نحوه تعمیر درب اتاق خواب (راه حل‌های ساده برای رفع 4 مشکل رایج درها)

ساختمانتعمیرات ساختماندرب و پنجره

احتمالا شما هم تابحال با درهای خانه به مشکل خورده‌اید، کیپ نشدن آن‌ها، صداهای ناجور هنگام باز و بسته شدن و در نهایت در رفتن آن‌ها از چهارچوب از رایج ترین این مشکلات هستند. اما تعمیر درب اتاق خواب آنقدرها هم سخت نیست و با در اختیار داشتن لوازم و ابزار مربوطه خودتان می‌توانید درهای چوبی منزل را تعمیر کنید.

درهایی که به درستی بسته یا کیپ نمی‌شوند، همیشه آزاردهنده هستند، اما اگر بتوانید علت این مشکلات درب را تشخیص دهید، رفع یا تعمیر درب اتاق خواب معمولا راحت خواهد بود. در این مقاله بررسی می‌کنیم چگونه مشکلات مربوط به درهای داخلی را عیب‌یابی کرده و به سرعت و با کمترین هزینه برای رفع آن اقدام کنید.

لوازم مورد نیاز

لوازم مورد نیاز برای تعمیرات درب چوبی:

  • پیچ گوشتی 4 در 1
  • سنباده زن
  • سطح تراز
  • گیره
  • مته بی‌سیم
  • ابزار موردنیاز مته
  • ماسک گرد و غبار
  • سنباده زن فلزی
  • چکش
  • عینک ایمنی

ابزار مورد نیاز

ابزار مورد نیاز را از قبل آماده کنید تا هنگام تعمیر درب اتاق خواب دچار مشکل نشوید:

  • میخ شماره 10
  • پیچ 7.5 سانتی
  • رژ لب
  • رنگ یا پرایمر
  • نوار
  • بتونه چوب
  • مغار (چوب تراش)

لبه بالایی در به چهارچوب گیر می‌کند (تعمیر درب اتاق خواب)

آموزش تصویری تعمیر درب اتاق خواب

پیچ‌های لولای بالایی افتاده یا شل شده‌اند که باعث خارج شدن قسمت بالایی در از امتداد مورد نظر شده است.

از میخ بلند استفاده کنید. پیچ‌های شل شده را خارج کنید و از یک پیچ شماره 8 ( 7.5 سانتی) استفاده کنید. دقت کنید که فاصله‌ای بین لولا و چهارچوب وجود نداشته باشد. برای حفظ تعادل ‌می‌توانید با یک دست از چهارچوب بگیرید و با دست دیگر پیچ را محکم ببندید. برای تعمیر در اتاق خواب هنگامی که لبه بالایی آن به چهارچوب گیر می‌کند، باید وجود پیچ‌های شل در لولای بالایی را بررسی کنید. سفت کردن پیچ‌ها بطور موقت می‌تواند موثر باشد، اما احتمالا دوباره شل می‌شوند زیرا مشکل از خود سوراخ است. برای تعمیر درب چوبی، بجای تلاش برای ترمیم سوراخ در چهارچوب، از پیچ‌های بلندتری استفاده کنید. پیچ جدید با طول بلندتر، درگیری بیشتری را با چهارچوب ایجاد خواهد کرد. بنابراین ابتدا سوراخ لولا و چهارچوب را برهم منطبق کنید (تصویر  بالا)، در غیر اینصورت پیچ جدید نیز دچار مشکل قبلی خواهد شد. همچنین مطمئن شوید که پیچ جدید به اندازه کافی برای عبور از لولا و چهارچوب و اتصال آن‌ها به یکدیگر بلند است. برای این کار می‌توانید از پیچ شماره 8 ( 7.5 سانتی) استفاده کنید.

بیشتر مطالعه کنید: همه‌چیز درباره تعمیر درب پارکینگ| آموزش تعمیر درب کرکره‌ای

لبه پایینی در به کف اتاق گیر می‌کند (تعمیر درب اتاق خواب)

قسمت پایین در از چهارچوب خارج شده است، به همین دلیل در به کف اتاق گیر می‌کند. باید چهارچوب را دوباره تنظیم کنید.

تعمیر در اتاق خواب خانه

برای تعمیر درب چوبی منزل که به کف گیر می‌کند، باید به دنبال وجود مشکل در لولای پایینی باشید. در اغلب موارد، لولای پایینی تغییر مکان داده یا میخ‌های آن شل شده‌اند و در نتیجه در از امتداد خود خارج می‌شود. همچنین نامیزان بودن چهارچوب نیز می‌تواند از دلایل وجود این مشکل باشد. بنابراین می‌توانید چهارچوب را دوباره تنظیم کنید (تصویر بالا). فاصله مناسب بین در و چهارچوب باید حدود 20  سانتی متر باشد. برای اینکار بهتر است از میخ‌های شماره 10 استفاده کنید و چهارچوب را در جای خود محکم کنید.

در به لبه چهارچوب گیر می‌کند (تعمیر درب اتاق خواب)

زمانی که هوا مرطوب است، امتداد طولی درب به چهارچوب گیر می‌کند.

تعمیر درب اتاق خواب

لبه در را سنباده بزنید. قسمت‌هایی از در که لازم است لبه آن برش داده شود را با چسب یا نوار مشخص کنید، برای اینکار از امتداد چهارچوب کمک بگیرید. سپس در را از چهارچوب جدا کرده و قسمت موردنیاز را سنباده بزنید.  اگر تمام امتداد طولی در به چهارچوب گیر می‌کند و راه حل‌های گفته شده را انجام دادید اما همچنان مشکل پابرجاست، احتمالا درب اتاق از رطوبت زیاد فصلی متورم شده است. ابتدا چک کنید که در رنگ شده باشد.

وقتی دو طرف درب و لبه‌های آن رنگ نشده باشد، وجود رطوبت می‌تواند سطح مقطع آن را تا 11 سانتی متر افزایش دهد. بنابراین باعث می‌شود تا در بسته نشود. اگر درب اتاق به اندازه کافی رنگ نشده است، باید تا فصل خشک صبر کنید و سپس رویه آن را با استفاده از رنگ/پرایمر مناسب رنگ کنید. اگر می‌خواهید سریع نتیجه بگیرید، باید درب را از چهارچوب خارج کنید و از لبه قسمت قفل درب، آن را سنباده بزنید. دقت کنید این کار را تا حدی انجام دهید که مشکل گیر کردن در به چهارچوب رفع شود و بیشتر از آن ادامه ندهید. در غیر اینصورت ممکن است به در صدمه بزنید و به جای سنباده زدن، به دنبال تعمیر درب چوبی شکسته بروید! سپس قسمت‌های سنباده زده را با رنگ یا پرایمر بپوشانید تا رطوبت به آن نفوذ نکند. برای انجام این کار بهتر است از میز گیره‌دار استفاده کنید تا بتوانید درب را روی آن فیکس کنید. از چسب یا نوار نیز می‌توانید برای مشخص کردن امتداد سنباده زنی کمک بگیرید. استفاده از دستگاه های برقی برای سمباده زنی می‌تواند گزینه مناسبی باشد، اما با سنباده دستی کنترل بهتری روی میزان کنده کاری دارید. پس از اینکه درب را دوباره نصب کردید و مشکل برطرف شود، حتما لبه‌های سمباده زده شده را برای جلویگری از نفوذ رطوبت با پرایمر بپوشانید.

در بسته نمی‌شود (تعمیر درب اتاق خواب)

تعمیر درب اتاق خواب

صفحه قفل نامناسب دلیل این مشکل است. در بسته نمی‌شود مگر اینکه آن را محکم بکشید یا مقداری بلند کنید.  صفحه قفل را کمی سنباده بزنید. صفحه قفل را در یک گیره محکم کنید و لبه مورد نیاز را سنباده بزنید. برای این کار از سنباده فلزی مسطح استفاده کنید. اگر درب بطور کامل بسته نشود، احتمالا در یا چهارچوب آن دچار تغییر شده و قفل درب در جای خود قرار نمی‌گیرد. سریعترین و راحت‌ترین راه برای رفع این مشکل، سنباده زنی صفحه قفل است. یک راه آسان برای تشخیص محل سنباده زنی استفاده از رژ لب است! به صفحه قفل رژ لب بمالید و سپس درب را ببندید، هنگامی که درب را دوباره باز کنید محل مورد نیاز برای سنباده زنی مشخص خواهد شد. پس از اینکه صفحه قفل را سنباده زدید، احتمالا باید مقداری چوب از پشت آن را بردارید تا بتوانید براحتی آن را به لبه درب پیچ کنید. اگر برای این کار مجبور بودید بیش از 20 سانتی متر در چوب نفوذ کنید، می‌توانید مکان قفل را در چهارچوب تغییر دهید.

Source: تعمیر درب با آچاره

familyhandyman

 

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

3.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا