تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

بهترین مارک کولر گازی برای خوزستان: [معرفی 7 مدل کولر گازی برای خوزستان]

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

کولر گازی وسیله‌ای بی‌نظیر برای تنظیم دمای هوای محیط در روزهای گرم سال، به‌خصوص در شهر‌های گرمسیری است. با توجه به آب‌وهوای بسیار گرم و گاها شرج این نقطه از کشورمان، انتخاب کولر گازی برای خوزستان اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که شهرهای جنوبی روزهای گرمتری را نسبت به سایر مناطق تجربه‌ می‌کنند، آیا دستگاه‌های تهویه مطبوع‌ می‌توانند در گرمای شدید پاسخگو باشند؟ کولرگازی معمولاً در ظرفیت‌های مختلفی تولید‌ می‌شود؛ بنابراین هرچه بازدهی آن بالاتر باشد، بدون شک سرمایش بهتری نیز خواهند داشت. در این مطلب از مجله آچاره، معیارهای لازم برای انتخاب کولر گازی برای خوزستان و مناطق گرمسیری را به‌همراه مدل‌های مختلف آن ارائه‌ می‌کنیم تا در صورت تمایل به خرید، انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

مشخصات آب‌وهوایی خوزستان

قسمت اعظم استان خوزستان جلگه‌ای است و شهرستان اهواز در پستی و بلندی قرار دارد. یکی از دلایل هوای گرم اهواز کمبود شدید پوشش گیاهی است و این شهر، یکی از گرم‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود که در زمستان دمای هوا در آن تا 5 درجه سانتی‌گراد کاهش‌ می‌یابد و در تابستان به 50 درجه‌ می‌رسد.

در این شهر گرمای دما معمولاً از اردیبهشت‌ماه شروع‌ می‌شود و تا مهرماه ادامه دارد و دمای هوا در سردترین حالت به حدود 31 درجه و در گرم‌ترین حالت به 50 درجه‌ سانتی‌گراد می‌رسد. اگر در خوزستان زندگی‌ می‌کنید، با توجه به گردوغبار موجود و گرمای هوا بهتر است یک کولر گازی تهیه کنید تا علاوه بر فعالیت به عنوان یک خنک‌کننده، بتواند تهویه مناسبی نیز برای شما فراهم کند. فیلترهای کولر گازی می‌توانند حتی کوچک‌ترین گردوغبار، کثیفی و آلرژن‌های موجود در هوا را جذب کنند.

همچنین کولر گازی‌ با جذب رطوبت اضافی، محیطی سالم را برای شما و خانواده‌تان فراهم می‌کند.

مشخصات آب و هوایی خوزستان

کلاس‌‌های کولر گازی

کولرگازی‌ها بر اساس شرایط آب‌وهوایی مناسب، طبقه‌بندی‌ می‌شوند که به آن‌ها تخمین کلاس اقلیمی‌ نیز می‌گویند. این واحدها به 3 دسته T1، T2 و T3 تقسیم‌ می‌شوند که هر کدام به‌طور خاص برای یک آب‌وهوای مشخص ساخته شده‌اند.

  • T1: مناسب برای مناطق با آب و هوای معتدل و در محدوده دمایی 7 تا 43 درجه.
  • T2: مناسب برای مناطق با آب و هوای سرد؛ در بازه دمایی 7 تا 35 درجه سانتی‌گراد.
  • T3: برای استفاده در شهرهای با آب و هوای گرم؛ در بازه دمایی 7 تا 52 درجه سانتی‌گراد.

شما با توجه به این دسته‌‌بندی‌ها می‌توانید متوجه شوید که آیا کولر گازی شما برای شرایط آب و هوایی منطقه و شهر شما مناسب است یا خیر. با توجه به این دسته‌ها، اگر در شهرهای گرم مانند خوزستان یا بوشهر زندگی‌ می‌کنید، بهتر است کولر گازی با برچسب انرژی T3 انتخاب کنید.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

همچنین افرادی که در مناطق خنک‌تری مثل شهرهای غرب و شمال‌غرب کشور زندگی‌ می‌کنند،‌ می‌توانند کولر گازی T2 را خریداری کنند. زیرا این مناطق عموماً سرد هستند و تابستان چندان گرمی در آن‌ها وجود ندارد. ساکنان شهرهای شمالی کشور آب و هوای معتدلی را تجربه‌ می‌کنن و، کولرگازی کلاس T1، انتخاب خوبی برای این مناطق محسوب می‌شود.

ظرفیت کولرهای گازی

هر کدام از این کلاس‌ها نوع گاز خنک‌کننده مخصوص به خود را دارند که بسته به ظرفیت خود سرما و گرما تولید‌ می‌کنند. این کولرها دارای یک واحد اندازه‌گیری Btu هستند که میزان خنک‌کنندگی آن‌ها را تعیین می‌کند. شما باید با توجه به دمای محل زندگی و تعداد افرادی که در آن منطقه زندگی‌ می‌کنند؛ یک تهویه مطبوع با Btu مناسب را انتخاب کنید.ظرفیت کولرهای گازی

مطلب پیشنهادی: راهنمای انتخاب بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر

بنابراین خرید کولر گازی با ظرفیت موردنیاز‌ می‌تواند بسیار مهم باشد. اگر کولر گازی شما کوچک باشد، احتمالاً به‌طور مداوم کار‌ می‌کند و این امر به این دستگاه فشار‌ زیادی می‌آورد. از طرفی کولرگازی‌های بزرگ برای فضاهای کوچک تنها باعث افزایش هزینه‌ می‌شود و تاثیری بر کیفیت هوای سرد تولیدی نخواهند داشت.

طبق توضیحات، اسپلیت جنرال مکس با ظرفیت 30000 اسپلیت سرد و گرم، جنرال با ظرفیت 24000 اسپلیت سرد و گرم، سامسونگ 30000 مدل اسپلیت، سامسونگ مکس با ظرفیت 25000 نفر و تقسیم گرم و سرد برقی با ظرفیت‌های 120000 300000 240000 و 180000، کولر گازی جنرال با ظرفیت 30000 و کولر گازی نیو تیتان ال جی با ظرفیت 240000 ممکن است برای شهرهایی با آب و هوای گرم مانند خوزستان و بوشهر مناسب باشد.

کارایی و مصرف انرژی اسپلیت‌ها

راندمان و مصرف انرژی کولرهای گازی بسیار مهم است. اگر در مناطق گرمسیری زندگی‌ می‌کنید، بهتر است یک کولر گازی با مصرف انرژی کم و برچسب انرژی A بخرید.
خرید لوازم خانگی با مصرف برق کم و راندمان بالا، هزینه بیشتری دارند اما به‌طور کلی، این دستگاه‌ها در هزینه‌ها صرفه‌جویی‌ قابل‌توجهی خواهند کرد.

کارایی و مصرف انرژی اسپلیت‌ها

تهویه مرکزی در کولر گازی

این نوع کولر گازی به درد افرادی‌ می‌خورد که خانه بزرگی داشته و‌ قصد خنک کردن تمام اتاق‌های خود را دارند؛ بنابراین سیستم خنک‌کننده مرکزی‌ می‌تواند برای این افراد مناسب باشد. در این سیستم‌ها، کمپرسور خنک‌‌کننده را باید در خارج از خانه قرار داد تا هوای سرد از طریق فن به کانال‌ها و سپس به اتاق‌ها هدایت‌ شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

نوع کمپرسور کولر گازی

کمپرسورهای کولر گازی انواع مختلفی دارند که از نظر عملکرد بسیار کارآمد هستند. کمپرسور کولر گازی به 3 دسته کمپرسورهای دوار، پیستونی و اسکرال تقسیم‌ می‌شود.

رایج‌ترین کمپرسورهای رفت و برگشتی، اغلب در تهویه مطبوع مناطق گرمسیری استفاده‌ می‌شوند. ناگفته نماند که در این دستگاه‌ها باید انتظار صدا و لرزش بیشتر و همچنین بازده انرژی پایینی‌تری را داشت. کمپرسورهای اسکرول کارآمدتر و گران‌تر هستند. بهترین گزینه برای مناطق استوایی، استفاده از دستگاه‌های تهویه مطبوعی است که از کمپرسور چرخشی استفاده‌ می‌کنند. چرا که مصرف انرژی آن‌ها کمتر از مدل قبلی است، فضای کمتری اشغال کرده و صدای کمتری را نیز تولید‌ می‌کند. این نوع کمپرسور قطعاً گران‌تر است و نیاز به نگهداری و سرویس بیشتری دارد. درنهایت، کمپرسورهای دوار یا روتاری با ظرفیت کمتر وجود داشته که مصرف انرژی کم، اندازه کوچک‌تر و نویز و لرزش کمتری دارند.کمپرسور کولر گازی

برند‌های معروف کولر گازی برای خوزستان

امروزه برندهای متعددی تولید این دستگاه‌های مناسب مناطق گرمسیر را در چرخه خود وارد کرده‌اند و برندهای دیگری مثل سامسونگ، ال جی، گری و جنرال توانسته‌اند به این موضوع بهتر از سایرین واکنش نشان دهند و خرید کولر گازی را برای مصرف‌کنندگان خود آسان کنند. در ادامه به بهترین مدل‌های این برندها اشاره‌ خواهیم کرد:

۱. کولر گازی گری اینورتر ۲۴۰۰۰

یکی از بدترین شرایطی که معمولاً شهرهای جنوبی با آن روبه‌رو هستند، تحمل حرارت بالاست. انتخاب یک تهویه مطبوع با کمپرسور معکوس قدرتمند مطمئناً‌ می‌تواند این گرمای شدید را تحمل کند و خنک‌کنندگی قابل‌توجهی را ارائه دهد. در کولرهای خاکستری اینورتر اسپلیت 24000، موتور پرقدرت T3‌ می‌تواند خنک‌‎کنندگی بهتری را نسبت به مدل‌های دیگر محصولات این شرکت، برای شهرهای گرمسیری مانند خوزستان تامین کند.

یکی از مزایای این کولر گازی، خنک کردن هوا تا دمای 60 درجه است که در حال حاضر این دستگاه را به بهترین انتخاب کاربران در اتاق‌های گرم و خشک تبدیل می‌کند.

۲. اسپلیت سامسونگ اینورتر ۲۴۰۰۰

قدرت موتور کولر گازی یکی از دلایل اصلی خنک‌سازی است و با توجه به این نکته، هرچه قدرت بیشتر باشد بدون شک سرمایش نیز بهتر است. لازم به ذکر است که کولر گازی اسپلیت سامسونگ اینورتر 24000، دارای یک موتور سنگین T3 با جریان گاز R410‌ هست.

با توجه به قدرت موتور و گاز مصرفی به کار رفته در این دستگاه، گفته‌ می‌شود که این محصول یکی از بهترین محصولات سامسونگ برای مناطق استوایی است. علاوه بر خنک‌کنندگی فوق‌العاده، قیمت تهویه مطبوع سامسونگ نیز یکی دیگر از دلایل جلب‌توجه مصرف‌کنندگان نسبت به این محصول است، زیرا دارای بهترین بازه قیمتی در مقایسه با رقبا هستند؛ بنابراین نگران هزینه آن نباشید.کولر گازی برای خوزستان

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کولر گازی برای شمال ایران

۳. اسپلیت جنرال مدل شکار لبخند ۳۰۰۰۰

کولر گازی اسپلیت جنرال مدل شکار لبخند، دارای یک موتور سنگین به‌همراه گاز خروجی R410 است و خنک‌کنندگی فوق‌العاده قدرتمندی را در مناطق گرم فراهم‌ می‌کند. موتورهای کولر گازی شکاری معمولی، به چرخش تمایل دارند که علاوه بر هوای بسیار سردی که ایجاد‌ می‌کند، مصرف انرژی را نیز به‌شدت کاهش‌ می‌دهد.

قیمت مناسب کولر گازی 30000 جنرال‌هانتینگ، یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه این دستگاه است که باعث محبوبیت آن‌ در مقایسه با مدل‌ها و برندهای دیگر شده است.

۴. اسپلیت ال جی با قدرت ۱۸۰۰۰

بسیاری از کاربران هنگام انتخاب کولر گازی، مصرف گاز را یکی از عوامل اصلی کیفیت محصول برای سرمایش‌ می‌دانند. اما به جرات‌ می‌توان گفت که میزان خنک‌سازی به عملکرد مایع خنک‌کننده بستگی دارد. کولر گازی اشتراکی ال جی 18000 یکی از مناسب‌ترین کولر گازی‌ها برای خنک‌سازی مناطق گرم، خشک و بزرگ‌ است. همچنین باید اضافه کرد که این تولیدکننده اغلب محصولات خود را با ظرفیت‌های مختلف تولید‌ می‌کند.کولر گازی برای خوزستان

۵. کولر گازی یونیوا ۲۴۰۰۰

تحمل گرما در خوزستان بسیار سخت و غیرقابل تحمل است و تنها راه برای تنظیم دما در این شرایط، استفاده از کولرگازی پرقدرت محسوب می‌شود. کولرگازی یونیوا 24000 یکی از مدل‌های برجسته 24000 است که با دو نوع موتور T1 و T3 عرضه‌ می‌شود.

موتورهای T1 معمولاً برای مناطق با دمای ملایم و موتورهای T3 بیشتر برای مناطق گرم و خشک استفاده‌ می‌شوند؛ زیرا قدرت خنک‌کنندگی بیشتری دارند و تا دمای 65 درجه سانتی‌گراد بازدهی خوبی را از خود به نمایش می‌گذارند.

۶. کولر اسپلیت ال جی با موتور دوال اینورتر ۲۶۰۰۰

کولر اسپلیت ال جی با موتور اینورتر خود، نه‌تنها هوای بسیار خنکی را حتی در دمای 60 درجه تولید‌ می‌کند، بلکه باعث صرفه‌جویی زیادی در مصرف انرژی‌ نیز می‌شود.

نکته مهمی که در کولر دوگانه اینورتر ال جی 26000 وجود دارد، استفاده از فیلتر بهداشتی در آن است. از آنجایی که اکثر مناطق جنوبی کشورمان در ماه‌های گرم سال در معرض گردوغبار هستند، این فیلتر به هر نحوی از ورود گرد و غبار به محیط شما جلوگیری‌ می‌کند.

7. اسپلیت گری 24000 مدل G4MATIC

کولر گازی گری 24000 مدل G4Matic یکی از مدل‌های پیشرو این شرکت با قابلیت خنک‌کننده محیطی عالی است. توان این دستگاه تضمین‌ می‌کند که کاربر هرگز از گرما و ناراحتی در این روزهای گرم رنج نبرد، پس این مدل می‌تواند جز انتخاب‌های مناسب کولر گازی برای خوزستان محسوب شود.

استفاده از موتور T3 و همچنین گاز R410 یکی از دلایل اصلی قدرت بالای آن در خنک‌سازی محیط بوده که تمام نیازهای شما را برطرف می‌کند. البته لازم به ذکر است که موتور پیستونی از دیگر مواردی است که باعث سرعت بخشیدن به این فرآیند‌ می‌شود.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

سخن پایانی

توجه داشته باشید که نصب کولرها، برای عملکرد بهتر باید به صورت استاندارد و اصولی انجام شود. به عنوان مثال کندانسور کولر گازی باید حداقل نیم‌متر از دیوار فاصله داشته باشد تا گرمای خازن به‌طور کامل دفع شود. نکته دیگر این است که مطمئن شوید کندانسور کولر گازی در جایی دور از نور مستقیم خورشید و زیر سایه‌بان قرار‌ می‌گیرد. علاوه بر این، خنک‌کننده کندانسور را هر 2 ماه، یکبار با آب بشویید. البته در مناطق جنوبی به‌خصوص خوزستان به دلیل وجود گردوغبار بیشتر، بهتر است ماهی یکبار این کار را انجام دهید زیرا باعث افزایش عملکرد رسیور گاز شما‌ می‌شود.

در صورتی که در این زمینه سوالی در ذهن خود دارید، آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان آچاره در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

4.4/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید