تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

فیلم آموزش تعویض فیلتر کولر گازی | شستشوی فیلتر کولر گازی

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

وظیفه فیلتر هوا این است که گردوغبار و مواد زائد را از تجهیزات سیستم گرمایش و سرمایش خارج کند. شاید در ابتدا این موضوع بی‌اهمیت به نظر برسد اما هنگام تعویض تعجب می‌کنید که در مدت ‌زمانی کوتاه چقدر گرد و غبار و آلودگی در آن جمع شده است! آن وقت است که متوجه اهمیت تعویض فیلتر کولر گازی خواهید شد! اخیراً به دلیل شیوع ویروس کرونا تعویض فیلتر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌ است. با اینکه گفته می‌شود ویروس از طریق هوا منتقل نمی‌شود اما برخی از کارشناسان استفاده از فیلترهایی با کارایی بالا را برای به دام انداختن ویروس توصیه می‌کنند. در این مقاله ما درباره اهمیت تعویض فیلتر کولر گازی و نحوه صحیح مراقبت از آن صحبت خواهیم کرد.

در صورت کثیف بودن فیلتر کولر گازی، گردوغبار و خاک به داخل کولر نفوذ می‌کند و باعث ساییدگی قطعات و تجهیزات درون کولر گازی می‌شود. بدیهی است که با ساییدگی و پارگی قطعات، کولر گازی زودتر فرسوده شده و شما با هزینه تعمیرات زیادی روبه‌رو خواهید شد! اگر فیلتر کولر گازی آلوده شده باشد مانع از جریان کافی هوا در محیط می‌شود.

این نکته هم مهم است که بدانید زمان تعویض فیلتر کولر گازی چه زمانی است؟ طبق نظر متخصصان ما بهتر است در فصول گرم سال فیلترهای کولر گازی حداقل یکبار در ماه تعویض شوند. انجام این کار ساده است اما اگر فرصت کافی برای یادگیری و انجام آن ندارید می‌توانید از متخصصان تعمیر کولر گازی آچاره کمک بگیرید. در ادامه ما نحوه تعویض فیلتر کولر گازی را به شما آموزش می‌دهیم تا به‌راحتی این کار را انجام دهید و از هوای مطبوع خانه لذت ببرید! با ما باشید.

بهترین زمان تعویض فیلتر کولر گازی چه زمانی است؟

علائمی وجود دارد که نشان‌دهنده کثیف بودن فیلتر کولر گازی است و به شما می‌گوید وقت آن است که فیلتر را تعویض کنید! این موارد عبارت‌اند از زمانی که:

  • تهویه هوا به‌درستی انجام نمی‌شود.
  • باد کولر به اندازه کافی خنک نیست یا اینکه هوای محیط گرم شده است.
  • قبض برق شما بی‌دلیل زیاد شده است!
  • شما احساس آلرژی یا حساسیت دارید.
  • گردوغبار زیادی در هوا وجود دارد و دائم باید گرد‌گیری کنید.

معمولا هنگام نصب کولر گازی، کارشناس به شما زمان تعویض فیلتر را می‌گوید اما اگر آلودگی هوا زیاد باشد ممکن است در فواصل زمانی کوتاه‌تری نیاز به تعویض باشد. برای تشخیص اینکه آیا زمان تعویض فرارسیده است یا خیر  می‌توانید آن را در مقابل نور بگیرید.

اگر نور از آن عبور نکرد نشانه کثیف بودنش است و حتماً باید آن را عوض کنید! اما چگونه می‌توان به تعویض فیلتر کولر گازی پرداخت؟ مراحل تعویض فیلتر چیست؟ آیا می‌توانیم خودمان این فیلترها را تعویض کنیم یا نیاز به حضور متخصص است؟ با ما همراه باشید تا به این سؤالات پاسخ دهیم.

دستی در حال تعویض فیلتر کولر گازی

تعمیر کولر گازی آچاره

فیلم آموزش تعویض فیلتر کولر گازی

همان‌طور که گفتیم تعویض فیلتر کولر گازی کاری سریع و آسان است. قبل از شروع کار ابتدا باید بدانید که فیلتر کولر گازی شما در کجا قرار دارد. این مورد کمی نیاز به مهارت و تجربه دارد چراکه ممکن است فیلتر در مکان‌های مختلفی قرار داشته باشد. در برخی از کولرها، فیلتر هوا در محلی است که هوا وارد دستگاه می‌شود؛ اصولاً این دستگاه‌ها علاوه بر گرمایش و سرمایش سیستم تهویه هوا نیز دارند. اگر سیستمی با چنین ویژگی‌هایی دارید در محل برگشت هوا به دنبال فیلتر باشید. البته اگر سیستم بزرگی با چندین سیستم تهویه هوا و کانال برگشت هوا دارید پیداکردن فیلترهای می‌تواند کمی سخت باشد!

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

اگر محل ورود هوا و سیستم گرمایش/ سرمایشی یکی باشد ممکن است فیلتر روی یکی از آنها یا حتی روی هر دو وجود داشته باشد. البته در برخی از دستگاه‌ها ممکن است یک صفحه فلزی روی فیلتر قرار داشته باشد و نیاز باشد آن را بردارید.

پس از پیداکردن محل فیلتر مهم‌ترین موضوع این است که مطمئن شوید از فیلترهای متناسبی استفاده می‌کنید. عموما اندازه فیلتر روی آن نوشته شده است و می‌توانید بر اساس اطلاعات آن اقدام به خرید فیلتر نو کنید. علاوه بر اندازه فیلتر، نوع فیلتر نیز مهم است اگر قصد دارید علاوه بر تهویه هوا فیلتر از ورود گردوغبار نیز جلوگیری شود باید فیلتر متناسب با این کاربرد را تهیه کنید. یا اگر می‌خواهید فیلترتان علاوه بر از بین بردن گردوغبار و آلاینده‌های مضر موجود در هوا، کیفیت هوا را بهبود ببخشد، باید از فیلترهای HEPA با درجه MERV10 یا بالاتر استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید فیلتر با فردی متخصص مشورت کنید چون اگر فیلتر نامناسب باشد باعث کاهش جریان هوا می‌شود و بازده کولر کم می‌شود. در این حالت کولر برای رساندن دمای اتاق به مقدار مطلوب باید بیشتر کار کند. در این فیلم تعمیر کار کولر گازی آچاره نحوه عوض کردن فیلتر کولر گازی رو نکات مربوط به آن را توضیح داده است. برای مشاهده فیلم روی آن کلیک کنید.

چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم؟

همان‌طور که گفتیم در صورتی که فیلتر کولر گازی را تعویض نکنید کثیف بودن فیلترهای کولر گازی باعث می‌شوند دستگاه به انرژی بیشتری برای تهویه هوا نیاز داشته باشد و مبلغ مندرج در قبض برقتان زیاد شود! اما چرا و چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم؟

برای تمیزکردن فیلتر کولر گازی نیاز به یک پیچ‌گوشتی متناسب با پیچ‌های دستگاهتان دارید. ممکن است دستگاه شما چندین فیلتر داشته باشد مطمئن شوید که تمام فیلترها را خارج کرده‌اید. اگر فیلتر قابل‌استفاده مجدد باشد باید آن را بشویید. اما ببینیم نحوه شستشوی فیلتر کولر گازی چگونه است؟

در ابتدا شما باید یک ظرف که کمی بزرگ‌تر از فیلتر است را با آب پر کنید و مقداری سرکه سفید نیز در آن بریزید؛ اجازه بدهید فیلتر کولر گازی شما به مدت یک ساعت در این محلول خیس بخورد. پس از این زمان آن را با آب کاملا بشویید و اجازه دهید خشک شود.

دقت کنید در صورتی که فیلتر شما سوراخ شده باشد حتما باید آن را دور انداخته و فیلتری جدید تهیه کنید. هنگام تعویض فیلتر کولر گازی، فیلتر باید به طور کامل خشک شود چرا که در صورت نم‌دار بودن، بعد از مدتی کپک می‌زند که یکی از موارد مهم در علت بوی بد کولر گازی است. بنابراین نحوه تمیزکردن فیلتر کولر گازی موضوع بسیار مهمی است و باید حتماً به آن توجه شود چون ممکن است با انجام اشتباه آن باعث بروز مشکل دیگری در کولر شوید.

ایمنی در کار مهم‌ترین موضوع است. با توجه به وجود ذرات آلرژی زا و آلودگی بهتر است زمان تعویض از ماسک و دستکش استفاده کنید و حتما برق کولر را قطع کنید. قطع برق هم برای رعایت نکات ایمنی حین کار است و هم برای کولر مفید است چون ممکن است گردوغبار به داخل دستگاه وارد شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

اگر فیلتر قابل‌استفاده است آن را تمیز و مجدد استفاده کنید اما اگر یکبار مصرف است باید آن را تعویض کنید. اصولاً فیلترهای یکبار مصرف دارای قاب مقوایی و سطحی کاغذی هستند اما فیلترهای قابل‌استفاده محکم‌تر هستند و با قابی فلزی و ساخته می‌شوند. فیلتر قدیمی را درون یک کیسه پلاستیکی گذاشته و خارج از فضای منزل یا محیط درون یک سطل قرار دهید.

برای شستشوی فیلتر کولر گازی اصولاً کافی است با آب شسته شود و بگذارید خشک شود و نیاز به مواد مخصوصی ندارد. پس از انجام تمامی مراحل فیلتر را به روش درست و بر اساس فلش‌های موجود، روی قاب فیلتر بگذارید؛ هنگامی‌که فیلتر را وارد می‌کنید توجه داشته باشید که آن را به‌درستی قرار می‌دهید تا جریان هوا به خوبی برقرار شود.

عوض کردن فیلتر کولر گازی

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

سؤالات متداول درباره تعویض فیلترهای کولر گازی

1. هر چند وقت یکبار باید فیلتر کولر گازی را تعویض کنیم؟

به طور کلی در فصول گرم سال تعویض فیلتر کولر گازی در هر ماه یکبار مناسب است اما در مناطقی که هوا گرم و مرطوب است بهتر است هر دوهفته تعویض شود.

2. اگر فیلتر کولر گازی را تعویض نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

روشن بودن کولر گازی بدون فیلتر می‌تواند به دستگاه آسیب زیادی برساند همچنین باعث ورود گردوخاک و آلودگی به محیط و داخل قطعات می‌شود.

در این مقاله درباره اهمیت تعویض فیلتر کولر گازی و نحوه انجام آن صحبت کردیم و تعمیرکار کولر گازی ما در فیلم تعویض فیلتر کولر گازی با بیانی ساده، روش انجام این کار را توضیح دادند. اگر در این باره پرسشی داشتید می‌توانید در بخش نظرات درج کنید تا پاسخگوی شما باشیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید