمپر بالا در کنار سیم‌ها و کابل های تلفن، باعث ایجاد نویز و خرابی در خطوط تلفن ثابت می‌شود.
  7. دقت کنید که تمام خطوط تلفن دستگاهی به نام اسپلیتر دارند که به نویز گیر معروف است. اگر این دستگاه دچار خرابی شود، در خطوط تلفن ثابت نویز ایجاد می‌شود.

عوامل موثر بر هزینه سیم کشی تلفن

هزینه در ابتدا به متراژ کار بستگی دارد و با اهداف مختلفی مثل راه‌اندازی تلفن، ایجاد شبکه تلفن سانترال، اضافه کردن خطوط جدید تلفن و راه‌اندازی ADSL انجام می‌ شود. همانطور که می‌دانید کابل کشی تلفن تا درب ساختمان توسط شرکت مخابرات انجام می‌ گیرد و انتقال آن به داخل و برپایی آن به عهده ساکنین است که محاسبه این هزینه ها به عهده آنهاست.

استعلام قیمت سیم کشی تلفن

1- تاثیر متراژ بر هزینه سیم کشی تلفن 

همانطور که گفته شد اولین عامل در محاسبه هزینه سیم کشی تلفن متراژ فضا است. متراژ میزان کابل مورد نیاز و سوکت ها یا پریزهای تلفن در داخل ساختمان را تعیین می ‌کند، بنابراین در درجه اول بر قیمت تجهیزات و لوازم مورد نیاز کار و در نتیجه هزینه کل اثر می ‌گذارد. دستمزد برقکار پس از آن می ‌تواند نسبت به سختی کار یا تعداد طبقات تغییر کند. توجه داشته باشید که گوشه ها و طبقات و راه پله که بر سختی کار می افزایند ممکن است موجب افزایش هزینه شوند.

2- تاثیر عامل داکت کشی بر هزینه

داکت جعبه های پلاستیکی است که برای پنهان کردن سیم‌ها و شبکه و در حالت کلی کابل ها و سیم‌هایی که بصورت روکار کشیده می شوند، استفاده می‌شود. معمولا برای تمیزتر شدن کار در مواردی که بیش از یک رشته سیم کار می‌شود از داکت استفاده می‌شود. البته بیشتر کار در مراحل پایانی کار ساختمان و به صورت توکار انجام می‌شود اما در صورتی که کار ایراد داشته باشد و یا مشتری بخواهد انشعاب جدید به مدار اضافه کند سیم کشی روکار انجام می‌گیرد. بنابراین هزینه داکت کشی را نیز باید در محاسبه هزینه در نظر گرفت.

البته در نظر داشته‌ باشید این موضوع در شرایطی لزوم پیدا می‌ کند که سیم کشی تلفن توکار از قبل در ساختمان انجام نشده باشد یا اینکه ایرادهای قدیمی قابل اصلاح نباشد. در غیر این صورت هزینه سیم کشی تلفن روکار جزو هزینه سیم کشی تلفن ساختمان شما حساب نخواهد شد.

3- تاثیر تعداد پریزها بر هزینه

معمولا به ازای هر خط تلفن به تعداد اتاق‌ ها و بخش های مختلف ساختمان و بر اساس نقشه اولیه کار، پریز تلفن نصب می‌ شود. اجرت رساندن خط تلفن به هر کدام از پریزها و وصل کردن خط به ازای هر پریز اعلام می ‌شود. البته هزینه خرید پریز و تجهیزات جانبی دیگری مثل نویزگیر خط تلفن که برای اینترنت استفاده می‌شود می ‌تواند بر قیمت اولیه لوازم کل کار و در نتیجه هزینه سیم ‌کشی تلفن ساختمان اثر بگذارد.

4- هزینه تعویض سیم کشی تلفن (جداگانه) 

در صورتی که سفارش دهنده کار تاکید داشته باشد که سیم کشی ساختمان به کلی عوض شود و مجددا به صورت توکار اجرا شود، هزینه ‌های دیگری نیز که شامل هزینه تعویض سیم کشی تلفن می‌شود به کار اضافه خواهد شد. البته این هزینه بیشتر صرف کارهایی مثل کندن دیوار و جابجا کردن سیم کشی قدیمی با جدید و گچ کاری و نقاشی خواهد شد. دقیقا به همین دلیل که هزینه تعویض می‌تواند بالا باشد، اغلب مشتریان از این کار صرف نظر کرده و به داکت کشی و سیم کشی روکار روی می ‌آورند.

5- هزینه سیم کشی تلفن سانترال 

باکس سانترال یا جعبه تقسیم خطوط تلفن از پرکاربردترین ابزار ارتباطی در داخل ساختمان های اداری و تجاری است. این ابزار که معمولا در محل ورودی ساختمان کار گذاشته می ‌شود وظیفه تقسیم چند خط بین کاربران تلفن و برقرار کردن ارتباط داخلی بخش ‌های مختلف ساختمان را از راه تلفن فراهم می ‌آورد. نصب و راه‌اندازی سانترال و سیم کشی مورد نیاز برای آن هم کار زمان بری است و هم به تجهیزات ویژه‌تری نسبت به سیم کشی تک خط عادی نیاز دارد، بنابراین هزینه درست کردن سیم کشی تلفن سانترال هم می‌تواند کمی بالاتر باشد.

6- هزینه عیب یابی سیم کشی تلفن

عیب یابی سیم کشی تلفن نیز از جمله مواردی است که می تواند بر هزینه سیم ‌کشی تلفن تاثیر بگذارد. هزینه عیب یابی سیم کشی تلفن توسط تعمیر کار سیم کشی تلفن اعلام می گردد و بسته به مشکلی که پیش آمده می تواند متفاوت باشد. همانطور که گفته شد متراژ یکی از مهم ترین عوامل در هزینه سیم کشی تلفن و در نتیجه هزینه عیب یابی سیم کشی تلفن است.

ثبت درخواست سیم کشی تلفن ساختمان

هرچه متراژ سیم کشی تلفن شما بیشتر باشد در صورت بروز مشکل در سیم کشی از قبیل خرابی و قطعی بوق تلفن، وجود نویز یا خش خش کردن تلفن ملزم به پرداخت هزینه بیشتری برای رفع این ایرادات خواهید بود.

هزینه سیم کشی تلفن

کلام آخر…

در صورت وجود خرابی در تلفن خود به راحتی می توانید درخواست اعزام برقکار را از طریق سامانه آچاره ثبت نمایید تا در زمان و محل تعیین شده توسط شما، برقکار حضور داشته باشد. شما پس از ثبت درخواستتان می توانید از بین برقکارانی که به شما پیشنهاد انجام خدمات می دهند فردی را بر اساس نظرات مابقی مشتریان و تعداد امتیازات وی انتخاب کنید. همچنین درنظر داشته باشید که پشتیبانی تلفنی آچاره، به صورت 12ساعته و در تمام مراحل سفارش و پایان سرویس در خدمت شما می‌باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سیم کشی تلفن
خدمات تخصصی سیم کشی تلفن با آچاره

 

کلیک کنید