تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

عیب یابی کولر پراید صبا: رایج‌ترین مشکلات و رفع آنها

خودروسرویس و نگهداری

خرابی کولر خودرو می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. خرابی ممکن است به شکل باد گرم، روشن نشدن کولر، خنک نکردن یا قطع و وصل شدن کولر خودرو خودش را نشان بدهد و علت ایجاد مشکل نیز متفاوت خواهد بود. در صورتی که می‌خواهید خودتان عیب یابی کولر پراید صبا را انجام بدهید با این مقاله همراه باشید تا بتوانید مشکل را در اسرع وقت شناسایی کرده و حل کنید.

علائم مهم در عیب یابی کولر پراید صبا

جهت عیب یابی کولر پراید صبا باید ابتدا علایم مشکل را شناسایی کنید. به طور معمول 3 عامل رطوبت، گرد و خاک و گرمای هوا باعث ایجاد اغلب مشکلات کولر خودرو می‌شوند. در صورت خرابی و وجود مشکل، کولر خودرو ممکن است این علایم را از خودش نشان بدهد:

  • سر و صدای زیاد و نامعمول
  • وجود باد گرم
  • روشن نشدن کولر
  • خاموش شدن ناگهانی
  • قطع و وصل شدن کولر

عیب یابی کولر پراید صبا

نحوه عیب یابی کولر پراید صبا

برای اینکه بتوانید خرابی کولر خودرو را به درستی عیب‌یابی کنید ابتدا باید بدانید کدام اجزای کولر بیشتر دچار مشکل می‌شوند. برای عیب یابی کولر پراید صبا بهتر است مشکل مربوط به این قطعات بررسی شود:

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

1. مشکلات کمپرسور

خرابی کمپرسور می‌تواند به کلاچ، فن یا تسمه آن مربوط باشد. در صورتی که مشکل از تسمه باشد، می‌توان با سفت کردن و تنظیم کشش تسمه یا تعویض کامل آن مشکل را برطرف کرد. وجود مشکل در کلاچ به این معنی است که در جریان کلاچ اختلال ایجاد شده و نیرو در سیستم به درستی انتقال داده نمی‌شود. در این صورت مشکل با تعمیر یا تعویض کلاچ برطرف خواهد شد.

فن کولر پراید

مطلب پیشنهادی نحوه کار کولر ماشین

2. مشکلات کندانسور

مشکلات کندانسور ممکن است مربوط به فن یا کثیف شدن پره‌ها باشد. این مشکلات باعث خنک نکردن کولر می‌شوند. یکی دیگر از مشکلاتی که به کندانسور مربوط می‌شود، اختلال در تبادل حرارت است. گاز مبرد برای خنک شدن پیش از ورود به کمپرسور وارد کندانسور می‌شود. در صورتی که جریان هوای کافی در کندانسور وجود نداشته باشد، این تبادل حرارت نیز به درستی اتفاق نمی‌افتد. در چنین حالتی می‌توانید کندانسور را با فشار هوا تمیز کنید تا مشکل رفع شود.

کندانسور در جلوی خودرو قرار گرفته است. بعد از تصادفات سنگین، کندانسور دچار شکستگس شده و گاز کولر خاموش می‌شود. در مواردی که کندانسور دچار نشتی ریز شود با جوش مخصوص قابل تعمیر است. در غیر اینصورت کندانسور باید کاملا تعویض شود.

3. عیب یابی کولر پراید صبا: نوسان دور موتور

در خودرو پراید انژکتوری زمانی که کولر خودرو را روشن می‌کنید دور موتور کاهش پیدا می‌کند. این افت دور توسط تغییر زاویه دریچه گاز خودرو و استپر موتور جبران می‌شود. در صورتی که پراید کاربراتوری باشد این افت دور موتور توسط تغییر دریچه گاز از طریق شلنگ وکیوم جبران می‌شود.

در صورتی که نوسان دور موتور در زمان روشن کردن کولر دچار شد:

1) در خودرو انژکتوری باید استپر موتور توسط دیاگ زدن کنترل شده و

2) در خودروی کاربراتوری موتور و کاربراتور باید تنظیم شوند.

مطلب پیشنهادی  اواپراتور کولر پراید چیست؟

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

4. خرابی اتصالات کولر

قطع و وصل شدن کولر پراید می‌تواند به مشکل در اتصالات الکتریکی مربوط باشد. همچنین ممکن است فشنگی آب دچار خرابی شده باشد که در این صورت با تعویض آن می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

5. مشکل بلبرینگ کمپرسور

سر و صدای کولر یا شنیده شدن صدای سوت مانند به بلبرینگ مربوط می ‌شود. در صورت خرابی بلبرینگ مشکل با تعویض آن برطرف خواهد شد.

بلبرینگ کولر پراید

6. خرابی فشنگی سر کپسول

در صورتی که فشنگی سرکپسول خراب شده باشد با وجود روشن بودن کولر، ماشین گرم می‌شود. در این شرایط آمپر آب نیز بالا رفته و فن‌ها با دور آرام کار می‌کنند. برای رفع این مشکل خصوصا در پرایدهای مدل قدیمی‌تر باید سیستم خنک کاری خودرو و فشنگی سر کپسول جهت بررسی و انجام تعمیرات کولر ماشین چک شوند.

7. شل شدن یا خرابی تسمه

در صورتی که تسمه شل شده باشد یا عمر آن به پایان رسیده باشد با مشکل سر وصدای نامعمول کولر مواجه خواهید شد. در صورتی که تسمه قدیمی و پوسیده باشد باید آن را تعویض کرده و در صورت شل بودن آن را تنظیم و سفت کنید تا مشکل صدا برطرف شود.

8. کثیف شدن اواپراتور

در صورتی که هنگام روشن کردن کولر پراید بوی ناخوشایندی به مشامتان می‌رسد احتمالا اواپراتور کثیف شده است. ممکن است این بو ناشی از وجود جلبک یا ذرات ریز گرد و خاک در لابلای پره‌های اواپراتور باشد. مشکل جمع شدن ذرات گرد و خاک را می‌توانید با فشار هوا برطرف کرده و برای از بین بردن جلبک‌ها باید پره‌ها را با مواد مخصوص شستشو دهید.

اواپراتور کولر پراید چیست و کجای آن قرار دارد؟

راهکارهایی برای افزایش عمر کولر پراید

با رعایت یک سری موارد می‌توان از ایجاد بسیاری از مشکلات کولر جلوگیری کرده و طول عمر آن را افزایش داد.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

مطلب پیشنهادی راهنمای جامع تعویض و تعمیر رادیاتور پراید

– تمیز نگه داشتن فیلترها

یکی از مهم‌ترین اجزای کولر خودرو فیلترهای آن است که در عیب یابی کولر پراید صبا نیز اهمیت زیادی دارد. فیلتر کثیف باعث انتقال آلودگی به اواپراتور شده و در عملکرد کولر اختلال ایجاد می‌کند. در نتیجه توجه به این قطعه و تمیز کردن یا تعویض آن به طور مرتب می‌تواند طول عمر کولر را افزایش بدهد.

فیتر کولر پراید- روشن نشدن کولر پراید

– به کارگیری کمپرسور

در صورتی که بیش از اندازه یا کمتر از حد مشخصی از کولر خودرو کار بکشید کمپرسور دچار مشکل خواهد شد. در این صورت کولر خنک‌کنندگی خودش را از دست داده و نیاز به تعمیر خواهد داشت. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است کولر را مدت زمان طولانی روشن نگذاشته و در ماه‌های سرد سال حداقل 10 دقیقه کولر را روشن بگذارید.

بیشتر بخوانید: 10 مشکل خودرو که می‌توانید خودتان آن را تعمیر کنید

– تمیز کردن و محافظت از کندانسور

تمیز نگه داشتن کندانسور به طور شایانی به افزایش طول عمر این قطعه کمک خواهد کرد. در صورتی که این قطعه خراب شود کولر پراید خنک‌کنندگی خودش را از دست داده و گاز مبرد را به جای فضای داخل خودرو به بیرون انتقال می‌دهد. بهتر است هر چند وقت یکبار این قطعه را توسط فرد متخصص یا خودتان بررسی کنید.

عیب یابی و تعمیر کولر پراید صبا

کولر پراید صبا مانند هر قطعه دیگری ممکن است دچار آسیب و خرابی شود. با توجه کردن به موارد اثرگذار در طول عمر قطعات کولر می‌توانید تا حد زیادی از ایجاد مشکل جلوگیری کرده و در صورت نیاز خودتان عیب یابی کولر پراید صبا را انجام بدهید. در صورتی که دانش فنی ندارید بهتر است پس از عیب یابی جهت بررسی‌های دقیق‌تر و تعمیر قطعات خودرو کار را به فرد متخصص بسپارید.

در این باره بیشتر بخوانید

تنظیم مصرف سوخت با دیاگ

چگونه باید نشتی سانروف خودروی خود را رفع کنید؟

سرامیک ماشین چگونه انجام می‌شود؟

7 علت کشیده شدن فرمان به یک سمت هنگام ترمزگیری

PDR چیست؟

4.7/5 - (124 امتیاز)

281 دیدگاه

  1. سلام کولر ماشین پراید یکسر روشنه فیش ترموستات قطع می کنم بازم کمپرسور داره کار میکنه مشکلش چیه؟

    1. سلام. در مدار اتصالی به وجود آمده اما می‌توانید با قطع کردن رله کولر کمپرسور را از کار بی‌اندازید و به باتری سازی مراجعه نمایید.

      1. رله کولر کجا میشه
        من از چاله اب عبور کردم بخاری باد یخ میزنه و کمپرسور روشنه فن دور تنده

      2. سلام ماشین مدل۸۵ کولرش صبح و شب عالیه وظهر که هواگرمه بادش گرم میشه مشکلش چیه

          1. فن کولر جواب نمیده تو صبح و شب هوا خنکه کولر خنکه ظهر که میشه فن هم میخواهد رادیاتور رو خنک کنه هم کولر رو جواب نمیده

      3. عرض ادب و احترام خدمت شما استاد عزیز بنده پراید صبا مدل 83 دارم که چند بار کولر ش رو شارژ کردم دوسه هفته خوبه که به یکباره گاز رو خالی میکنه البته کامل خالی نمیکنه تا حدی که هوا خیلی گرم نباشه خوبه نشتی هم ندارد چند بار تست کردیم با فشار باد مشکلی نداشت به نظر شما مشکلش چیه. احتمالش هست که به علت گرما تحت فشار باشه و خالیش کنه؟

      4. سلام کولر ماشینم تو حالت ایستاده اصلا خنک نمیکنه فقط در حین حرکت و دور موتور ۳۰۰۰تا یکم خنک میکنه دلیلش اصلیش مال چی میتونه باشه

      5. سلام کولر ماشینم تو حالت ایستاده اصلا خنک نمیکنه فقط در حین حرکت و دور موتور ۳۰۰۰تا یکم خنک میکنه دلیلش اصلیش مال چی میتونه باشه کمپرسور جانشین هست گاهی وقتا هم پولی سر کمپرسور قطع و وصل میشه

      1. باسلام ماشینم پراید مدل 97هست این چند سال کولرش اوکی بوده تا چند وقت پیش زمانی که دکمه کولر رو میزدم کولر شروع به کار میکرد و وقتی ماشینو خاموش میکردم یا یک روز بعدش دیگه بوبین در گیر نمیشد رفتم پیش یه اوستا کار برام از سیم کشی کولر یه سیم گرفت و مستقیم به بوبین روی کمپروسور وصل کرد درست شد الان میخام ببینم مشکل از فیشه از رله هست از چیه میشه راهنمایی کنید

    2. سلام کمپرسور ۱۱۱ مدل ۹۱ موقع گرم شدن خودرو به خودی خود وصل میشود چراغ ای سی کولر روشن میشود و خاموش میشود گاهی انگار برق ضعیفتر میاد چراغ ای سی هم کم نور روشن میشود و اینکه تمام این اتفاقها در موقع خاموش بود کولر میوفتد

      1. سلام. این اتفاق تا حد زیادی طبیعی است و دلیل ان داغ شدن بیش از حد موتور است. در مرحله اول واتر پمپ ترموستات و رادیاتور را بررسی کنید و در مرحله بعد تسمه دینام را چک کنید.

        1. سلام وقتتون بخیر من پراید مدل ۸۷ دارم کولر که روشن میکنم بعد از چند ثانیه فیوز میسوزه میشه لطف راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم

          1. سلام
            جایی اتصالی به وجود اومده / باید مسیر سیم کشی برسی بشه نمیشه نظر داد

        2. سلام و وقت بخیر
          پراید ۱۱۱ ۸۹ دارم
          کولر روی یک کمپرسور کار میکنه دمنده ب باد نمیزنه
          روی دو و سه باد میزنه کمپرسور کار نمیکه
          مشکلش چیه؟

          1. وقتی دکمه acرو میزنم و فن رو روشن میکنم هیچ اتفاقی نمیفته و کولر باد گرم میزنه

      1. سلام من پراید 132 مدل 89 دارم وقتی ماشین رو روشن میکنم کولر روی هر 3 حالت کار میکنه اما وقتی که در حال حرکتم ماشین که داغ میشه فقط روی دور 1 کار میکنه و روی 2 که میزارم هی کمپرسور قطع و وصل میکنه و یکم باد خنک میزنه یهو گرم میشه و میزارم رو 1 دوباره کمپرسور درگیر میشه روی 3 هم کلا باد گرم هستش میشه راهنمایی بفرمایید؟

  2. با سلام کولر پراید من سال گذشته گازش خالی شد رفتم پیش برقکار هوا زد داخل کولر دید نشتی از یکی ار اورنگهاست خوب اونو تعویضکرد کولر خوب بود وخنک میکرد تا اینکه متوجه شدم که در حال حرکت ناگهانی کولر گرم وبعد از مدتی دوباره خنک میکنه امسال دیدم که گاز کولر کاملا خالی شده به نظر شما ایراد از کجاست

    1. با سلام، علت قطع و وصل شدن کولر مشکل از نشتی گار نیست. بلکه ایراد احتمالی زیاد بودن گار کولر است که برای جلوگیری از منهدم شدن سیستم ماشین کولر را قطع می‌کند. ایراد بعدی کلاچ مغناطیسی درحال سوختن است. ایراد احتمالی بعدی این است که حرارت زیادی بین کندانسور و رادیاتور قرار گرفته که با شستشوی کندانسور و رادیاتور حد زیادی این مشکل برطرف می‌شود. ایراد آخر خرابی رله کمپرسور است

      1. سلام.من پراید۸۶ دارم تازه تعمیر تمام لوازم تعویض از رادیاتور تا واترپمپ بجز رادیاتور کولر ماشین تو شهر باکولر دماش پایینه ولی تو جاده باکولر میره بالا حتی اگه هواهم خنک باشه .خیلی خرجش کردم درست نشد مشکل از کجاست.ممنون

        1. سلام داداش همین‌ مشکل منم داشتم رادیات آب شو چک کن‌ .باتری ماشین تو هم یه دستگاه بزن .

  3. با سلام وقتی من دکمه ac کولر رو میزنم کمپرسور وارد مدار میشه همه چیز کار میکنه ولی چراغ ac روشن نمیشه و باد گرم میده علت چی میتونه باشه ممنون

    1. سلام، ایرادهای احتمالی:
      کم بودن گار کولر
      خرابی کلاچ مغناطیسی
      روشن نشدن چراغ دکمه کولر اهمیت خاصی ندارد، مشکل می‌تواند از لامپ پشت پنل باشد.

    2. سلام وقت بخیر.کولر پراید من باد کولر از خروجی های هوای داشبوردش به شدت ضعیف شده و مقدار قابل توجهی رو از زیر داشبورد قسمت عقب هرز میده.دلیلش چیه؟

  4. با سلام ، من هر زمان که کولر خودرو پراید ۱۳۱ را روشن میکنم ماشین جوش میاره ، در حالت عادی هیچ مشکلی نداره ، فقط زمانی که کولر روشن میشه این مشکل پیش میاد به چند استاکار هم نشان دادم متوجه نشدند ، فن کولر کار میکنه ولی فن رادیات از کار میفته تمام رله های ماشین رو هم عوض کردم ، ترموستات رو هم عوض کردم ، کولر هم تازه شارژ شده ، رادیات رو هم عوض کردم ، کولر هم خوب خنک میکنه ولی یکدفعه همچنین مشکلی براش پیش میاد. با تشکر از شما

    1. سلام. برای فعال‌سازی فن سنسور دمای آب نقش مهمی دارد حتما باید این سنسور عوض شود و واتر پمپ خودور نیز چک شود. اگر خودرو زیر مدل 90 است از فن‌های یورو 4 استفاده کنید و حتما یک کابل تقویت اتصال منفی استفاد ه کنید.

  5. سلام.پراید ۱۳۱صبا دارم.وقتی در حالت در جا کولر ماشین رو روشن میکنم،کولر درست کار می‌کنه.ولی وقتی حرکت میکنم کولر هی خاموش،روشن میشه
    سرویس کار گفته پره ها رو ببر کارواش تمیز کنن خوب میشه.بردم،نشد.دوباره رفتم گفت مشکل از ترموستات هستش اونو باید عوض کنی
    البته اینو هم بگم کمپرسور کولر ضعیف هستش.موقع کولر گرفتن سروصدا داره و گفت قابل تعمیر نیست.
    ممنون میشم یه راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام، لطفا این کارها به ترتیب انجام دهید:
      1. جلو پنجره ماشین را باز کنید و به کاروراش بروید. کندانسور را با فشار آب شستشو دهید. سپس رادیاتور آب را باز کنید. در صورتی که پره‌های رادیاتور سالم بود شستشو دهید (از داخل و خارج) اما اگر سالم نبود تعویض کنید.
      2. ترموستات را باز کرده، آب رادیاتور را پر کنید. ماشین را روشن کنید و گاز دهید. آب باید با فشار پرتاب شود. اگر بعد از گاز دادن آب پرتاب نشد واتر پمپ را عوض کنید و حتما از ترموستات 71 درجه در تابستان بیندازید.
      3. سرباتری‌ها را تمیز کنید (با آب و جوش شیرین) و ترجیحا کابل تقویت منفی نصب کنید. از کارکرد دور تند فن مطمئن شوید. از کارکرد فن کولر نیز مطمئن شوید. اگر مدل ماشین شما زیر 90 است از فن یورو 4 استفاده کنید.
      4. تسمه را به‌خوبی رگلاژ کنید و حتما از ضد یخ استفاده کنید (هر عاملی که دمای خودرو را بالا ببرد باعث قطع شدن کولر می‌شود)

  6. با سلام.
    با ماشین پراید صبا در حال حرکت بودم و کولر نیز گرفته بودم. که ناگهان کولر قطع شد و باد گرم داد. من هم کلید کولر را خاموش کردم. بعد ماشین را کنار زدم با اتفاق عجیبی مواجه شدم و اون اینکه با روشن کردن کولر بجای کولر، فن رادیاتور روشن می شود. چند بار اینکار را انجام دادم و با همان پدیده مواجه شدم.می خواستم علت چیست و راه حل چیست

      1. سلام پراید مدل 87دارم که وقتی در حالت درجا کولر میگیرم مخصوصا تو ترافیک نوسان دور موتور دارم که اگه گاز ندم موتور خاموش میشه لطفا راهنماییم میکنین، ضمنا باطری و شمع و وایر هارو تازه عوض کردم

        1. سلام. این کار را حتما انجام دهید. دریچه گاز باز شود. با اسپری انژکتور شور به دقت تمیز شود. مخصوصا کانال استوپر و خود استوپر نیز شستشو شود. واشر پشت دریچه گاز تعویض شود. در صورت نوسان دور موتور منیفولد هوا باز شود، جرم زدایی شود و واشر بندی عوض شود. قبل از اینکه قطعه‌ای عوض شود با دیاگ سنشور دریچه گاز چک شود. در حال درجا باید زاویه صفر را نشان دهد. در غیر اینصورت سنسور را عوض کنید.

          1. سلام من کمپرسور پراید جام کرد عوضش کردم الان باد کولر اصلا خنک نمیکنه همه چی از رادیات وفن همه تمیز گاز هم چند جا بردم میگن خوبه امپر هم پایینه ولی بادش خنک نیست مشکل از کجاست

          2. سلام، فن‌های خودرو شما نیاز به تعمیر دارد. ابتدا آن را بررسی کنید. همچنین کندانسور را شستشو دهید.

      2. باسلام
        پراید صبا89 دارم وسط رانندگی کولر بادش گرم شد و چراغ کلید هم روشن میشه ولی باد گرم میده
        فن کولر هم روشن نمیشه
        دلیلش چی میتونه باشه؟
        تشکر

      3. با سلام و خسته نباشید

        من پراید ۸۷ دارم و یه موردی هست خیلی کلافم کرده و هر جا میرم نمیتونن ایراد رو برطرف کنن
        وقتی کولر رو میزنم تا نیم ساعت ۴۰ دقیقه اول خوب و عالیه و بعد این تایم شدت باد خیلی افت میکنه و باید پنج دقیقه الی ده دقیقه کولر رو خاموش کنم بعد دوباره روشن میکنم خوب و عالی میشه
        ایراد به نظر شما چی میتونه باشه؟؟
        نشتی اتصالات ندارم و اول تابستون هم گاز کولر رو شارژ کردم
        ممنون میشم کمکم کنید.

        1. با سلام احتمال زیاد مقدار گاز کولر شما بیش از حد زیاد است قدم اول مقدار گاز را با گیج چک کنید مرحله دوم از سیستم خنک کاری خودرو مطمن شوید چون مشکل بالا رفتن دمای آب دارد بهتر است رادیاتور آب رو با توالت شور یا نوشابه شستشو دهید ترموستات درجه پایین استفاده کنید مشکل صد در صد حل می‌شود.

        2. باسلام وقتی کولرماشینم(پراید) راروشن کنم موتور فن کولر خاموشه.همه چیز رو عوض کردم ولی بازهم روشن نمیشه

          1. با سلام اگر لامپ تست دارید می‌توانید سوکت فن کولر جدا کنید و کولر روشن کنید و مرحله دوم لامپ تست به سوکت متصل کنید و دقت کنید که چراغ لامپ تست روشن می‌شود یا خیر اگر روشن شد یعنی سیم کشی فیوز سالم هستن و باید موتور فن تعویض شود. اگر لامپ تست روشن نشد یعنی برق به موتور فن نمی‌رسه وباید سیم کشی فیوز بررسی شود توسط باطری‌ساز

        3. سلام سنسور ترموستات کولر چسبیده به شبکه رادیاتور که زیر داشپورت داخل جعبه سیاه هست موقع که نیم ساعت مدام کار میکنه همان شبکه یخ میزنه و کمپرسور کولر خاموش میشه و بعداز چندقیقه که یخها آب شد دوباره روشن میشه مثل کولر یخچال عمل میکنه احتمال زیاد سینه ماشینو باز کردی سنسور جاش تکان خورده

        1. سلام وقت بخیر. اگر بعد از شارژ مشکلی نداشت و خنکی مطلوبی داشت مشکلی نداره
          اگر ضعیف بود احتمالا کمپرسور کولر ایراد داره. همچنین مشکل میتونه از خرابی سوزن ورودی گاز و رطوبت گیر هم باشه. در این صورت باید لوله‌ها با گاز ازت شسته بشه. برای اطمینان بیشتر میتونید از سرویس شارژ گاز کولر ماشین آچاره استفاده کنید.

  7. سلام پراید صبا مدل ۸۸ دارم کولر پنج دقیقه کار میکنه یعنی بادش خنکه بعدش دوباره باد گرم میاد بیرون علت چیه ممنون

    1. با توجه به اینکه ریشه این مشکل می‌تواند علل مختلفی داشته باشد؛ کولر شما نیاز به بررسی توسط کارشناس دارد.

    2. سلام دوست عزیز این بسیار مشکل جدی میباشد به هیچ عنوان ماشینتون رو تکان ندهید یدک کش بیارید ببرید نمایندگی ایرانخودرو تا همکارامون مشکلتان را حل کنند
      با تشکر

    3. سلام وقتتون بخیر پراید ۱۱۱ مدل ۹۱ دارم کولر چند وقته اصلا کار نمی کنه چه کار کنم.

  8. سلام یه پراید۸۵دارم بعضی
    وقت ها که ماشین دو سه روز خاموشه
    وقتی کولر میگیری گاز توی مدار جریان پیدا نمی‌کنه ولی فن ها روشن میشن و باد گرمه و بعد از طی یه مسیر طولانی که کولر روشنه یهو گاز توی مدار جریان پیدا میکنه و خنک میشه بعد از یکی دو روز دوبارع همین اتفاق می‌افته

      1. سلام پراید ۸۷دارم
        کولر م بعضی وقتا خاموش میشه ولی چراغ acروشن میمونه بعد چندبار خاموش روشن که میکنم درست میشه بعضی وقتا چند ساعت میگذره عالی کار میکنه بعضی وقتاهم هی تندتندقطع میشه
        اینم بگم فقط قطع میشه وصل نمیشه باید چندبار بزنم تاوصل شه

        1. سلام. مشکل اول از حرارت موتور است و در صورتی که حرارت بالا برود خود کولر قطع می‌شود تا مانع بالا رفتن حرارت شود. مشکل دوم از زیاد بودن گاز کولر است.

  9. با عرض سلام
    اقا من پراید صبا دارم وقتی کولر میگرفتم یه چند دقیقه خوب خنک میشد بعد یهو یه بو میومد و کلا خنکی از بین میرفت دیگه خنک نمیکرد بعد از چند مدت دیگه اصلا خنک نمیکنه حتی همون ده دقیقه هم خنک نمیکنه بعد نشون چند تا برقکار و کولر ساز دادم میگن یکی از لوله های کولر کاملا گاز داره و یکیش کاملا خالیه خواستم ببینم مشکلش چیه برقی هست یا از کمپرستور هست

    1. سلام. برای رفع بوی بد نیاز است اواپراتور و دریچه‌ها باز بشوند و شست و شو شوند و برای مشکل خنکی، حتما از گاز کولر مطمئن شوید.

    2. با عرض سلام و خسته نباشید خواستم بدونم پراید مدل پایین دارم که وقتی کلید ac رو میزنم روشن میشه اما درگیر نمیشه الکی روش میشه فقط ایراد از چی میتونه باشه

      1. با سلام مشکل اول میتونه از رله کولر باشه دوم از کلاچ مغناطیسی این موارد رو اول برسی کنید دوم به سراغ پنل و کلید پنل بروید

  10. سلام
    پراید 111 دارم – دکمه کولر رو میزنم کولر روشن نمیشه البته باد میزنه ولی چراغ شاسی کولر روشن نمیشه و هیچ حالتی که دال بر روشن شدن کولر باشه هم نمیفته
    راهنمایی کنید ایا فیوزی هست که چک کنم و یا کجا رو چک کنم

    1. سلام. این نشان دهنده‌ی این است که برق به کولر نمی‌رسد. مرحله اول: زیر فرمان سمت چپ فیوز‌های خودرو قرار گرفته است لطفا با استفاده از دفترچه راهنمای ماشین فیوز کولر را پیدا کنید و جای فیوز کولر را با فیوز دیگری جا به جا کنید. (نکته: دقت کنید که عدد هک شده بر روی فیوز نشان دهنده‌ی آمپر است همان عددی که روی فیوز کولر خورده باید روی فیوز بعدی که قرار است جایگزین فیوز کولر باشد) حال اگر کولر به کار افتاد یعنی فیوز سوخته و باید فیوز جدید جایگزین کنیم و سیم کشی خودرو توسط باتری ساز چک شود. اگر بعد از تعویض فیوز مشکل حل نشد گاز کولر را چک کنید در صورت کم بودن کولر وارد مدار نمی‌شود.

    2. سلام خدمت متخصص عزیز.
      پراید ۱۱۱مدل ۹۶ دارم پارسال کولر سالم بود تصادف کردم رادیات بزرگه خراب شد و جاش یه نو گرفتم بستم روش.
      داخل سیستم باد زدیم به ۱۰ دقیقه نمیرسه باد خالی میشه.
      واسه نشتی گیری ام ۴ تا سطل بزرگ کف درست کردیم تا نشتی معلوم بشه که نشد.
      آواتور آوردیم بیرون چک کردیم ، لوله ها ، اورینگ ها همه سالم ولی بازم نشتی داره هرجا میبرم میگن کاری ازما بر نمیاد.
      شما کمکم کن لطفا!

      1. با سلام اگر با آب کف نشتی یافت نشد به وسیله فشار باد تست کنید. ولی احتمال قوی مشکل از داخل کمپرسور است و با آب کف هم دیده نمیشود.

    3. با سلام.آقا پراید ۱۳۱ مدل ۸۹ وقتی کولر میزنم درحالت درجا یه ذره بیشتر سرد نمیکنه ولی وقتی دورگاز میبرم بالا کم کم سرد میشه و تو جاده که دورگاز بالایه و ماشین تو حرکته خیلی عالی میشه.
      آقا امسال کولر گاز کردم.شیر انبساط هم نشتی داشت عوض کرد.ولی بازم خوب نشد.
      فن ها هم مشکلی ندارن.
      میتونه علتش پرشدن فیلتر نمگیر باشه؟

      1. با سلام، کانال‌های کنداسنور گرفته است. کارواش بروید و از جلو پنجره شسشتو دهید و یا کندانسور را باز کنید با فشار آب تمیز کنید.

      2. با سلام و سپاس از سایت بسیار خوب و آموزنده شما. یه پراید صبا ۸۶، دارم که اشتباه یک دوست برقکار باعث شد قطعه ی کپسول مانند روی کمپرسور پاناسونیک از کار افتاد و سیمش رو قطع کرد و بعد از اون مشکل خنک نکردن کولر و داغ کردن خیلی زیاد کمپرسور کاملا مشهود بود.آلان پیشنهاد داده که بجای پاناسونیک، قطعاتی که لازمه تعویض کنم بعد یک کمپرسور پیستونی ساندن نصب کنم. آیا اینکار درسته و توان موتور پراید جوابگوی کمپرسور پیستونی رو داره یا خیر؟ 🌹🙏🏻

  11. سلام پراید 77 دارم کولرش از لحاظ خنک بودن خوبه ولی داخل کانال کولر روغن جمع میشه وحتی از کانال روغن میچکه روی فرش کف پا طرف راننده علت چیست

  12. سلام حدود یک ساله که پراید صبام کولرش کلاج نمیزند ولی اگه سیم مثبت باطری به رله بزنم کالج راه میافتد و کولر هم خنک می‌کند. میشه راهنمایی کنید احتمالا بیشتر چه قطعه ای نیاز به سرویس داره؟

    1. سلام. احتمالا رله‌ی کولر سوخته است و کانکتور کمپرسور قطع شده و سعی کنید برق مستقیم ندهید و ایراد را پیدا کنید.

  13. سلام من پراید کاربراتور 81دارم کولر میگیرم همه چی اوکیه ولی ولی یکی دوساعت کولر استفاده میکنم آمپرم از وسط رد میشه دلیلش چیه

    1. با سلام، دلیل این مشکل ضعیف بودن فن و گرفتگی داخل رادیاتور از داخل و از خارج است.

  14. سلام پراید ۸۷ پولی کولر خیلی صدا وز وز میده همه چیش اوکیه فقط صداش اذیت میکنه تسمه رو در آوردم صدا قطع شد بنظرتون مشکل از چیه

  15. سلام. وقتتون بخیر. پراید ۱۳۱ دارم. پرتاب باد کولرم به نصف قبل رسیده. به گفته یکی از دوستان میتونه از کثیفیه فیلتر کابین باشه اما مکانیکم میگه پراید فیلتر کابین نداره. و حدود ۱ ماه هست که اتومات نمیکنه و یکسره روشنه . لطفا راهنمایی کنید. متشکرم

  16. سلام
    من پراید مدل ۸۳ کاربراتور دارم
    مدتی پیش برا اولین بار کولر گرفتم خوب کار میکرد بعلت نیاز ب بخاری درحالت بخاری گذاشتم تا دیروز دوباره ب حالت کولر برگرداندم ولی متاسفانه باد گرم میده و کولرماشینم روشن نمیشه ایراد از کجاس
    لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر

    1. سلام. احتمالا دریچه‌های تنظیم کننده از بخاری به کولر دچار مشکل شده‌اند.

  17. سلام من میزنم روی دکمه کولر اما خنک نمی کنه فن کولر روشن نمیشه چکار کنم راهنمایم کنید

  18. سلام
    هنگام روشن شدن کولر با وجود داشتن وکیوم ماشین بشدت افت میکند تاجایی ک گاهی خاموش میشود
    و اینکه کولر خنک‌میکند ولی سرعت فن باد زن ضعیف است
    باتشکر

        1. آقا ولید منظورت از اینکه میگی فیوز کولر زیر فرمون هست دقیقا کجا؟! من پدرم دراومد بس که گشتم ولی پیدا نکردمش، لطفا یه اس بده
          09903040456

  19. سلام پراید دارم پارسال بخاطر تصادف گاز کولر از سوراخی که روی رادیاتور بوجود اومد خارج شد رادیاتور کولر تعمیر کردم و گاز و روغن زدم البته پاییز بود گاز که زدم خوب خنک بود ولی الان که تابستان شده سر ظهر ماشین خنکی خیلی خوبی مثل قبل نداره ووقتی کولر روشن میکنم اولش بوی رطوبت از داخل دریچه کولر میاد .میشه بگید مشکل کجاست من قبل تصادف کولر بدون نقصی داشتم.

    1. سلام. گاز کولر کم است کندانسور را شست‌وشو دهید و فن یورو4 استفاده کنید.

  20. ماشین کولرش باد خنک میداد امروز کولر گرفتم باد گرم میداد مشکل از کجاش ماشین صفره

  21. سلام وقت بخیر
    پراید 85 دارم ، الان ک گاز نداره ولی پیش از این در حالت درجا کولر باد گرم میداد و دور موتور رو ک بالای 2 میبردم خنک میشد ، صدایی شبیه زنگوله داشت ، ی وقتهایی هم بویی شبیه ب نم میداد .
    محبت کنید ی تعمیرکار خبره معرفی کنید تا رفع عیب بشه ، ممنونم

    1. سلام. مشکل از پیستون‌های کمپرسور مشکل دارد و نیاز به تعمیر کمپرسور است.

      1. ممنونم
        لطفا شخصی رو معرفی
        کنید متخصص باشه و رفع عیب کنه
        تهران هستم غرب

      2. حدود هزینه چقدر میشه تا بشه اسمش رو بزاریم کولر
        ممنون میشم راهنمایی کنید

  22. سلام،پراید صبا مدل ۸۴ دارم،رفتم گاز زدم و کمپرسور گاز با استارت ماشین روشن میشه و اصلا متوقف نمیشه باید حتما فیش فن رو قطع کنم تا کمپرسور قطع بشع نشون باطی ساز دادم میگه مشکل مال کامپیوتر ماشین هست،ممنون میشم راهنمایی بفرماید چکار کنم

  23. با سلام خدمت شما بزرگواران ماشین بنده پراید مدل ۸۹ کولر گاز داره سرویس هم کردم اولی که کولر روشن میکنم خوبه اما به یکباره بادش گرم میشه قبلا ماشین داغ میکرد و حتی جوش میاورد بعد دیدم فنی که پشت رادیاتور سمت راننده قرار داره درست کار نمیکنه و دور تندش کامل از کار افتاده تعویضش کردم حالا ماشین دیگه داغ نمیکنه گفنتم حتما بخاطر همینه اما کولر حتی بدتر از قبل شده یک مشکل قدیمی هم داره که هرکدوم از شیشه بالابرا که میزنی تا وقتی دستت روی کلید بالابره دور کولر هم کم میشه ممنون میشم راهنماییم کنید گرمای بندر کبابم کرد

    1. سلام. این مشکل شما در خودور‌های پراید کاملا طبیعی است به خاطر ضعیف بودن سیستم برقی است و موتور بالابر و فن جریان زیاد می‌کشند. کاملا عادی است.

      1. سلام ماشینم پراید مدل ۸۳ انژکتور هست
        همیشه
        کولر میگیرم با درجه ۳ در حالت درجا باد خنک و عالی میزنه حتی وقتی اتومات میکنه کمپرسور
        اما در حال حرکت بادش سرد و گرم میشه موقع اتومات کردن و باعث میشه اتاق ماشین دم کنه
        چندجا بردم الکی گازش رو کم و زیاد کردن ولی مشکلم حل نشده
        ممنون میشم راهنماییم کنید

        1. سلام. اگر خودروی شما دم می‌کند و رطوبت احساس می‌کنید مشکل از درایر است. ضمنا شیر اکپنشن باید چک شود و حتما اواپراتور را شستشو دهدی.

  24. سلام آیا زمان روشن بودن کلر پراید باید فن دور تند کار کند فن دور تند ماشین من کار نمیکند لطف کنید راهنمایی فرماید

  25. سلام
    وقتی کولر پرایدو روشن می کنم به جای فن کولر فن رادیاتور روشن میشه حتی وقتی آمپر پائینه وقتی هم که آمپر بالا اومد خب فن رادیات روشن میمونه تا پائین بیاد ولی فن کولر روشن نمیشه مشکل کجاست؟

  26. سلام پراید131 مدل 99 دارم
    اول کار کولر میگیرم خنک بعد باد گرم میده و دوباره اگر چند ساعت رانندگی کنم دوباره باد خنک بلاخره بگیر نگیر داره علت چیه ممکن است است باتری باشه البته باتری وضعیت در حال replaceاست. ولی راحت استارت میخوره

  27. سلام خسته نباشید کولر ماشینم بعضی وقتا خودبخود خاموش میشه کلیدش میپره دوباره دکمه کولر رو میزنم شروع به کار کردن میکنه مشکل چیه راهنمایی و رانندگی کنید لطفا

  28. سلام
    تاکسی ۸۸
    وقتی دکمه کولر رو قطع میکنم کمپرسور خاموش میشه ولی فن همچنان روشن میمونه. وقتی ماشینو خاموش میکنم فیش فن کندانسور رو جدا میکنم. ایرادم کجاست؟

      1. درود بر شما
        من زمانی که کولر میگیرم امپرم یدونه از وسط و گاهی دوتا از وسط میره بالا
        ترموستات عوض کردن
        رادیات رو دادم سیخ زدن
        در رادیات رو عوض کردم
        فشنگی فن رو عوض کردم
        دمای کارکرد فن رو با دیاگ اوردم روی ۹۲
        ۳ تا اتصال بدنه دارم
        باز هم دما میره بالا
        از زیر داشبورد نفر کنار راننده هم صدای خش خش میاد زمانی که کولر روشنه و سرعت ماشین کمه
        چند تا مکانیکی بردم اخریش گفت کولرت یه سره کار میکنه و اتوماتیکش خرابع و قطع نمیکنه کمپرسورت وقتی به یه حدی از خنکی رسید و به ماشینت فشار میاره
        به نظر شما ایراد همینه
        و راه حل چیه

        1. سلام. ابتدا فن یورو5 استفاده کنید و حتما واتر پمپ را تعویض کنید( در صورتی که خودروی شما بینپش از 50 هزار کیلومتر کار کرده است)

  29. سلام ماشینم کاربراتور ۷۵ هاچبک هست امروز کولر گرفتم خنک میداد بعد از خاموش روشن کردن باد گرم داد رله رو از مدار خارج کردم مستقیم زدم کولر کار کرد یه رله نو خریدم گذاشتم بازم باد گرم داد اما وقتی مستقیم میکنم کولر کار میکنه رله که میاد توی مدار دکمه acروشن میکنم کولر کار نمیکنه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  30. سلام وقت بخیر
    ماشین پراید مدل ۸۵ دارم پره های فن رادیات شکسته بود تعویض کردیم ولی الان کولر رو که روشن میکنم پره فن کولر کار نمی کنه و فقط پره فن رادیات کار میکنه … فیوز رو هم عوض کردم … ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام. احتمالا پره‌ها توسط مکانیک به درستی کوپل نشده است. لطفا فن را باز کنید و مطمئن شوید که پره‌ها درست جا رفته باشد.

  31. باسلام پراید مدل 87 دارم کولر گاز داره وقتی روشن میکنم 30 ثانیه باد خنک بعدش گرم میزنه. در ضمن فن رادیات رله ها ومهره فن را هم عوض کردم.

  32. باسلام.پراید مدل 87صبا دارم موقع روشن کردن کولر از دریچه کولر بوی سوخت تسمه میاد. پیش مکانیک رفتم گفت تسمه کولر و فولی که تسمه رو میچرخونه سالمه باید بری پیش کولرساز. میخواستم بدونم که مشکل از کمپرسور کولر هست یا از چیز دیگه هست؟ باید به باتری سازی مراجعه کنم یا کولرسازی؟ با تشکر فراوان

    1. سلام. مشکل خودرو شما احتمال زیاد روغن ریزی است که بوی روغن احساس میکنید مرحله اول بگردید دنبال روغن ریزی واز تسمه های دندونه دار خوب استفاده کنید مشکل حل میشه

    1. با سلام ابتدا کابل اتصال منفی چک کنید و بهتر است از کابل تقویت منفی استفاده کنید. دوم مشکل از رله فن کولر هست حتنما چک در صورت لزوم تعویض شود. نهایت اگر مشکل حل نشد تعویض خود فن داخل داشتبورد

  33. سلام دوست عزیز ،کولر ماشینم در حالت درجا خوبه اما تو سرعت 40،50تا آف میکنه ولی بالای صدتا یکم بهتر میشه ،قط و وصل میشه چراغ چک هم روشن خاموش میشه ،پراید 88

    1. باسلام علت آف کردن کولر زیاد بودن مقدار گاز کولر است؛ قدم اول مقدار گاز کولر توسط گیج تنظیم شود. در قدم بعدی توسط دیاگ کد خطا بررسی گردد.

  34. سلام خسته نباشید پراید ۱۳۱ مدل ۹۱ …کولر ماشین رو گازگیری کردم ولی کولر سرمایش خوبی نداره…گاز هم فوله لوله داخل موتور دست میزاری عرق میکنه ولی سرمایش داخل کابین اصلا خوب نیست ….ممنون میشم راهنماییم کنید ؟؟؟؟

    1. با سلام مهم ترین عامل در سرمایش کولر کیفیت گاز است و عامل دوم گرفتگی و کثیفی کندانسور .
      بهترین این است که شما جلو پنجره خودرو باز کنید و کارواش بروید به وسیله واتر جت با فشار آب کندانسور شستشو دهید بازدهی کولر بهتر خواهد شد

    2. احتمال قوی مشکل از کثیفی کندانسور است. جلو پنجره باز کنید و کارواش بروید و به وسیله واتر جت کندانسور شستشو دهید.

    3. سلام خسته نباشید چرا وقتی کولر میگیرم فن دور تند کار نمیکنه
      واین باعث داغ شدن داخل موتور میشه وکولر هرثانیه قطع ووصل میشه بردم تعمیرگاه میگه ایسیو خرابه
      البته همه رله ها وسنسور نشانگر آب عوض کردم
      به نظر شما ،مهندس ار فشنگی آب میتونه باشه به من گفتن به فشنگی ربطی نداره دور تند البته فیش فشنگی میکشم فند با حداکثر سرعت کار میکنه ماشین هم پراید ۱۳۱ تولید ۹۰هست
      ممنون میشم راهنمایی کنید

  35. سلام من وقتی کولر روشن میکنم امپر میره میرسه ب اخر همون لحظه ک خاموش میکنم درست میشه ترموستات درسته .اتصال بدنه دادم .اب رادیاتور درسته .رادیاتور شیش زدم

    1. با سلام، احتمال قوی فن دور تند خودرو شما کار نمی‌کند. اول رله فن دوم سیم کشی سوم خود فن چک کنید. اگر نیاز به تعویض بود فن را تعویض کنید.

  36. سلام علیکم
    من پراید ۸۴ انژکتوری دارم ماشین بدون کولر خوب کار میکند ولی وقتی کولر میزنم حرارت بالا میره
    چیز هایی که عوض کردم

    ۱ فن نو
    ۲ ترموستات نو ۷۱درجه
    ۳افتامات و سوکت افتامات نو
    ۴ واترپمب نو با تسمه تایم
    ۵ فیلرگیری فشنگی اب کله سبز فشنگی حرارت نو
    ۶فن کولر نو
    ۷ رادیاتور سیخ زدم
    ۸ارت هم گذاشتم هنوز که هنوز حرارت بالا میره
    چاره چیست

    1. با سلام، با توجه به اینکه خودروی شما قدیمی و سیم کشی‌ها خشک و پوسیده شده است؛ نیازمند اضافه کردن کابل تقویت منفی است. نود در صد مشکل با این کابل حل می‌شود.

    2. سلام، پراید مدل 90 دارم وقتی کولر رو روشن میکنم از دریچه زیر داشبورد باد گرم میومد اونو بستم حالا از بالای داشبورد باد گرم میاد و از دریچه جلو باد سرد و داخل کابین دم میشه

  37. سلام و وقت بخیر

    فیوز اصلی کولر, فیوزی که پشتِ ضبط هستشس, مرتب میسوزه, وقتی فیوز میذارم ظرف کمتر از سه دقیقه میسوزه. به نظرتون مشکل از کجاست؟

    1. با سلام، سیم کشی همان قسمت دچار اتصالی و پوسیدگی شده نیازمند این است که داشبورد توسط باطری سازی باز و سیم کشی تعویض یا تعمیر شود.

  38. سلام پراید مدل 93 دارم.عید کولر زدم چراغ ac روشن میشد ولی کولر کار نمیکرد.با مراجعه به باطریساز رله 3 قلو تعویض و کولر روشن شد.الان کولر رو که میزنم با درجه فن 2، تا حدودا نیم ساعت خوبه و عالی(یخ می زنم تو ماشین)بعد یه دفه کمپرسور هی کلاچ میکنه و قطع و وصل میشه(هر 3 ثانیه یه بار) و باد خنک کم کم از بین میره و پرتاب باد هم کم میشه و و قتی کلید فن رو روی درجه یک میزارم دیگه قطع و وصل نمیشه و خنک میکنه ولی همچنان پرتاب باد کمه.تا چند دقیقه ای که کولر رو خاموش کنم و دوباره روشن کنم و همین روند ادامه پیدا میکنه.هر جا تعمیر هم میرم یه چیزی میگن.لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام. این مشکل از سیستم خنک‌کاری موتور شما است. در صورتی که آب داخل موتور به خوبی جریان پیدا نکند، که شامل خرابی واتر پمپ، گرفتگی رادیاتور ، قفل شدن ترموستات و جرم‌گرفتگی داخل موتور باشد و موتور به هر دلیلی درست خنک نشود این اختلال پیش می‌اید علت آن این است که وقتی درجه کولر را روی 3 تنظیم می‌کنید، برق و جریان برق بیشتر می‌شود، دینام به شارژ بیشتری نیاز می‌کند در نتیجه به موتور فشار وارد می‌شود.

  39. سلام اقا خسته نباشین من پراید صبا مدل ۸۸ دارم چند ماه پیش گازگیری کردم تا چند وقت پیش خوب بود حالا یه مدتی حین حرکت در دست انداز قطع میش میزنم رو داشپورت دوباره وصل میشه

    1. با سلام. احتمالا پشت داشبورد که مجموع سیم‌کشی پنل است دچار قطعی و شل‌شدگی شده است که نیازمند باز شدن داشبورد و قطعی و اتصالی باید توسط باتری ساز رفع شود

  40. سلام خسته نباشید
    من یه پراید صبا ۸۹ دارم وقتی کولر رو روشن میکنم دور موتور افت میکنه و میاد روی ۶۰۰ و یا اگه چراغا رو روشن کنم باز همون جوری میشه و دور موتور میاد پایین

    1. سلام. کولر شما مشکلی ندارد، مشکل از کثیفی استاتور موتور و کثیفی دریچه گاز است. لطفا دریچه گاز را باز کنید و با اسپری انجکتور شور آن را شستشو دهید و استاتور موتور را هم تمیز کنید اگر مشکل حل نشد فیلتر بنزین را تعویض کنید.

  41. سلام
    پراید صبا دارم کولرش داک هست تازه تعمیر کردم از سرماش راضی نیستم و توی شرجی یا وقتی آب روی رادیات میریزم کولر آف می‌کنه تا الان 5میلیون هزینه کردم
    نمیدونم مشکلش چیه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام. احتمال زیاد مشکل شما زا درایر است. هم درایر را عوض کنید و هم فیلتر کابین را تا مشکل شما حل شود.

  42. سلام.پراید ۸۵ انژکتور دارم، وقتی در حالت عادی کولر میگیرم خوبه در حرکت هم هیچ مشکلی نداره، ولی به محض اینکه آمپر نزدیک به وسط بشه، بخوای پشت سرعت گیر یا چراغ قرمز سرعت کم کنی دور موتور رو یک دفعه میاد پایین به صورتی که خاموش میشه، تمام سرویس های کولر رو هم انجام دادم، دستگاه هم زدم هیچ ایرادی نداره ، کسی هم سر د نیاورد🙁🙁

    1. سلام. مشکل شما از استپر موتور و مجموعه دریچه گاز است. دریچه گاز را شستشو دهید اگر مشکل حل نشد استپر باید تعویض شود. در ضمن حتما فیلتر بنزین را عوض کنید و شمع‌ها را نیز بررسی نمایید.

  43. سلام من ماشینم پراید ۱۳۲مدل ۹۲هست الان که کولر روشن میکنم بادازدریچه نمیاد ولی کولر وشن هست مشکل ازکجاست؟

    1. سلام. پراید 83 دارم تو شتاب گیری بین دور موتور 2تا3 یه ریپ میزنه. سپاس راهنمایی کنید.

      1. درود، اگر کاربراتور است آوانس خلائی جرقه باید بررسی شود و اگر انژکتور استسنسور میل لنگ را پک کنید و نهایتا سنسور مپ را شستشو دهید.

  44. با سلام
    تازگی وسط تابستون تو سربالایی ماشین من کمی آمپرش رفت بالای خط وسط و نگه داشتم تا کمی خنک شود با موتور روشن و فردی که همراهم بود از جلو شبکه آب پاشید رو شبکه جلو و از اون تاریخ به بعد …
    بخاری رو روشن میکنم باز کولر کار میکنه
    و در حالت کولر هم هم کولر کار میکنه …
    پراید صبا انژکتور ۸۴ دارم

  45. سلام پراید ۱۳۱دارم وکولر روشن میکنم چراغ ترمز وای بی اس روشن میشوند وکیلومتر کارنمیکند واگر کولر خاموش کنم کمپرسور قطع ووصل میشود حتی اگر فشنگی کولر را جدا کنم کولر کار میکند لطفا کمکم کنید چکار کنم

    1. سلام. این ایراد از دینام و تسمه دینام است و حتی ممکنه سرباطری سولفات زده یا باطری عمر مفیدش تموم شده باشه؛ اول باید تست باطری و تسمه رگلاژ انجام بشه در غیر این صورت ذغال های دینام تعویض بشه.

  46. اقا من کمپرسور کولرم همش کار میکنه رله سه تایی هم عوض کردم بازم همینطوره چیکار باید بکنم

    1. احتمال قوی از پشت پنل دکمه کولر اتصال کرده. تا زمانی که درست شود رله کولر را بکشید.

  47. سلام خسته نباشید کمپرسور کولر ماشینم پاناسونیک ماشینمم پراید ۸۶ هستش وقتی روشن می‌کنی صدا میده رو دور موتور یک سرد نمیکنه باید رو دو نگه داری چکارش کنم؟

      1. سلام خسته نباشید کولر پراید ۱۳۱ رو روشن میکنم دکمه acروشن میشه فن هم کار میکنه اما کلاچ نمیگیره و صدایی مبنی از عمل کردن کولر ایجاد نمیشه میشه بفرمایید علت چیه … در ضمن کمپرسور کولر هم بصورت مستقیم امتحان کردم سالم هست و رله هارم عوض کردم ولی باز هم کار نکرد

  48. سلام
    وقت بخیر
    پرایدمدل۹۰
    کلر روشن نمیشه
    بردم باطریسازی چک کرده
    گاز داره رله سالم سیم کشی سالم فیوز سالم بود کلر روشن نمیشد
    از باطری برق مستقیم به کلر داد روشن میشد
    ولی با دکمه کلر روشن نمیشد
    گفته ecu مشکل داره
    درست گفته یا خیر
    البته وقتی دکمه ی کلر رو میزنم از محوطه ی موتور صدای ریزی مثل دستور کنتاکتور میاد ولی کلر روشن نمیشه
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  49. سلام‌ببخشید از دریچه کولر سمت راننده وقتی کولر میگیرم اصلا هیچ بادی نمیاد هر جا هم میبرم میگن نمیدونیم مشکلش چیه ممنون میشم راهنمابیم کنید

  50. سلام شب خوش،فن کولر ماشین پرایدم یکسره شد و اصلا خاموش نمیشد کولر ماشین هم خاموش بود من اصلا کولر روشن نکردم حتی زمانی که ماشین رو خاموش کردم تا ۵ دقیقه فن روشن بود و خاموش نمیشد،دیگه مجبور شدم سوکت جلوی فن رو بکشم و خاموش شد،فیوزهای داخل کابین رو هم چک کردم سالم بود،به نظرتون مشکل از چیه؟ سپاس

    1. سلام، احتمالا مشکل از سمت رله و از فرمان تحریک برق مثبت یکسره شده است و نیاز است که سیم کشی مربوط به فن بازدید شده و رفع اتصالی انجام شود.

  51. سلام من پراید مدل ۸۶دارم بردم گاز کرده خوب بود بعد چند روز اصلان خنک نمی کنه بردم گاز بزنه اصلان گاز تحویل نمی گیره بعدش هم کمپرسور رله همش کار می کنه

  52. با سلام من ماشینم پراید مدل 91 ساژم هستش
    قبلا فن کار می‌کرد چراغ چک روشن میشد موتور فن مقاومت فن عوض کردم درست شده ولی الان مشکل اینجاست تا کولر روشن میکنم چراغ چک روشن میشه موتور فن مقاومت فن فشنگی فن رله فن عوض کردم ولی مشکل داره فقط و فقط کولر میزنم میاد در حالت عادی عالی کار میکنه
    تو رو قرآن راهنمایی کنید بد جوری خرج کردم ولی هنوز که هنوزه بر طرف نشده مشکلم با تشکر از شما

      1. سلام وقت بخیر پراید 111مدل93دارم وقتی کولر روشنه همه چی اوکیه ولی فن و کمپرسور اتوماتیک نمیکنه آیا این مورد تو پراید معمولیه یا باید اتوماتیک خاموش روشن کنه قبلا سمند داشتم اتوماتیک میکرد ممنون میشم راهنمایی کنید

  53. سلام،پراید ۷۷ کاربرات دادم،
    ۱_وقتی دکمه ی a/c رو میزنم فن کولر بصورت یکسره با این دکمه شروع به کار کردن میکند(حتی اگه ماشین خاموش باشدو فقط سوییچ باز باشد )
    ۲_برق فیشی که به کمپرسور وصل میشود کلا قطع میباشد
    دلیل چیست؟

  54. سلام ماشین پراید دارم کمپرستور تعمیر کردم و تمامم لوازم کولر هم عوض شده ولی چند دقیقه باد یخ میزنه یک دفع کمپرستور دیگه کار نمیکنه تعمیر گاه میگه مال رادیاتور کولر هست ولی نو گذاشتم روش

  55. با سلام
    ماشینم پراید مدل 95 هست .کمپرس و شلنگای ورادیات همه عوض شده ونو هستن گاز کولر هم زدم ولی فقط برا چند ساعت خوب بود
    بعد چند ساعت رفت تو آف و دیگه خنک نکرد وهمش باد گرم داره
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  56. سلام،وقت بخیر،پراید مدل 97دارم،کولر تا دیروز مسکلی نداشت،امروز که کولر گرفتم،،صدای رله میاد اما کولر روشن نمیشه فنش هم روشن نمیشه،فقط فن رادیاتور میره رو دور تند،،ممنون میشم راهنمایی کنید

  57. سلام
    پراید صبا هست وقتی دکمه ac رو زدم چراغش روشن نشد و دوی درجه یک و دو هم اصلا کولر روشن نشد، لطفا راهنمایی فرمایید اشکال از کجاست؟ ممنون

  58. سلام مهندس
    ماشین بنده پراید مدل 89
    کولر که روشن میکنم روی پرتاب باد یک که میزارم روی کولر میره اما روی پرتاب باد دو و سه قطع میشه مشکل از چی میتونه باشه؟

  59. رفتم کولرسازمیگه که گازن زیاده ن کم به اندازه کافی ولی بعدازی مدت زیادی اف ان میکردالان حتی اف هم نمیکنه یسره شده

  60. سلام خسته نباشید ،ببخشید من پراید مدل ۸۴ دارم که کولرش خیلی عالی بود گازش هنوز فابریک کارخونس،چندشب پیش تو حالت درجا کولر رو تا حدود نیم ساعت روشن گذاشتم یهو یادش گرم شد ،گازشو چک کردم مشکلی نداشت رله سه قلو تعویض کردم درست نشد ،فن ها روشن میشن ولی کمپرسور روی بار نمی افته لطف میکنید راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. سلام
      احتمالا، سوکت شیر سه وضعیتی قطع شده است، میتونید با فشار دادن این سوکت مشکل را حل کنید.

  61. مهندس سلام پراید مدل 94 تازه کولر گاز شده از لحاظ خنک بودن خوبه درحال حرکت یا ایستادن ولی مشکلی که دارد موقع کولر گیری بعد از مدت کم دور تند فن قطع شده و دور کند شروع به کار میکند و دیگه دور تند عمل نمیکنه باید خاموش روشن کرد تا خوب بشه و دوباره بعد از مدتی کم دور تند قطع شده ولی آمپر آب وسط ثابت هست به نظر شما مشکل از کجا هست؟

    1. سلام
      به دلیل ضعیف بودن اتصال منفی است. با اضافه کردن کابل تقویتی و تعویض سنسور دمای آب، این مشکل حل می شود.

  62. سلام.پراید 93 دوگانه دارم.مدتیه کولر که میزنم تا حدودا 20 دقیقه عالیه بعدش خنکیش و پرتاب بادش کم میشه و 2 بار پیش اومدخ که از دریچه پرتاب باد چند قطره آب پاشیده بیرون خواهشا راهنمایی کنید.پیش چند تا تعمیرکار هم رفتم هر کدوم یه چیزی میگن

  63. باسلام ودرود،پراید کاربراتور دارم مدل 79
    کمپرسور رو که روشن میکنم دیگه خاموش نمیشه،،حتماباید ماشین وخاموش کنم،ممنون میشم راهنماییم کنید

  64. سلام من پراید 88 دارم کولرو ک روشن میکنم کمپرسور عمل نمیکنه دور موتورو ک روی 4 و 5 میبرم بعد فعال میشه مشکل کجاست؟

    1. با سلام، برق به کمپرسور نمی رسد و نیاز به رله تقویتی دارد. احتمال دوم، گاز کولر بیش از حد کم است.

  65. سلام من آردی ۸۴ دارم وقتی یه سیم از کولر به باتری وصل میکنم خیلی خنک و خوب باد میده ولی از داخل دکمه ac رو که میزنم چراغش روشن نمیشه و اصن کلا کار نمیکنه مشکل چیه؟

    1. سلام
      یعنی جایی قطعی برق هست بلاخره ماشین خیلی کارکرده سیم ها پوسیده توسط باطری ساز از پنل به کمپرسور برق مسقتیم بدین خیلی بهتره

  66. سلام خسته نباشید پراید صبا ۸۶دارم لوازم کولر باز بودن کولرساز همه رو بست نشتگیری وکیوم گاز انجام شد کلاچ هم درگیر میشه یه صدای جیغ از کمپرسور میاد باگاز دادن صداش میره لوله های کم فشار وپرفشار هم هردوداغ هستن وباد کولر هم داغ هست لطف میکنید راهنمایی کنید

  67. سلام عزیزان وقت بخیر
    ببخشید امروز بنده کولر پراید مدل 88 رو طبق نکاتی ک ذکر کرده اید راه انداختم و خنک میکنه ولی دوتا مشکل دارم نمیدونم دقیقا از چی هست لطفا اگر میشه منو راهنمایی کنید
    مشکل اول اینه که وقتی کولر رو میزنم آمپر از وسط میره بالا و به سمت داغ شدن میره در حالیکه فن رادیاتور و کندانسور کولر روشنه
    دوم اینکه چون خودم با شیلنگ تزریق گاز نویسکو گاز رو تزریق کردم الان فشار گاز داخل لوله ها از حدودا 35 هست
    چون فکر کنم خیلی فشار رو موتور هست
    باتشکر از لطفتون

  68. سلام
    خودرو من پراید مدل ۸۷ هستش در حالت ثابت و بدون حرکت کولر تا یک ساعت هم خنک میکند و مشکلی ندارد ولی در طول حرکت بخصوص سرعت های بالا کولر‌مدام خاموش و روشن میشود رله سه قلو تعویض شده ترموستات درون کابین تعویض شده گاز دارد و مشکلی بابت خنک کردن نیست فقط در حین رانندگی به خصوص سرعت های و بالای ۱۰۰ تا مدام خاموش روشن میشود.ولی حالت ایستاده اصلا خاموش روشن نمیشود

      1. با تشکر آیا ممکن است از دریچه گاز و سنسور اکسیژن باشد که زیر استپ موتور قرار گرفته ؟

  69. سلام.کولر پراید باد خنک میزنه ولی فن رادیات کولر عمل نمیکنه.فن رادیات رو مستقیم به باطری زدم درسته.
    آیا این طبیعیه.
    یا اینکه زمانی که کولر روشنه باید فن رادیات هم روشن بشه یا در مواقع خاص فن رادیات کولر روشن میشه؟

  70. سلام.پراید ۹۳ دوگانه دارم.مدتیه کولر که میزنم تا حدودا ۲۰ دقیقه عالیه بعدش خنکیش و پرتاب بادش کم میشه و ۲ بار پیش اومدخ که از دریچه پرتاب باد چند قطره آب پاشیده بیرون خواهشا راهنمایی کنید.پیش چند تا تعمیرکار هم رفتم هر کدوم یه چیزی میگن

  71. سلام
    یه پراید ۹۳ دارم
    وقتی کولر روشنه و ماشین خاموش میکنم فن کولر خاموش نمیشه چه دمای آب پایین باشه چه بالا فرقی نمیکنه همسنطوری روشن میمونه
    و وقتی استارت بزنم و درجا خاموش کنم فن کولر هم خاموش میشه
    مشکل از کجاست به نظرتون؟

    1. سلام پراید دوگانه ۹۱ دارم بلبرینگ کمپسرور چند ماه بود که صدا میداد امروز کولرم روشن بود که یه دفعه یه صدای شبیه شیهه اسب اومد و کمپرسور از کار افتاد از نزدیک که دیدم بوی سوختگی هم میومد کمپرسور سوخته یا ….؟؟

  72. سلام
    پراید مدل 86 دارم
    وقتی کولر رو روشن میکنم خیلی زود آمپر می‌ره بالا و جوش میاره
    در صورتی که حالت عادی هیچ مشکل از لحاظ بالا رفتن دمای آب نداره
    پارسال کمپرسور و کپسول و فن جلوی ماشین رو عوضشون کردم
    واتر پمپ رو هم پارسال تعویض کردم
    رادیوتور هم پارسال سیخ زدم و مشکلی ندارن
    ترموستات هم درآوردم
    رادیاتور هم تیبایی هست
    کابل 6 از منفی مستقیم کشیدم برای منفی کولر و به بدنه وصل کردم
    اما بازم مشکل حل نشد
    لطفاً راهنماییم کنید خیلی جاها بردم نتونستن درستش کنن

    1. سلام فن شما باید با نمونه یورو 4 عوض شود و فن کولر هم بررسی شود.

      1. استاد من هم همین مشکل ودارم خواستم بدونم سیستم مدل پراید85 تک دورهست چطوری فن یورو 4 دودورباتک دورتعویض کنم ممنون

  73. سلام. وقت خوش.
    ماشینم‌ پراید هستش، مشکلم اینه تو حالت عادی وقتی سوکت سنسور دما رو در میارم، دور تند کار میکنه و مدارش سالمه، ولی روی کولر فن دور تند کار نمیکنه و فقط دور کند روشنه و موتور گرم‌ میشه.
    علتش‌چیه این مشکل؟
    ممنونم

  74. باسلام
    یه تصادف کوچک کردم گلگیر وچراغ سمت چپ ضربه خورد، و درهمان لحظه هوای کولر داغ شده وهوای آن بصورت بخاری شده، لطفاً راهنمائی بفرمایید

    1. سلام
      به دلیل خارج شدن گاز در کندانسور، طبیعی است که کولر از کار بیفتد شما باید کندانسور را عوض کرده و کولر را شارژ کنید

      1. با سلام خسته نباشید صبا 87 دارم کولر میگیرم فن رادیاتور روشن نمیشه رله فن رادیاتور هم سالمه چک کردم ایراد از کجاست؟

  75. سلام من وقتی کولر میگیرم کولرش عالیه بعد وقتی کلید رومیزنم کولر قطع نمیشه وکمپروسور کار میکنه

  76. سلام پراید صبا مدل ۸۸ دارم وقتی کولر میزنم دمای آب زیاد میشه اتصال گذاشتیم رادیات سیخ زدیم فن نو گذاشتیم فشنگی هم عوض کردیم بازم کولر میگیرم تو راه رفتن دما آب میره بالا بالای نصف میشه نزدیک قرمز میرسه

    1. سلام
      برای بهبودی سیستم خنک کاری میتونید فن پراید یورو 4 به پراید یورو 2 همسان کنید

      1. سلام،من یه پراید مدل83دارم فن کولر کار می‌کنه اما کمپرسور زیر بار نمیره با برق یکسره امتحان کردم کاملا کمپرسور کار می‌کنه و مشکلی نداره،یه رله داخل کابین سمت شاگرد هست اون موقع اتصال صدا باید بده؟ اصن اون مال چیه؟

  77. سلام مهندس پراید مدل۸۸ کولر باد گرم میزنه ویکی از شیلنگ بزرگ(H) متصل به کمپرسور روغن زده ازقسمت اتصال به کمپرسور به سمت بالا شیلنگ چرب وروغنی کرده است مشکل از کجاست?
    باتشکر

  78. سلام مهندس خودرو پرایدیکی از شیلنگ بزرگ(H) متصل به کمپرسور روغن زده ازقسمت اتصال به کمپرسور به سمت بالا شیلنگ چرب وروغنی کرده است درضمن باد گرم میزند مشکل از کجاست?
    باتشکر

  79. سلام وقت بخیر پراید ۱۳۱ دارم
    کولر میگیرم اولش خوب کار می‌کنه بعد که موتور گرم میشه حرارت زود به نصف میرسه و همونجا می مونه ثابت و کمپرسور کولر قطع و وصل میشه و سپس کلا از حرکت می ایستع کمپرسور یه سر به باتری مستقیم وصل کردم روشن شد الان برای درست شدن اش باید چکار کنم ؟؟؟

  80. سلام پراید مدل ۸۵دارم وقتی کولر میگیرم حدود نیم ساعت خوب کار میکنه بعد از زیر بار در میاد بعد چند دقیقه صبر میکنم دوباره کار میکنه مشکل از کجا میتونه باشه؟

  81. سلام کولر ماشین دکمه acو ضبط ماشین با هم کار نمیکنه یعنی انگار برق هر دو قطع هستش فیوز هم مشکلی نداره چون بعد از چند دقیقه دوباره کار می‌کنه ولی باز مشکل پیش میاد که برق هر دو قطع میشه ماشینم پراید هستش

  82. باسلام پراید ۸۹ صبا دارم کولر میزنم اولش خوبه خنک میکنه ولی بعداز ۱ساعت بیشتر پرتاب کولر خیلی کم میشه چرا میشه راهنمایی کنید ممنون

  83. سلام.ماشین من پراید مدل 91 هست.وقتی در حالت درجا ماشین کار میکنه بدون کولر از سمت کمپرسور صدای جیر جیر شنیده میشه.با اینکه تسمه و پولی هرزگرد نو هست.
    وقتی هم کولر را روشن میکنم صدایی شبیه به جیغ از کمپرسور شنیده میشه
    همه اینها فقط در حالت درجا هست و در حین حرکت هیچ صدایی وجود نداره

  84. باسلام من یک پراید 86دارم کولر تازهم گاز زدم
    توی جاده خنکیش عالیه ولی داخل شهر خوب جواب نمیده
    به محض اینک ترمز میزنم باد گرم میشه اگه توی حرکت ثابت باشی عالیه ولی همین که سرعتو میاری پاین
    البته توی جاده هم سرعت روکم میکنم وترمز میزنم هم همینجورمیشه

  85. سلام من پراید صبا ۸۸ دارم در حالت عادی بدون کولر خوبه وقتی که کولر میگیرم امپر اب بالا میره تا وسط بعد اب هم کم میکنه

  86. سلام ماشین پراید ۸۸ دارم در حالت عادی آمپر اصلا بالا نمیره.ولی وقتی کولر میگیرم یا بدون کولر تو ترافیک آمپر از وسط بالاترمیره اما دور تند کارنمیکنه فقط دور کند کارمیکنه. برق منفی گرفتم و رادیاتور عوض کردم ترموستات عوض کردم .اما بازم درست نشده.ممنون میشم راهنمایی کنید

  87. سلام وقت پراید صبا مدل ۸۷ دارم بعضی مواقع که کولر را روشن میکنم سیستم کولر روشن میشود(فن)ولی باد خنک نمیزند.بعد از چند بار خاموش و روشن کردن کولر یا ماشین یک دفعه باد خنک می‌زند.علت از چیست؟مربوط به رله هست؟

  88. سلام خسته نباشد .من خودرو پراید ۱۳۱ دارم مدل ۹۳ .متاسفانه کولر رو که روشن میکردم فقط باد گرم میومد رفتم پیش سیم کش و کولر ساز درست کرد .ولی‌متاسفانه وقتی که کولر رو روشن میکنی و دنده یک میزاری برای حرکت صدای ناجوری میده انگار کل داخل کاپوت ماشین صدا میده مثل بلبرینگ وقتی که کولر رو خام ش میکنم این صدا دوباره قطع میشه .واگه هم دنده یک صدا بیاد یکم دور تند بگیرم و حرکت کنم صدا قطع میشه البته بعضی موقع هست و بعضی موقع این صدا نیست.

  89. ممنون میشم راهنمای کنید .متاسفانه ما در شهر چابهار اصلا تعمیر کار سیم کش و اوستا کار نداریم .اصلا نمیتونن عیب یابی کنن بجای درست کردن کولر .ماشین حالا یه صدا ی ناجور به ماشین اضافه کرده که با روشن کردن کولر انگار یه چیزی درگیر میشه ودندخ یک بذاری باسرعت کم مث صدای بلبرینگ یا قیرچ قیرچ میاد ولی یکم سرعت بگیرم صدا قطع میشه .و بعضی موقع هم صدا با خاموش کردن کولر قطع میشه .بعضی موقع صدا هست و بعضی موقع هم این صدا نیست ..

  90. سلام خسته نباشید پراید مدل ۸۳ دارم چند ساله که کولرش استفاده نشد تا پارسال کولر روشن کردم والبته گازهم عوض کردم ولی درحالت درجا باد اصلا خنک نیست و ظهر هم خیلی خوب نیست مشکل کمپرسورش مدل پاناسونیک ایا می شه تعمیرش کرد

  91. سلام خسته نباشید چرا وقتی کولر میگیرم فن دور تند کار نمیکنه
    واین باعث داغ شدن داخل موتور میشه وکولر هرثانیه قطع ووصل میشه بردم تعمیرگاه میگه ایسیو خرابه
    البته همه رله ها وسنسور نشانگر آب عوض کردم
    به نظر شما ،مهندس ار فشنگی آب میتونه باشه به من گفتن به فشنگی ربطی نداره دور تند البته فیش فشنگی میکشم فند با حداکثر سرعت کار میکنه ماشین هم پراید ۱۳۱ تولید ۹۰هست
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  92. سلام مهندس.این فیوزهای پشت داشبرد پراید تقریبا پشت ظبط مربوط به کولر یا فن دور تند کولر میشه؟؟

  93. سلام عرض ادب
    سوئیچ فشار کولر خراب شده فعلا یسرش کردم میخوام تعویضش کنم آیا گاز کولر خالی میشه؟

    خودرو پراید

  94. سلام وقت بخیر، من اهواز هستم و پراید صبا ۸۷ دارم الان ۲_۳ هفته س کولر که روشن میکنم شدیدا آمپر می‌کشه
    فشنگی هارو عوض کردم
    ترموستات ۷۱ گذاشتم
    گردش آب خوبه
    یک قطره هم آب کم نمیکنه
    ولی ۱۰ دقیقه که کولر روشن باشه آمپر تا ۳/۴ می‌ره
    و هرچی بیشتر بگذره آمپر بیشتر می‌ره بالا
    میشه لطفاً راهنمایی کنید

  95. سلام خسته نباشید پراید ۸۷دارم کولر که میزنم ۱۰دقیقه خوب خنک میکنه بعداز ده دقیقه کولر قطع وصل میشه چراغ آب روشن میشه ممنون میشم عیبش رو بگید

  96. سلام بنده پراید ۱۳۲ مدل ۸۹ دارم نزدیک ۱ سالی هست که تو دور موتور پایین کولر باد گرم می زنه، ولی وقتی که پدال گاز رو فشار میدی و دور موتور میاد بالا تقریبا از ۳ بیشتر باد کولرشروع می کنع به سرد شدن
    مشکل از چی می تونه باشه

  97. سلام من پراید ۱۳۲ مدل ۸۹ دارم وقتی ماشین رو روشن میکنم کولر روی هر ۳ حالت کار میکنه اما وقتی که در حال حرکتم ماشین که داغ میشه فقط روی دور ۱ کار میکنه و روی ۲ که میزارم هی کمپرسور قطع و وصل میکنه و یکم باد خنک میزنه یهو گرم میشه و میزارم رو ۱ دوباره کمپرسور درگیر میشه روی ۳ هم کلا باد گرم هستش میشه راهنمایی بفرمایید؟

  98. سلام،پراید مدل نود،فن کولر رو یک و دو ،ایسی کولر کار نمیکنه اصلا چراغ ایسی روشن نمیشه،کمپرسور کار نمیکنه،میزارم رو درجه 3 باد قطع میشه کمپرسور کار میکنه،مشکل چی هست،ممنون راهنمایی کنید

  99. سلام وراید ۹۲ دارم یروز دینامم از کار افتاد و چراغش روشن نشده بود که بدونم و دینامو درست کردم گذشت دوروزی و کولر زدم دیدم سرد نمیکنه و رفتم جلو قسمت ایر درایرو نگاه کردم دیدم روغن اومده داخل و قبل این داستان سرماش خیلی خوب بود درحدی که عقب در حدی سرد میشد که نفرات عقب معترض میشدن بس سرما میخوردن ،ولی اواخر اینکه کولر خرابشه ی سروصدایی شبیه چرخش گاز یخچال توی سردخانه ش بود و اینم بگم که فن کولر به سروصدا افتاده بود و بلبرینگاش خرابشده بود ،با توجه به ابنکه توی منطقه ای ک هستم هیچ کولر ساز و یخچال ساز نداریم گفتم ازشما بپرسم ببینم داستان چیه و ارزششو داره ببرم شهر برا درست کردن یا نه،فن چه برندی خوبه براش بگیرم ی گاز ۹۵۰ گرمی آر ۱۳۴ سیزن هم دارم بنظرتون گاز خوبیه یا نه که همینو بزنم برا تزریقش؟؟
    سپاس مرتضی از نقطه صفر مرزی افغانستان.

    1. سلام وقت بخیر. گاز کولر از قسمتی که روغنی شده تخلیه شده باید قبل تزریق گاز نشت یابی شه. نشتی برطرف شه، بعد گاز تزریق بشه. سیژن گاز عالیه ولی ۶۵۰گرم باید تزریق کنید.

    1. سلام وقت بخیر. اول از دریچه‌ها باید مطمئن شید که سالمه. اون سالم باشه خود موتورش ضعیفه.

  100. سلام
    ماشینم پراید صبا وقتی کولر رو روشن میکنم صدای خر خر یا تق تق تق میده وقتی گاز میدم ماشین رو قطع میشه امکانش هست بگید برای چی هستش

  101. سلام وقت بخیر پراید۸۵ صبا دارم چند روز پیش رفتم کولر شو راه اندازی کردم همه چیزش نرماله فقطکولر در جا کار میکنه ولی یه خورده گاز میدی اف میشه یعنی قطع و وصلی داره نه من نه استادای برق کار نتونستن عیب یابی کنن ممنون میشم راهنمایی بفرمایید یا حق

    1. سلام وقت بخیر. یا بویین کمپرسور خرابه یا گاز کولر زیادی داخل ماشین ریخته شده. برای اطمینان بیشتر بهتره از سرویس تعمیر خودرو آچاره استفاده کنید.

  102. عرض سلام و احترام
    ماشین پراید 111 یورو 4 مدل 94 دارم کولر روی دوریک فعاله وخنک میکنه ولی روی دور 2و3زیر بار نمیره وباد داغ میزنه لطف کنید راهنمایی کنید. ممنون

  103. سلام خسته نباشید
    پرایدم کولر نداره کاربراتور هستش اگر براش کولر بندازم موتورش جواب میده یا ن ممنونم بعد چ کولری چ مدلی بهش میخوره

  104. سلام . پراید ۸۲ کاربراتور خریدم . کمپرسور کولر شو بردن چه برندی و چه مدلی باید بخرم . با تشکر

  105. با سلام و وقت بخیر پراید 85دارم گازو نشتی گیری انجام شده ولی وقتی کار میگیرم صدای زیادی از زیر داشبورد میاد و در حال حرکت یهو از کمپرستور گاز خالی می‌کنه دوباره خاموش میکنم دوباره روشن میکنم همین داستانه ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا