همه چیز درباره پارچه مبل شانل ترک

چوب و کابینتساختمانمبلمان

ظاهر مبلمان تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی کلی خانه و یا محل کار شما دارد و بخش قابل‌توجهی از این محیط را پوشش می‌دهد. به همین دلیل حتی اگر ظاهر مبل خود را دوست هم داشته باشید، با گذشت زمان احتمالا این ظاهر برای شما تکراری خواهد شد. در این شرایط اولین راهکار پیش روی شما تعویض مبل است اما امروزه این روند هزینه هنگفتی را برای شما به همراه خواهد آورد. با این وجود نیازی به ناراحتی نیست، چرا که شما با تعویض پارچه مبل هم می‌توانید ظاهری جدید و زیبا به مبل خود بدهید. اما بهترین پارچه مبل چیست و باید دارای چه مشخصاتی باشد؟ در این مقاله از مجله آچاره همه اطلاعات لازم راجع به پارچه مبل شانل ترک را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بهترین انتخاب را در این راستا داشته باشید.

پارچه مبل شانل ترک چیست؟

این پارچه که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده، یک پارچه کُرکی است که به دلیل لطافت و نرمی منحصربه‌فرد خود در بسیاری از زمینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه در ابتدا از الیاف طبیعی همچون پنبه، ابریشم و … می‌شد اما امروزه در ساخت آن، الیاف مصنوعی نیز بکار می‌رود که از این الیاف می‌توانیم به اکریلیک و الفین اشاره کنیم. با این که در دهه 40 میلادی از پارچه شانل به منظور دوخت لباس استفاده می‌شد اما در سال‌های بعد عموم مردم شروع به استفاده از آن به عنوان پارچه مبل، پرده و … کردند. علت این موضوع را می‌توان ضخامت بسیار مناسب و جنس لطیف این پارچه دانست که نظر سخت‌پسندان را نیز به خود جلب می‌کند. شاید بپرسید که پارچه شانل در چه مدل‌هایی در دسترس ماست؟

در حال حاضر و در کشور ما پارچه شانل در دو نوع ایرانی و ترک در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دارد و شما می‌توانید بسته به نیاز خود یکی از آن‌ها را به عنوان پارچه مبل خود انتخاب کنید. به صورت کلی تفاوت اصلی این دو پارچه در کیفیت الیاف و تنوع رنگ و طرح آن‌هاست و شما می‌توانید تاثیر این عوامل را در قیمت این دو نیز مشاهده کنید. البته هر کدام از این پارچه‌ها به دسته‌های دیگری تقسیم می‌شوند که در ادامه به انواع محتلف پارچه شانل ترک اشاره خواهیم کرد.

همه چیز درباره پارچه مبل شانل ترک

 انواع پارچه مبل شانل ترک

این پارچه را می‌توان به 2 دسته اصلی ساده و طرح‌دار تقسیم کرد. همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، پارچه مبل شانل ساده دارای طرح نبوده و صرفا در مدل‌های کاملا ساده (انواع مختلف رنگ) و یا حصیری تولید می‌شود. پارچه مبل شانل طرح‌دار برخلاف نوع ساده در طرح‌های بسیار متنوعی به بازار عرضه می‌شود تا شما حق انتخاب زیادی در این راستا داشته باشید.

بررسی کیفیت پارچه مبل شانل ترک

اگر قصد خرید پارچه شانل ترک را دارید، باید در اولین قدم از کیفیت مناسب آن مطمئن شوید. این که پارچه شانل موردنظر شما از الیاف طبیعی تهیه شده باشد و یا الیاف مصنوعی و یا حتی ترکیبی از این دو، تاثیر مستقیمی در کیفیت آن خواهد گذاشت بنابراین قبل از خرید حتما از جنس الیاف بکاررفته در پارچه مطلع شوید. همچنین شما با کشیدن پارچه به صورت مورب و بررسی تار و پود آن نیز می‌توانید کیفیت کلی جنس پارچه را چک کنید. در صورتی که پس از کشیدن پارچه، اندازه و شکل الیاف تغییر پیدا کرد، احتمالا شما پارچه شانل ترک خوبی را انتخاب نکرده‌اید. در این شرایط الیاف پارچه شانل ترک باید پس از رها شدن به شکل و اندازه اصلی خود بازگردند.

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

همه چیز درباره پارچه مبل شانل ترک

تفاوت پارچه شانل با مخمل

بسیاری از افراد تصور می‌کنند پارچه شانل ترک همان مخمل است اما این یک تصور اشتباه است. این تصور اشتباه نشات‌گرفته از شباهت جنس این دو پارچه بوده و اگر شما با تفاوت‌های بین پارچه شانل و مخمل آشنا نباشید، تشخیص آن کمی برایتان دشوار خواهد بود. در ادامه سعی می‌کنیم از تمامی تفاوت‌های این دو نوع پارچه نام ببریم.

  • پارچه مبل شانل ترک نسبت به مخمل براق‌تر بوده و از درخشندگی بیشتری برخوردار است.
  • پارچه مخمل صرفا از یک سمت دارای پرز است اما پارچه شانل از هر دو سمت حالتی کُرک‌مانند داشته و شما می‌توانید از دو سمت آن استفاده کنید.
  • جنس پارچه مبل شانل ترک به گونه‌ای است که نسبت به مخمل دیرتر کثیف می‌شود و لکه می‌گیرد.
  • مخمل حالت ارتجاعی بیشتری نسبت به پارچه شنل داشته و شما با دقت به این نکته می‌توانید این دو را از یکدیگر تشخیص دهید.
  • درنهایت می‌توانیم به ضخامت پارچه مبل شانل اشاره کنیم که نسبت به مخمل بیشتر است.

مطلب پیشنهادی:تمیز کردن مبل مخمل

تفاوت پارچه شانل با مخمل

نکات مهم در دوخت

اگر قصد دارید که پس از خرید پارچه مبل شانل، دوخت آن را خودتان برعهده بگیرید، بهتر است چند نکته را مدنظر داشته باشید. شما با رعایت این نکات می‌توانید از خراب شدن پارچه جلوگیری کرده و به نتیجه ایده‌آل خود دست پیدا کنید. در این بخش نکات مهم در دوخت پارچه شانل ترک را به صورت خلاصه مرور خواهیم کرد.

  • از آنجایی که ضخامت پارچه مبل شانل تقریبا زیاد است، آن را به صورت تک لایه برش بزنید و از روی هم گذاشتن چند لایه هنگام برش خودداری کنید.
  • پس از این که پارچه را بریدید، هر چه سریع‌تر لبه‌های آن را سردوز کنید تا از نخکش شدن پارچه جلوگیری شود.
  • برای دوخت این پارچه با چرخ خیاطی بهترین انتخاب شما سوزن شماره 16 است اما اگر هنگام دوخت نخ کشیده می‌شد، از سوزن شماره بالاتری استفاده کنید.
  • سعی کنید که هنگام دوخت از کشیدن پارچه خودداری کنید تا شکل پارچه تحت‌تاثیر این موضوع تغییر پیدا نکند. توجه داشته باشید که پارچه شانل از طول کش می‌آید.
برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

همه چیز درباره پارچه مبل شانل ترک

شستشوی پارچه

شستن با دست بهترین روش شستشوی پارچه مبل شانل ترک بوده و بهتر است تا حد ممکن این پارچه را با ماشین لباسشویی نشویید. در صورتی که خواستید با ماشین لباسشویی این روند را طی کنید، حتما از آب ولرم استفاده کرده و لباسشویی را بر روی دور کند قرار دهید. همچنین به منظور شستشو از شوینده‌های قوی و اسیدی استفاده نکرده و حتما شوینده‌ای ملایم انتخاب کنید تا رنگ و الیاف پارچه مبل شما آسیب نبیند. اگر پارچه شما رنگ نسبتا تیره‌ای داشته باشد، کمی رنگ پس دادن طبیعی است و نیازی به نگرانی درجهت کم‌رنگ شدن پارچه نیست. در نهایت فراموش نکنید که آویزان کردن پارچه شانل ترک برای خشک شدن به شما توصیه نمی‌شود و بهتر است پارچه خود را در این راستا پهن کنید.

مطلب پیشنهادی:ساختن لکه بر مبل خانگی

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا همه چیز را درباره پارچه مبل شانل ترک مرور کرده و اطلاعات مهم مربوط به آن را در اختیار شما قرار دهیم. توجه داشته باشید که خرید از مراکز معتبر و استفاده از کمک افراد متخصص درجهت نصب این پارچه به شما کمک خواهد کرد تا در نهایت به یک نتیجه ایده‌آل دست پیدا کنید. همچنین فراموش نکنید که بخش نظرات پل ارتباطی بین آچاره و شماست. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

 

 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا