سرویس و تعمیر کولر آبی سرویس و تعمیر کولر آبی

آیا هر تابستان پوشال کولر باید تعویض شود؟

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر آبی

پوشال یکی از اصلی‌ترین اجزای کولر آبیه و رسیدگی به اون، علاوه بر عملکرد بهتر کولر، در مصرف آب، برق و انرژی هم صرفه‌جویی می‌کنه. بنابراین یکی از مهمترین مسائلی که باید در سرویس کولر آبی مد نظر قرار بگیره، کیفیت و تمیزی پوشال کولر آبی هست.

کولرهای آبی برای داشتن بهترین کیفیت خروجی باد، باید از پوشال مرغوبی که به خوبی مرطوب شده باشه، برخوردار باشند. در این مطلب هر آن‌چه که لازمه برای تعویض پوشال کولر آبی بدونید، به شما گفته می‌شه. پس همراه ما باشید.

آیا باید هر سال پوشال کولر را عوض کنیم؟

پوشال رو بهتر بشناسیم!

اگر پوشال رو از نزدیک دیده باشید، حتما می‌دونید که از جنس چوبه. برای ساختن پوشال معمولا از چوب سپیدار، درختان تیره بید یا درخت صنوبر استفاده می‌کنند که مورد آخر کاربرد بیشتری داره.

برای ساخت پوشال، این چوب‌ها رو با استفاده از رنده در رشته‌هایی به ضخامت ۱ تا ۴ میلی‌متر و عرض ۱ تا ۲ میلی‌متر خرد می‌کنند. البته پوشال‌هایی از جنس پشم شیشه، فیبر، پلاستیک و حتی کاغذهای ملامین هم در بازار موجود هستند؛ اما چوب با درصد تخلخل بالا و خاصیت حفظ رطوبتی که داره، بهترین انتخاب برای ایجاد هوای سرد در کولر آبیه.

به تازگی نوع جدیدی از این پوشال به بازار اومده که کولرهای استفاده کننده از اون به نام کولر آبی سلولزی معروف هستند. در کولرهای سلولزی از ساختار مشبک ساخته شده از فیبر کاغذ استفاده می‌شه که دوام و ماندگاری بیشتری در مقایسه با پوشال معمولی داره.


زمان مناسب برای تعویض پوشال کولر آبی

پوشال کولر آبی رو باید در هر دوره سرویس کولر آبی و تعمیر کولر به خوبی بررسی کرد. توصیه می‌شه که حداقل سالی یک بار برای تعویض پوشال‌ کولر اقدام کنید و بهتره در انتخاب پوشال هم دقت بشه تا پوشال با کیفیت، تازه و تمیز خریداری کنید.
سرویس و تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی

عدم تعویض پوشال کولر آبی = منشا حساسیت و بیماری‌های ویروسی

تعویض پوشال کولر هرچی دیرتر انجام بشه، منشا بیماری و حساسیت می‌شه. انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها به دلیل وجود شرایط مطلوب در پوشال‌های کولر تجمع می‌کنند و تکثیر می‌شن؛ بعد به همراه باد کولر وارد محیط خونه می‌شن و جالبه بدونید خیلی از بیماری‌های ناشی از فصل گرم سال که اغلب بصورت بیماری‌های ویروسی و آلرژن‌ها خودشون رو نشون می‌دن، به دلیل همین عدم تعویض پوشال کولر آبی هست.

مراحل تعویض پوشال کولر آبی

اگر دوست دارید خنک‌کنندگی کولر شما بیشتر بشه، حتما این مراحل رو مو به مو انجام بدید؛ برای تعویض پوشال کولرآبی اول باید درپوش‌های کولر رو بردارید. برای این کار دو شیار که در پایین دریچه‌های کولر به عنوان دستگیره تعبیه شدند رو بگیرید و دریچه رو به سمت بالا بکشید تا بصورت خشابی از جا دربیاد. بعد باید هر سه دریچه رو بردارید و روی زمین بخوابونید.


روش برداشتن دریچه کولر آبی

بهتره در اول کار، سرویس کولر آبی رو به طور کامل انجام بدید؛ تمام مراحل کار در مقاله‌ی «نکات طلایی برای سرویس کولر آبی» توضیح داده شده؛ حالا وقت رفتن به سراغ دریچه‌های کولره. دریچه رو باید به سمتی بخوابونید که پوشال‌ها به سمت شما باشند. با توجه به این‌که کولر شما از چه نوعی هست، باید فنر یا حفاظی که بر روی اون‌ها قرار گرفته رو از جا در بیارید.

اکثر فنرها بدون نیاز به ابزار خاصی و تنها با یک فشار به کناره فنر، ااز جا درمیان و حفاظ‌ها هم به‌صورت کشویی یا قلابی اغلب برداشته و گذاشته می‌شن.

استعلام قیمت تعمیر کولر آبی


جدا کردن حفاظ پوشال کولر آبی

اگر دقت کرده باشید فنرها دو لبه در بالا دارند که از دو سوراخ عبور داده شدند. وقتی این لبه‌ها از سوراخ‌ها جدا بشن، به راحتی فنر از جای خود برداشته می‌شه اما حفاظ‌ها اکثرا  به‌صورت خاردار هستند تا با فرو رفتن در پوشال‌ها اجازه جابه‌جایی به اون‌ها رو ندن و در ضمن به راحتی به‌صورت کشویی و یا گیر دادن بر پشت لبه رها می‌شن.

هر پوشال ممکنه دو تا سه فنر یا ۵ تا ۶ حفاظ داشته باشه. اول همه فنرها یا حفاظ‌ها رو باز کنید و کنار بگذارید، بعد می‌بینید که خیلی ساده پوشال‌ها از جاشون برداشته می‌شن و می‌تونید برای تعویض پوشال کولر آبی اقدام کنید.


تعویض پوشال‌های قدیمی

اولین کار برای تعویض پوشال کولر اینه که خود دریچه‌ها رو به خوبی تمیز کنید؛ اگر از مایع شوینده استفاده کنید، نتیجه بهتری می‌گیرید. بعد باید پوشال‌های نو رو در جایی تمیز قرار داده و خود این پوشال‌ها رو هم شستشو بدید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر آبی

آماده‌سازی پوشال‌ها

همون‌طور که می‌دونید این پوشال‌ها خشک هستند و در جابه‌جایی ممکنه کمی گرد و غبار گرفته باشند؛ علاوه بر اون ریزگردهای خود پوشال هم اگر شسشته نشه، اولین باری که کولر رو روشن می‌کنید، وارد فضای خونه می‌شن.

در مرحله بعد باید دریچه‌ها رو دوباره بر روی زمین تمیز و پوشال رو بر روی اون قرار بدید. هر دریچه یک پوشال نیاز داره ولی باید پوشالی که روی اون قرار می‌دید، خیلی خوب تمام سطح دریچه رو پوشش بده.


کولر شما آماده‌ست!

حالا برای جا انداختن فنرها، اول از لبه‌هایی که وارد سوراخ می‌شن اقدام کنید و بعد به سراغ دریچه‌های بعدی برید. اما حفاظ‌ها رو باید به ترتیب و از بالا به پایین در جای خود قرار بدید. وقتی هر سه دریچه رو تعویض کردید، یک بار دیگه همه پوشال‌ها رو با آب خیس کنید و دریچه‌ها رو مطابق با روشی که برداشتید، جا بندازید.

بهتره در اولین باری که کولر رو روشن می‌کنید، یک دستمال تمیز نم‌دار،‌ جلوی خروجی کولر بگیرید تا در صورتی‌که گرد و غبار و کثیفی در پوشال‌ها و یا کانال کولر باقی مونده، وارد فضای اتاق نشه. حالا کولر شما آماده‌ست تا برای چند ماه به خوبی و سرحال کار خودش رو انجام بده. ضمنا اگر وقتی برای تعویض پوشال کولر خود نداشتید، اصلا نگران نباشید و از متخصصین سرویس کولر آبی آچاره کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی با تعمیرکاران آچاره

 

کلیک کنید