انواع دوربین مدار بسته + کاربرد آنها

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

این دوربین‌ها که از نظر تکنولوژی دارای 2 نوع دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) هستند، معمولاً جهت نظارت در محیط‌های داخلی و خارجی استفاده می‌شوند. با وجود تنوع زیاد دوربین‌ها که امروزه در بازار وجود دارند، انتخاب یک دوربین مداربسته حرفه‌ایِ متناسب با محیط موردنظر شما، کمی دشوار خواهد بود.
از گذشته تا امروزه عموم مردم برای محافظت از جان و مال خود، از حفاظ‌های فلزی بر روی دیوارها، به کاربردن آژیر و دزدگیر، استفاده از درب‌های ضدسرقت، قفل‌های قدرتمند در ورودی ساختمان‌ها و برخی موارد دیگر استفاده می‌کردند. در ادامه این مقاله از مجله آچاره می‌خواهیم شما را با انواع دوربین‌ مدار بسته آشنا کنیم. آشنایی با انواع دوربین مداربسته به شما کمک می‌کند تا بتوانید دوربین مدار بسته موردنیاز متناسب با محیط خود را، به‌راحتی انتخاب کنید.

قیمت انواع دوربین مدار بسته

شما می‌توانید انواع دوربین مدار بسته را علاوه بر حضوری به صورت آنلاین نیز خریداری کنید. قبل از هر چیز برای خرید دوربین مداربسته ابتدا باید در نظر داشته باشید که؛ چه نوع دوربین مداربسته‌ای می‌خواهید؟ سپس باید مکان نصب دوربین را مشخص کنید. اگر دوربین مداربسته را برای محیط‌های خارجی ساختمان می‌خواهید تهیه کنید، باید مکان مورد نظر نصب آن در معرض باد و باران نبوده، و دوربین نیز دارای پوشش باشد. بهتر است برای محیط‌های خارجی یک دوربین ضد آب تهیه کنید. برای خرید دوربین مداربسته باید به چهار گروه اصلی دوربین‌ها توجه کنید.قیمت دوربین مدار بسته

  1. بدنه دوربین مدار بسته
  2. تکنولوژی دوربین مداربسته، یعنی شبکه و آنالوگ بودن آن
  3. لنز دوربین مداربسته
  4. کیفیت تصویر و رزولوشن دوربین مدار بسته

با توجه به برند و نوع دوربین، کیفیت تصویر، جنس بدنه و سنسورهای مختلف آن، دارای قیمت‌های مختلفی می‌باشد. در نتیجه به دلیل تنوع مختلف دوربین‌های مدار بسته قیمت آن‌ها ثابت و یکسان نمی‌باشد. برای خرید دوربین مداربسته در ابتدا باید نوع آن را انتخاب کنید، و سپس قیمت آن مشخص خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: خرید دوربین مداربسته و کاربرد آن

کاربرد انواع دوربین مدار بسته

معمولا به دوربین‌های مدار بسته به اختصار CCTV می‌گویند. این دوربین‌ها برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مختلف استفاده می‌شود. امروزه انواع دوربین مداربسته در اماکن مختلفی بکار می‌روند. بهتر است بدانید که در گذشته از این دوربین‌ها فقط برای محیط‌های نظامی و سازمان‌های امنیتی استفاده می‌شد. حال برخی از مردم برای امنیت محیط‌ مسکونی و کسب و کار خود، یکی از انواع دوربین‌ها را خریداری کرده و نصب می‌کنند.

کاربردهای نظارتی و امنیتی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد دوربین‌های مداربسته است و موجب جلوگیری از سرقت می‌شود. مدیریت بحران، کنترل ترافیک، کاربرد نظارتی، کاربردهای صنعتی، کاهش مسئولیت و بدهی، استفاده در بیمارستان‌ها و پیشگیری از سرقت و مدیریت جرم از دیگر کاربردهای دوربین‌های مدار بسته می‌باشند. ناگفته نماند که کاربرد انواع دوربین‌های مداربسته، فقط به سیستم‌های حفاظتی محدود نمی‌شود، بلکه در مواردی که به آن اشاره کردیم هم، کاربرد دارد.کاربرد دوربین مدار بسته

از دوربین‌های مداربسته در کارخانجات صنعتی هم استفاده می‌شود. در این کارخانجات در محل‌هایی که حضور فیزیکی انسان خطرناک بوده، و یا غیرممکن است، از نصب این دوربین‌ها استفاده می‌شود. همچنین بهتر است بدانید که؛ نصب دوربین‌های مداربسته حرارتی در مراکز صنعتی رواج پیدا کرده است. همان‌طور که می‌دانید در تمامی کشورهای جهان برای کنترل ترافیک از دوربین مداربسته استفاده می‌کنند. از آخرین دستاوردهای دوربین مداربسته کنترل ترافیک، شناسایی اتوماتیک پلاک خودروها در این بخش می‌باشد.

در شرایطی که برخی محل‌ها خارج از دید می‌باشند، مانند متروها برای کنترل حمل و نقل در درب‌های ورود و خروج مسافران از نصب دوربین مدار بسته استفاده می‌شود. امروزه یکی از کاربردهای دوربین مداربسته استفاده نامحسوس از دوربین‌های مخفی می‌باشد، که بسیار رواج پیدا کرده است. مثلاً در دستگاه‌های خودپرداز از این دوربین‌ها جهت شناسایی ارتکاب جرایم مختلف، همچون وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری کاربرد دارد.

انواع دوربین مدار بسته کوچک

با توجه به اهمیت بسیار بالای دوربین‌های مدار بسته آن‌ها را در شکل‌های مختلفی برای محیط‌های مختلف تولید می‌کنند. معمولاً عملکرد تمامی دوربین‌های مدار بسته مثل هم بوده، و فقط از نظر ظاهر با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه چند مدل از انواع دوربین مداربسته را در اشکال مختلف به شما معرفی می‌کنیم:انواع دوربین مدار بسته

  • دوربین مداربسته دام: معمولاً این دوربین‌ها را به صورت سقفی نصب می‌کنند. دوربین مداربسته دام می‌تواند تحت شبکه و آنالوگ، ثابت و یا متحرک باشد. یکی از قابلیت‌های این دوربین این است که؛ می‌تواند یک شی موجود در تصویر را بزرگنمایی کند. این دوربین‌ها علاوه بر استفاده در روز، توسط اشعه مادون قرمز موجود در آن‌ها، برای ضبط تصاویر در شب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. دوربین‌های مدار بسته دام در سبک‌های مختلف معماری، و در نسخه‌های کوچک و میکرو، موجود هستند.
  • دوربین مداربسته اسپید دام: این دوربین‌ها دارای قابلیت چرخش به اطراف می‌باشند. چرخش دوربین‌ها به صورت اتوماتیک قابل تنظیم است. توسط دوربین اسپید دام می‌توان همزمان تصاویر ضبط‌شده را مشاهده کرد. موتوری که بر روی این دوربین‌ها نصب شده است موجب شده، قیمت آن‌ها نسبت به دوربین‌های دیگر بالاتر باشد.
  • دوربین مداربسته ضد آب: این دوربین‌ها توسط یک پوشش یا یک قاب احاطه شده‌اند، تا آب به لنز دوربین نفوذ نکند. معمولا از این دوربین‌ها در فضای خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود، تا در هنگام بارش باران، قطرات آب موجب خراب شدن دوربین نشود.
  • دوربین مدار بسته مخفی: یکی دیگر از انواع دوربین مدار بسته کوچک، دوربین مدار بسته مخفی است. این دوربین‌ها مورد استفاده افرادی قرار می‌گیرند که نمی‌خواهند، دوربین نصب شده آن‌ها توسط دیگران دیده شود. اندازه این دوربین‌ها بسیار کوچک است. این دوربین‌ها در مکان‌های مخفی تعبیه می‌شوند. قابلیت جاسازی دوربین‌های مداربسته مخفی در مکان‌های مختلف به دلیل اندازه کوچک آنها وجود دارد نمونه‌ای از دوربین‌های مخفی دوربین‌های مینیاتوری هستند که بیشتر در موارد جاسوسی استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: دوربین مدار بسته لامپی چیست؟

دید در شب دوربین مداربسته

یکی از قابلیت‌های مهم انواع دوربین مدار بسته، قابلیت دید در شب می‌باشد. تنوع این محصول توسط قابلیت دید در شب آن بیشتر شده است. در واقع دوربین‌های مدار بسته توسط این فاکتور تقسیم‌بندی می‌شوند. زیرا برخی از دوربین‌ها این قابلیت را ندارند. دید در شب دوربین‌های مداربسته به دو صورت رنگی و سیاه و سفید وجود دارد. ناگفته نماند که این طور تکنولوژی‌ها، هردو توسط اشعه مادون قرمز، دید در شب را کنترل میکنند. دوربین‌هایی که دید در شب را به صورت سیاه و سفید نشان می‌دهند، به دو صورت IR و Exir هستند.دوربین مداربسته دید در شب

گفته می‌شود که کیفیت تصویر با اکسیر بهتر از IR می‌باشد. دوربین‌هایی با قابلیت دید در شب رنگی، درشب و در محیط‌های کم نور تمامی تصاویر را به صورت رنگی ثبت می‌کنند. دید در شب رنگی دارای انواع مختلفی همچون starlight، ColorVu، Warmlight، spotlight می‌باشد. معمولاً در کاربری‌های حساس از این دوربین استفاده می‌کنند. زیرا دید در شب رنگی، تمامی تصاویر را با جزئیات کامل نمایش می‌دهد.

برای نصب دوربین مداربسته از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

سوالات متداول

1.دوربین مدار بسته دارای چه انواعی میباشد؟

دوربین مداربسته دارای انواع گوناگونی همچون با سیم یا بی‌سیم، پروتکل ارتباطی شبکه آنالوگ، مقدار دید در شب، کیفیت تصویر، جنس بدنه، درجه حفاظت محیطی و غیره می‌باشد.

2.مدت زمان ضبط دوربین مداربسته چقدر میباشد؟

با توجه به نوع دوربین مداربسته تصاویر ضبط شده بر روی رم و یا هارد دیسک ذخیره می‌شوند. مدت زمان ضبط و ذخیره تصاویر به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین عوامل آن مقدار حافظه رم، و یا هارد خریداری شده، کیفیت دوربین، تعداد دوربین و… است.

3.چرا به دوربین مداربسته نیاز داریم؟

معمولاً برای افزایش حفاظت امنیتی در محیط‌های مختلف از دوربین مداربسته استفاده می‌شود. خرید دوربین‌های مدار بسته به نیاز شما بستگی دارد. می‌توانید برای هر مکانی همچون خانه مسکونی، و یا محل کسب و کار خود به خرید آن اقدام کنید. توسط نصب دوربین‌های مداربسته می‌توان امنیت را بالا برده، و در صورت رخ دادن هر گونه جرم همچون سرقت حادثه را پیگیری کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر و لپ تاپ

جمع‌بندی

برای خرید یکی از انواع دوربین مداربسته متناسب با نیاز خود سعی کنید؛ حتماً قیمت مناسب در کنار سهولت نصب آن را در نظر داشته باشید. ناگفته نماند که شکل ظاهری دوربین‌های مداربسته نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند، زیرا اگر می‌خواهید برای یک محیط باز دوربین مداربسته تهیه کنید، باید آن دوربین از استانداردهای ضد گرد و غبار و بارندگی برخوردار باشد.

این امر موجب می‌شود که دوربین‌ها در هر شرایطی کارایی خود را داشته باشند. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم دوربین مداربسته مانیتورینگ رفت‌وآمد و ضبط ویدیو برای مواقع بسیار ضروری می‌باشد. در این مقاله سعی کردیم انواع دوربین‌های مدار بسته و کارایی آن‌ها را برای شما شرح دهیم، که امیدواریم در خرید دوربین مدار بسته مورد استفاده شما قرار گیرد.

بیش از 5700 متخصص نصب دوربین مدار بسته در آچاره آماده ارائه خدمت به شما هستند. نصب اصولی دوربین مدار بسته و توجه به نکات قانونی و امنیتی اهمیت زیادی دارد. اگر بهترین دوربین مدار بسته موجود در بازار را خریداری کتید اما نصب آن درست انجام نشود نتیجه مطلوبی بدست نخواهید آورد.

به این پست امتیاز دهید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا