خرید دوربین مدار بسته و کاربرد آن

ساختمانبرقکاریدوربین مدار بسته

امروزه، دوربین های مدار بسته رو تقریبا در بیشتر مکان‌ها و حتی ساختمان‌های مسکونی هم می‌بینید. دوربین هایی که کار اصلیشون، نظارت بر مکان‌های داخلی و یا خارجی هست. این دوربین ها اول بار توسط والتر بروش اختراع شدند و برای نصب اونها، نیاز به مجوز دولتی نبود. کشور آلمان برای اولین بار این دوربین ها رو در ساختمان هاش مورد استفاده قرار داد و بعد به آمریکا رسید تا راهی باشه برای جلوگیری از وقوع جرم.

در این مقاله درباره نصب دوربین مدار بسته و کاربرد آنها صحبت شده و بیشتر از همه کاربردهای اونها بررسی شده.

در ادامه این مقاله مجله آچاره، با ما همراه باشید.

نکات کلیدی

خرید دوربین مدار بسته، یکی از راه‌های موثر برای افزایش امنیت و آرامش در منزل، محل کار و سایر اماکن است. دوربین‌های مدار بسته، می‌توانند به شما کمک کنند تا از وقوع جرم و جنایت جلوگیری کنید، افراد غیرمجاز را شناسایی کنید و در صورت وقوع حادثه، مدارک لازم را برای پیگیری قانونی داشته باشید. در این مقاله به مزایا خرید دوربین مدار بسته اشاره شده است.

1. جلوگیری از جرائم

دوربین های مدار بسته مثل چشم‌های همیشه حاضر هستن. خیلی از افراد برای همین دلیل قادر نخواهند بود دست به جرم و جنایت بزنن، چرا که دوربین ها مثل کنترل نامحسوس هستن.

مشاهده قیمت نصب دوربین مداربسته

راهنمای خرید دوربین مدار بسته- آچاره

2. استفاده از دوربین مداربسته در صنعت

در بعضی کارها نمیتونیم از نیروی انسانی برای نظارت استفاده کنیم، چرا که ممکنه مکان مورد نظر برای انسان مضر و خطرناک باشه. از این مکان‌ها می‌تونیم به کارخانه‌هایی که با مواد شیمیایی سروکار دارن یا حتی نیروگاه‌های هسته‌ای اشاره کنیم.

3. کنترل ترافیک

برای‌نظارت بر جاده‌ها و کنترل تصادفات، از دوربین های مداربسته استفاده میشه. به کمک این دوربین ها، پلاک خودروی مورد نظر شناسایی و ثبت می شه.

اطلاعات مناسب برای دوبین مدار بسته- آچاره

4. ایجاد امنیت در حمل و نقل عمومی

شاید متوجه شده باشید که خرید دوربین مدار بسته در متروها کاربرد داره و راننده برای کنترل بسته بودن درها و‌ ورود و خروج مسافران از طریق دوربین مداربسته نظارت میکنه.حتی در اتوبوس ها و قطارها هم از دوربین‌مداربسته استفاده میشه.

راهنمای جامع دوربین مدار بسته- آچاره

5. کاربرد دوربین مداربسته جهت نظارت بر کارمندان

کارفرما میتونه برای نظارت بر عملکرد کارکنان و بررسی روند کار از دوربین مداربسته استفاده کنه.البته کارمندان باید از وجود دوربین مطلع باشن.

6. کاربرد دوربین مداربسته در مکان های مختلف

مثلا در مدارس استفاده از دوربین مداربسته میتونه از بسیاری از رفتارهای پرخطر جلوگیری کنه. حتی در پارکینگ ها میشه با استفاده از دوربین مداربسته از سرقت های احتمالی جلوگیری کرد و در صورت بروز سرقت با فیلم گرفته شده سرقت رو ثابت کرد.

بعد از نصب دوربین مداربسته باید از یک نفر برای نظارت بر تصاویر کمک گرفت. با استفاده از دوربین مداربسته میتونیم نیروهای نظارتی رو کم کنیم و فقط از یک نفر به عنوان اپراتور استفاده کنیم.

راهنمای خرید دوربین مدار بسته آچاره

دوربین های مداربسته از نظر نوع سیگنال

دوربین های مداربسته را بر حسب نوع سیگنال هم تقسیم بندی می کنن: دوربین های آی پی شبکه ای، دوربین های آنالوگ، دوربین های دومنظوره

دوربین های آی پی شبکه ای

این دوربین ها نوع مدرن دوربین های مداربسته و دوربین هایی دیجیتالی هستن و با استفاده از امواج‌ دیجیتال صدا و تصویر رو انتقال میدن و از طریق شبکه به نقطه ی کنترل وصل میشن.

به همین دلیل این دوربین ها تصاویر رو با کیفیت و صدا رو واضح ‌انتقال میدن و ارتباط با مرکز این دوربین ها بی سیم هست و نیاز به استفاده از کابل نیست. البته این دوربین ها پهنای باند محدودی دارن و نیاز به اتصال همیشگی به اینترنت رو دارن، اما این ارتباط کاملا امن و مطمئنه و قابلیت هک کردن رو پایین میاره.

دوربین های مدار بسته و انواع آنها- آچاره

دوربین های آنالوگ

این دوربین ها‌ کمی ابتدائی‌تر از دوربین های شبکه‌ای اند و از امواج آنالوگ برای انتقال صدا و تصویر استفاده میکنن. البته صدا و‌ تصویر به صورت جداگانه و با استفاده از دو تا کابل رشته ای انجام می‌شود.اما امواج آنالوگ همیشه در معرض نویز گیری هستند که این نویز ها کیفیت دوربین مداربسته آنالوگ‌رو پایین میاره.برای ضبط‌صدا و‌تصویر از دستگاه دی وی آر استفاده میشه که این دستگاه قابلیت برقراری ارتباط دیجیتال رو از طریق شبکه داره.

این دوربین ها قیمت پایین تری نسبت به انواع دیگر دوربین مداربسته داره و به همین دلیل در بازار طرفدارای زیادی هم داره. از معایب خرید دوربین مدار بسته آنالوگ میشه به نیاز به سیم کشی جداگانه برای هر دوربین اشاره کنیم که در مسافت های دور هزینه بالایی رو دستتون میذاره.

دوربین های دو منظوره

این نوع دوربین ها در اصل دوربین های آنالوگ‌هستند که قابلیت اتصال به شبکه دارند، اما کیفیت تصویر آن‌ها شبیه به دوربین های آنالوگ‌ هست. وقتی بخواهیم تعداد دوربین ها زیاد باشه از این نوع دوربین میشه استفاده‌کرد و میتونیم چند تا دوربین رو با اتصال به شبکه مدیریت کنیم.

دوربین مدار بسته- آچاره

برای خرید دوربین مداربسته باید به چه مواردی دقت کرد

برای خرید دوربین مدار بسته، باید به عوامل مختلفی مانند نوع دوربین، کیفیت تصویر، قابلیت‌های اضافی و بودجه خود توجه کنید.

برخی از کاربردهای دوربین مدار بسته عبارتند از:

  • نظارت بر محیط داخلی و خارجی ساختمان
  • جلوگیری از سرقت و جرم
  • شناسایی افراد غیرمجاز
  • پیگیری قانونی در صورت وقوع حادثه
  • نظارت بر فعالیت کارکنان
  • نظارت بر کودکان و سالمندان

با توجه به کاربردهای مختلف دوربین مدار بسته، می‌توانید دوربین مناسب برای نیازهای خود را خریداری کنید.

نکات مهم در خرید دوربین مدار بسته

اگر قصد خرید انواع دوربین مداربسته رو دارید ممکنه اولش یکم سردرگم بشید‌. اما قبل از هرکاری به نکات زیر توجه کنید.

نکته ی اول قیمت‌ دوربین مداربسته هست که در این مورد باید بگم که نصب دوربین مداربسته رو هزینه ی اضافی ندونید. چون اگر یکبار خسارت ببینید مطمئنا درس می گیرید و متوجه میشید که دوربین مداربسته یه ابزار امنیتی هست و‌ میتونه به شما در پیگیری سرقت ها کمک کنه و جبران خسارت کنه. پس بهتره که تعداد دوربین ها طوری باشه که همه جا رو‌ پوشش بده. چون اون جایی که ممکنه نیاز ندونین که دوربین نصب بشه نقطه ضعفتون میشه و راهی میشه واسه سارقین.

قبل از خرید دوربین مداربسته به نوع بدنه و‌ مقاومتش دقت کنید و اگر محلی که قراره دوربین نصب بشه باید دوربینی انتخاب کنید که قابلیت دید در شب داشته باشه. زاویه ی دید دوربین نکته ی مهمیه و باید لنز دوربین جوری تنظیم‌بشه که دید وسیعی داشته باشه.

حافظه ی ثبت تصاویر و صداهای دوربین بستگی به‌ تعداد دوربین ها و‌حجم تصاویر گرفته شده داره و باید به‌ نصاب دوربین مقدار دلخواهتون رو از قبل بگید تا حافظه ی مناسبی براتون در نظر بگیره و تعداد روزها و ساعت هایی که قراره دوربین نصب بشه رو محاسبه کنید. مثلا یک حافظه ی یک ترابایتی میتونه تصاویر چهار دوربین رو ذخیره کنه.

دوربین مداربسته نیاز به رسیدگی و چک کردن هفتگی داره و باید هفته ای یکبار بهش سر بزنید تا از ضبط و سیستم اون مطمئن بشید.

دوربین‌مداربسته بسته به‌ نوع و برندی که داره، قیمت های متفاوتی میتونه داشته باشه و وقتی دوربینی گران قیمت هست احتمالا قابلیت های بیشتری رو در بر می گیره.

بعضی دوربین ها قابلیت گردش‌ و‌ زوم دارن. نوع پیشرفته این دوربین ها فوکوس هوشمندی داره و میتونه تاری و محوی تصویر رو برطرف کنه. بعضی از دوربین ها ضد ضربه هستند و مقاومت بالایی دارن. اما بهتره اگر دوربینتون مقاوم‌ نیست از کاورهای مخصوص دوربین استفاده‌ کنید که به اصطلاح اونارو هوسینگ می نامند.

قبل از خرید دوربین مدار بسته بهتره نیازتون رو بررسی کنید و‌ نسبت به اون نوع دوربین، میزان حافظه و محل قرارگیریش رو مشخص کنید.

نصب دوربین مداربسته با آچاره

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا