همه‌چیز درباره تعمیر درب پارکینگ| آموزش تعمیر درب کرکره‌ای

ساختمانبرقکاریکرکره برقی

امروزه تقریباً پارکینگ همه خانه‌ها مجهز به درب‌های اتومات و کرکره‌های برقی هستند و فارغ از این که درب پارکینگ به چه شکلی است، شما باید هرچند وقت یک‌بار آن را سرویس کنید. تعمیر کرکره برقی پارکینگ و به‌طور کلی تعمیر درب پارکینگ جزو چالش‌هایی است که ممکن است برای همه اتفاق بیفتد.

درب پارکینگ اتومات از هر مدلی که باشد، هر از گاهی به تعمیر و سرویس نیاز دارد و تعمیر درب پارکینگ، بسته به نوع آن می‌تواند متفاوت باشد. بیشتر مردم تصور می‌کنند که درب اتومات پارکینگ، به رسیدگی و سرویس نیازی ندارد و معمولاً آن را به حال خود رها می‌کنند؛ مگر این‌که یک مشکل اساسی برای این درب به وجود بیاید! به‌طور معمول، سرویس و تعمیر کرکره برقی پارکینگ باید حداقل سالیانه یک‌بار انجام شود. موتور درب‌ها نیز باید به‌طور مرتب روغن‌کاری شوند. معمولاً بازه زمانی سرویس و تعمیر درب پارکینگ توسط شرکت‌های سازنده توصیه و مشخص می‌شود و اگر شما طبق این توصیه عمل کنید، عملکرد درب دچار مشکل اساسی نخواهد شد که یکی از بهترین راه‌های کاهش نیاز به تعمیر درب، رعایت همین موضوع است.

به منظور بررسی بیشتر این موضوع، پیشنهاد می‌کنیم که با ادامه این مقاله از مجله آچاره همراه باشید.

مشکلات رایج درب پارکینگ

  • درب در موقعیت باز یا بسته گیر کرده است.
  • درب به سیگنال ریموت از راه دور پاسخ نمی‌دهد.
  • موتور از طریق سیگنال ریموت از راه دور نویز تولید می‌کند.
  • درب کار نمی‌کند.
  • درب با ضربه بسته می‌شود.
  • موتور پر سر و صدا کار می‌کند.
  • چراغ‌های روی موتور کار نمی‌کنند.
  • درب از یک طرف تراز نیست.
  • با دستگاه‌های اطراف تداخل فرکانس دارد.
  • گیرنده موتور خراب است.

مطلب پیشنهادی: باز و بسته شدن خود به خود درب پارکینگ [بررسی 7 دلیل!]

تعمیر درب پارکینگ - درب کرکره ای

سرویس و تعمیر درب پارکینگ

  • سرویس کردن اتصالات افقی و عمودی
  • تعمیر کردن موتور در صورت خراب بودن
  • لولاها، چرخ‌ها، یاتاقان‌ها، فنرها، زنجیرها و مسیرها را تنظیم و روغن‌کاری کنید
  • لامپ را تعویض کنید
  • کابل‌ها و فنرهای بالابر را تعمیر یا تعویض کنید
  • در صورت لزوم موتور را بررسی و تعویض کنید

درب پارکینگ بخش مهمی از خانه شما است. درب کرکره‌ای و اتومات موجع به ایجاد راحتی در رفت و آمد شما به پارکینگ می‌شود؛ اما این درب‌ها هم مانند هر وسیله دیگری در فواصل زمانی مختلف به تعمیر نیاز دارد. به همین دلیل در اینجا تعدادی از مشکلات رایج و روش‌های تعمیر درب پارکینگ را توضیح خواهیم داد.

تعمیر درب پارکینگ با آچاره

خرابی بازکننده درب پارکینگ

بازکننده درب پارکینگِ شما یک وسیله بسیار قدرتمند است و تا زمانی که عملکرد آن دچار مشکل نشود، شما هرگز متوجه آن نخواهید شد. درب‌های کرکره‌ای به دلیل قدیمی شدن یا بروز مشکلات برقی می‌توانند از کار بیفتند. همچنین ممکن است درب به‌طور کامل بسته نشود یا قبل از بسته شدن دوباره باز شود؛ در این شرایط شما نیاز به تعمیر درب ورودی پارکینگ دارید.

بیشتر بخوانید: مشکلات متداول درب منزل که خودتان می‌توانید تعمیرش کنید!

خراب شدن ریموت کنترل درب

عملکرد ریموت کنترل درب نیز ممکن است هر از گاهی دچار مشکل شود و به‌درستی کار نکند. ریموت کنترل در مدل‌های مختلفی مانند ریموت بلوتوثی و یا کد لرن وجود دارد که عملکرد هر کدام از آن‌ها می‌تواند دچار اختلال شود. در این شرایط عملکرد ریموت درب باید توسط یک فرد متخصص مورد بررسی قرار بگیرد تا پس از شناسایی علت بروز مشکل، اقدامات لازم جهت تعمیر ریموت درب پارکینگ در نظر گرفته شود.

جایگزینی غلتک‌های درب پارکینگ

غلتک‌ها قطعه‌هایی هستند که باعث می‌شوند درب پارکینگ شما به‌راحتی و در مسیر درست حرکت کند. متأسفانه غلتک‌ها می‌توانند فرسوده، خم یا شکسته شوند که بروز هر کدام از این مشکلات می‌تواند باعث ایجاد سروصدا هنگام باز و بسته شدن درب پارکینگ یا از کار افتادن کامل آن شوند. دز صورت بروز این مشکل بهتر است غلتک درب را تعویض کنید.

تعمیر درب کرکره ای

ریل دچار خمیدگی شود

ریل مسیری است که غلتک‌ها در آن بالا و پایین می‌روند و باعث می‌شود که درب به‌راحتی باز و بسته می‌شود. اگر یکی از ریل‌ها خم شود یا آسیب ببیند (در هر طرف درب یک ریل وجود دارد)، می‌تواند عملکرد سایر عناصر درب پارکینگ را با مشکل روبه‌رو کند و حتی به‌طور کامل درب را از کار بیندازد.

تعویض فنر

2 نوع مختلف فنر در درب پارکینگ وجود دارد که عبارتند از: فنرهای پیچشی و فنرهای کششی.

فنرهای پیچشی درست در بالای درب پارکینگ (در داخل پارکینگ شما) قرار دارند و باعث روان و یکنواخت کار کردن درب می‌شوند. این فنرها وظیفه بالا و پایین آوردن درب را بر عهده‌ دارند؛ زیرا وزن درب را متعادل کرده و درواقع آن را بلند می‌کنند. لازم به ذکر است که این فنرها به‌صورت جفتی و هم‌زمان باهم کار می‌کنند.

فنرهای کششی به‌موازات هر ریل در هر دو طرف درب حرکت کرده و مستقل از یکدیگر کار می‌کنند. در این شرایط فنرها به عقب و جلو تکان می‌خورند و باعث ساییدگی ناهموار قطعات درب می‌شوند. البته هر 2 نوع فنر می‌توانند ترک بخورند یا شکسته شوند که در این صورت شما باید هنگام تعمیر درب پارکینگ آن‌ها را تعویض کنید.

پاره شدن کابل‌ها

سیستم قرقره و کابل، بخش پیچیده درب پارکینگ شما را تشکیل می‌دهند. این کابل‌ها می‌توانند پاره شده یا از قرقره‌ها جدا شوند. با این که کابل نسبتاً ارزان است اما تعمیر آن خطرناک و پیچیده بوده و به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

تعمیر درب پارکینگ

تعویض صفحه کرکره درب پارکینگ

گاهی اوقات ممکن است که خود صفحه کرکره بر اثر برخورد ماشین و دوچرخه دچار آسیب شده یا به هر دلیل دیگری دچار خمیدگی شوند و تاب بردارند. این مشکل چیزی نیست که شما خودتان بخواهید به آن رسیدگی کنید و در این حالت برای تعمیر در پارکینگ، باید حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا درنهایت به یک نتیجه ایده‌آل دست پیدا کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

تعویض درزگیر کرکره برقی درب پارکینگ

درزگیرها مانع از ورود و خروج هوا و برف و باران به داخل پارکینگ می‌شوند. این درزگیرها معمولاً بعد از مدتی دچار فرسودگی شده و دیگر به‌خوبی عمل نمی‌کنند. به‌خصوص اگر شما در منطقه بد آب‌وهوا باشید، باید به‌طور مرتب درزگیرها را چک کرده و در صورت خرابی آن‌ها را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر سنسور و چشمی درب پارکینگ

جمع‌بندی

درب پارکینگ یکی از پرکاربردترین بخش‌های هر ساختمانی محسوب می‌شود که در صورت خراب شدن آن، چالش‌های زیادی برای شما به وجود خواهد آورد. به همین دلیل در این مقاله از مجله آچاره با بررسی مشکلات رایج این درب، تلاش کردیم تا اطلاعات لازم به منظور تعمیر این درب را در اختیار شما قرار دهیم.

همیشه این نکته را مدنظر داشته باشید که درب اتومات پارکینگ یکی از بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین بخش‌های خانه شما را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین در صورت خرابی آن، به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم که خودتان برای تعمیر و رفع مشکل آن اقدام کنید. بهترین کار برای تعمیر درب پارکینگ این است که از یک متخصص کمک بگیرید.

امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا