آموزش گام به گام اجرای نور مخفی کابینت + عکس انواع مدل‌ها

برقکاریساختمانسیم‌ کشی ساختمانکابینت

در دکوراسیون داخلی مدرن، بسیاری از مردم آشپزخانه اُپن را انتخاب می‌کنند و هنگام ساخت و بازسازی ساختمان به‌جای اختصاص دادن فضایی کوچک و جداگانه برای آشپزخانه، آن را با فضای نشیمن خانه تلفیق می‌کنند.

این مسئله باعث می‌شود افراد توجه بیشتری به طراحی آشپزخانه و کنند و با روش‌های مختلف آن را زیبا کنند. اگر می‌خواهید از نور برای زیباسازی آشپزخانه و کابینت‌های خود استفاده کنید با ما همراه باشید تا نحوه اجرای نور مخفی کابینت را یاد بگیرید.

در این مقاله چه می‌خوانیم؟

  1. محل مناسب برای اجرای نور مخفی کابینت آشپزخانه کجاست؟
  2. معیارهای انتخاب نوار LED برای کابینت آشپزخانه
  3. نحوه اجرای نور مخفی آشپزخانه
  4. مزایای چراغ‌های نواری LED برای نور مخفی آشپزخانه
  5. انواع مدل عکس نور مخفی کابینت
  6. قیمت نور مخفی زیر کابینت

محل مناسب برای اجرای نور مخفی کابینت آشپزخانه کجاست؟

زیرِ کابینت‌ها

اگر آشپزخانه شما یک ردیف کابینت دیواری دارد، پیشنهاد ما این است که چراغ‌های LED را در امتداد پایینی آن‌ها یا در کنار کنسول آشپزخانه بچسبانید. رنگ نور را متناسب با طبق سبک دکوراسیون آشپزخانه و سلیقه خود انتخاب کنید. آشپزخانه شما به‌قدری شیک و متفاوت خواهد شد که فکرش را هم نمی‌توانید بکنید.

بالای کابینت‌ها

اگر کابینت شما به سقف متصل است، یک نوار LED در محل اتصال نصب کنید. چون با تنظیم رنگ چراغ‌ها، فضای آشپزخانه کاملاً متفاوت می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در بازسازی کابینت آشپزخانه سعی کنید رنگ نور را طوری انتخاب کنید که با فضای نشیمن هارمونی داشته باشد.

نور مخفی بالای کابینت

نور مخفی برای کابینت‌های ردیف پایین

علاوه بر کابینت‌های دیواری، می‌توانید از چراغ‌های LED برای زیباسازی کابینت‌های کف نیز استفاده کنید. در برخی ریسه‌ها می‌توانید پس از نصب همه نوارها، رنگ مورد علاقه خود یا جلوه‌های ویژه نور را انتخاب کنید. در پایان کار شما آشپزخانه‌ای کاملاً جدید، رمانتیک و شیک خواهید داشت. به همین دلیل بسیاری از افراد بعد از بازسازی خانه و بازسازی کابینت از نور مخفی استفاده می‌کنند.

نور مخفی برای کابینت‌های ردیف پایین

معیارهای انتخاب نوار LED برای کابینت آشپزخانه

در ادامه چند نکته مهم را یادآوری می‌کنیم که هنگام خرید LED باید به خاطر داشته باشید.

ضد آب بودن چراغ‌های نور مخفی کابینت:

مهم‌ترین نکته این است که چراغ‌های آشپزخانه باید ضد آب باشند. برای جلوگیری از آسیب دیدن نوارها، بهتر است چراغ‌های نواری LED ضد آب خریداری کنید.

ال ای دی

قابل تنظیم بودن نور مخفی آشپزخانه

نیاز ما به شدت نور بسته به روحیه و موقعیت‌های مختلفی که در آن قرار می‌گیریم متفاوت است. همه ما گاهی دوست داریم فضای خانه روشن و پر نور باشد و بعضی وقت‌ها نور ملایم و یا حتی نور بسیار کم را ترجیح می‌دهیم. جالب است بدانید این مسئله حتی به اقلیم و آب و هوای منطقه‌ای وابسته است.

به همین دلیل امکان تنظیم نور می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. چراغ‌های نواری LED قابل تنظیم می‌توانند نیازهای مختلف شما را در شرایط مختلف برآورده کنند. اگر هوا ابری و تاریک باشد می‌توانید چراغ‌های کابینت را روی درجه روشن‌تر تنظیم کنید. البته اغلب اوقات برای ایجاد فضایی دلنشین در آشپزخانه، شدت نور زیادی نیاز نیست.

رنگ نور مخفی آشپزخانه

تاثیر رنگ بر روحیه انسان بر هیچ کس پوشیده نیست. رنگ‌های مختلف فضای متفاوتی در خانه ایجاد می‌کنند و می‌توانند مستقیما بر روحیه اعضای خانواده تأثیر بگذارند. رنگ نور در آشپزخانه حتی می‌تواند بر اشتها تأثیر بگذارد.

ریسه‌های نواری کابینت آشپزخانه در رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند؛ از انواع نورهای سفید گرفته تا نورهای آبی و نارنجی و قرمز. حتی بعضی مدل‌ها 16 رنگه هستند و شما می‌توانید رنگ آن را به کمک ریموت کوچکی که دکمه‌های رنگی کوچک روی آن قرار دارد انتخاب کنید.

نحوه اجرای نور مخفی کابینت

پس از انتخابLED  نواری مناسب برای نور مخفی کابینت آشپزخانه خود، نصب کابینت باید در جایی نزدیک به خود انجام شود. در ادامه در چند گام ساده یاد خواهید گرفتید چطور این کار را انجام دهید.

مرحله اول: طول کابینت خود را متر کنید و میزان چراغ‌های نواری مورد نیاز آشپزخانه خود را اندازه بگیرید و بر اساس آن خرید کنید. چراغ‌های نواری LED انواع مختلفی دارند. ابتدا باید چراغ‌های LED مناسب را بسته به نوع فضایی که در آشپزخانه خود دارید انتخاب کنید.

مرحله دوم: محل چسبیدن نوار به کابینت را کاملا تمیز کنید. برای چسباندن چراغ‌های نوار LED بر روی کابینت‌ها، از تمیز و خشک بودن سطح کابینت اطمینان حاصل کنید.

نحوه اجرای نور مخفی کابینت

مرحله سوم: بسته چراغ‌های نوار LED را بازکنید و نوار را روی کابینت بچسبانید. بسته چراغ‌های نوار LED را بازکنید. اگر نوار خیلی طولانی است، ابتدا قسمت اضافی را در امتداد علامت محصول روی آن برش دهید، سپس نوار را جدا کرده و روی کابینت بچسبانید. چراغ‌های ال ای دی معمولا در بسته‌های پنج متری به فروش می‌رسند.

چسباندن نور مخفی کابینت

مرحله چهارم: چراغ ال ای دی را به برق وصل کنید تا روشن شود. ال ای دی برای روشن نیاز به برق دی سی دارد و معمولا هنگام خرید آداپتور مناسب آن که برق 220 ولت شهری را به طور مثال به 12ولت DC تبدیل می‌کند نیز ارائه می‌شود.

نصب نور مخفی ال ای دی کابینت

مزایای چراغ‌های نواری LED برای نور مخفی آشپزخانه

ما به این دلیل استفاده از چراغ‌های نواری LED را به شما توصیه می‌کنیم که مزایای بسیاری نسبت به انواع دیگر لامپ‌ها دارد. در ادامه به چندمورد از برتری‌های ال ای دی اشاره می‌کنیم:

  1. کارآمد و بسیار کم‌مصرف هستند.
  2. دوستدار طبیعت هستند
  3. نورهای زیبا و رنگارنگی تولید می‌کنند.
  4. بیار مقرون به صرفه هستند.
  5. گرم نمی‌شوند و خطراتی مانند آتش سوزی در پی نخواهند داشت.
  6. اجرای آن آسان است و با توان فنی و تجهیزات معمولی می‌توان از عهده نصبش بر آمد.
  7. بدلیل تولید گرمای کم هنگام روشن بودن محیط را گرم نمی‌کنند.
  8. طول عمر طولانی دارند و حدودا دو برابر بیشتر از لامپ‌های سنتی عمر می‌کنند.
  9. نیازی نیست مرتبا چراغ‌ها را عوض کنید.
  10. ونارهای ال ای دی مرغوب دارای چسب فوق‌العاده محکمی هستند و برای نصب به هیچ چیز دیگر نیاز نخواهید داشت.
  11. چراغ‌های نوار LED قابل تنظیم هستند، درحالی‌که بسیاری از لامپ‌های دیگر این قابلیت را ندارند.
  12. علاوه بر تنظیم نور، می‌توانید رنگ را بر اساس آب‌وهوا یا سلیقه شخصی تغییر دهید.

انواع مدل عکس نور مخفی کابینت

در زیر 20 مدل عکس نور مخفی آشپزخانه را آورده‌ایم. شما می‌توانید با توجه به طراحی آشپزخانه و سلیقه شخصی و رنگ موردنیازتان مدلی را انتخاب کنید و یا از آنها ایده بگیرید. استفاده کنید.

مدل عکس نور مخفی کابینت

نصب نور مخفی کابینت

عکس نور ال ای دی کابینت

عکس نور ال ای دی کابینت

عکس نور ال ای دی کابینت

نور زیر کابینت

نور مخفی برای کابینت

مدا نور کابینت

نورپردازی کابینت

نور پردازی کابینت

ایده برای نصب ال ای دی کابینت

ایده برای نصب ال ای دی کابینت

ایده برای نصب LED کابینت

ایده برای نصب LED کابینت

قیمت نور مخفی زیر کابینت

هزینه تمام‌شده این کار به این موضوع بستگی دارد که شما چه نوع چراغی برای نور مخفی آشپزخانه خود انتخاب کنید. قیمت این چراغ‌ها بستگی به این دارد که چراغ‌ها ضد آب هستند یا نه، قدرت روشنایی آن‌ها چقدر است، ریموت دارند یا نه و در نهایت متراژ آن‌ها چقدر است.

همانطور که اشاره شد معمولاً پر کاربردترین چراغی که برای نور مخفی کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود ریسه‌های LED است. قیمت این نوع چراغ‌ها بسته به نوع، رنگ و جنس معمولاً از متری 25000 تومان شروع می‌شود و تا متری 60000 تومان و بیشتر نیز در بازار موجود است. تیم حرفه‌ای بازسازی و برقکاری آچاره برای ارائه خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه در خدمت شما است.

تعمیر و نصب کابینت با آچاره!

کلیک کنید

3.2/5 - (12 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید برای ورودی از چراغ ال ای دی استفاده کردم و با چسب دو طرفه چسباندم ولی دلیکا کنده میشد و از چسب قطره ایی استفاده کردم دیگه روشن نشد
    حالا برای آشپزخونه میخام بزنم ولی میترسم ک اونم مثل ورودی کنده بشه باید از چه نوع ال ای دی یا چسبی استفاده کنم ممکنه راهنماییم کنید ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا