تعمیر پکیج تعمیرپکیج

19 علت خاموش شدن پکیج و ترفند حل آنها

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

استفاده از وسایل گرمایشی در فصل سرما افزایش می‌یابد. پکیج نیز یکی از سیستم‌های گرمایشی است. در واقع عملکرد آن به این صورت است که شما می‌توانید بدون نیاز به موتورخانه خانه‌ای گرم داشته باشید و آب گرم همیشه در دسترس‌تان باشد. البته شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که با مسئله خاموش شدن پکیج مواجه شوید!

دلایل متعددی می‌توانند علت خاموش شدن پکیج در نظر گرفته شوند. آشنایی با پارامترهای گوناگونی که علت بروز این مسئله هستند، می‌تواند راهکاری برای حل ‌مسئله در اختیار ما بگذارد. هدف ما در این مقاله از مجله آچاره، آشنایی بیشتر شما با این پارامتر‌ها و بررسی دلایل خاموش شدن پکیج و راهکار رفع این مشکل است.

پکیج چیست و چگونه کار می‌کند؟

در گذشته و در ساختمان‌های بزرگ وجود یک موتورخانه به‌منظور تامین نیاز گرمایشی همیشه احساس می‌شد، اما این موضوع می‌تواند تا حدود بسیار زیادی به عنوان یک مشکل اساسی در ساختمان‌ها باشد؛ زیرا هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن نسبت به پکیج‌ها بسیار بیشتر است و علاوه‌بر این باید به‌صورت مداوم سوخت موردنیاز آن نیز تامین شود.

همچنین کم هزینه بودن و نصب ساده پکیج دیواری باعث شده است که این محصول بسیار جذاب و کاربردی به‌خوبی در بین ادارات و ساختمان‌های بزرگ جای بگیرد، به همین منظور نیز پیدا کردن علت خاموش شدن پکیج می‌تواند کمک بسیار زیادی به رفع مشکلات آن و در نتیجه پیشگیری از وقوع مشکلات بسیار بزرگ‌تر انجام دهد.

علت خاموش شدن پکیج بوتان

طرز کار پکیج به گونه‌ای است که آب گرم موجود که به‌صورت کاملا اتوماتیک در بخش اصلی سیستم پکیج جمع‌آوری شده است به کمک یک پمپ به سمت پکیج‌ها هدایت می‌شود و به خوبی شروع به گرم کردن پکیج‌ها و انتقال گرما می‌کند که همین موضوع و نبود سوخت فسیلی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

تنوع پکیج‌ها بسیار زیاد است و می‌توان از انواع کفی تا دیواری آن را با برند‌های مختلف مشاهده کرد، همچنین این پکیج‌ها به دلیل داشتن تنوع بسیار زیاد، همیشه یکی از محبوب‌ترین روش‌های سیستم‌های گرمایشی در خانه‌ها و ادارات هستند.

پکیج چه ویژگی‌هایی دارد؟

وجود این سیستم می‌تواند به خوبی باعث ایجاد استقلال در هر بخش ساختمان شود و افراد می‌توانند به راحتی و بسته به نیاز خود سیستم آب رسانی و یا گرمایی محیطی خود را کنترل کنند، همچنین این سیستم به دلیل نیاز نداشتن به سیستم تامین سوخت، فضای کمتری را اشغال می‌کند و می‌تواند با سرعت بیشتری عمل گرمایشی را در ساختمان‌ها انجام دهد.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

به دلیل داشتن بخش‌های ثابت و مقاوم پیدا کردن علت خاموش شدن پکیج‌ها بسیار ساده‌تر است و یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه می‌تواند به سرعت مشکلات مربوط به آن را رفع کند. این موارد به تنهایی می‌تواند هزینه‌های نصب و حتی تعمیر این محصول را تا حدود زیادی کاهش دهد و عمر استفاده از آن را نیز بالا ببرد.

علت خاموش شدن پکیج بوتان

علت خاموش شدن پکیج‌ها چیست؟

تنوع مشکلات بسیار زیاد است و هر کدام با داشتن راهکارهایی می‌تواند به خوبی حل شود. اما علت‌های شایعی در کار با پکیج‌ها وجود دارد که می‌توان با شناسایی آن‌ها مشکلات مربوط را تا حدود زیادی رفع نمود. به عنوان مثال خاموش و روشن شدن‌ پکیج و وجود هوا از شایع‌ترین مشکلات پکیج است که می‌تواند مشکلات زیادی را پدید آورد.

تشخیص علت خاموش شدن پکیج

1. وجود هوا در سیستم علت خاموش شدن پکیج

یکی از مهمترین دلایلی که می‌تواند مشکلات زیادی را در پکیج‌ها به وجود آورد، وجود هوا در پکیج است که به دلیل ایجاد فشار، مانع از عبور جریان آب در لوله‌ها می‌شود و عملکرد پکیج‌ها را با مشکل زیادی روبه‌رو می‌سازد.

منظور حل این مشکل که باعث خاموش شدن برد پکیج می‌شود و یکی از معضلات شایع خاموش شدن پکیج است، باید روند هواگیری پکیج را پشت سر بگذارید.

در صورت نیاز هم با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید تا با عمل هواگیری لوله‌ها، فشار هوای آن را کم کند.

علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور

2. وجود مشکل در پمپ پکیج

یکی از شایع ترین علت‌های خاموش شدن پکیج، خرابی کامل سیستم پکیج است، برای حل این مشکل روش‌های زیادی وجود دارد، اما علت اصلی این مشکل قطع شدن جریان آب است.

به منظور مشخص شدن علت خاموشی پکیج در هنگام وجود مشکل در پمپ پکیج ابتدا باید آن را باز کنید و به راحتی به محل کار آن دقت کنید، در صورت وجود نقص در کار باید به سرعت پمپ موردنظر را به کمک یک متخصص تعویض کنید تا مشکلات دیگری برای سیستم پکیج شما به وجود نیاید.

3. دفع دود در هنگام کار پکیج

یکی از مشکلاتی که همیشه وجود دارد و علت خاموش شدن پکیج است، وجود نقص در سیستم دودرسانی پکیج است، که این موضوع می‌تواند به صورت پیاپی باعث خاموش و یا روشن شدن پکیج شود.

محیط خروجی سیستم دود پکیج خود را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل آن را رفع کنید تا با کاهش دود، عملکرد آن تا حدود زیادی بهبود یابد. همچنین توجه داشته باشید که اگر شما نصب دودکش پکیج را به درستی انجام دهید، از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری به عمل خواهد آمد.

حل مشکل دفع دود در هنگام کار پکیج

4. مشکل وجود الکترود یون

با استفاده از الکترود یون سیستم پکیج می‌فهمد که آیا شعله در داخل سیستم تشکیل شده است یا خیر، اگر این الکترود یون با مشکل مواجه شود برد اصلی پکیج نمی‌تواند به خوبی روشن بودن و یا خاموش بودن پکیج را تشخیص دهد و همین موضوع می‌تواند باعث خاموش شدن پکیج شود. برای حل مشکل باید به کمک یک تعمیرکار حرفه ای الکترود یون موجود در داخل سیستم پکیج را که علت خاموش شدن پکیج است، شناسایی کرد.

باید در نظر داشت که این موضوع می‌تواند علت خاموش شدن پکیج بوتان یا ایران رادیاتور باشد و یکی از ایرادات رایج، همین موضوع است. وجود الکترود یون خراب و یا مشکل‌دار در پکیج می‌تواند باعث اختلال کامل در سیستم گرمایشی پکیج‌ها شود. همین موضوع می‌تواند عملکرد این بخش مهم ساختمانی را تا حدود زیادی با مشکل مواجه کند.

5. مشکل گرفتگی در لوله‌های پکیج، علت خاموش شدن پکیج

علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور و بوتان را می‌توان به راحتی در داخل سیستم لوله کشی پکیج بررسی کرد. این موضوع تا حدود زیادی می‌تواند سرعت و عملکرد پکیج را کاهش دهد و یا به دلیل وجود مشکلات زیاد در لوله کشی و یا نقص در آن ، باعث خرابی بسیاری در پکیج‌ها و در نتیجه ضعف عملکردی آن شود.

صافی‌های موجودی که در زیر پکیج قرار دارند هر کدام دارای یک فیلتر هستند که باعث کاهش آلودگی در داخل لوله‌ها است، در هنگام بروز هر مشکلی در این زمینه باید ابتدا این بخش‌ها را بررسی کرد و به خوبی از عملکرد آن‌ها مطمئن شد، همچنین وجود پوسیدگی و خرابی در لوله‌ها می‌تواند سرعت و عملکرد پکیج را کاهش دهد و باعث خرابی بیشتر در بخش‌های دیگر پکیج نیز شود.

6. شیر تنظیم گاز

شاید مهم ترین علت خاموش شدن پکیج ها در اکثر موارد نقص در شیر تنظیم گاز می‌باشد که می‌تواند بسیار حادثه آفرین باشد. از طرفی وجود این مشکل به دلیل داشتن سابقه طولانی همیشه به عنوان یکی از مهمترین علت‌های خرابی و خاموشی پکیج است که باید به آن رسیدگی نمود.

با ایجاد شدن مشکل در شیر تنظیم گاز می‌توانید به کرات شاهد خاموشی‌های پیاپی پکیج باشید که این موضوع را می‌توانید به کمک یک متخصص تعمیر پکیج و تعویض شیر به‌راحتی رفع نمایید.

7. مسدود شدن مدار گرمایشی

در صورت بروز ایراداتی در مسیر حرکت آب و مسدود شدن مدار گرمایشی، ممکن است پکیج خاموش شود. عوامل زیادی باعث این گرفتگی می‌شوند مانند: به وجود آمدن رسوبات در مسیر حرکت آب و وجود هوا.

اگر متوجه شدید که رسوبات عامل مسدود شدن مدار گرمایشی است، می‌توانید به روش رسوب‌زدایی پکیج این مسئله را برطرف کنید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

8. خراب شدن میله یون یا الکترود یون

در پکیج بخشی طراحی‌شده، که مسئولیت شناسایی و تشخیص شعله را دارد. این بخش میله یون پکیج و یا به نام میله یونیزاسیون شناخته می‌شود.

از آنجایی که خراب ‌شدن این قسمت باعث می‌شود شعله تشخیص داده نشود، پکیج روشن نخواهد شد. همین امر می‌تواند علت خاموش شدن پکیج باشد. برای رفع این مشکل حتما باید به یک تعمیرکار حرفه‌ای و مجرب پکیج مراجعه کنید.

دلیل خاموش شدن پکیج

9. مشکل در تخلیه دود پکیج

عامل مهم دیگر در خاموش‌ شدن پکیج، تخلیه ‌نشدن دود پکیج است. اگر در زمان نصب پکیج به نکات مهم نصب مانند: نصب درست دودکش پکیج، ارتفاع دودکش و صحت فن توجه نکنیم، هرگونه ایرادی در این موارد، می‌تواند باعث تجمع دود و تخلیه نشدن دود پکیج شود.

نکات مهمی‌که باید در مورد دودکش پکیج رعایت شود:

  • قطر لوله دودکش پکیج نباید از 15 سانتی‌متر کمر باشد.
  • سنسورهای دودکش باید همیشه بررسی شوند. باید دقت کنید سنسور پکیج همیشه در صحت و سلامت باشد.
  • در درون دودکش از اتصالات استفاده کنید تا مانع از ورود دود به داخل ساختمان شود.

تجمع دود و تخلیه نشدن دود پکیج، می‌تواند باعث بروز حادثه شود. به همین دلیل زمانی‌ که متوجه شدید پکیج خاموش شده است، حتما مشکل را موردبررسی قرار دهید.

علت خاموش شدن پکیج

10. نقص کلید کنترل فشار دود

کلید پرشر سوئیچ و یا همان کلید کنترل فشار دود، قطعه‌ای در پکیج است که فرمان خاموش و روشن شدن فن را صادر می‌کند.

زمانی که این قطعه آسیب ببیند فن فعال نمی‌شود و باعث تجمع دود ناشی از اشتعال در پکیج می‌شود. سنسورهای پکیج با شناسایی تجمع دود به‌صورت خودکار باعث خاموش شدن پکیج می‌شود.

افت فشار پکیج

11. کم ‌بودن فشار و یا جریان آب در پکیج

برای حفظ عملکرد درست پکیج، باید میزان معینی آب در داخل آن جریان داشته باشد. تامین آب داخل پکیج توسط شیر پرکن صورت می‌گیرد. خراب ‌شدن این قسمت و وجود نشتی در آن می‌تواند مانع پر شدن آب به میزان کافی در داخل پکیج شود. اما چگونه متوجه شویم میزان فشار آب داخل پکیج به‌اندازه کافی نیست و با افت فشار پکیج مواجه هستیم؟

فشارسنجی در پکیج‌ها تعبیه شده ‌است که عقربه آن باید بین عدد یک و دو باشد، در غیر این ‌صورت فشار آب داخل پکیج میزان نیست. همین عامل می‌تواند علت خاموش شدن پکیج باشد. اما راهکار مناسب برای رفع این مشکل بررسی‌ کردن ‌شیر پرکن است.

شما می‌توانید شیر پرکن را بازکنید تا فشار آب به حد مناسب برسد. اما این قسمت در صورت خرابی و نشتی نیاز به تعمیر دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله نحوه تنظیم فشار پکیج را مطالعه کنید.

علت خاموش شدن پکیج

12. کم‌ بودن فشار گاز پکیج

برای اینکه شعله‌ی داخل پکیج فعال باشد به گاز نیاز است. اگر بخواهیم این پارامتر را مورد بررسی قرار دهیم، ابتدا باید به دو مسئله توجه کنیم؛ میزان فشار گاز و بررسی بخش اتصال گاز به پکیج.

اگر یکی از این دو عامل به‌درستی کار نکند، می‌تواند علت خاموش شدن پکیج باشد. زمانی ‌که فشار گاز ورودی به پکیج کاهش می‌یابد، چراغ پکیج به رنگ قرمز تغییر می‌کند. این هشدار به معنای این است که، باید میزان گاز ورودی پکیج را بررسی کنید.

یکی دیگر از نشانه‌های فشار گاز کم این است که شمعک روشن می‌شود، اما فعال نمی‌ماند. برای این کار ابتدا باید اتصالات و یا لوله‌های گاز را بررسی کنید، اگر مشکلی نداشت می‌تواند مربوط به‌کل ساختمان یا منطقه باشد.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

13. وجود هوا در مدار گرمایشی

به دلایل مختلفی امکان دارد هوا وارد سیستم پکیج شود، مانند: قطع‌ شدن آب، بستن فلکه اصلی، ترکیدن لوله‌ها، رسوب یا زنگ‌زدگی لوله‌ها، وجود سوراخ در بخش‌هایی از مدار گرمایشی، سوالی که مطرح می‌شود این است که، چگونه متوجه شویم هوا در مدار گرمایشی وجود دارد؟

  • زمانی ‌که صدای خاصی از سیستم شنیده شود.
  • بازدهی سیستم گرمایشی کاهش پیدا کند.
  • گرما در سطح شوفاژ به‌طور یکنواخت بخش نشود. بخشی از شوفاژ گرم و بخشی سرد باشد.

با مشاهده همچنین مواردی حتما باید سیستم را بررسی کنید و دلیل وجود هوا در مدار گرمایشی را بیابید.

دلایل خاموش شدن پکیج

14. عملکرد نادرست سنسور NTC

یکی از مهم‌ترین قطعات پکیج سنسور NTC است، که وظیفه کنترل دمای سیستم را دارد. وجود ایراد در این قطعه می‌تواند علت خاموش شدن پکیج باشد.

این قطعه در دمای 50 تا 150 درجه سانتی‌گراد قابل‌استفاده است. زمانی که دما بیشتر از این حد شود مقاومت سنسور کاهش می‌یابد.

با توجه به وظایفی که سنسور NTC در پکیج دارد، خرابی آن می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در تنظیم آب ‌گرم و دمای محیط شود. در این هنگام سنسورهای محافظتی سیستم فعال‌شده و مانع از روشن‌ شدن پکیج می‌شود.

چرا پکیج خاموش می شود

15. نقص و خرابی در پمپ

همان‌طور که در مقاله اشاره‌شده، کم بودن فشار آب سیستم می‌تواند یکی از عوامل خاموش ‌شدن پکیج باشد. فشار کم آب دلایل مختلفی دارد. برای عیب‌یابی این مسئله باید به بررسی ظاهری پمپ بپردازیم. بررسی نشتی و گرفتگی در پمپ و لوله‌های آن می‌تواند ما را به این اطمینان برساند که دلیل مشکل پمپ است یا نه.

16. خرابی پیلوت

ممکن است علت خاموش شدن پکیج، کثیف بودن گاز و گرفتگی مجرای ترموکوپل پیلوت باشد. پیلوت شعله 3 جهته دارد، که مسئول نگه‌داشتن شمعک است. گاهی سمت ترموکوپل به دلیل کثیفی یا گرفتگی روشن نمی‌شود. در این صورت شما باید به‌صورت دستی آن را روشن کنید.

علت خرابی پکیج

17. خرابی برد پکیج

برد پکیج یکی از مهم‌ترین قسمت‌های پکیج است که وظیفه کنترل فعالیت بخش‌های مختلف پکیج را دارد. در صورت هرگونه آسیبی به این بخش عملکرد و کارکرد پکیج و قطعات آن کاهش می‌یابد.

از آنجایی‌ که برد پکیج هوشمند است، برای تعمیر آن حتما باید از یک فرد متخصص و حرفه‌ایی کمک بگیرید. با توجه به اینکه برد پکیج مسئول کنترل تمامی‌بخش‌ها ازجمله؛ حسگر، پمپ، جرقه ‌زدن و….. است خرابی این بخش می‌تواند دلیل خاموش شدن پکیج باشد.

خاموش شدن پکیج

18. نقص موتور سیرکولاتور

عملکرد موتور سیکولاتور به این صورت است که، آب به‌راحتی وارد پمپ می‌شود. در صورت خرابی آن پمپاژ آب به داخل پمپ کاهش می‌یابد و آب به مقدار کافی وارد پمپ نمی‌شود. نقص موتور سیرکولاتور می‌تواند علت خاموش شدن پکیج باشد.

19. مهم‌ترین نکته در زمان خاموش شدن پکیج چیست؟

ابتد باید اطلاعات کافی در رابطه با عملکرد دستگاه داشته باشیم. اولین مرحله ریست‌ کردن دستگاه است. در حالت عادی با ریست‌ کردن دستگاه، فن شروع به فعالیت می‌کند.

در صورت سلامت پرشر سوئیچ هوا، جرقه ‌زن عمل می‌کند. در صورت سلامت شیر کنترل گاز و تنظیم بودن مقدار خروجی گاز، شعله روشن می‌شود. با روش شدن شعله اگر الکترود یون مشکلی نداشته باشد، شعله فعال می‌ماند. در غیر این صورت و فعال نشدن شعله باید مسیر عملکردی دستگاه بررسی شود.

نتیجه‌گیری

گاهی اوقات در زمان روشن کردن پکیج متوجه می‌شویم شعله فعال نمی‌ماند و خاموش می‌شود. در این مقاله به بررسی علت خاموش شدن پکیج و نحوه رفع مشکل خاموش شدن پکیج پرداختیم. اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که رفع این مشکلات شخصا امکان‌پذیر نیست و حتما باید از فردی که در این زمینه تخصص دارد کمک بگیریم، تا مشکل را به‌راحتی شناسایی کند و درصدد رفع آن برآید. آچاره با اعزام بهترین تعمیرکار پکیج به شما در رفع این مشکل کمک خواهد کرد.

سوالات متداول

1. چرا آب پکیج به‌اندازه کافی گرم نمی‌شود؟

مشکلاتی در سنسور شوفاژ، باز بودن مسیر بای باس، عملکرد نادرست پمپ و سرعت‌پایین آن، وجود مشکل در اتصالات و لوله‌کشی‌ها

2. علت ایجاد صدا هنگام مصرف آب گرم چیست؟

ایجاد رسوب، مشکلاتی در سنسور شوفاژ، کاهش فشار گاز،کاهش فشار مدار اولیه

3. علت افزایش و کاهش فشار مدار اولیه چیست؟

مشکلاتی در شیر پرکن، مبدل ثانویه، منبع انبساط و نشت آب در مدار گرمایشی، علت افزایش و کاهش فشار مدار اولیه است.

4. چرا پکیج کار می‌کند، اما رادیاتور گرم نمی‌شود؟

وجود هوا در مدار گرمایش، وجود رسوب در رادیاتور، مسدود شدن مسیر آب توسط رسوب، کاهش فشار در مدار گرمایشی و کم بودن شعله پکیج به دلیل فشار گاز کم

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به تعمیر پکیج در مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید