معرفی انواع در کمد دیواری | انتخاب درب مناسب در ساخت کمد دیواری

ساختمانچوب و کابینتکمد دیواری

مهم نیست فضای خانه شما برای ساخت کمد دیواری چقدر است و یا کمدتان چه شکلی است. همیشه انتخاب یک درب مناسب می‌تواند به بهبود فضای کمد، عملکرد بهتر و زیبایی آن کمک کند. چه بخواهید به صورت کامل درب کمد خود را عوض کنید یا اینکه به منظور بهبود و مدرنیزه کردن نمای اتاق تغییراتی در درب کمدهایتان به‌وجود بیاورید، درب‌های نو حس جدیدی در اتاق را ایجاد خواهند کرد. انتخاب درست و مناسب درب از بین انواع در کمد دیواری موجب بهبود و بهینه شدن عملکرد کمد و اتاق می‌شود.

انواع در کمد دیواری

اینکه چه نوع دربی برای کمد شما مناسب است، تا حد زیادی به این بستگی دارد که کمدتان از چه نوعی است و شکل آن چگونه است. کمدهای دیواری نسبت به انواع غیر دیواری گزینه‌های متنوع‌تری برای انتخاب درب پیش روی خود دارند. بدون توجه به نوع کمد، همیشه یک گزینه مناسب برای درب آن وجود دارد که به اتاق شما ظاهر زیباتر و جذاب‌تری می‌دهد.

سبک‌های مختلفی از درب کمد دیواری وجود دارد. از درهای سفارشی‌سازی شده گرفته تا درب‌هایی که به‌راحتی و در اکثر مغازه‌ها یافت می‌شوند. همچنین درب‌های کمد قیمت‌های متفاوتی دارند که بسته به نوع، جنس، رنگ و … آنها تعیین می‌شود. در ادامه انواع در کمد دیواری را بررسی کرده‌ایم تا به شما در انتخاب درب مناسب برای کمدتان کمک کنیم.

درب کمد دیواری بای پس

درب بای پس یکی از انواع درب کمد دیواری است که در دهه هشتاد از محبوبیت و رواج خوبی برخوردار بود، در حالی که امروزه تا حدودی از محبوبیت آن کاسته شده است. این درها سبُک هستند و فضای کمی اشغال می‌کنند. علت اشغال کم فضا این است که به جای اینکه باز شدن آنها به سمت خارج کمد صورت گیرد، در امتداد آن می‌لغزند و فضای اضافه‌ای را هنگام بازشدن به خود اختصاص نمی‌دهند. این ویژگی باعث می‌شود برای کمدهای واقع در اتاق‌هایی که فضای کوچکی دارند، مناسب باشند. درب‌های بای پس با انواع فضاها و دیزاین‌ها تناسب دارند و تنوع آنها سلیقه‌های مختلف را نیز پوشش می‌دهد.این درب‌ها می‌توانند چوبی، شیشه‌ای، آینه‌ای، روکش ساده، روکش جلو و … باشند.

بیشتر بخوانید: کلوزت روم یا اتاق مخصوص لباس چیست؟ انتخابی لاکچری یا نیازی اساسی؟

درب‌های بای پس ویژگی ناخوشایندی دارند و آن هم دشوار کردن دسترسی به فضای کمد است. این درب‌ها به‌گونه‌ای هستند که با باز کردن آنها تنها می‌توانید به یک سمت کمد دسترسی داشته باشید. عملکرد این نوع درب کمد دیواری استفاده کامل از فضای مرکزی کمد را کمی با چالش مواجه می‌کند. همچنین این درب‌ها برای حرکت و لغزیدن کنار یکدیگر به فضای مخصوصی نیاز دارند. فضای مورد نظر برای حرکت آنها طراحی کمد دیواری خاصی دارد که موجب لغزیدن در‌ب‌ها می‌شود. در صورتی که هر گونه تخریبی در قطعات موجود در مسیر حرکت آنها اتفاق بیفتد، درب‌ها به‌راحتی باز نمی‌شوند یا ممکن است از جای اصلی خود جابه‌جا شده و در خارج ریل قرار گیرند. درب‌های بای پس در صورتی که در مسیر رفت و آمدشان اختلالی به‌وجود نیاید، یک سبک راحت درب کمد دیواری هستند.

انواع در کمد دیواری در ساخت کمد دیواری

درب بای فولد

درب کمد دیواری بای فولد یکی دیگر از انواع در کمد است که از محبوبیت خوبی برخوردار است. درب‌های بای فولد از نظر اینکه در امتداد یک مسیر حرکت می‌کنند، شبیه به درب‌های بای پس هستند. درب‌های بای فولد از دو صفحه درب لولا شده ساخته شده‌اند. این نحوه ساخت موجب می‌شود تا با یکدیگر تا شده و به یک سمت باز شوند. این نوع از در به شما اجازه می‌دهد که به هر دو طرف کمد خود در یک زمان دسترسی داشته باشید و همچنین دسترسی به فضای مرکزی کمد دیواری را نیز برای شما آسان می‌کند. درب‌های بای فولد شکل‌های متفاوتی دارند و می‌توانند به‌راحتی با انواع اتاق‌ها و فضاها سِت شوند. از جمله نقاط ضعف این نوع درب این است که شاخه‌های آنها تمایل دارند از مسیر خارج شوند.

درب بای فولد نیز از جمله درب‌های کمد دیواری است که به ذخیره کردن فضا کمک می‌کند؛ بدین معنی که فضای کمی اشغال می‌کند و برای استفاده در مواردی که فضای اتاق کوچک باشد، انتخاب خوبی است. در صورتی که نصب این نوع در به درستی انجام شود، مشکل خارج شدن درب از مسیر به ندرت اتفاق می‌افتد.

درب بای فولد

درب اسلایدینگ یا کشویی

یکی از انواع در کمد دیواری که امروزه طرفداران خاص خود را دارد، درب انبار کشویی است. با توجه به محبوبیتی که سبک‌های دکوراسیون روستایی پیدا کرده‌اند، درب انبار کشویی نیز توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این در خارج از قاب نصب می‌شود و شکل ظاهری آن فرد را به یاد درب خانه‌های روستایی می‌اندازد. این سبک از درب را می‌توان در اندازه‌های متفاوت ساخت و از آنجا که این نوع درب در امتداد دیوار می‌ماند، فضای اضافه‌ای اشغال نمی‌کند و گزینه جمع‌وجوری است.

درب انبار کشویی زیبایی خاصی دارد و برای افرادی که به سبک‌ها و نماهای روستایی علاقه دارند، انتخاب خوبی است. با این وجود همه افراد از چنین درب‌هایی استقبال نمی‌کنند و اگر شما به نماهای روستایی علاقه ندارید، احتمالاً این نوع از درب با سلیقه شما جور در نیاید. این نوع درب را می‌توان متناسب با شکل‌های مختلف کمد دیواری تنظیم کرد و از این نظر انعطاف‌پذیر است.

انواع درب کمد دیواری - درب اسلایدینگ یا کشویی

درب جیبی یا پاکت دُر

درب‌های جیبی یکی دیگر از انواع در کمد دیواری هستند که طراحی آنها به‌گونه‌ای است که برای باز و بسته شدن داخل دیوار می‌روند؛ یعنی درون دیوار فضایی برای آنها تعبیه شده است. درب‌های جیبی معمولاً در خانه‌های قدیمی یافت می‌شوند. ویژگی داخل دیوار رفتن این درب‌ها موجب می‌شود که حداقل فضا را به هنگام باز کردن اشغال کنند. این نوع درب در عین حال که ظاهری سنتی دارد، نوع پیشرفته‌ای از انواع در کمد برای انتخاب است. نصب در جیبی چندان ساده نیست. برای این کار نیاز به سخت‌افزار خاصی وجود دارد و هم اینکه می‌بایست داخل دیوار فضایی خالی را برای باز و بسته کردن درب جیبی در نظر گرفت. احتمالاً برای نصب آن نیاز به یک فرد متخصص خواهید داشت. درب‌های جیبی ظاهر زیبایی دارند که همزمان که جای کمی اشغال می‌کنند، می‌توانند نمای زیبایی نیز به اتاق خواب شما ببخشند.

بیشتر بخوانید: انواع آویز لباس کمد دیواری| چطور یک کمد لباس مرتب و خلوت داشته باشیم؟

انواع در کمد دیواری - درب جیبی

درب محوری کمد دیواری

اگر نگران تمیزی درب نیستید و کمی هم به درام علاقه دارید، درب محوری برای شما گزینه خوبی است. درب‌های محوری یکی از انواع در کمد دیواری هستند که از بالا و پایین متصل شده‌اند، به‌گونه‌ای که نحوه اتصال آنها به آنها اجازه می‌دهد که کاملاً باز شوند. آنها می‌توانند مطابق با انواع اندازه‌ها و سبک‌های اتاق سفارشی‌سازی شده و ساخته شوند. البته این درها قیمت بالایی دارند و اگر بودجه کمی دارید، برای شما مناسب نیستند. این نوع درب معمولاً به سفارش خریدار ساخته می‌شود. درب محوری برای یک اتاق بزرگ، گزینه‌ای مناسب و چشمگیر است.

درب محوری کمد دیواری

درب کمد دیواری فرانسوی

هیچ یک از انواع در کمد دیواری ظرافت درب‌های فرانسوی را ندارند. درب‌های لولایی دوتایی که به طرفین باز می‌شوند، یک نمونه جذاب و زیبا هستند. این نوع درب نمونه‌ای از سبک کلاسیک را به ‌نمایش می‌گذارد. درب فرانسوی برای باز شدن به کمی فضا نیاز دارد. این ویژگی درب فرانسوی را به گزینه‌ای مناسب برای اتاق‌های بزرگ تبدیل می‌کند.

درب‌های فرانسوی با توجه به نوع موادی که در آنها به‌کار رفته و نحوه ساختشان ممکن است کمی گران باشند. این نوع درب اصلاً مناسب اتاق‌های کوچک نیست. درب فرانسوی با پنل شیشه‌ای شفاف می‌تواند یک گزینه بسیار زیبا برای باز شدن در کمد دیواری باشد. درب‌های فرانسوی که روکش چوبی دارند نیز بسیار چشم‌نواز هستند و ظاهر سنتی‌تری را ارائه می‌دهند. حتی برای زیبایی بیشتر می‌توانید یک صفحه یا پنل شیشه‌ای شفاف نیز جلوی آن قرار دهید. درب‌های فرانسوی از جمله انواع در کمد هستند که در طرح‌های بسیار ساده تا طرح‌های بسیار پیچیده و پر نقش ساخته شده‌اند. این نوع در می‌تواند با انواع فضاها و اندازه‌ها متناسب شود.

انواع کمد دیواری - درب کمد دیواری فرانسوی

درب آکاردئونی

درب آکاردئونی یکی از  مقرون‌به‌صرفه‌ترین در کمد دیواری است که امروزه در بازار یافت می‌شود. آنها از چندین پنل ساخته شده‌اند که مانند آکاردئون بهم پیچیده می‌شوند و در امتداد یک قفسه که در بالای دهانه نصب شده است، قرار می‌گیرند. درهای آکاردئونی سبک هستند و از وینیل یا PVC ساخته شده‌اند. حتی می‌توانید نمونه‌های شیشه‌ای آنها را نیز پیدا کنید. این درب‌ها در جاهای مختلفی استفاده می‌شوند؛ به عنوان مثال می‌توانید از درب آکاردئونی با روکش اکریلیک به عنوان درب انبار استفاده کنید. این کار ظاهر بسیار زیبایی به انباری می‌بخشد. از آنجا که درب‌های آکاردئونی از وینیل ساخته شده‌اند، تمیز شدن آنها خیلی راحت انجام می‌گیرد. در صورتی که ترک بخورند یا رنگشان تغییر کند نیز جایگزینی آنها ارزان است.

درب آکاردئونی یکی از  مقرون‌به‌صرفه‌ترین انواع در کمد دیواری است

وقتی تصمیم به انتخاب درب کمد دیواری دارید، نباید فقط سبک در را مد نظر قرار دهید، بلکه به این توجه کنید که در ساده می‌خواهید یا نقش‌دار، روکش‌دار می‌خواهید یا بدون روکش، کرکره‌ای می‌خواهید یا یکپارچه؟ آیا درب‌های آینه‌ای را می‌پسندید؟ این موارد به نظر پایان‌ناپذیر می‌رسند. در هر صورت انتخاب با شما است که از بین انواع در کمد دیواری متناسب با سلیقه، امکانات، فضا، بودجه و توانایی‌تان یکی را انتخاب کنید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا انتخاب نوع درب کمد دیواری به چگونگی ساخت کمد دیواری نیز بستگی دارد؟

بله. با توجه به نحوه ساخت کمد دیواری، مواد مورد استفاده در ساخت آن، طرح آن، اندازه و میزان فضایی که اشغال می‌کند و … می‌بایست در مناسب را انتخاب کنید.

چند نوع درب کمد دیواری داریم؟

درب‌های کمد دیواری در انواع مختلفی ساخته شده‌اند. از انواع در کمد دیواری می‌توان به درب‌های بای پس، بای فولد، درب انبار کشویی، درب جیبی، درب محوری، درب فرانسوی و درب آکاردئونی اشاره کرد.

کدام یک از  درهای کمد دیواری بهتر است؟

اینکه کدام یک از انواع در کمد دیواری بهتر است، جواب واحدی ندارد. به اندازه اتاق، جنس کمد، تناسب در با کمد، سلیقه شما، بودجه‌تان و … بستگی دارد که با قرار دادن تمام این موارد در کنار هم می‌توانید درب مناسب را انتخاب کنید.

 

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا