نکات مهم نصب دوربین مدار بسته در منزل که باید بدانید!

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

آیا تا الان برای نصب دوربین مدار بسته در منزل خود اقدام کرده‌اید؟ آیا با روش نصب و نکات مهم آن آشنایی دارید؟ نصب دوربین در منزل کار ساده‌ای است اگر مهارت کافی را در انتخاب محل مناسب، روش وصل کردن و همگام سازی آن با برنامه موبایل یا دسکتاپ به کار بگیرید. برای نصب برخی از انواع دوربین مداربسته منزل باید دیوارها سوراخ شوند اما اکثر دوربین‌های داخلی با یک پیچ گوشتی ساده هم نصب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم مراحل ساده نصب دوربین مدار بسته برای منزل را توضیح دهیم تا خودتان بتوانید پروسه نصب را انجام دهید.

برنامه ریزی قبل از نصب دوربین مداربسته

یکی از مهم‌ترین نکات نصب دوربین مدار بسته در منزل انتخاب نقاط مناسب برای دوربین و DVR برای افزایش پوشش دوربین و به حداقل رساندن طول کابل است. برای نصب بهترین دوربین‌های امنیتی در داخل خانه، گوشه‌ای از اتاق را انتخاب کنید که در آن بیشتر نقاط ورود به اتاق قابل مشاهده است.

آماده‌سازی محل نصب دوربین مدار بسته در خانه

قبل از اینکه خودتان نصب دوربین مدار بسته در منزل را شروع کنید چه یک دوربین امنیتی بی سیم یا یک دوربین IP PoE، چندین نکته وجود دارد که باید از قبل آماده و برنامه ریزی کنید. در ادامه با این نکات آشنا می‌شویم.

1. باید بدانید که چه نوع دوربین مداربسته را راه اندازی می‌کنید

فرآیند نصب دوربین مداربسته برای منزل با توجه به انواع دوربین‌ مداربسته و سیستم‌های نظارت تصویری متفاوت است. انتخاب دوربین مدار بسته سیمی در مقابل بی سیم به نیازهای امنیتی شما بستگی دارد. برای نصب آسان‌تر، دوربین‌های امنیتی WiFi و دوربین‌های با باتری گزینه بهتری هستند.

در حالی که بهتر است برای سیگنال‌های شبکه پایدارتر، از دوربین‌های IP سیمی PoE استفاده کنید. اگر می‌خواهید در زمان نصب دوربین در منزل از شر کابل‌کشی و سوراخ‌کاری نامرتب خلاص شوید، دوربین امنیتی با باتری قطعا بهترین انتخاب است. “100% بدون سیم” به این معنی است که بدون سیم، و بدون نیاز به سیم کشی از بالا به پایین است. می‌توانید با خیال راحت آن را در هر مکانی در داخل و خارج از منزل، روی قفسه، میز یا بدون سیم روی دیوار قرار دهید.

 نصب دوربین مدار بسته در منزل

2. تصمیم بگیرید که دوربین‌های امنیتی داخلی را کجا نصب کنید

دانستن محل نصب دوربین مدار بسته در منزل تعیین می کند که آیا می‌توانید کارایی دوربین خود را به حداکثر برسانید. درب جلو، درب پشتی و پنجره خارج از خیابان بهترین مکان‌ها و موقعیت‌های پیشنهادی کارشناسان امنیتی هستند.

3. ابزار و تجهیزات نصب دوربین مدار بسته را آماده کنید

به طور کلی، ابزار مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته منزل شامل پیچ، قلاب، کابل، آداپتور یا گیرنده برق، مته برقی و غیره است. اگر سیستم امنیتی همه‌کاره تهیه کنید معمولاً پیچ‌های ضروری برای نصب در داخل جعبه دوربین موجود هستند.

4. نحوه نصب دوربین‌ها و سیستم‌های امنیتی با سیم و بی‌سیم

راه اندازی یک سیستم نظارت تصویری برای خانه آنقدرها هم که فکر می‌کنیم پیچیده نیست. با دنبال کردن 5 مرحله آسان که در ادامه بررسی می‌کنیم یاد می‌گیریم که چگونه دوربین مداربسته نصب کنیم. حتی اگر برای اولین بار است که در حال نصب سیستم نظارت بر خانه خود هستید. برای نصب دوربین مدار بسته بی‌سیم، پیشنهاد می‌کنیم تنظیمات WiFi آن را قبل از نصب آن در داخل و خارج ساختمان پیکربندی کنید. در حالی که برای یک دوربین IP PoE، هیچ قانون سخت‌گیرانه‌ای وجود ندارد.

5. نقاطی که دوربین‌ها نمای واضح و منبع تغذیه پایدار دارند را بررسی کنید

این اولین قدم مهم در نصب و تنظیمات دوربین مدار بسته در منزل است. هنگام تصمیم گیری در مورد مناطقی که می‌خواهید دوربین را در آن قرار دهید به جزئیات زیر توجه کنید:

  1. دوربین را در بالا نصب کنید تا مطمئن شوید که دید واضح‌تر و وسیع‌تری دارد. برای صرفه جویی در هزینه، تا حد امکان ورودی ها را با کمترین تعداد دوربین پوشش دهید.
  2. دوربین امنیتی را در مکانی قرار دهید که از دسترس مهاجمان و سارقان خانه یا بچه‌های شیطان دور باشد.
  3. از قرار دادن مستقیم دوربین مداربسته منزل به سمت منبع نور خودداری کنید. در معرض منبع نور بودن باعث کاهش نوردهی فیلم‌ها و تصاویر گرفته شده می‌شود.
  4. دوربین‌ها را نزدیک منبع برق قرار دهید. حتی یک دوربین فیلمبرداری بی سیم نیاز به منبع تغذیه دارد.
  5. قلاب لازم برای نصب دوربین را زیر لبه جلو قرار دهید. این کار به محافظت از دوربین‌های امنیتی در فضای باز در برابر آب و هوای شدید و متغیر کمک می‌کند.
  6. بهتر است دوربین امنیتی زیر پنجره‌ها نصب نشوند. در غیر این صورت، انعکاس IR ممکن است به نوردهی بالای تصاویر و ویدیوها منجر شود.
  7. از نصب دوربین‌های امنیتی در املاک، حمام، یا مکان‌هایی که مردم انتظار منطقی از حریم خصوصی دارند خودداری کنید.

بیشتر بخوانید : دوربین مداربسته بی سیم

6. دوربین‌های امنیتی خانه خود را روی دیوار نصب کنید

سوراخ‌هایی را برای پیچ کردن دوربین روی دیوار، سقف و سایر نقاطی که تعیین کرده‌اید دریل کنید. سپس دوربین را در موقعیت و زاویه مناسب قرار دهید. همیشه به یاد داشته باشید که هنگام نصب دوربین مداربسته برای منزل مطمئن شوید که بهترین تشخیص حرکت را خواهد داشت.

 نصب دوربین مدار بسته در منزل

7. سیم‌ها و کابل‌ها را برای نصب دوربین مدار بسته مرتب کنید

سخت‌ترین قسمت نصب دوربین مدار بسته در منزل، سیم کشی و کابل کشی است. ابتدا باید مسیر سیم دوربین‌های امنیتی را برنامه ریزی کنید. به خصوص زمانی که قصد دارید دوربین‌ها را در چندین مکان مانند راهروها، زیرزمین، گاراژ، زیر بام و زیر لبه‌های سقفی نصب کنید. جایی که سیم‌ها از آن عبور می‌کنند را سوراخ کنید و اگر نصب را در خانه‌ای دو یا سه طبقه انجام می‌دهید نزدیک‌ترین مسیر را در نظر بگیرید. تمام انتهای کابل‌های دوربین را روی سوراخ‌هایی که دریل کرده‌اید با فشار وارد کنید.

به این ترتیب می‌توانید در زمان نصب دوربین در منزل سیم‌ها را پنهان کرده و از فرسودگی آن‌ها جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید اتاقی را انتخاب کنید تا تمام کابل‌های شما در آنجا قرار گیرد. هر یک از سیم‌های کابل نیز از دو سیم به همراه رابط‌های خود تشکیل شده‌اند. یکی از سیم‌ها برای منبع تغذیه و یکی دیگر نیز برای ضبط ویدئو در نظر گرفته شده است. برای منبع تغذیه می‌توانید یک منبع تغذیه واحد برای سیم‌ها ایجاد کنید یا هر یک از آن‌ها را به سوکت‌های مختلف وصل کنید. بعد از این که سیم‌های ضبط مشاهده به ضبط کننده DVR/NVR متصل شدند باید آن‌ها را به مانیتور متصل کنید. اینجاست که می‌توانید تمام تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌ها را ببینید.

8. دوربین‌های مداربسته را وصل کرده و آن‌ها را روشن کنید

برای نصب دوربین مدار بسته در منزل پس از فرآیند سیم کشی، مرحله بعدی این است که سیستم دوربین مداربسته خانه خود را وصل کنید و بررسی کنید که آیا می‌تواند منبع تغذیه را با موفقیت دریافت کند یا خیر. فراموش نکنید که ضبط کننده نمایش و مانیتور به منبع تغذیه مناسب نیاز دارند.

همچنین می‌توانید سوکت‌های مخصوص آن‌ها را ایجاد کنید یا آن‌ها را به همان منابع برق برای دوربین‌ها وصل کنید. علاوه بر این باید برای قطع ناگهانی برق هم چاره‌ای بیندیشید. همچنین مطمئن شوید که سیستم امنیتی خانه به ژنراتور متصل است. به این ترتیب می‌تواند به طور مداوم یا حتی در چنین شرایطی کار کند.

9. دوربین امنیتی نصب شده را تنظیم کنید

راه اندازی دوربین مدار بسته آخرین روش در فرآیند نصب کامل دوربین مداربسته برای منزل است. شما می‌توانید از طریق گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها و تبلت‌ها به دوربین مدار بسته دسترسی داشته باشید.

برخی از تولیدکنندگان دوربین‌های مداربسته خانگی نصب نرم افزارهای کاربردی و دسکتاپ را برای دسترسی به دوربین ارائه می‌دهند. می‌توانید این ویژگی‌های نظارتی را تنظیم کنید از جمله نمایش زنده، تشخیص حرکت، ضبط ویدیو، بزرگ‌نمایی یا کوچک کردن و موارد دیگر مطابق با نیازهای شما.

نکته آخر اینکه قبل از اینکه بگویید کار نصب دوربین مداربسته منزل شما تمام شده است توصیه می‌شود دوباره نماهای هر دوربین را بررسی کنید. بررسی کنید که آیا دوربین‌ها در حال حرکت یا در حال ضبط هستند. همچنین بررسی کنید که دوربین تا چه اندازه می‌تواند منطقه را پوشش دهد.

بیشتر بخوانید : آموزش اتصال دوربین مدار بسته به گوشی های اندروید و آیفون

 نصب دوربین مدار بسته در منزل

بهترین مکان‌ها برای نصب دوربین مدار بسته در خانه

دوربین مدار بسته یک محصول ایمنی بسیار مهم است که هر صاحب خانه باید آن را نصب کند. در عصر امروزی که ایمنی به یکی از بزرگترین دغدغه‌ها تبدیل شده است نمی‌توانید خانه و اعضای خانواده خود را بدون امنیت رها کنید.

هر سطح از امنیت ضروری است و از آنجایی که دوربین‌های مدار بسته یکی از بهترین و موثرترین اقدامات هستند اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید باید یکی از آن‌ها را تهیه کنید. نصب دوربین مدار بسته در منزل مزایای زیادی دارد. از جلوگیری از مزاحمان ناخواسته گرفته تا اسکن یک صحنه پس از یک رویداد ناگوار دوربین مدار بسته می‌تواند کمک بزرگی به خانواده شما باشد.

با این حال باید اطمینان حاصل کنید که دوربین مدار بسته در محل مناسبی نصب شده است تا بیشترین بهره مندی را داشته باشد. در این بخش از مقاله پنج مورد از بهترین مکان‌های خانه که باید دوربین مداربسته نصب کنید را معرفی می‌کنیم.

مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته

  1. درب ورودی: اکثر افراد چه دعوت شده و چه ناخوانده از درب ورودی وارد خانه شما می‌شوند. بنابراین نصب دوربین مداربسته منزل روی درب ورودی بسیار مهم است. باید آن را در ارتفاعی نصب کنید تا کسی نتواند آن را دستکاری کند.اگر خانه شما چند طبقه است دوربین مدار بسته را در طبقه دوم نصب کنید و آن را به سمت ورودی خانه بگیرید. اگر طبقه دوم ندارید دوربین مداربسته را در ارتفاع قابل دسترس نصب کنید و یک پوشش محافظ در اطراف آن قرار دهید. پوشش فلزی به خوبی می‌تواند از دستکاری افراد جلوگیری کند.
  2. درب پشتی: تمام نقاط ورودی خانه شما باید دارای سیستم نظارت دوربین مداربسته باشد. بنابراین درب پشتی خانه می‌تواند محل مناسبی برای نصب دوربین مدار بسته در منزل باشد. هدف باید نظارت بر همه کسانی باشد که سعی در ورود به خانه شما دارند.مانند درب جلو، برای درب عقب نیز باید دوربین مداربسته را در ارتفاع قابل دسترس قرار داد. سعی کنید آن را بالاتر قرار دهید یا آن را بپوشانید. در صورت دزدی یا حتی تلاش برای نفوذ از در پشتی، فیلم دوربین مدار بسته می‌تواند کمک بزرگی باشد.
  3. این کار به شما کمک می‌کند تا از وقوع یک رویداد ناگوار جلوگیری کنید. یا حتی اگر این اتفاق بیفتد مقامات می‌توانند با کمک فیلم‌های دوربین مداربسته «مخفی»، مجرمان را دستگیر کنند.

مشاهده قیمت نصب دوربین مداربسته

اگر دوربین مداربسته با زاویه درست در بالای راه پله نصب شده باشد می‌توانید از سالن، آشپزخانه و شاید حتی چند ورودی اتاق فیلم بگیرید. در صورت نبود طبقه بالاتر و در نتیجه راه پله در خانه، دوربین مداربسته را نزدیک به سقف اتاق نشیمن نصب کنید.

سخن پایانی

نصب دوربین مدار بسته در منزل را به تاخیر نیندازید. ایمنی همیشه دارای اهمیت بوده است و شما باید تمام تلاش خود را برای محافظت از خانه و خانواده خود انجام دهید. دوربین مداربسته می‌تواند تا حد زیادی ویژگی‌های ایمنی خانه شما را افزایش دهد. دوربین مداربسته جدا از محافظت از خانه و اعضای خانواده ، به شما امکان دسترسی به اطلاعاتی در مورد اتفاقاتی که در غیاب شما در خانه شما می‌افتد را نیز می‌دهد. زمانی که شما پرستار تمام وقت یا پاره وقت در خانه استخدام کرده‌اید نصب دوربین مداربسته برای منزل امری حیاتی است.

دوربین‌های مداربسته در رنج قیمت مختلفی موجود هستند پس هزینه دوربین مداربسته را هنگام خرید در نظر داشته باشید. علاوه بر این در حالی که نصب دوربین‌های مداربسته ممکن است کار آسانی به نظر برسد بهتر است شخصی را استخدام کنید که در مورد نصب دوربین مداربسته با تجربه باشد. به این ترتیب نه تنها کار را به درستی انجام خواهید داد بلکه ارائه دهنده خدمات نیز می‌تواند نکاتی را در مورد نحوه استفاده از دوربین مدار بسته در اختیار شما قرار دهد.

به جای قرار دادن دوربین مداربسته روی پنجره‌ای که رو به جاده و قابل مشاهده است آن را روی پنجره پشتی خانه نصب کنید. بنابراین اگر کسی سعی کند مزاحمت ایجاد کند از وجود دوربین مداربسته خبر نخواهد داشت.بالای راه پله: اگر خانه شما دارای چند طبقه است سیستم دوربین مدار بسته بی سیم یا معمولی را در بالای راه پله نصب کنید. بهتر است نصب دوربین مداربسته برای منزل شما در نقطه ای باشد که قسمت بزرگی از منطقه پایین قابل مشاهده است.در اتاق کودک: متاسفانه این روزها کودکان در معرض خطر بزرگی هستند. بنابراین بهترین دوربین‌های مدار بسته را در اتاق فرزندان خود نصب کنید و همیشه مراقب آن‌ها باشید. در نتیجه می‌توانید با کمک یک مانیتور همراه‌ بر وضعیت سلامتی فرزندتان نظارت کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا