آشنایی با سوپر مارکت کابینت [معرفی 8 مدل!]

چوب و کابینتساختمانکابینت

سوپر مارکت کابینت، کاربردی‌ترین مدل کابینت برای حل کمبود فضا در آشپزخانه‌ها است. اهمیت نظم و داشتن فضای کافی در آشپزخانه بر هیچکس پوشیده نیست؛ اما با کوچک شدن خانه‌ها، آشپزخانه‌ها نیز با معضل کمبود فضا روبه‌رو شده‌اند.

برای حل مشکل کمبود فضای قلب خانه و حفظ زیبایی آن، قفسه‌های آشپزخانه جدیدی به‌نام کابینت یخچالی با مدل‌های گوناگون پا به خانه‌ها گذاشته‌اند.

در این مطلب قصد داریم به بررسی این نسل جدید کابینت‌ها، انواع مدل‌های گوناگون، مزایا و کاربردهای بپردازیم. پس برای آشنایی با انواع مدل سوپر مارکت کابینت و استفاده از آن‌ها در آشپزخانه‌تان، در ادامه این مقاله از مجله آچاره با ما همراه باشید.

نکات کلیدی

  • برای مرتب کردن فضای زیر ظرفشویی ساده خود، سبد سوپری بخرید و ظاهری مدرن به قلب خانه‌تان بدهید.
  • در آشپزخانه‌های کوچک برای جا دادن لوازم، از یک یا 2 کابینت سوپری ایستاده استفاده کنید.
  • در هنگام سفارش کابینت سوپری یا سبد سوپر مارکت، بهترین جنس استیل یا ام دی اف را انتخاب نمایید.
  • برای قسمت‌های گوشه و کنج، قفسه‌های ریلی یا متحرک به‌منظور بیرون آمدن راحت لوازم فراموش نکنید.

مدل سوپر مارکت کابینت چیست؟

کابینت یخچالی نوعی کابینت باهدف نظم‌بخشی و دسترسی راحت به وسایل آشپزخانه و مواد غذایی است. این مدل کابینت از هدر رفتن فضاهای باریک و گوشه‌های بی‌استفاده بین کابینت‌ها جلوگیری می‌شود و این یعنی شما از تمام فضای موجود قلب خانه‌تان به بهترین شکل استفاده می‌کنید.

بیشتر مدل‌های این نوع قفسه‌های آشپزخانه سبدهایی با ریل‌های متحرکی برای بیرون آمدن راحت دارند و برای همین به آن انباری متحرک نیز می‌گویند. به‌ خاطر تنوع در مدل و سایز در هر قسمت از آشپزخانه امکان طراحی این کابینت‌ها برای چیدمان بهتر وسایل وجود دارد. جنس بیشتر سبدهای این قفسه‌ها از استیل ضدزنگ با جنس کف استیل، توری فلزی یا ام دی اف (MDF) است.

نکته جالب بابت کابینت سوپری این است که با توجه به خاصیت اصلی آن، در بعضی فضاها حتی از نوع قفسه‌های چوبی بدون ریل و سبد استفاده می‌کنند. پس با دیدن کابینت آشپزخانه قفسه‌بندی شده اما ثابت به‌نام کابینت آشپزخانه سوپر مارکت جا نخورید.

سرویس نصب و تعمیر کابینت را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • طراحی، ساخت و نصب کابینت
  • تعمیرات جزئی و کلی کابینت
  • رگلاژ درب و کشوهای کابینت
  • تعویض صفحات کابینت
نصب و تعمیرات کابینت آشپزخانه با تیم آچاره
سرویس نصب و تعمیر کابینت را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!
  • طراحی، ساخت و نصب کابینت
  • تعمیرات جزئی و کلی کابینت
  • رگلاژ درب و کشوهای کابینت
  • تعویض صفحات کابینت
نصب و تعمیرات کابینت آشپزخانه با تیم آچاره

سوپر مارکت کابینت

آشنایی با انواع مدل سوپر مارکت کابینت

حالا که جواب خود در مورد سوال سوپر مارکت کابینت چیست را گرفتید؟ وقت آن است که با انواع و اقسام مدل‌های این اکسسوری آشپزخانه دوست‌داشتنی آشنا شوید. انواع مدل سوپر مارکت کابینت با توجه به کارایی و انتظار افراد مختلف به شکل زیر هستند:

1- کابینت سوپری کنار یخچال

همان‌طور که از اسم این مدل معلوم است، محل قرارگیری این کابینت در کنار یخچال برای نگهداری مواد غذایی است. بدین ترتیب دسترسی به انواع مواد غذایی برای ساکنین خانه راحت‌تر می‌شود و دیگر خبری از ریخت‌وپاش آن‌ها وجود نخواهد داشت. به‌خاطر تنوع در اندازه طولی و عرضی این کابینت استفاده از کابینت یخچالی در بیشتر آشپزخانه‌ها ممکن است.

شما می‌توانید از قفسه‌های آن برای نگهداری شکر، قند و مواد غذایی با قابلیت نگهداری مکان خشک و خنک استفاده کنید. همچنین برای خلوت شدن روی کابینت خود می‌توانید در قفسه‌های آن ظرف‌های ادویه خود را بچینید. در ادامه می‌توانید نمونه‌ای‌ از مدل کابینت سوپری کنار یخچال را ببینید.

کابینت سوپری کنار یخچال

2- کابینت سوپری کنار گاز

در بعضی از خانه‌ها در کنار گاز برای دسترسی راحت‌تر به ادویه‌ها هنگام طبخ غذا، این مدل با عرض کم وجود دارد. در این مدل از کابینت‌های سوپردار، دست سازندگان برای ساخت مدل‌های گوناگون باز است.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کابینت آشپزخانه!

در برخی از مکان‌ها، این مدل قفسه ثابت به در کابینت متصل هستند و درب ریل‌دار، قابلیت بیرون کشیدن کامل قفسه و دسترسی راحت به وسایل را فراهم می‌کند.

کابینت سوپری کنار گاز

3- کابینت سوپر مارکت برای ظروف مختلف

بعضی افراد برای ایجاد نظم بیشتر در کابینت ظرف‌ها یا قاشق و چنگال‌ها از کابینت‌های سوپری استفاده می‌کنند.

در این مدل ظروف در سبدها یا قفسه‌های چوبی یک تکه قرار می‌گیرند. از مزایای این مدل کابینت‌ها قرارگیری آن‌ها در گوشه‌ها و فضاهای بدون استفاده است.

کابینت سوپر مارکت برای ظروف مختلف

4- کابینت سوپردار زیر ظرفشویی

این مدل سوپر مارکت کابینت، استفاده از فضای زیر سینک را تا 90 درصد افزایش می‌دهد.

کابینت سوپری زیر ظرفشویی به ‌دلیل قرارگیری مواد شوینده و لوازم تمیزکاری به‌عنوان کابینت سوپری مواد شوینده نیز شناخته می‌شود.

با این مدل، کابینتی از مواد شوینده گرفته تا دستمال نظافت را در مرتب‌ترین حالت خواهید داشت.

کابینت سوپردار زیر ظرف‌شویی

5- کابینت سوپری برای سطل

بسیاری از ما ایرانی‌ها مشکل، محل قرارگیری سطل برنج و حتی سطل زباله را در آشپزخانه داریم. در برخی مواقع نبود فضای مناسب باعث قرارگرفتن سطل‌ در معرض دید و ایجاد ظاهر ناخوشایند است

کابینت‌های سوپری ریلی و چرخشی این معضل را به‌خوبی مدیریت و رفع می‌کنند. این مدل از اکسسوری آشپزخانه در اندازه کوچک، یک تا 2 سطل را در خود جای می‌دهد.

کابینت سوپری برای سطل

معرفی مزایای کابینت سوپری

با دیدن مدل‌های مختلف و کارایی متفاوت این نسل جدید گنجه‌های آشپزخانه، حالا وقت صحبت از مزایای فوق‌العاده آن است.

مزایای کابینت سوپری ایستاده و زمینی در منزل به‌طور خلاصه عبارتند از:

  • استفاده از تمام گوشه‌های کور و بدون استفاده
  • دسترسی سریع‌تر به قفسه‌ها و لوازم داخل آن‌ها
  • قابلیت نصب آن‌ها حتی در باریک‌ترین فضاها
  • آراستگی قفسه‌ها و لوازم آشپزخانه

8 مدل سوپر مارکت کابینت برای منزل

پس از آشنا شدن با انواع کابینت سوپری، دیدن چند مدل گوناگون این مدل کابینت‌ها از جنس چوب، استیل و شیشه‌ای خالی از لطف نیست.

اگر شما سازنده کابینت هستید یا قصد تعویض کابینت‌های منزل خود را دارید، عکس‌های این قسمت بهترین ایده‌ها را به شما برای فضای مطبخ منزل‌تان را می‌دهند.

کابینت سوپری

حرف آخر

در این مطلب شما برای داشتن آشپزخانه‌ای لوکس و مرتب با سوپر مارکت کابینت آشنا شدید. امیدواریم با توجه به توضیحات و ایده گرفتن از عکس‌ها بتوانید زیباترین و کاربردی‌ترین کابینت‌ها را برای منزل خود سفارش دهید.
فراموش نکنید برای کلیه امور ساخت، نصب و تعمیر کابینت می‌توانید از تیم متخصصین آچاره کمک بگیرید. کافی‌ست سفارش خود را در سایت ثبت کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا