تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ samsung

سرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

با پیشرفت تکنولوژی، سیستم‌های سرمایشی-گرمایشی مورد استفاده در منازل هم ارتقا یافته‌اند. یکی از این سیستم‌ها، داکت اسپلیت‌ها هستند. در این مقاله ضمن معرفی آنها، درباره‌ی تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ که یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین برندهای مورد استفاده‌ی خانواده‌های ایرانی است مطالبی را شرح می‌دهیم.

داکت اسپلیت چیست؟

‌یکی از انواع سیستم‌های مورد استفاده برای تنظیم دمای خانه و محل کار است که همانند اسپلیت‌های معمولی از دو بخش خارجی به نام کندانسور و داخلی به نام هواساز تشکیل شده است. هر کدام از این بخش‌ها اجزای مختلفی را شامل می‌شوند. کندانسور شامل کمپروسور، دینام، فن و… و هواساز نیز شامل دینام، پروانه، سینی، کویل، اپراتور و… می‌باشد.

داکت اسپلیت‌ها از لحاظ عملکرد شبیه اسپلیت‌های معمولی هستند اما در داکت اسپلیت‌ها بخش داخلی یا همان هواساز به‌صورت توکار درون سقف قرار دارد و هوا از طریق کانال‌کشی (چیزی شبیه به کانال‌های کولر آبی) به سایر قسمت‌ها انتقال می‌یابد.

تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ (1)

انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت‌ها دارای دو نوع اینورتر و معمولی هستند. عملکرد موتور در نوع اینورتر به صورت متغیر است به این صورت که سرعت عملکرد موتور پس از رسیدن به دمای انتخابی شما کاهش می‌یابد و با گرم شدن دوباره‌ی محیط سرعت عملکرد موتور نیز افزایش می‌یابد. این امر سبب صرفه‌جویی چشمگیری در مصرف برق می‌شود. در نوع معمولی اما تا زمانی که دمای انتخابی شما تغییر نکند و یا دستگاه خاموش نشود سرعت موتور تغییری نمی‌کند که این اتفاق سبب افزایش مصرف برق و انرژی می‌شود.

داکت اسپلیت چیست

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سیستم‌های اسپلیت بدون داکت

مزایا و معایب داکت اسپلیت‌ها

داکت اسپلیت‌ها نسبت به سایر سیستم‌های تهویه‌ای بازدهی بیشتری دارند و از لحاظ قیمت و کارایی نیز مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. داکت اسپلیت‌ها به طور مستقل می‌توانند هم سرمایش و هم گرمایش یک محیط را تأمین کنند و یا به‌تنهایی می‌توانند تهویه مطبوع چند ساختمان را به عهده بگیرند. کیفیت هوای تولیدی آن‌ها از کولرهای آبی بیشتر است بنابراین کانال‌های کوچک‌تری دارند و با توجه به فرایند فیلتراسیونی که در آن‌ها صورت می‌گیرد هوای تولیدی بسیار تازه و مطبوع است.

مزایا و معایب داکت اسپلیت‌ها

اگر بخواهیم معایب داکت‌ اسپلیت‌ها را برشمریم، باید بگوییم که سیستم گرمایشی آن‌ها عمدتاً کارای لازم را ندارد و حتی ممکن است به یک سیستم کمکی مانند پکیج و یا موتورخانه برای گرمایش ساختمان خود نیاز پیدا کنید. چرا که برخلاف اسپلیت‌های معمولی گرمایش آن‌ها از سیکل تبرید تراکمی (انرژی برق و کمپرسور) استفاده نمی‌شود بلکه سیستم کویل که در بخش داخلی یا همان هواساز قرار دارد توسط آبگرم تولیدی توسط موتورخانه و یا پکیج گرم شده و هوا با برخورد و عبور از آن گرم شده و به درون اتاق هدایت می‌شود. البته این نکته که برای گرمایش توسط داکت اسپلیت دیگر کمپرسور فعال نمی‌شود و تنها اتصال آب گرم پکیج و یا موتورخانه به آن کافی است، خود می‌تواند از مزایای این دستگاه باشد.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

همچنین یکی از معایب قابل‌توجه داکت اسپلیت‌ها این است که ترموستات آن‌ها فقط دمای بزرگ‌ترین اتاق را اندازه می‌گیرد و با توجه به دمای آن، دمای سایر محیط‌ها تنظیم می‌شود. این بدین معنی است که اگر در یک خانه دمای مطبوع سالن اصلی 21 درجه سانتی‌گراد و دمای مطبوع اتاق کودک 24 درجه سانتی‌گراد باشد، این امکان وجود ندارد که این دو دما را در هر محیط فراهم کنیم باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم. راه حلی که برای این مشکل وجود دارد این است که برای هر اتاق ترموستاتی جدا تعبیه کنیم و از دریچه‌های ترموستاتیکی درون داکت‌ها استفاده کنیم تا با تغییر دما میزان هوای خروجی و دمای آن تنظیم شود.

همچنین ممکن است چون بخش هواساز داکت اسپلیت درون سقف کاذب نصب می‌شود سروصدا ایجاد کند که البته امروزه با راه‌حل‌هایی می‌توانید صدای تولیدی را کاهش دهید و طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید.

مطلب پیشنهادی دیفراست کولر گازی یا برفک‌زدایی

تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ

سامسونگ یکی محبوب‌ترین برندهای صنعت لوازم خانگی چه در ایران و چه در سایر نقاط دنیا می‌باشد. سامسونگ در سال 2014 توانست جایگاه هفتم رده‌بندی بهترین برندهای دنیا را برای خود کسب کند و بالاتر از برندهایی مانند مک‌دونالد و مرسدس بنز بایستد. تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ را به راحتی می‌توان انجام داد چرا که این برند تا حدود زیادی نیاز کاربر را درک کرده است و به‌‌سادگی خود را همگام با کاربر کرده است. به طور مثال شما می‌توانید تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ خود را از طریق Wi-Fi به راحتی از داخل و یا خارج خانه انجام دهید.

تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ

برای این کار باید قسمت کنترلر را از طریق کابل به شبکه اینترنت و مودم متصل کنید و سپس از طریق اپلیکیشن‌های موجود برای iOS و android از طریق تلفن همراه هوشمندی که در دست دارید داکت اسپلیت سامسونگ خود را کنترل کنید. ممکن است شما از منزل خارج شده باشید اما فراموش کرده باشید که دستگاه را خاموش کنید که با وجود امکان کنترل از راه دور داکت اسپلیت سامسونگ به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

مطلب پیشنهادی تنظیمات کولرگازی ایران رادیاتور

تنظیم دستی کنترل داکت اسپلیت سامسونگ

کنترل داکت اسپلیت سامسونگ دکمه‌هایی با عملکرد مشخص دارد گه از طریق آن‌ها می‌توان تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ را انجام داد. توضیحات کامل چیستی و عملکرد این دکمه‌ها در دفترچه‌ی راهنمای دستگاهتان قرار دارد اما اگر به هر دلیل به دفترچه‌ی راهنمای دستگاه خود دسترسی نداشتید به راحتی می‌توانید با مطالعه ادامه این مطلب تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ خود را انجام دهید.

لازم به ذکر است نکات این نوشتار از ویدئوی آموزشی که در انتهای این مطلب قرار می‌گیرد استخراج شده است که می‌توانید با مشاهده‌ی آن تنظیمات دستگاه خود را انجام دهید. بدیهی است که چون زبان این ویدئو انگلیسی است ما نکات مطرح شده‌ی آن را به طور خلاصه و مفید در این نوشتار قرار داده‌ایم.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

نکاتی که شما برای استفاده از کنترل داکت اسپلیت سامسونگ باید بدانید!

  1. اولین دکمه‌ای که با آن برخورد می‌کنید دکمه‌ی power دستگاه است که با آن می‌توانید دستگاه خود را روشن و یا خاموش کنید. با فشار دادن این دکمه باید چراغ نشان‌دهنده‌ی روشن بودن دستگاه باید روشن شود. اگر این چراغ در کنترل روشن نشد مشکلی در سیستم برق رسانی وجود دارد که باید این موارد را حتماً چک کنید:
  • ابتدا مطمئن شوید که کلید روی دستگاه در حالت روشن قرار دارد.
  • پس از کندانسور به سراغ جعبه‌ی فیوز اصلی بروید، اگر فیوزهای مربوط به دستگاه شما در حالت خاموش قرار داشت آن‌ها را به حالت روشن تغییر وضعیت دهید. اگر فیوزها در حالت روشن قرار داشت برای ری-استارت کرد دستگاه خود آن‌ها را در حالت خاموش قرار داده و مجددا به حالت روشن تغییر وضعیت دهید. توجه کنید که ممکن است پروسه‌ی ری-استارت شدن دستگاه شما تا 10 دقیقه طول بکشد.

  1. پس از این دستگاه شما روشن شد با استفاده از دکمه‌ی Mode حالت دستگاه خود را مشخص کنید. حالت سرما را با علامت برف و حالت گرما را با خورشید کنترل دستگاه در نمایشگر خود به شما نشان می‌دهد. حالت‌های دیگر دستگاه شامل اتوماتیک، فن و رطوبت‌گیر می‌باشد.
  2. پس از انتخاب حالت دستگاه، با استفاده از دکمه‌های تنظیم دما می‌توانید دمای مطلوبتان را تنظیم کنید. این دکمه‌ها در واقع عملکرد تنظیم ولوم دارد که هم در تنظیم دما و هم در تنظیم تایمر قابل استفاده هستند. توصیه می‌شود برای بهبود عملکرد دستگاه و ایجاد فضایی مطلوب و مطبوع در حالت سرمایش 24 درجه و در حالت گرمایش 21 درجه را برای دستگاه خود انتخاب کنید.
  3. با استفاده از دکمه‌ی Zones بر روی کنترل داکت اسپلیت، انتقال هوای گرم یا خنک را محیط‌های مختلف مدیریت کنید. سامسونگ یک موتور کوچک در مسیر هر کدام از مجاری هر فضا قرار داده که از طریق آن‌ها مسیر انتقال هوا برای شما قابل کنترل می‌شود. دقت کنید که با بسته نگه داشتن دریچه فضاهایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید می‌توانید از دستگاه خود استفاده‌ای کارآمدتر و ارزان‌تر داشته باشید. بدیهی است که اگر از تمام توان دستگاه خود برای گرم و یا خنک کردن همه محیط‌ها به طور هم‌زمان استفاده شوند، دستگاه کارایی کمتری خواهد داشت و مصرف برق شما هم بیشتر می‌شود. اگر تمانی مسیرهای انتقال هوا هم‌زمان باز باشند، سیستم شما آسیبی نمی‌بیند، اما همان ط.ر که اشاره شد کارایی دستگاه شما پایین آمده و مصرف انرژی دستگاه بالا می‌رود. هرچه محیط‌های کمتری فعال شوند، دستگاه شما عملکرد بهتری خواهد داشت و در مصرف برق و انرژی هم صرفه‌جویی خواهد شد.
  4. از طریق دکمه‌ی FAN و قرار دادن آن در یکی از چهار حالت تند، متوسط، کند و یا اتوماتیک می‌توانید سرعت فن و یا پرتاب باد را کنترل کنید.
  5. برای تنظیم جهت باد به بالا و یا پایین باد پره‌های عمودی دستگاه را از طریق دکمه‌ی SWING کنترل کنید.
  6. با فشار دادن دکمه TURBO دستگاه بدون توجه به تنظیمات قبلی شما حداکثر سرعت فن را فعال می‌کند.
  7. اگر دکمه‌ای SLEEP را فشار دهید می‌توانید با مشخص کردن ساعت خواب، در هنگام آن دمای مطلوبی را داشته باشید.
  8. از طریق دکمه‌ی LIGHT می‌توانید نور صفحه کنترل را روشن و یا خاموش کنید.

با مطالعه‌ی این نکات می‌توانید تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ خود را انجام دهید. همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از فایل PDF آموزشی زیر استفاده کنید. اگر همچنان در تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ خود دچار مشکل شدید می‌توانید به راحتی از متخصصین کولرگازی و داکت اسپلیت آچاره کمک کنید و مشکل خود را آسان حل کنید. امیدواریم مطالعه‌ این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

دانلود دفترچه راهنمای تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ

در این باره بیشتر بخوانید:

آموزش تعویض و نصب خازن کولر گازی

نگهداری از کولر گازی در زمستان

آبریزی کولر گازی

چرا کولر گازی باد گرم می‌زند؟

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید