سرویس و تعمیر کولر آبی سرویس و تعمیر کولر آبی

نحوه آماده سازی کولر آبی برای زمستان + تخلیه آب کولر آبی در زمستان

سرمایشسرمایش و گرمایشکولر آبی

هرچه به فصل‌های سرد سال نزدیک می‌شویم، میزان استفاده از کولرهای آبی کاهش می‌یابد. همان‌طور که در اواسط بهار و با گرم‌ شدن هوا به فکر راه‌اندازی کولر آبی خود هستید، با نزدیک‌شدن به فصل سرما، باید اقدامات لازم برای آماده سازی کولر آبی برای زمستان را انجام دهید.

به همان میزان که سرویس کولر آبی قبل از راه‌اندازی مهم است، جمع کردن کولر آبی برای زمستان، نیز ضروری است. اگر تخلیه آب کولر آبی در زمستان به‌درستی انجام نشود، با تجمع آب در کف خسارت‌هایی مانند پوسیدگی بدنه کولر آبی پیش خواهد آمد.

اگر شما هم مایل هستید تا در مورد آماده سازی کولر برای زمستان اطلاعاتی کسب کنید، با مجله آچاره همراه باشید.

یادآور می‌شویم که یکی از خدمات پرتکرار آچاره تعمیر کولر آبی است که توسط تعمیرکاران ممتاز انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت سرویس کولر و همچنین شستشو و انجام تعمیرات تخصصی از طریق وبسایت آچاره در بخش مربوطه سفارش خود را ثبت نمایید و از کارشناسان و تعمیرکاران مشاوره رایگان هم دریافت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • تخلیه آب کولر آبی در زمستان، یکی از ضروری‌ترین اقدامات برای این وسایل است.
  • برای جلوگیری از هدررفت انرژی، توصیه می‌شود دریچه‌های کولر آبی را ببندید.
  • استفاده از فوم‌های مسدودکننده، یک راهکار مناسب برای جلوگیری از هدررفت انرژی است.
  • جداسازی قسمت‌های مختلف، روغن‌کاری و پوشاندن بدنه کولر، از جمله اقدامات مهم برای افزایش طول عمر کولر است.

نگهداری کولر آبی در زمستان

برای جمع کردن کولر آبي برای زمستان، باید به چند نکته توجه داشته باشید. این اقدامات از پوسیدگی بدنه کولر و همچنین آسیب رسیدن به موتور و سایر قطعات داخلی آن جلوگیری خواهد کرد که در ادامه شرح خواهیم داد.

1. سیستم برق کولر را جمع‌آوری کنید

شما تا چند ماه آینده دیگر نیاز به کولر آبی ندارید، بهتر است برای جلوگیری از خطرات احتمالی، ناشی از برق‌گرفتگی، فیوزها را قطع و سیستم برق کولر را جمع‌آوری کنید.

2. از تمیزکاری کولر غافل نشوید

هرچند که قرار است تا سال بعد و چند ماه آینده دوباره سمت کولر آبی نروید، ولی بهتر است بعد از تخلیه آب کولر آبی برای زمستان آهک‌های موجود در کف، بدنه و قسمت‌های مختلف آن را به‌خوبی تمیز کنید. تمیز کردن کولر آبی کمک فراوانی به افزایش طول عمر کولر آبی خواهد کرد.

آماده سازی کولر آبي برای زمستان

3. بستن دریچه کولر

برای اینکه در مصرف انرژی در فصل سرما، صرفه‌جویی کنید بهتر است دریچه‌های کولر را به‌خوبی بپوشانید. در ادامه در مورد این مورد بیشتر بحث خواهیم کرد.
سرویس و تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی

4. روغن‌کاری موتور

یکی از اقدامات لازم برای آماده سازی کولر آبی برای زمستان، روغن‌کاری موتور است. در طی مدت استفاده احتمالاً گردوخاک زیادی روی بخش‌های مختلف موتور قرار گرفته است؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از جمع کردن کولر آبي برای زمستان موتور و متعلقات را روغن‌کاری کنید.

آماده سازی کولر آبي برای زمستان

5. جداسازی قسمت‌های مختلف

در حین جمع‌ کردن کولر آبی برای زمستان، می‌توانید برای اینکه برخی از اجزای داخلی در طی فصل سرد دچار آسیب نشوند، آن‌ها را از کولر جدا کنید و در جای خشک قرار دهید. همچنین می‌توانید شناور، تسمه، شلنگ آب و پوشال‌ها را طی مراحل آماده سازی کولر آبی برای زمستان جدا کنید.

استعلام قیمت تعمیر کولر آبی

هرچند این کارها کوچک به نظر می‌رسد، اما انجام‌دادن همین موارد کوچک، می‌تواند برای جلوگیری از صرف هزینه‌های بالا، هنگام خرابی‌های احتمالی بسیار کارآمد باشد.

6. پوشاندن بدنه کولر

در آخرین مرحله از آماده سازی کولر آبی برای زمستان، نوبت به پوشاندن بدنه کولر آبی می‌رسد. بارش برف‌وباران و یخ‌زدگی می‌تواند موجب زنگ‌زدگی، پوسیدگی و ازبین‌رفتن بخشی از کولر آبی شما در فصل سرما شود.

درصورتی‌که کولرآبی شما، سایبان ندارد آن را با کاورهای مخصوص، یا موارد مشابه به‌خوبی بپوشانید. مطمئن باشید، هزینه و وقتی که برای این کار می‌گذارید ارزشمند است.

جمع کردن کولر آبي برای زمستان

چطور دریچه کولر را بپوشانیم؟

پیش‌تر درمورد آماده سازی کولر آبی برای زمستان نکاتی را بررسی کردیم. همان‌طور که اشاره شد، یکی از اقدامات ضروری برای کاهش مصرف انرژی در هوای سرد، جلوگیری از ورود گردوخاک و رطوبت، مسدودکردن دریچه‌های کولر است. در کنار جلوگیری از هدررفت انرژی این فوم‌ها ویژگی‌های دیگری دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ویژگی‌های فوم‌های مسدودکننده

استفاده از این فوم‌ها طی آماده سازی کولر آبی برای زمستان، ضروری است. برخی ویژگی‌های این فوم‌ها در کنار کاهش مصرف انرژی به شرح زیر است:

  • نصب آسان

شما می‌توانید به‌راحتی اندازه ابعاد کولر خود را متر کنید و این فوم‌ها را به کمک چسب مخصوصی که دارند، نصب کنید. همچنین می‌توانید، این فوم‌ها را روی انواع دریچه‌های فلزی و غیرفلزی نصب کنید.

نگهداری کولر آبي در زمستان

  • عایق صوتی

در کنار جلوگیری از ورود هر گونه گردوخاک این فوم‌ها عایق صوتی هستند و صداهای بیرون را کاهش می دهند.

  • هم‌رنگ بودن با دیوار

این فوم‌ها به رنگ سفید تولید می‌شوند و به دلیل اینکه هیچ‌گونه مغایرتی با دیوارهای شما ندارد، جلوه نازیبایی روی دیوار نخواهند داشت.

  • کیفیت مناسب

این فوم‌ها که از جنس پلاستیک هستند، کیفیت مناسبی دارند و به‌خوبی به دریچه می‌چسبند و پس از جداکردن جای چسب روی دریچه باقی نمی‌ماند.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر آبی

تخلیه آب کولر آبی در زمستان

تجمع آب در محفظه کولر، باتوجه‌به برودت هوا موجب یخ‌زدگی می‌شود. این یخ‌زدگی می‌تواند به بدنه کولر، آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند و موجب تسریع در پوسیدگی آن شود.

همچنین این یخ‌زدگی ممکن است باعث خرابی پمپ شود. پس بهتر است، در مورد آماده سازی کولر برای زمستان حساس باشید و آب کولر آبی را قبل از رسیدن فصل سرما تخلیه کنید.

تخلیه آب کولر آبي در زمستان |آماده سازی کولر آبی برای زمستان

سخن پایانی

آماده سازی کولر آبی برای زمستان یکی از کارهای مهمی است که با نزدیک شدن به فصل سرما باید انجام داد. کولر آبی ابزاری است که به‌صورت فصلی استفاده می‌شود. تجمع هرگونه آب درون شلنگ و کولر می‌تواند منجر به یخ‌زدگی و همچنین پوسیدگی بدنه و قسمت‌های مختلف شود.

به همین دلیل تخلیه آب کولر آبی برای زمستان یکی از کارهای اساسی در طی آماده سازی کولر آبی برای زمستان است. در کنار کارهای فنی که برای آماده سازی کولر آبی برای زمستان انجام می‌دهید، باید نسبت به پوشاندن دریچه کولر نیز اقدام کنید. برای این کار می‌توانید از فوم‌های مسدودکننده مخصوص این کار استفاده کنید. استفاده از این فوم‌ها بسیار ساده و کاربردی است.

سؤالات متداول

چه زمانی برای سرویس کولر آبی مناسب است؟

زمانی که شما قصد دارید مراحل آماده سازی کولر آبی برای زمستان را انجام دهید، بهترین فرصت برای سرویس کولر نیز است. در این زمان محدودیتی برای استفاده از کولر وجود ندارد و می‌توانید مشکلات احتمالی را رفع کنید.

بهترین روش پوشاندن دریچه کولر آبی چیست؟

استفاده از فوم‌های مسدودکننده، به علت کیفیت و کارایی که دارند بهترین انتخاب برای پوشاندن دریچه کولر و جلوگیری از هدررفت انرژی هستند.

چرا پوشال‌ها باید از کولر آبی جدا شوند؟

وجود رطوبت در پوشال‌ها می‌تواند بستری برای رشد انواع باکتری‌ها باشد؛ بنابراین بهتر است که پوشال‌ها نیز از بدنه کولر جدا شوند و در جای خشک قرار گیرند. این یکی از مهم‌ترین موارد در نگهداری کولر آبی برای زمستان است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا