نحوه غیرفعال کردن دزدگیر ماشین در 5 مرحله

خودرودزدگیر و Gps خودرو

دزدگیر خودرو می‌تواند خیال رانندگان را از خیلی جهات راحت کند. خودروهای امروزی به سیستم‌های دزدگیر پیشرفته‌تری مجهز هستند و در صورتی که کسی قصد سرقت خودرو را داشته باشد، با قفل کردن موتور خودرو، امکان روشن کردن آن وجود ندارد. خیال مالکان خودرو از زمان پیشرفته‌تر شدن سیستم‌های دزدگیر راحت‌تر شده، اما دزدگیرها هم مانند هر سیستم دیگری که دست‌ساز بشر هستند، یک روی منفی هم دارند و گاهی خاموش نمی‌شوند. غیرفعال کردن دزدگیر ماشین گاهی می‌تواند تبدیل به کابوس شود.

احتمالاً برای خیلی‌ها پیش آمده که در شب‌های بارانی یک‌مرتبه صدای دزدگیر خودرویی را در کوچه بشنویم که قطع نمی‌شود و صاحب ماشین هر چقدر هم تلاش می‌کند نمی‌تواند صدای آن را قطع کند. چنین موقعیتی می‌تواند خیلی استرس‌زا و خجالت‌آور باشد. این وضع نه تنها باعث سلب آرامش خود فرد و همسایگان می‌شود، بلکه به سارقان خودرو هم این پیام را می‌رساند که خودرویی در آن نزدیکی است و سیستم دزدگیرش ایراد دارد.

وقتی چنین اتفاقی می‌افتد خوب است بدانیم که چطور می‌توان خیلی زود سیستم هشدار را به طور کل از کار بیاندازیم. در ادامه مقاله می‌خواهیم در ۵ مرحله به شما بگوییم که در چنین شرایطی چطور سیستم دزدگیر خودروتان را غیرفعال کنید.

اجزای تشکیل‌دهنده دزدگیر و عملکرد آنها

با این که دزدگیرهای متفاوتی وجود دارند و روز به روز با پیشرفته‌تر شدن سیستم خودرو، دزدگیرها از قبل بهتر شده‌اند و ایمنی خودرو بالاتر رفته، اما اجزای آن‌ها تقریبا یکسان است. همه دزدگیرها  از این اجزا تشکیل شده‌اند:

  1. کیت اصلی
  2. ریموت
  3. سنسور شوک
  4. نمایشگر

کیت اصلی در حقیقت هسته اصلی دزدگیر است و کارش کنترل قطعات است. در صورتی که این هسته یا مغز از کار بیوفتد، سیستم دزدگیر به کل مختل شده و نمی‌تواند به فعالیتش ادامه دهد.

ابزار لازم برای غیرفعال کردن دزدگیر

ریموت‌های دزدگیر هم کارشان قطع و وصل آژیر است و این کار را به کمک امواج رادیویی انجام می‌دهند. به کمک ریموت‌ها می‌توان دزدگیر را از راه دور قطع کرد. سنسور شوک به انواع حرکات و ضرباتی که به بدنه خودرو وارد شود حساس است و در صورت حس کردن کوچکترین سیگنال، آن را به کیت اصلی می‌فرستد. سنسورهای خودروهای پیشرفته‌تر بیشتر هستند و هر یک از اجزای خودرو ممکن است سنسور متفاوتی داشته باشد. در صورت خراب شدن این سنسورها حتماً به تعمیرشان اقدام کنید.

مطلب پیشنهادی آموزش تعویض دستی روغن گیربکس

نمایشگر LED وقتی نصب باشد و دزدگیر هم کار کند، چشمک می‌زند و به سارقان هشدار می‌دهد که این ماشین مجهز به دزدگیر است.

وسایل مورد نیاز برای غیرفعال کردن دزدگیر

برای این کار به یک سری ابزار نیاز دارید که حتماً باید همه‌ را از قبل دم دست داشته باشید.

  • سوییچ خودرو
  • عینک ایمنی
  • دستگش های ضخیم
  • سیم چین نوک سوزنی
  • انبردست
  • آچار سوکت‌زن

مطلب پیشنهادی نشانه‌های خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر خودرو

آموز غیرفعال کردن دزدگیر ماشین در ۵ گام

1. اول ایمنی بعد کار

برای غیرفعال کردن دزدگیر ماشین لازم است ایمنی کامل را لحاظ کنید چون در حین کار با سلسله خطراتی در تماس خواهید بود و ممکن است آسیب ببینید. حواستان باشد که بدون آسیب رساندن به خودتان این کار را به پایان برسانید.

دو تا از این خطراتی که با آن‌ها روبرو می‌شوید، جرقه‌های احتمالی و المنت‌های داغ ماشین هستند. از آن‌جایی که مستقیماً با باتری ماشین در ارتباط خواهید بود و روی آن کار می‌کنید، ممکن است جرقه رخ دهد و چون یک جرقه‌ی کوتاه کافی است تا مشکلاتی همچون نابینایی به‌وجود بیاورد، حتماً از عینک‌های ایمنی یا هر پوششی که می‌توان چشمانتان را مصون نگه دارد استفاده کنید.

علاوه بر این، موتور خودرو شما داغ خواهد بود. بنابراین داشتن یک جفت دستکش مناسب کار ضروری است. همچنین اگر روی بدنه باتری هر گونه خوردگی یا زنگ‌زدگی وجود داشته باشد هم بهتر است در تماس با پوستتان قرار نگیرد. حواستان باشد که اسید باتری در آن شیشه‌های در سفید وجود دارد و آن‌ها هستند که موجب خوردگی باتری می‌شوند. این ماده می‌تواند پوست را بسوزاند.

مطلب پیشنهادی خرابی سنسور دمای آب ماشین

2. برای غیرفعال کردن دزدگیر ماشین فیوزها را چک کنید

این مرحله به نظر خیلی‌ها ضرورت ندارد، با انجامش اتاق خاصی نمی‌افتد و دل به‌ خواهی است اما توصیه می‌کنیم که انجامش دهید. قبل از پرداختن به  هر کار دیگری این مرحله را انجام دهید. دلیل این که می‌گوییم این مرحله را فراموش نکنید این است که خیلی وقت‌ها تنها با بررسی فیوزها و قطع کردنشان، می‌توانید دزدگیر را قطع کرده و از شر صدایش خلاص شوید. مخصوصاً اگر دزدگیر خودروتان فابریک کارخانه است، آن را زود غیرفعال می‌کند.

برای قطع فیوز، از سیم‌چین نوک سوزنی استفاده کنید. در جعبه فیوز بعضی از خودروها هم یک نقشه تعبیه شده که نشان می‌دهد چطور اقدام به این عمل کنید.

برای قطع دزدگیر اول فیوز را قطع کنید - قطع فیوز پراید disconnecting alarm systemتوسط تیم آچاره -

3. برای غیرفعال کردن دزدگیر سیم زمین را از باتری جدا کنید

پس از فراهم کردن ایمنی کامل، وقت جدا کردن سیم‌های قطب منفی از باطری است. برای غیرفعال کردن دزدگیر لازم است که برق از سیستم هشدار جدا شود. سیم زمین سیاه رنگ است. بعضی وقت‌ها هم علامت منفی زیر آن بر روی بدنه باتری حک شده است. برای شروع این جداسازی‌ها، آچار سوکت‌زن را بردارید و پیچ‌های باتری را شل کنید. پیچ‌ها را در جهت گردش عقربه‌های ساعت بچرخانید.

برای تعمیر خودرو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

وقتی خوب شل شدند، سیم مشکی را بردارید. یک نکته مهم در این مرحله این است که بدنه سیم را بررسی کنید. اگر روی آن خوردگی دیدید، با کمی نوشابه یا ماده ای مانند آن، بشوییدش.

سیم زمین را از منبع برق قطع کنید

از این که سیم قرمز به باتری وصل است نگران نشوید. تا زمانی که سیم سیاه قطع است، هیچ انتقال برقی از باتری صورت نمی‌گیرد و همه‌چیز امن است. یک ساعتی را صبر کنید تا برق خودرو کامل خالی شود.

4. بخش غیر فابریک را جدا کنید

اگر با مراحل پیشین دزدگیر شما غیرفعال نشد و همچنان به صدا دادن ادامه داد، احتمالاً دزدگیر فابریکی که از روز اول روی خودرو بوده نیست و خودتان یا یک مکانیک آن را روی خودروتان نصب کرده است. در اینصورت، این قطعه یک باتری بک‌آپ دارد که باید آن را هم قطع کنید.

معمولاً این قطعات غیر فابریک بدون برق باطری دوام نخواهند داشت اما غیرفعال کردنش ضروری است و برای این کار هم لازم است تا از دفترچه راهنما کمک بگیرید. در هر حال، برق را از باتری بک‌آپ قطع کرده تا بتوانید اقدام به غیرفعال کردن دزدگیر خودرو کنید.

مطلب پیشنهادی فرآیند ریمپ ecu و بررسی نرم افزار

5. باطری را وصل کنید

آچار را دوباره به دست بگیرید و سیم سیاه را به باتری وصل کرده و خوب محکم کنید. این‌طوری وسط کار جدا نمی‌شود. وقتی که وصل شد، کامپیوتر خودرو ریست می‌شود و دزدگیر هم از کار می‌افتد. در این مرحله دیگر کار به پایان رسیده است.

غیرفعال کردن دزدگیر در خانه یا به دست متخصص

پروسه غیرفعال کردن دزدگیر اصلاً ساده نیست و اگر دستی بر کارهای مکانیکی و برقی نداشته باشید، وسط کار ممکن است درمانده شوید یا آسیب ببینید. اگر می‌دانید که خودتان نمی‌توانید از پس این کار بربیایید اصلاً آغازش نکنید چون در تمام مدتی که مشغول هستید صدای دزدگیر هم در سرتان است و می‌تواند به آشفتگی و اضطراب شما دامن بزند.
قطع دزدگیر در تعمیرگاه - قطع دزدگیر با تعمیرکاران آچارهدر تعمیرگاه نیروهای متخصص خودرو با تبحر در کمترین زمان و با مجهز بودن به وسایل مورد نیاز این کار را به سادگی انجام می‌دهند و کار شما راه می‌افتد. اگر تعمیرکار خوبی سراغ نداشتید می‌توانید برای این کار از تعمیرکاران ما در‌اچاره کمک بگیرید. تیم متخصص آچاره با ارائه خدمات در محل، همه مراحل قطع دزدگیر و یا حتی نصب دزدگیر را در محل برای شما انجام می‌دهد و نیاز به انتقال خودرو به تعمیرگاه نیست. شما می‌توانید برای دریافت چنین سرویسی به صورت رایگان سفارش خود را ثبت کنید.

پایان

دزدگیر خودرو وسیله‌ای حیاتی برای ماشین تلقی می‌شود چون خیال راننده را راحت می‌کند و از رخ دادن اتفاقات احتمالی تا حد خوبی پیشگیری می‌کند. اما متأسفانه گاهاً به دلایل نقص فنی دزدگیر دچار مشکل شده و قطع نمی‌شود. همانطور که در این مقاله توضیح دادیم شما با این پنج مرحله می‌توانید صدای دزدگیر را قطع کنید اما اگر به توانایی‌های مکانیکی و برقکاری خود شک دارید، نیروهای متخصص ما در آچاره در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به هموطنان هستند. برای ارتباط با ما و ثبت سفارش خود کافی است با شماره ۱۴۷۱ تماس بگیرید یا این که از طریق سایت و اپلیکیشن آچاره اقدام به عمل نمایید.

کل پروسه ثبت سفارش، که کاملاً هم رایگان است، زیر ۱۵ دقیقه از شما وقت می‌گیرد. با مراجعه به سایت آچاره و دیدن نظرات دیگر کاربران و همچنین مشاهده‌ی قیمت‌های حدودی، انتخاب متخصص مورد نظر برایتان ساده‌تر خواهد بود. همچنین از لحظه ثبت سفارش تا پایان زمان دریافت سرویس، پشتیبانان ما همراه شما خواهند بود و به کوچکترین مشکل رسیدگی می‌کنند.

2.8/5 - (44 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا