آموزش باز کردن کرکره برقی بدون ریموت

ساختمانبرقکاریکرکره برقی

می‌توان گفت اغلب افراد وقت زیادی را به کار و سپری کردن وقت در محل کار اختصاص می‌دهند. پس طبیعی است که بخواهید از آرامش و امنیت خوبی در محل کار و کسب برخوردار باشید. به خصوص اگر مشاغلی هم چون طلافروشی و ویترین‌های گران‌قیمت دارید و باید امنیت زیادی را تامین کنید. البته این امنیت بیشتر برای مواقعی است که شما در مغازه نباشید و خیالتان از بابت اجناس راحت نباشد. این امر دلیلی برای پرطرفدار شدن کرکره برقی است. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم که باز کردن کرکره برقی بدون ریموت چگونه امکان‌پذیر خواهد بود.

8 دلیل برای لزوم استفاده از کرکره برقی

  1.   ایمنی بسیار بالا و جلوگیری از سرقت اموال با ارزش مانند طلا و جواهرات و ویترین‌های لوکس
  2.  صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مانع از هدررفت گرما از راه پنجره تا 30 درجه سانتیگراد در فصل زمستان. همچنین باعث حفظ سرما و خنک ماندن محیط در تابستان تا 70 درصد می‌شود.
  3. محافظت کردن از وسایلی مانند پرده، مبلمان و فرش. با استفاده از این کرکره می‌توان جلوی تابش بیش از حد خورشید را روی وسایل گرفت تا کمتر تحت تاثیر اشعه‌های مضر خورشید قرار بگیرند و کیفیت بیشتری داشته باشند.
  4.  کرکره‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش دارند. علاوه بر آن به علت استحکام بالایی که دارند در شرایط غیرمعمولی و استفاده بالا دچار استهلاک نمی‌شوند. اگر کرکره به درستی سرویس کنید، می‌تواند بالغ بر پانزده سال کار بدون هیچ مشکلی کار کند.
  5.  کرکره‌های برقی ظاهر زیبایی دارند و در انواع طرح‌ها در بازار عرضه می‌شوند. شما می‌توانید هر طرحی را که خواستید با توجه به سلیقه شخصی انتخاب کنید
  6.  محافظت کردن از حریم خصوصی شما در محیط کار و منزل
  7.  کاهش سروصدا یکی دیگر از مزایای کرکره برقی است. کرکره‌های اتوماتیک باعث کاهش سروصدا ساکنین خانه است که از طرفی باعث می‌شود که شما اوقات فراغت راحت و آسودهای داشته باشید.
  8.  کرکره های اتوماتیک در هر شرایط آب و هوایی سازگار هستند و در برابر شن، ماسه، تگرگ، باران، برف، برگ و اجسام سنگین یک محافظ عالی محسوب می‌شود که می‌تواند جلوی خسارات را بگیرد.

باز کردن کرکره برقی بدون ریموت

باز کردن کرکره برقی بدون ریموت به چه صورت است؟

باز کردن کرکره برقی بدون ریموت قابل انجام است. احتمالا پیش آمده که در موقعیتی گیر کرده باشید و ندانید که بدون ریموت چگونه کرکرده برقی را باز کنید. حتی ممکن است که ریموت خود را گم کرده باشید و بخواهید که کرکره را بدون ریموت بالا بزنید. اگر برق شهری قطع شده و شما قصد دارید که کرکرده را بالا بزنید باید به این نکته مهم توجه کنید که اول از همه باید جریان برق شهری را قطع کنید.

بیشتر بخوانید : كپی كردن ريموت درب پاركینگ 

پس از اینکه برق را قطع کردید یک آچار آلن یا کلید مخصوصی که داخل درب تعبیه شده است را بیاورید. سپس با چرخاندن این آچار در موتور گیربکس می‌توانید درب را باز کنید. دقت کنید که موتور گیربکس جزو مهم‌ترین ابزارهای کرکره اتوماتیک است. ممکن است که برق برای ساعت‌های طولانی قطع شود و شما مجبور به باز کردن کرکره شوید. برای باز کردن کرکره برقی بدون ریموت دو راه حل جلوی شما قرار دارد که می‌توانید یکی را به دلخواه انتخاب کنید و کارتان را انجام دهید.

 کرکره برقی

1. خلاص کردن دسته درب کرکره اتوماتیک

خلاص کردن دسته درب کرکره را توضیح دادیم. در این روش باید به سراغ گیربکس بروید و با استفاده از همان آچار مخصوصی که در درب تعبیه شده بود اقدام به چرخاندن گیربکس کنید تا درب باز شود. تمامی درب‌های اتوماتیک دارای کلید مخصوص هستند و همراه با کرکره برقی نصب می‌شوند. هنگامی که می‌خواهید دستی را خلاص کنید باید کلید را در محور گیربکس قرار داده و بچرخانید.

بیشتر بخوانید : روش‌های باز کردن قفل درب ضد سرقت

باز کردن کرکره برقی بدون ریموت

2. سیستم برق اضطراری برای باز کردن کرکره برقی بدون ریموت

سیستم UPS یا همان منبع تغذیه بدون وقفه یکی از قطعاتی است که اکثر کرکره‌ها از آن برخوردار هستند. این سیستم نوعی تکنولوژی محسوب می‌شود و به شما اجازه می‌دهد که زمانی که برق قطع شده و ریموت هم ندارید بتوانید درب را باز و بسته کنید. با این تکنولوژی، شما هرگز در شرایط اضطراری قرار نخواهید گرفت و عملکرد کرکره مختل نمی‌شود.

این سیستم با انرژی که در خودش ذخیره می‌کند، این قابلیت را دارد که در زمان نبود برق نیز حتی هنگامی که ریموت نداشتید بتوانید درب را باز و بسته کنید. سیستم UPS با تشخیص خودکار قطع برق، وارد عمل می‌شود. البته میزان انرژی این سیستم در تعداد دفعات باز و بسته شدن درب تاثیر زیادی دارد. بجز باز کردن کرکره برقی بدون ریموت، از دیگر وظایف مهم این سیستم تامین کردن نیروی محرکه موتور می‌باشد. از این نوع کرکرiها اغلب در پاساژها و مراکز خرید بزرگ و مجتمعهای تجاری و رفاهی، بانک و برج‌های بزرگ مسکونی استفاده می‌کنند. دلیلش هم این است که این سیستم مانند سیستم برق اضطراری عمل کرده و توان آن بین 3 تا 24 ساعت متغیر است.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که هنگام بازکردن کرکره با قطعی برق مواجه شده‌اید، اصلا نگران نباشید. چون درها اغلب در این حالت به صورت نیمه باز قرار می‌گیرند. گفتیم که این تکنولوژی با تشخیص قطعی برق به صورت خودکار وارد صحنه می‌شود. این سیستم در خودش برق اضطراری دارد که باعث استفاده بسیار راحت از این تکنولوژی می‌شود.

 کرکره برقی

نکات مهمی که باید در نگهداری کرکره برقی رعایت کنید

از باز و بسته کردن درب کرکره برقی به صورت مداوم خودداری کنید. چون که یکی از مهم‌ترین دلایل خراب شدن موتور کرکره، داغی زیاده از حد آن است. وقتی که شما موتور کرکره اتوماتیک را به صورت بی وقفه و پشت سرهم و بالغ بر سه بار باز و بسته کنید؛ باعث داغ شدن موتور و افزایش دمای آن خواهد شد. ریموت کنترل‌ها از مهم‌ترین لوازم و قطعات موجود در کرکره برقی هستند که نبودشان باعث مختل شدن عملکرد این وسیله خواهد شد. تا جایی که امکان دارد ریموت را در شرایط محیطی قرار ندهید. به این دلیل که ریموت‌ها به هیچ عنوان ضدآب یا ضد اشعه خورشید نیستند و خیلی زود با کوچک‌ترین اتفاق خراب می‌شوند.

بیشتر بخوانید : آموزش رگلاژ درب کمد دیواری

ممکن است که هنگام باز و بسته شدن درب کرکره برقی متوجه صدای شدید یا یک ایراد بشوید. در این حالت بهتر است که تیغه انتهای کرکره را تمیز کنید. هنگام شستن کرکره بسیار احتیاط کنید و مراقب باشید لوازم و قطعات درونی آن اصلا خیس نشوند. اگر این نکات را رعایت کنید می‌توانید تا چندین سال متوالی از این کرکره استفاده کنید. برخی دیگر از نکات نگهداری آن شامل موارد زیر است:

  1. هیچ وزن اضافه‌ای را به کرکره تحمیل نکنید. جسمی را به آن آویزان نکنید چون به موتورش فشار میاید و باعث بروز مشکل در کرکره می‌شود
  2.  بهترین روشی که می‌توانید از کرکره نگهداری کنید این است که به خوبی از آن مراقبت کرده و نحوه صحیح نگهداری از آن را بلد باشید. به شما توصیه میکنیم که هر 6 ماه یکبار کرکره برقی را روغن کاری کنید تا از استهلاک آن نیز جلوگیری کنید
  3. اگر مشکلی برای کرکره اتوماتیک شما پیش آمد در اولین فرصت با متخصص تماس بگیرید. هرگز خودتان اقدام به درست کردن آن نکنید چون تعمیر آن کار تخصصی است. بنابراین درصورت بروز مشکل با تکنیسین تماس بگیرید تا مشکل را حل کنند.
  4.  اقدام به تعمیر کرکره بدون متخصص می‌تواند باعث بروز مشکلات بیشتر و بدتری شود و مجبور باشید هزینه‌های زیادی را متحمل شوید.
  5.  برای درب پارکینگ می‌توانید از مدل‌هایی استفاده کنید که به ریموت نیازی ندارند. با این ویژگی شما دیگر نگران خرابی درب پارکینگتان نخواهید بود و می‌توانید باز کردن کرکره برقی بدون ریموت را تجربه کنید.

علت از ریل خارج شدن کرکره چیست؟

کرکره برقی زمانی از ریل خارج می‌شود که میکروسوئیچ به درستی عمل نکند و علت این درست عمل نکردن نیز می‌تواند خرابی آن یا موارد دیگر باشد. اگر با تنظیم میکروسوئیچ‌ها باز هم کرکره در محل مورد نظر متوقف نشد پس قطعا آن قطعه خراب شده و باید تعمیر شود. اما دلایل متعددی که باعث از کار افتادن میکروسوئیچ می‌شود برای مثال فراموشی باز کردن جا قفلی یا قرارگیری در مسیر کرکره برقی در زمان بسته شدن از آن دسته از عواملی است که باعث بروز این مشکل می‌شود. پس اگر این موارد برای شما پیش آمد حتما ریموت را همراه خود داشته باشید. که اگر کرکره اتوماتیک زیاد از حد باز شد یا فشار زیادی در موقع بسته شدن آورد با ریموت موتور را متوقف کنید و مشکل را حل کنید.

 کرکره برقی بدون ریموت

اگر موتور کرکره سوخت چه کنیم؟

بروز هرکدام از موارد زیر نشان دهنده این است که موتور کرکره سوخته است:

  •  برق شهر وصل است
  •  چشمی سالم است و کار می‌کند
  •  چند ریموت را هم‌زمان امتحان کرده‌اید و کار نمی‌کنند
  •  مدار کنترل روشن و سالم است و به درستی کار می‌کند

از تمام این موارد می‌توانیم نتیجه بگیریم که موتور سوخته و باید تعویض شود. استفاده از برق شهری تنها در صورتی که آشنایی با اینکار دارید را امتحان کنید.برای تست نهایی سیم موتور را مستقیما به برق شهر وصل کنید و اگر به هیچ عنوان کار نکرد موتور سوخته و باید اقدام به تعویض موتور کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

 کرکره برقی

نتیجه گیری

اگر مغازه‌دار هستید یا کسب و کار آزاد دارید حتما برای شما هم پیش آمده است که نگران اجناس با ارزش داخل مغازه و ویترین خود شوید. محافظ‌هایی که در قدیم استفاده می‌شدند از ایمنی ضعیفی برخوردار بودند و احتمال دزدی را افزایش می‌دادند اما امروزه کرکره‌های برقی وارد عرصه شده‌اند که کار را بسیار راحت کرده‌‌اند. با نصب این کرکره می‌توانید امنیت را به مغازه خود هدیه دهید. البته چون این کرکره‌ها با ریموت و برق کار می‌کنند، امکان دارد که دچار اختلال شوند. به همین خاطر هم امکان دارد که شما کار داشته باشید و بخواهید کرکره را باز یا بسته کنید که ناگهان برق شهری قطع شود. اما نگران نباشید زیرا باز کردن کرکره برقی بدون ریموت هم امکان‌پذیر است و بدون ریموت هم می‌توانید کار خود را انجام دهید. درضمن با رعایت نکات نگهداری ساده‌ای که توضیح دادیم می‌توانید بدون هیچ مشکلی از این کرکره استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا