رنگ درب حیاط شما کهنه شده است؟ [آموزش رنگ کردن درب حیاط ]

ساختمانتعمیرات ساختماندرب و پنجره

درهای فلزی خاصیت مقاومت در برابر حشرات و پوسیدگی و همچنین محافظت از ورود مزاحمان به حریم منزل شما را دارند. با این وجود حتی قوی‌ترین درب‌های ورودی فلزی نیز در گذر زمان از درخشندگی و زیبایی خود را از دست می‌دهند و  نیاز به تعمیر درب پیدا می‌کنند. رنگ آمیزی درب حیاط کمک می‌کند درب جذابیت و درخشش خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند. در این مقاله در مورد نحوه اجرای رنگ درب حیاط و مزایای آن صحبت خواهیم کرد.

در انتخاب رنگ درب حیاط به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اینکه رنگ درب حیاط خود را از چه نوعی انتخاب کنید، به جنس در و تا حدی سلیقه و اولویت‌های شما بستگی دارد. رنگ‌های براق نسبت به نوع غیر براق و مات راحت‌تر تمیز می‌شوند. بسیاری از رنگ‌ها برای استفاده روی درب فلزی به پرایمر نیاز دارند، با این وجود برخی انواع رنگ درب حیاط وجود دارند که می‌توان آنها را به صورت مستقیم روی در اعمال کرد. اگر قصد دارید با رنگ کردن به تعمیر درب و پوشش نواقص آن بپردازید، باید رنگ‌هایی با پوشش دهی و یکسان کنندگی بالا را انتخاب کنید که نواقص درب را به خوبی بپوشانند.

حتی روانشناسی رنگ‌ها هم در انتخاب به شما کمک می‌کند. رنگ مشکی نشان قدرت و امنیت است. این رنگ همیشه طرفدار دارد و هیچوقت از مد نمی‌افتد. قهوه‌ای هم برای نقاشی رنگ درب حیاط قدیمی پیشنهاد می‌شود. که ترکیب آن با طلایی و کرم حس بهتری را منتقل می‌کند. حتما متوجه شدید که اکثر مدارس معمولا سبز است. به این علت که این رنگ تداعی کننده حس سرزندگی و خوشامدگویی است. برای انتقال شور و هیجان هم از طیف رنگی قرمز غافل نشوید. این رنگ بسیار مدرن و خاص است. رنگ سفید هم پیشنهاد کم ریسک و جذابی است. انتخاب رنگ درب حیاط قدیمی و جدید کاملا سلیقه‌ای است.انتخاب رنگ درب حیاط

 

نکات قابل توجه قبل از استفاده از رنگ درب حیاط

یک راه برای رنگ درب حیاط این است که رنگ‌آمیزی درب را در حالتی انجام دهید که به لولا متصل باشد. راه دیگر این است که درب را از لولای آن جدا کرده و سپس به رنگ‌آمیزی آن اقدام کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم روش دوم را انتخاب کنید؛ زیرا این کار چکه کردن قطره‌های رنگ روی درب را به حداقل می‌رساند و به شما امکان می‌دهد تا به نقاطی که رنگ‌آمیزی آنها کمی دشوارتر است نیز دسترسی داشته باشید.

قبل از انتخاب رنگ در حیاط و اجرای آن بهتر است بدانید که درب‌های فلزی ورودی بسیار سنگین هستند و برداشتن و تعویض آنها دشوار است. علاوه بر این به جهت رعایت ایمنی منزلتان بهتر است که کار نقاشی درب حیاط را در کمتر از یک روز به پایان برسانید. اگر نتوانستید کار رنگ کردن درب فلزی ورودی خانه را در یک روز تمام کنید، برای بسته شدن ایمن ورودی خانه‌تان در شب حتماً چاره‌ای بیندیشید.

اگر چه خارج کردن درب از جای خود نیاز به صرف کمی زمان و نیرو دارد، بهترین روش برای رنگ‌آمیزی است؛ زیرا در این حالت نتیجه کار تمیزتر و صاف‌تر خواهد بود. می‌توانید برای انجام رنگ‌امیزی از خدمات نقاشی ساختمان آچاره کمک بگیرید.

انتخاب بهترین رنگ درب حیاط برای درهای فلزی

برای رنگ آمیزی درب حیاط خود از دو یا چند لایه رنگ اکریلیک لاتکس با کیفیت بالا استفاده کنید. تمیز کردن رنگ‌های براق از غیر براق ساده‌تر است و ماندگاری آنها نیز در شرایط یکسان از نمونه‌های غیر براق بیشتر خواهد بود. در انتخاب رنگ در حیاط خود به رنگ‌های براق و نیمه براق توجه بیشتری داشته باشید.

بسیاری از درب‌های جدید به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که قابلیت اعمال رنگ بدون آماده‌سازی قبلی را دارند. در این صورت فقط کافی است رنگ را مستقیماً روی درب بمالید. اگر سطح درب قابلیت استفاده مستقیم رنگ روی آن را نداشته باشد، قبل از شروع به رنگ‌آمیزی از پرایمر استفاده کنید. یک راه دیگر این است که از رنگ‌هایی استفاده کنید که به منظور استفاده مستقیم روی درب فلزی ساخته شده‌اند. این‌گونه رنگ‌ها بدون استفاده از پرایمر به درب فلزی می‌چسبند.

رنگ کردن درب ورودی ساختمان

نکات ایمنی هنگام نقاشی درب حیاط

به صورت کلی رنگ‌های روی درهایی که قبل از سال 1978 میلادی رنگ شده‌اند، ممکن است حاوی مقداری سرب باشند. سرب ماده‌ای خطرناک است، مخصوصاً هنگامی که روی در ساییده شده یا سمباده زده شود. برای اطمینان از اینکه سرب در رنگ درب حیاط مورد استفاده شما وجود دارد یا خیر رنگ را با کیت آزمایش رنگ سرب آزمایش کنید.

برای رنگ آمیزی درب حیاط به چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای رنگ‌آمیزی درب حیاط به دو دسته مواد و تجهیزات نیاز دارید. تجهیزات مورد نیاز شما شامل غلتک، برس 5 سانتی‌متری، بلوک سنباده‌زنی، اره، مته بی‌سیم، سطل، پد ساینده و دستکش آشپزخانه هستند. مواد مورد نیاز شما برای رنگ‌آمیزی درب نیز رنگ لاتکس اکریلیک، پرایمر، نوار مخصوص، تری سدیم فسفات یا جایگزین‌های آن هستند.

بیشتر بخوانید: نحوه تعمیر درب اتاق خواب

دستورالعمل‌ رنگ آمیزی درب حیاط

برای رنگ کردن درب فلزی می‌بایست به ترتیب مراحلی را رعایت کنید. رعایت این نکات و ترتیب مراحل گفته شده در زیر به شما در استفاده بهینه از رنگ درحیاط کمک می‌کند.

تعمیر درب فلزی حیاط

جدا کردن درب

اگر لولای درب سنجاق‌های متحرک و قابل برداشتن دارد، یک ست میخ را به صورت وارونه در پایین لولا قرار دهید و با چکش به سمت بالا ضربه بزنید. سپس سنجاق را با دست بردارید. در صورتی که سنجاق‌ها غیر متحرک و غیر قابل جابه‌جایی باشند، درب را باز کرده و بلوک‌هایی زیر در قرار دهید تا آن را ساپورت کنند. هنگام باز کردن لولا از چارچوب درب، از یک نفر (دستیارتان) بخواهید تا درب را نگه دارد.

صاف نگه داشتن درب

در این مرحله از اعمال رنگ درب آهنی منزل می‌بایست به کمک دستیارتان یا یک فرد دیگر در را روی یک میز بزرگ بگذارید. بلوک‌های کوتاه دو در چهار را زیر درب قرار دهید تا بالاتر بیاید و بهتر بتوانید به لبه‌های آن دسترسی داشته باشید. چند حوله قدیمی را روی بلوک‌های دو در چهار قرار دهید تا از تخریب در جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: مشکلات متداول درب منزل که خودتان می‌توانید تعمیرش کنید!

باز کردن قطعات درب مثل دستگیره آن

بسیار مهم است که قبل از اعمال رنگ درب آهنی منزل قطعاتی مانند دستگیره در، قفل و تمام لوازم جانبی و قطعات سخت‌افزاری درب را جدا کنید. شماره‌های درب، لولا، چارچوب‌ها و هر چیز دیگری که قرار نیست رنگ شود را از در جدا کنید.

تمیز کردن درب

تری سدیم فسفات را در یک سطل آب گرم حل کنید. دستکش آشپزخانه که تهیه کرده بودید را بپوشید، درب فلزی را مخصوصاً در قسمت‌های بیرونی آن با پد ساینده کاملاً تمیز کنید. بعد از اتمام کار درب را شستشو دهید.

توجه: استفاده از فسفات در برخی مناطق ممنوع است. اگر در منطقه شما استفاده از فسفات ممنوعیت دارد، از مایع TSP به جای آن استفاده کنید. این ماده نیز عملکردی شبیه به فسفات دارد.

درب رنگ پریده

اگر درب قبلاً رنگ‌آمیزی شده باشد نیز ممکن است دچار رنگ پریدگی یا ترک خوردگی شود و ظاهر نامناسبی پیدا کند. رنگ قبلی را با سنباده و پد ساینده پاک کنید اما مواظب باشید که فلز زیر آن آسیب نبیند. درهای با روکش کارخانه را سنباده نزنید. بعد از سنباده‌زنی و تراشیدن رنگ قبلی روی در، مجدداً آن را تمیز کنید.

نوار نقاشی

نوار نقاشی را روی بخش‌هایی از در که رنگ نمی‌شوند، بزنید. لبه‌های نوار را با ناخن و سر انگشتانتان یا با استفاده از یک چاقوی پلاستیکی فشار دهید تا از چسبیدن آن به در اطمینان حاصل کنید.

توجه: در لبه‌هایی که دو سطح با زاویه 90 درجه به هم می‌رسند، نوار را مستقیماً روی زاویه قرار ندهید، بلکه آن را حدود 5/2 تا 4 سانتی‌متر به عقب ببرید.

برای رنگ‌آمیزی درب فلزی ابتدا از نواحی باریک شروع کرده و رنگ را به آن قسمت‌ها بزنید. برای نواحی بزرگتر و صاف از غلتک مخصوص استفاده کنید. تا جایی که ممکن است غلطک را خشک نگه دارید تا از چکیدن قطره روی سطح درب جلوگیری شود و رنگ‌آمیزی تمیزتری داشته باشید. کمی صبر کنید تا لایه اول رنگ درحیاط خشک شود. بعد از خشک شدن لایه رنگ دیگری روی آن بزنید.

نصب مجدد قطعات درب

دستگیره در، قفل، چارچوب‌ها و دیگر سخت‌افزاری که قبل از اعمال رنگ درب حیاط درآورده بودید را دوباره سر جایشان قرار دهید. به کمک دستیارتان درب را سوار کرده و در جای خود محکم کنید.

اگر از رنگ درب حیاط براق استفاده می‌کنید، ممکن است رنگ‌آمیزی آن کمی دشوار باشد. رنگ درب حیاط براق نواقص ایجاد شده در حین رنگ‌آمیزی درب را بزرگتر جلوه می‌دهد. در صورتی که از این رنگ استفاده می‌کنید، بهتر است به یک نقاش حرفه‌ای مراجعه کنید و کار رنگ درب آهنی منزل خود را به او بسپارید. نقاش‌های حرفه‌ای رنگ‌آمیزی درب را با سرعت بیشتری انجام می‌دهند و در صورت لزوم می‌توانند آن را یک روزه نیز تمام کنند.

رنگ کردن درب حیاط

 

سوالات متداول

برای رنگ آمیزی درب حیاط به چه وسایلی نیاز است؟

لوازمی مانند قلم مو، برس ۵ سانتی‌متری، بلوک سنباده‌زنی، اره، مته بی‌سیم، سطل، پد ساینده، دستکش آشپزخانه، رنگ لاتکس اکریلیک، پرایمر، نوار مخصوص، تری سدیم فسفات یا جایگزین‌های آن از جمله موادی هستند که برای رنگ کردن درب فلزی به آنها نیاز دارید.

آیا از رنگ درب حیاط می‌توان به عنوان ابزاری برای تعمیر درب نیز استفاده کرد؟

اگر درب منزل شما قدیمی است و می‌خواهید آن را نو نوار کنید، بهتر است بدانید که افراد زیادی وجود دارند که از نقاشی درب حیاط و رنگ درب حیاط به عنوان روشی برای تعمیر درب استفاده می‌کنند. پوست رنگ پریده و تکه تکه شده قبلی موجود روی درب هنگام رنگ‌آمیزی تراشیده می‌شود و شما درب با ظاهری صاف و تمیز را به دست خواهید آورد. همچنین بسیاری از آسیب‌های روی درب حین سنباده‌زنی از بین می‌روند. به همین دلیل است که رنگ‌آمیزی درب به عنوان گزینه‌ای برای تعمیر درب یا زیباسازی آن بعد از تعمیر در نظر گرفته می‌شود.

4.2/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا